|
407 1,6 HDI “Engine fault: repair needed” Uyarısı |
Yanıt Yaz |
Yazar | |||
ebirol
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2018 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 17 Ağustos 2018 Saat 15:12 |
||
Herkese merhaba, aranıza yeni katıldım. Uzun bir süredir buraları okuyorum aslına bakılırsa.
Aracımı 3ay önce aldım. 2010model makyajlı 1,6hdi. 205bin km’de şu an. Aracı aldıktan sonra önceliğim genelde motor-mekanik problem varsa onlara yoğunlaşmak olur. Evvela ilk uzun yolumda Egzos Emisyon Sistemi Hatası (Depollution System Faulty) arızasını, bir rampada vites düşürüp gaza yüklenince arıza lambasıyla farkettim. Tabi 407 lerimizin özelliği sonucu hemen devir 3000d/d de kısıtlandı. Bir süre sonra ise geçti. Tam olarak neyden kaynaklandığını bilmiyorum ancak benim en yoğun şüphem, mazot kaçıran bir enjektörüm idi. Derhal enjektörcüye gidip açıp temizlettim, contası vs. değişti ve artık bu hatayı almamaya başladım. Daha sonra ara ara esp/brake system arıza aldım ama bunun peşine herhangi bir motor arıza lambası hiç yanmadı başka kişilerde olduğu gibi. Aralarda arabayı sıkıştırıp denedim ve herhangi bir problem yaşamadım. Ancak hikaye burada bitmedi, geçen hafta yine bir rampada araba yüklü iken (5kişi+full bagaj) yine 5 tne 4'e çekilen vites ve yine arıza lambası. Bu seferki hata: "Engine fault: Repair needed" ve yine 3000d/d koruma modu. Pek tabii ki yine kısa bir süre sonra geçti. Ama aradan geçen 1aydan sonra bu sefer neden böyle bir şey oldu bilemiyorum. Mevcut durumu daha iyi aktarabilmek adına, aracımda hissedilir bir çekiş kaybı yok. Performans açısından gayet güzel. Km 200.000 de. Bağdaştırabilecek tek diğer problem ise şu: 1300d/d civarlarında gidince araba tekliyor. Sadece bu devirlerde oluyor bu ve devir saatine yansımıyor. Sizce neler olabilir problem? Bir çok konuyu okudum daha öncesinde. EGR, Katalizör, Boğaz Kelebeği gibi ihtimaller gördüm. Ancak olay özelinde bir değerlendirme de yapabiliriz belki diye düşündüm.
|
|||
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bence senin sorunun katalizör gibi görünüyor yükte aracın egzoz dumanını tam atamadığı için kontrol devreye girip sınırlıyor
|
|||
ebirol
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2018 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bildiğim kadarıyla temizliği falan çok verimli olmuyor. İptal mi ettirmek gerekir, bayram dönüşü ustama gideceğim ama dönene dek kafamda belirlemek istiyorum ihtimalleri. 1300devirde tekleme meselesi de katalizörden midir sizce?
Düzenleyen ebirol - 17 Ağustos 2018 Saat 16:30 |
|||
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
temizliği hiç yaptırmadığım için birşey diyemeyeceğim. 1300 devir olayıda bence enjektörlerden
|
|||
necmettinn
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Aralık 2017 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı necmettinn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Benzer bir sorun yaşadım. Önce ABS//ESP hatası daha sonra rampada "Engine fault: Repair needed" hatası aldım. Önceleri normal görünen araç sonra birden çalışmamaya yolda giderken teklemeye ve bu hatayı vermeye başladı. Tamircime götürdüğümde önce sorunu çözemedik ama tesadüfen orada da çalışmayınca bilgisayara bağlayıp kontrol etti ve enjektörleri göremediğini söyledi. Sonuç : motorun kayışların olduğu tarafta çamurluk davlumbazının içinden ulaşılabilen, ne soketi olduğunu bilmediğim bir sokette temazsızlık olduğu ortaya çıktı. Değiştirdiğimden beri çok şükür nerdeyse 3000 km. yol yaptım tık yok. Hani bir ihtimal aynı sokette sıkıntı olabilirmi acaba ?
|
|||
ebirol
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2018 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
İlginiz için teşekkür ederim, ben de önümüzdeki hafta müsait bir vakitte ustama gideceğim. inceleyeceğiz bakalım neler olabilir, bahsettiğiniz soketi de söyleyeyim bakalım. Bayramda 2500 km yol yaptım, otobanda yüksek hızlarda uzun süre de seyrettim, yaklaşık 400 500 km yol yaptıktan sonra bir rampada hız sabitleyici ile giderken tahminimce dip gaz yaptığı bir anda yine aynı arıza lambası yandı. Motoru sıkıştırınca yaptığı için bana nedense ekzos sistemi ile alakalı olabilir gibi geliyor belki katalizör belki egr. Ama enjektörle alakalı da olabilir tabi... Peki 3000 devirde kısıtlama moduna girdiğinde turboyu devredışı mı bırakıyor bana turbo devrede gibi geliyor tam olarak aracın ne yaptığını bilen var mı
|
|||
kutay5365
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Şubat 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı kutay5365
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
abi 2.0 executive var bizde de. geçen yıl sürekli aynı hatayı verip kendi kendine gaz verip kesiyordu. yolda 120le giderken bile. sigorta tablasından beyne kadar her şeyine baktırdık sorun enjektörde çıkmıştı. 150 liralık bir malzeme için 3000 tl harcadık. enjektörlere baktırın bence
|
|||
2005-407 2.0 EXECUTIVE
|
|||
ebirol
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2018 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bugün ustama gittim, periyodik bakım-triger-devirdaim değiştik orjinallerle. Ayrıca buralarda okuduğum üzere Turbo Elektrovanasından olabileceği için hazır girişmişken onu da orjinaliyle değiştik. İşlemlerin sonunda denedik yine bir rampada sıkıştırdım ve aynı arıza lambası aynı mesaj ile yandı :)
Bu bahsettiğim arıza lambasını obd bağlayınca Turbo basıncı yüksek gibi bir arıza veriyordu. Turbocuya git turbodan yapar bu arızayı, bi kontrol ettir çözülür büyük ihtimalle dedi.
|
|||
ebirol
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2018 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Anadolu yakasında turbo kontrolü ve gerekli revizeleri için tavsiye edeceğiniz iyi çalışan bir turbocu var mı?
|
|||
ebirol
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2018 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
||
Literatüre girmesi için benim çözümümü yazıyorum
Geçtiğimiz hafta bilgisayara bağlattım tekrar, arıza kodlarının fotoğrafını çektim müsait olunca koyarım.
Elektrovanayı kontrol etmek gerek dendi çünkü turbo tahliyeyi geç yapıyormuş, bu yüzden yüksek basınç arızası verdiğini düşündü usta. Ustanın sunduğu çözüm alternatifleri: 1. Elektrovana’ya giden hortumlarda çatlak olabilir, bu da basınç ayarlayamamaya sebep olabilir, 2. Elektrovana’nın (turbo selenoid valfi) üç adet girişinden (giriş, çıkış, tahliye) yerleri yanlış bağlanmış olabilir. 3. Elektrovana bozuk olabilir. Biz üçüncü maddeyi eledik çünkü bir hafta öncesinde bakım yaparken değiştirmiştim. Hortum kontrolü için bıraktım arabayı, hatta biraz da ümitsizdim başka bir şeyden çıkar diye. Ancak kontrol edilince gördük ki ummadık bir şekilde ikinci madde çıktı karşımıza. Aracı aldığımda tersmiş ki aracı zorlayınca arıza lambası yanıyordu(3000d/d civarında) ve bakımda da bizim usta aynı çıkarttığı şekilde takmış demekki. Şimdi bir haftadır bir problem kalmadı, çeşitli zorlamalar yapsam da tık demiyor maaşallah. |
|||
ocaliptus
1. Vites Kayıt Tarihi: 20 Ocak 2018 Konum: Keçiören/ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 83 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ocaliptus
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Sakın katalizörü boşalttırayım deme, temizlik yapılabiliyorsa temizlet. Benim aracımdan, katalizörden ses geliyor diye usta boşalttırdı, araba çok yakmaya ve alt devirlerde çekmemeye başladı. Yenisini arıyorum ama üretilmiyormuş. Trabzon'da bir egzoz imalatçısında buldum 2300 tl. Temiz çıkma arıyorum
|
|||
06-15HT787
|
|||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Problemin çözümünü yazan nadir insanlardan birisiniz, tebrikler. Öte yandan elektrovana bağlantılarını yanlış yapacak kadar yetersiz kişiler "tamirci" ünvanına sahip... Böyle şeyleri duyduğum zaman "Vayyy be, vay ülkemin insanlarının haline" demekten kendimi alamıyorum !
|
|||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|||
serkanertas
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2018 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkanertas
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Merhaba öncelikle sevindim cozume ulastıgınız için aynı sorun bende oldu dun 3000 deviri gordumu sankı bırı arkadan tutarcasına engellıyo ama 3000 devırın altında hiç sıkıntı gostermıyor egerkı degıstıgı soketın nerede oldugunu gosteren bır fotograf paylasırsanız cok sevınırım belkı benımde aynı arızadandır tesekkurler simdiden
|
|||
serkanertas
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2018 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkanertas
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
neyse yanlıslıkla cozdum ne alakaysa baktım yedek su sevıyesı bıraz dusuk ekledım arıza ısıgı anında sondu
|
|||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
|
|||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|||
Redmoon
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Temmuz 2019 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
herkeze merhaba.
Forumda cok yeniyim. Malum 407 1,6 hdi comfort umu iki hafta once aldim Aracta hic bi siknti yoktu. Sadece ust plastigin orda yag terlemesi varmis. Biraz yagliydi. Usta problem yaratmaz dedi. Arbayi marastan alip bursya antalya ustunden geze geze geldik. Totalde 3000 km yol yaptik. Sadece bi kere 3000 nin 2000 kusurlerinde hararet gostergesi birden yanip STOP yazisi cikti Az durdum 5 dk. Geri bastim. Gayet normal bi sekilde gitti Bursaya dindugumde dun motoru bi yikatayim dedim. Yaglanma ne seviyede nekadr gubde oluo falan diye. Ama yikatmamin sabahinda motor isigu yandi ve engine fault repair needed uyarisi aldim Pc ye bagladik debimetre sensoru hatasi cikti Nese sildirdik hatayi ama 15 dk sonra stop edip geri calistirinca geri yandi. Az evvelde. Gecenki gibi hararet isigi yanip ibre sona dayanip STOP yazdi. Gene durudum biraz, sonra geri bastim. Herhangi bi anormallik olmaksizin calisti. Sorunum akismetre demi acaba hararet musurudemi arzali. Bursda varmi bu duruma gosterebilcegim biri??? Bu arada Arac aldigimda 157 bindeydi, su an 160 bin kusur
Düzenleyen Redmoon - 14 Temmuz 2019 Saat 11:17 |
|||
erkanengin
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Ocak 2016 Konum: canakkale Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı erkanengin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
BEN 2 SENEDIR BU SORUNLA UGRASIYORUM DEGISMEDIK PARCA KALMADI HALA BIR COZUM YOK. YAKIT YUKSEK BASINC HATASI VERIYOR VE STOP EDIYOR ARABA KALKISLARDA. NE İŞ ANLAMADIM IZMIRDE BI DOGRU DUZGUN PEJO USTASI YOK HEPSI KAFASINA GORE BISEYLER SOYLUYOR. NASIL OLCAK BILMIYORUM
|
|||
Redmoon
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Temmuz 2019 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
benimki belkide basit bi sensor arizasidir bilmirum.
Cunku arabnin gidisnde cekisinde herhangi bi sorun yok. Arabada anormal bi durumda yok. Sadece isik kafami karisitirio. Ilerde bana buyuk bi masraf acmasin. Bursada saglam bi elktronikci beyinci varsa bi gostermek istiyirum.
|
|||
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |