Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 Hararet Göstergesi Sorunu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 Hararet Göstergesi Sorunu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 28
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 Hararet Göstergesi Sorunu
    Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 15:45
Herkese merhabalar. 1 aydır devam eden sorunum şöyle: araba ilk çalışıp motor sıcaklığı 90 a gelene kadar sıkıntı yok. ancak motor ısındıktan 4-5 km sonra arabadan bip sesi geliyor ve hararet göstergesi yavaşça sıfıra iniyor. tamamen sıfıra inince araba yolda giderken stop ediyor. kontak kapat aç yapınca hararet sıfırda gösteriyor. her kontak aç kapat yapınca birazcık yükseliyor ve duruyor. 4-5 defa kontak aç kapat yapınca hararet 90 a geri geliyor ve araba çalışıyor ama çalıştığı gibi motor ikaz lambası yanıyor araba stop ediyor tekrar. motor soğuyunca araba eskisi gibi çalışıyor ve motor ikaz lambası sönüyor.  Bilgisayarda hiçbir arıza göstermiyor. ısı müşürü değişti, biligsayardan beyne reset atıldı ancak sorunum halen devam etmektedir. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. söz konusu olayla ilgili videom mevcuttur ve foruma ekliyorum inşallah doğru olarak ekleyebilirim :)

Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 16:30
muhtemel hararet müşürü arızalı gibi hocam motor kendini korumaya aldığı için çalşımıyor. arıza tesbit cihazına bağlayıp bakmak lazım hata kodlarına. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 28
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 16:51
1 ayda en az 5 defa biligsayara bağlandı ancak beyne kadar hiçbir yerinde arıza kodu çıkmadı ve müşür 2 defa değişti maalesef geçmedi halen 
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 16:55
peki soketler kontrol edildimi hocam iletişimsizlik ve kabloda temazsızlık varsa bu daneden olacaktır. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 28
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 17:24
Usta deneme yanılma yoluyla gideceğiz dedi. Müşür ve beyinden sonra beyne vemüşüre giden kablolarda sıkıntı yok dedi. geçen gün de direksiyonun alt takımı açtı kontakta temassızlık mı oluyor diye. Dene bakalım yine dedi daha deneyemedim. 1 Aydır yolda stop etmesinden sıkıldım. Belki yaşayan bilen vardır ve direkt çözülür diye açtım konuyu

Düzenleyen f4t1hltn - 07 Kasım 2018 Saat 17:25
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 17:59
hocam kablolara göz kararı bakınca anlaşılmıyor çünkü görülmeyen yerlerde var araç haket halinde iken kabloyu ezen bir parça kısa dever yaptırıyor olabilir. İyi bir kontrol etmek gerekiyor soketleri ve kabloları bence peugeot bilen iyi bir oto elektrikçisine gitmeni taviste ederim. ankarada isen usta konusunda yardımcı olurum. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 28
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 18:25
size yanıt yazarken arabayı kontrol ediyordum ve motor ısındıktan sonra yine yaptı. Ustaya götüreceğim tekrar ama motorun soğumasını bekliyorum maalesef. Ankaradayım ve götürdüğüm usta yıllarca Peugeot yetkili servisinde çalışmış biri ve ilk defa böyle bir arıza görüyorum dedi. 

Düzenleyen f4t1hltn - 07 Kasım 2018 Saat 18:25
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2018 Saat 00:56
Soğutma sıvısının eksikliği gibi basit uyarılar hariç ECU tarafından motor arıza ikaz ışığı bir kez yakıldığında en az bir DTC kaydı yapılır. Olağan dışı veri/anlık sinyal kaybı vb. sonrası kendiliğinden düzelmiş bir arıza var ise ECU arıza tipine göre motorun çalışma süresi/yakıt karışım oranı/katedilen km vs. arıza sonrası değerleri test ederek geçici bir arıza olduğuna karar verirse ikaz ışığını söndürür ancak yapılan arıza kaydı elle silininceye kadar kalır. Bugüne kadar bunun 3 istisnasını gördüm;

1- Alternatör arızası
2- Turbo hortumunda problem
3- Arızalı ECU

Bundan dolayı hep aynı yerde işlem yapıldıysa başka bir yerde bilgisayara bağlatmanızı tavsiye ederim. 

Sizin aracınızdaki arızada ise sorunun kaynağı hararet müşürü veya göstergesi ile bunların tesisatları olması gerekirken motorun çalışmama sebebi bunların hiç biri olamaz yani ECU hiç bir hararet probleminde motorun çalışmasını engellemez, sadece uyarır.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 28
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2018 Saat 11:45
ustam tanıdık ve gayet güzel bir insan. Siz çalışmama sistemini sölediniz ama çözüm yok mu buna 😀ustam o anda hararet göstergesi çalışmadığı için beyin arabayı çalıştırmıyor çünkü devirdaimin ve  fanın çalışması hep bu müşüre bağlı demişti. Başka ustaya göstersem her şeyi tekrardan baştan alacak. Müşir değişelim diyecek ben de değiştim diyeceğim. Olabilir biz de değişelim diyecek ve her şey başa dönecek maalesef. Dün götürdüğümde bana tüp beynini gösterdi tekrar yapınca dokun bakalım sıcak mı soğuk mu diye haber ver dedi. Yolda gelirken yine yaptı kenara çektim baktım çok sıcaktı. Mühürü ilkte çıkma taktık 2. De yan sanayi taktık. Şimdi orijinali takalım bakalım dedi. Bugün de onu deneyeceğiz. 

Düzenleyen f4t1hltn - 08 Kasım 2018 Saat 11:45
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2018 Saat 13:36
Fan rolelerini kontrol etmenizi tavsiye ederim.
206 larda konum itibariyle oksitlenmeye musait bir yerde.  
Yerini şöyle tarif edeyim. Peugeot armasının olduğu yeri sökün. Orda fanın yaninda kutu gibi birşey var. Onun icinde iki adet yeşil role var. Roleleri kontrol edin. Kablolarına bakın. Kopukluk varsa sase yapıp  beyni yaniltabilir
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2018 Saat 18:06
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

ustam tanıdık ve gayet güzel bir insan. Siz çalışmama sistemini sölediniz ama çözüm yok mu buna 😀ustam o anda hararet göstergesi çalışmadığı için beyin arabayı çalıştırmıyor çünkü devirdaimin ve  fanın çalışması hep bu müşüre bağlı demişti. Başka ustaya göstersem her şeyi tekrardan baştan alacak. Müşir değişelim diyecek ben de değiştim diyeceğim. Olabilir biz de değişelim diyecek ve her şey başa dönecek maalesef. Dün götürdüğümde bana tüp beynini gösterdi tekrar yapınca dokun bakalım sıcak mı soğuk mu diye haber ver dedi. Yolda gelirken yine yaptı kenara çektim baktım çok sıcaktı. Mühürü ilkte çıkma taktık 2. De yan sanayi taktık. Şimdi orijinali takalım bakalım dedi. Bugün de onu deneyeceğiz. 

Öncelikle devirdaimin çalışmasını hararet müşürüne bağlayan "usta" larımıza selam olsun SleepyDevirdaim pompası motor devri ile doğru orantılı bir hızda döner, hareketini motor mekaniğinden alır.  

Müşürün yan sanayi/orjinal olması sanırım fark etmeyecektir ki taktıklarınızdan ilki problemli olsa diğeri düzgün çalışmalıydı nitekim büyük yatırımlar yapmış yan sanayi parça üreticileri çalışmayan/uyumsuz ürünleri yedek parçacılara satarak piyasadan silinmek istemezler.

Bir önceki mesajımda "motor yönetim sisteminin soğutma sıvısının/motorun sıcaklığını, radyatör fanının çalışmamasını vs. baz alarak hiç bir şekilde motorun çalışmasına müdahale etmeyeceğini yani bu sebeplerle motorun stop etmemesi gerektiğinianlatmaya çalıştım öyle ki ister termostatın açık kalması sebebi ile soğuk bir havada uzun yolda hararet hiç yükselmesin, ister termostatın açmaması/fanın çalışmaması sebebi ile yoğun trafikte hararet nedeniyle silindir kapak contası yansın ECU hiç bir şekilde motorun çalışmasını durdurmaz.

Motorun stop etmesine sebep olan bir problemin mutlaka arıza kaydı yapılır, aksi düşünülemez ! ECU çeşitli nedenlerle kendine reset atmak zorunda kalıyor ise (örneğin çipin çalışma frekansını belirleyen osilatör devresindeki arıza sebebi ile yazılımın işletilmesi duruyor ise WDT-watchdog zaman aşımı nedeniyle... anlık kısa devre vb. nedenlerle besleme voltajının çipin çalışma voltajının altına düşmesi nedeniyle yazılımın işletilmesi duruyor ise BOR-brown out reset sayesinde voltaj stabil seviyeye ulaştıktan sonra... alternatör diyotlarının kısa devre olması gibi nedenlerle yüksek voltaj geldiğinde harici koruma devresi sayesinde çipin besleme voltajı kesilip voltaj normal seviyeye düştükten sonra besleme tekrar verildiğinde... vs. vs. ECU içinde otomatik başlatma gerçekleşir) yarım kalan ve baştan işletilmeye başlayan yazılım arıza kaydını yapamaz. Umarım sorununuzun kaynağı ECU değildir.

TÜM BUNLARI ARIZA TARİFİNİZ İÇİNDE BELİRTTİĞİNİZ AŞAĞIDAKİ İFADE DOĞRULTUSUNDA YAZDIĞIMI EKLEMEKTE FAYDA VAR SANIRIM

Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

araba ilk çalışıp motor sıcaklığı 90 a gelene kadar sıkıntı yok.


Düzenleyen HasGur - 08 Kasım 2018 Saat 19:21
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 28
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2018 Saat 22:56
öncelikle fan röleleri 1 ay önce değişti 2 adet. Bugün orijinal müşür ile değişime gittiğimde oradayken arabayı çalıştıralım derken yine hararet sıfırda gösterdi ve ustam hemen bilgisayara bağladı. Bu defa arızayı gösterdi. Arızada soğutma suyu sıcaklığında ölçüm yanlışlığı gibi bir ibare çıktı. Orijinal müşür ile değiştik ve o arızayı sildi. Arabayı İlk denemede sıkıntı çıkmadı ve Gösterge daha rahat çalışıyor gibi duruyor. Burada sıkıntım  dediğiniz gibi  ECU değildir inşallah. Malum masrafı biraz büyük çıkacaktır. 

Düzenleyen f4t1hltn - 08 Kasım 2018 Saat 22:59
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Kasım 2018 Saat 00:18
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

öncelikle fan röleleri 1 ay önce değişti 2 adet. Bugün orijinal müşür ile değişime gittiğimde oradayken arabayı çalıştıralım derken yine hararet sıfırda gösterdi ve ustam hemen bilgisayara bağladı. Bu defa arızayı gösterdi. Arızada soğutma suyu sıcaklığında ölçüm yanlışlığı gibi bir ibare çıktı. Orijinal müşür ile değiştik ve o arızayı sildi. Arabayı İlk denemede sıkıntı çıkmadı ve Gösterge daha rahat çalışıyor gibi duruyor. Burada sıkıntım  dediğiniz gibi  ECU değildir inşallah. Malum masrafı biraz büyük çıkacaktır. 

DTC kaydı varsa ECU arızası ihtimali ortadan kalkar, içiniz rahat olsun. Bu durumda hararet müşürü hakkında biraz teknik bilgi vereyim ki hem ileride birilerinin işine yarasın hem de 3. müşürü taktırmış olmanız sebebiyle siz ustanızın ustalığına karar verin !

Hararet müşürü denilen parçanın içinde sadece bir adet perakende fiyatıyla 50 kuruşa satılan 2 bacaklı NTC tip termistör (ısıl direnç) vardır ve bu 2 bacak direk sokete bağlıdır (bazı araçlarda daha kapsamlı devreler vardır) Termistörler ısıyla direnci değişen elemanlardır (NTC ısı arttıkça direnci azalan, PTC tersi) otomotiv sektöründe genelde 100 kiloohm civarı dirence sahip termistörler kullanılır. (Bu kadar basit bir parçada yan sanayi ürünlerde sıkıntı çıkmayacağı sanırım anlaşılmıştır, olası tek problem yan sanayi ürünlerde tolerans değerinin yüksek olması olabilir ki orjinal ürün +/- %1 tolerans ile ısıyı ölçebilirken yan sanayi olanlar gerçekten kalitesiz ise +/- %5 toleransa sahip olabilir ki bu durumda müşür içindeki o termistör çinden 5 kuruşa falan gelmiştir Smile) Araç yazılımına göre değişmekle birlikte ECU dakikada en az 200 kez yaptığı ölçümlerde termistörün değişen direnci sayesinde kendi çalışma voltajı olan 5 voltu referans alarak beslediği müşürden dönen 0-5 volt aralığındaki değişken voltajı bir ADC pininden okuyup dijital bilgiye çevirerek sıcaklığı/arızayı tespit eder.

Müşür arızası p0115, 116, 117 gibi artan değerlerde DT kodları ile kayıt edilir bu kodların anlamları diğer sensör arızalarında olduğu gibi tutarsız veri (kablo ve soketlerde kısa devre/iletim problemleri gibi), yüksek sinyal (müşürden 5 volt dönmesi), düşük sinyal (müşürden 0 volt dönmesi) vb. temel problemleri işaret eder. Araç bilgisayara bağlandığında çok basit bir şekilde sorunun kaynağı anlaşılır. PC yazılımı müşür soketi çıkartıldığında -50 dereceleri, soket uçları kısa devre yapıldığında +150 dereceleri gösteriyorsa tesisat sağlamdır yani müşürün test edilmesi gerekir. Müşür testi yine PC yazılımında gösterilen sıcaklığın motorun ısınma/soğuma evrelerinde mantık çerçevesinde düzenli bir şekilde artmasının/azalmasının izlenmesi sayesinde yapılabilir. Başka bir yöntem motor sıcaklığının bir thermocouple/lazer ısı ölçer vb. bir cihazla ölçülerek soketteki voltajla karşılaştırılmasıdır. Hiç bir şey bilmeyen milat öncesinden kalan ustalar bile bir multimetreyi müşürün pinlerine bağlayarak açık/kısa devre olup olmadığına bakarlar bunlar yok ise çakmakla ısıttıkları veya sıcak suya koydukları müşürün değişen direncini ölçerek sağlam olup olmadığına karar verebilirlerdi. Yani müşteriye üst üste 3 müşür aldırmazlardı !

Motor sıcaklığı ECU için olmazsa olmaz verilerin başında gelir öyle ki soğuk motorda rölanti devrinin yüksek tutulmasından yakıt püskürtme ile avansın ayarlanmasına kadar motor sıcaklığı hayati önem taşır. P0115 gibi arıza kayıtlarının yazılması durumunda ECU yazılımı motor sıcaklığını 90 derece civarı kabul ederek motoru çalışır tutmak ister ancak soğuk motorda olması gereken yüksek rölanti devri, egr valfinin kapalı tutulma zorunluluğu, zengin karışım ayarlanması, avansın düşük tutulması vs. vs. hiç bir işlem yapılmaz bu durum ise soğuk motorda zor çalışma, vuruntu, siyah duman atma, performans kaybı hatta çalıştıktan sonra stop etme gibi problemlere yol açar, buraya dikkat ediniz problem motor ısındığında değil soğuk iken vardır !


Düzenleyen HasGur - 09 Kasım 2018 Saat 00:33
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 28
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Kasım 2018 Saat 13:59
Hocam böylesine teknik bir cevap için ve aracımda ECU arızası olmadığı için öncelikle çok teşekkür ederim. Sizin dediğiniz gibi ilk aşamada müşürü sıcak suya koymuştu ve gösterge 70 lerde göstermişti. Anladığım kadarıyla benimkinde müşür 0-5 arası voltajda sıkıntı oluşuyordu. ayrıca soğuk motorda yapar dediğiniz durumlar bende motor sıcakken yapıyor. çünkü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyordu ve arabayı çalıştırmaya zorlayınca stop ediyor ve 2-3 denemeden sonra hiç çalıştırmıyordu arabayı. mecburen motorun biraz soğumasını bekliyordum. Halbuki motor tamamen soğukken arabanın çalışmasında hiçbir sıkıntı yok. motor kendi sıcaklığı olan 90 a geldikten 2-3 km sonra araba stop edip gösterge sıfırda gösteriyor ve motor soğukken yapılır dediklerinizi o anda motor sıcak olduğu halde yapıyor.
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Kasım 2018 Saat 23:19
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

ilk aşamada müşürü sıcak suya koymuştu ve gösterge 70 lerde göstermişti

Su soğudukça gösterge yavaş yavaş düştüyse müşür sağlammış ki aslında 70 dereceyi göstermesi de müşürün sağlam olduğunun işaretidir ancak çok çok düşük ihtimalde olsa durağan halde düzgün çalıştığı gözlemlenen müşürün içinde NTC de veya ayaklarıyla soket arasındaki bağlantıda problem başladıysa sarsıntı gibi dış etkenlerde problem çıkarabilir.

ECU 1 voltun biraz üzerinde bir voltajı okumuş ise göstergede 70 derece kadar bir değer gösterilir, voltaj 90 derecede 1 voltun biraz altında 0 derecede 4 voltun biraz üzerinde olur. Min max değerler 0 ve 5 volt olmaz çünkü 0,25 voltun altı ve 4,75 voltun üstü değerler arıza tespiti için kullanılır.

Sizin aracınızda göstergedeki ısı düştüğüne göre müşürden ölçülen voltaj olması gerekenden yüksektir yani müşür ölçüm hattında +5 volta, besleme hattında +12 volta temas gibi muhtemel bir iletişim problemi söz konusu olabilir ancak daha önce yazdığım gibi ısıyı okumakla ilgili problemler stop etme problemine yol açmaz ECU arıza kaydını yapar ve 90 derece gibi sabit bir sıcaklığı referans alarak motoru çalışır tutar. Çözüme ulaştığınızda sonucu bildirirsiniz.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
27BEN80 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018
Konum: GAZİANTEP
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 87
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 27BEN80 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2018 Saat 02:11
PEUGEOT LARDA BU GİBİ SORUNLAR KRONİK BU ARAÇLAR ELEKTRİK OLARAK ÇOK SIKINTI ÇIKARIYOR VE MALİYETİ AĞIR OLUYOR......
BARAN
Yukarı Dön
f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 28
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2018 Saat 12:41
Öncelikle maalesef orjinal müşürde de aynı hatayı verdi. bilgisayara bağlanınca devir gösterge arızası ve yine "soğutma suyu sıcaklığında alınan birim yanlış" hatalarını verdi. ustam krank sensörüne ve ısı müşürü soketine temassızlık olabilir diye tel attı ve sıkılaştırdı. araç yine aynısını yapınca yine bilgisayara bağladık ve devir gösterge arızası vermedi ama soğutma suyu sıcaklığında ölçülen birim yanlış hatasını yine verdi. ustam da kendisi gördü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyor ve araba marşa basıldığı anda çalışıp stop ediyor durmadan. Aracımın beyni çıkarıldı ve maalesef beyne silikon basmışlar diye bir işlem yapamadı. son çare parçacıdan bir beyin alıp deneyeceğiz dedi. bugün de onu yapmaya iş çıkışı götüreceğim mecbur.
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2018 Saat 00:57
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

Öncelikle maalesef orjinal müşürde de aynı hatayı verdi. bilgisayara bağlanınca devir gösterge arızası ve yine "soğutma suyu sıcaklığında alınan birim yanlış" hatalarını verdi. ustam krank sensörüne ve ısı müşürü soketine temassızlık olabilir diye tel attı ve sıkılaştırdı. araç yine aynısını yapınca yine bilgisayara bağladık ve devir gösterge arızası vermedi ama soğutma suyu sıcaklığında ölçülen birim yanlış hatasını yine verdi. ustam da kendisi gördü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyor ve araba marşa basıldığı anda çalışıp stop ediyor durmadan. Aracımın beyni çıkarıldı ve maalesef beyne silikon basmışlar diye bir işlem yapamadı. son çare parçacıdan bir beyin alıp deneyeceğiz dedi. bugün de onu yapmaya iş çıkışı götüreceğim mecbur.

Bu konuya son olarak şunu yazayım;

Bakmakla görmek arasında fark vardır... USTANIZI DEĞİŞTİRİN !
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
27BEN80 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018
Konum: GAZİANTEP
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 87
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 27BEN80 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2018 Saat 06:05
USTAYI DEĞİLDE BİR AN ÖNCE ARACI DEĞİŞTİRSİN...
BARAN
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2018 Saat 13:27
Orjinalini yazan: 27BEN80 27BEN80 Yazdı:

USTAYI DEĞİLDE BİR AN ÖNCE ARACI DEĞİŞTİRSİN...

Söylermisiniz ? İşi bilmediği için sağlam müşürü 3 defa değiştirip müşterisine boş yere masraf açan ustayı değiştirmek yerine neden aracını değiştirecek !?  


Orjinalini yazan: 27BEN80 27BEN80 Yazdı:

ARACI SAT KAFAN RAHAT ETSİN BU ARAÇLAR ÇOK CAN YAKIYOR



Son mesajlarınızda yazdıklarınızla; "önceki sahipleri tarafından pert edilmiş araçlardan birini satın alıp aracın son sahibi durumuna düşmüş biri" izlenimi veriyorsunuz. Sizin böyle bir aracı satın almış olmanız, önceki sahipleri tarafından yaptırılmamış işlerden dolayı fazlaca para harcamış olmanız diğer insanların sahip olduğu araçları kötülemek için size bir hak vermez ki her şeyi bildiğini zannetmesi sebebiyle motor isteyen aracı satın alıp 3-5 ay içinde motor yaptırmak zorunda kalan insanlar var !

Yok eğer "bu duruma düşmüş biri değilim, markayla da derdim yok" diyorsanız; soruna çözüm önerisi varsa konuya cevap yazarsınız öneriniz yok ise okur geçersiniz,  BOŞ MESAJLARLA FORUMU ÇÖPLÜĞE ÇEVİRMEYİNİZ !
Son olarak lütfen KÜÇÜK HARFLERLE yazınız !


Düzenleyen HasGur - 13 Kasım 2018 Saat 13:35
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6580 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 429 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12638 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 556 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 317 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5081 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 588 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 384 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 645 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 230 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 548 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 754 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2248 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1012 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5556 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4798 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2025 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 507 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2187 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37280 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English