![]() |
|
2004 307 kalorifer, yağ dğişimi ve hararet dercesi |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Pilstols ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2019 Saat 16:50 |
Merhabalar üstadlarım,
2004 307 1.6 HDI XT Premium aracım var, 18x.xxx km de önceki yağ değişimi yaptırdığımda yetkili servis total 0W-30 yağ kullandı, hararet sıcaklığı normal şartlarda uzun yolda sürekli 80 derecede sabit kalıyordu. geçtiğimiz günlerde sanayide yağ değişimi yaptırdım, ustanın tavsiyesi üzerine motul (viskozitesini hatırlayamıyorum, haftasonu sanayiye gittiğimde ustadan öğreneceğim) yağ kullanıldı ve biraz anti-freeze eklendi araca, Haftasonu ankara'ya gittim geldim, yolda hararet göstergesi sürekli 70 derece civarlarındaydı, 80 i görmedim uzun yolda, ankara'da şehir içinde bazen 80'e yaklaştı ama 80 olmadı, dönüş yolunda gece soğuk olunca kalorifer açtım, kalorifer ılık üflüyordu, 28 dereceye getirdim, fan hızını değiştirdim fakat yine aynı şekilde ılık üflemeye devam etti. yağ değişimi yapmadan önce hararet ibresi biraz hareketlenmeye başladığında oldukça sıcak şekilde çalışıyordu kalorifer. kaloriferin ılık üflemesinin ve hararetin 70 derecede olmasının yağ değişimi yada anti-freeeze eklenmesiyle alakası, sorun yaratıp yaratmayacağı yada tavsiye edeceğiniz bir durum varsa yorumlarınızı bekliyorum. açıkçası kaloriferin ısıtmamasına ve 70 derece olayına fena takmış durumdayım
![]() |
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Öncelikle sizin aracınıza 0w-30 yağ koyan yetkili servisi itina ile anıyorum. evet 0w-30 yağda konulur ama ülkemiz o sizin araç için uygun deil. sizin araç uygun yağ 5w-30 dur hocam ülkemiz koşulları için fazlasıyla yeterlidir. sizin aracınızın termostatında sorun var hocam sürekli açık kaldığı için motor tam ısınmıyor. olması gereken 90 derecedir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
Pilstols ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yorumunuz için teşekkür ederim. termostatın sürekli açık kaldığını nasıl tespit edebilirim basit önerileriniz var mı? bir de 70 derece olması sorun yaratır mı?
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
rica ederim.çünkü çevremde hdi kullanıcı çok hocam 206-307-308-407 olsun hepsine bindim ve kullandım hepsinde hararet 90 derecede sabitti birde dizel araçlarda motor soğuk kalması yakıt tüketimi yüksek olmasına sebep olabilir. Ek olarak termostatın açık olmasına nasıl anladın derseniz kalorifer ılık üflmesi.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
Pilstols ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yine sanayi yolları taştan diyeceğiz ![]() teşekkür ederim hocam ilginize, iyi günler :)
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |