|
407 Aracım Bazen Çalışmıyor Marş Basmıyor Yardım |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Crayzmetin
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Ocak 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Crayzmetin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2019 Saat 14:15 |
Merhaba arkadaşlar. Aranıza 407 2.0 hdi almamla birlikte yeni katılmış bulunmaktayım. Dünden buyana 2 kere aracım çalışmamazlık yaptı. Aldığım kişi problemin ya şanzuman P konum algılayıcısından yada aküden kaynaklandığını söylemişti. Akü değeri %35 in altında kaldığından marş basmıyor dedi. Akünün içindeki plakalar aşınmış olabilir vs tamirci o şekilde dedi yeni akü vermeye çalıştı bende emin olmadan almadım dedi.
Durum şu şekilde araç çalışıyor belli bir mesafe gidiyorum bugün markete gitmiştim durdum aracım otomatik vites bu arada. İlk önce n konumuna alıp rlfrenini çekiyorum şanzumanda yük kalmasın diye daha sonra P konumuna alıp stop ettim. Marketten çıktıkta sonra araca bindim marş basmadı. Tık yok. Marşa bastığımda ısıtma bujisi yanıyor bıraktığımda sönüyor. Daha sonra aracı n konumuna alıp ileri geri hsreket ettiriyorum P ye slıyorum deniyorum yine olmadı. P konumunda el frenini indirip arabayı ileriye geri hareket ettirip marşa bastığımda aldı. Marş bastı ve çalıştı. Araç dünden beri bende. 2 kere başına geldi 5-10 dk uğraş sonucu aracım çalışıyor. Bunün sebebi neler olabilir başına gelen yaşayan varmı. Akü demişti arkadaş ve şanzuman P konum algılayıcısı demişti fakat Akü olsa hiç çalışmaması gerekmez mi? Şanzuman p konum slgılayıcısı üzerinde yoğunlaşıyorum ekranda P konumuna geçtiğinde ekranda beliriyor ve frene bastığımda Tık Tık diye vites kilidini açıyor. Şık şık diye bi ses geliyor vitesin oradan. Marş motoru olabilir mi diyorum? Kömürleri zayıfladıysa hareket ettirince temas ediyor tekrar marşmı alıyor dedim ? Durum bu şekilde tavsiye ve önerilerinizi bekliyorum. |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
1-öncelikle hocam aracı bir oto elektrikçiye götürüp akü değerlerini ölçtür.
2-marş dinamosunun kömürleri bitiyor olabilir bir bakım yaptırmakta fayada eski sahibi çok ilgilenmemiş muhtemelen. 3-eğer vites konum algılayıcısı (kontaktör) arızalı ise bunun anlamın tek yolu orjinal yazılım ile aracınıza bağlanıp bakmaktır hocam. ben ilk ikisi maddeyi önce bir baktırın derim.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Crayzmetin
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Ocak 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Crayzmetin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Müsait olduğum bir gün gidip aküyü ölçtürücem. Fakat akünün zayıf olması aracın marş basmasına engelmi. Birde ileri geri yapınca akü bitikse bile çalışmasına anlam veremedim.
İlk işlemin sonucuna göre eğer olmassa bi kömürleri göstereceğim. Fakat bu marş motoru 2.0 : Hdi otomatiklerde nerede oluyor. Aracı salladığımda marş motorundansa ve çalışıyorsa. Aracı sallamak yerüne sadece marş moorunun üzerine hafif birşeyle tıklatarak çalıştırabilirim. Bunun için yerini gösteren bir fotoğraf varsa benim için çok iyi olur. servise gittiğimde arabayı bir cihaza bağlatayım. Bu arada 407 den iyi anlayan servis tavsiyelerinizi beklerim.
|
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Marşa bastığınız zaman hiç yarım tur bile çevirmeyip sadece ince bir tık sesi geliyorsa problem vites pozisyon şalterindedir. (Otomatik vites kondaktörü)
Vitesi d ye veya r ye alıp marşa basınca da aynı tık sesini duyarsınız. Güvenlik gereği vites N veya P de olmadığı sürece hiç marş basmaz. Vites pozisyon şalterini kontrol ettirin. Sallanınca düzeliyorsa soketinde gevşeme olabilir. Hatta P konumunda iken biraz hareket edince çalışıyorsa salter şanzımanın yükü ile oynuyor ve tam yerine oturuyordur. Vites çubuğunun olduğu yerin altında soketler vardır kontrol etmekte fayda var.
Düzenleyen talip206 - 04 Ocak 2019 Saat 21:31 |
|
Crayzmetin
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Ocak 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Crayzmetin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Dediğiniz vites pozisyon şalterine nasıl ulaşabilirim. Sökmem gereken biyer varmı? Bugün bikaç ustayla görüştüm marş motoru üzerinde de durduk. Kömürleri zayıfladığından marş basmama olabilme ihtmaline karşı durduk. Araç kareket ettiğinde kömürler biraz oynayıp marş bastığımızda çalışbilir diye konuşmuştuk. Ama pozisyon şalteride olabilir. Bugün marş motorunun yerini öğrendim tekrar kitlesiğinde kendini sert bir cisimle 2-3 kere patlatacağım marş motoruna 😀 çalışırsa yüksek olasılık marş motoru ama çalışmazsa ileri geri yaptığımızda tekrar çalışırsa pozisyon şalteri olasılığı daha yüksek olacaktır. Akünün zayıf olma ihtimalindede durdular. Benden önceki sahibi ölçtürdüğünde %35 altı çıkmış fakat ben ona prk ihtimal vermedim. Çünkü araba yol yaptığımda aküde dolar biryandan sarj ediyo sonuçta. Beklesiğinde bu şekilde yapsa tamam diyeceğim. Ama yolda gidiyorum yakıt almak için durup çalıltırdığımda sıcakken yaptı bunu. Yani ondan akü olasılığını birazdaha düşük tuttum.
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |