Peugeot Türkiye Forumları
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >306
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Al4 şanzıman arızası hk.
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Al4 şanzıman arızası hk.

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı mesutokat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : PEUGEOT 306
Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 19
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesutokat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Al4 şanzıman arızası hk.
    Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2018 Saat 23:43
Merhaba sevgili dostlar,

Aracımız 1.6 8 valf 90 bg ov 306 dır. 
Aracı aldığımdan beri p de takılı kalma sorunu vardı ve el atayım dedim ama ne elmiş mübarek.. 
Kilit müşürü yuvasında değildi, çalıştığını onayladıktan sonra yerine yerleştirip toparladım ancak esas sorun bundan sonra başlıyormuş meğer.
Müşür aktif halde görevini yapar şekilde ayarlanınca vites değişim devirleri eskisi gibi uzamadan tak tak gayet güzel, ekonomik ve seri ve keyifli bir süürüş sağlamaya başladı hatta basınç ile devir düşürme olayını yıllardır ilk defa yaşadım ve aracı aşırı derecede rahatlatıp serileştirdiğini farkettim (yıllardır bilmediğimden ve ustalar anlamayınca gereksiz hantal bir araca binmişim)ancak 1.2.3.4. Vites geçişlerinde hiç bir problem yokken 2 ile 3 arasında ki basınç düşürme olayın da araç aniden debriyaj bırakmış gibi öne atıyor kendini ve bu ciddi anlamda rahatsız edici bir atma durumu ses flan yok ama sadece ileri fırlıyor araç. Müşürü tekrar kullanılmaz hale getirdiğim zaman ise bu sorunlar ve güzelliklerin hepsi bitiyor basınç düşürme olayı ortadan kalkıyor ve vites değişim dd leri bariz uzuyor. Hatta müşürü dışarıya alıp el ile deneme yaptım ve tespitlerim doğru müşürün altında ki düğmeye basınca araç rahatlıyor ancak ileriye atmaya başlıyor müşürü boşa bırakınca eski galine geri dönüyor ve asıl üzüldüğüm nokta Ankara a da ki bazı ustaları bu duruma ikna edip de inandıramıyorum. Söyledikleri tek şey tamamen tesadüf, şanzıman inicek miş miş miş de mış mış mış.
Aracın yağı orjinal 4 lt. Olarak 7 ay önce değişti
Müşür çalışmasına rağmen yine de emin olmak adına orj. Bulup onuda değiştirdim. Sizden ricam bilgi sahibi ya da göz atabilecek bir usta var ise yardımcı olmanız çünkü sanayi de ki ustalar araca bakma gereği bile duymadan revizyona koşuyorlar. 
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2257
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2018 Saat 17:04
Burada mümkün oldugunca fren müşürünün önemini anlatmaya çalışıyoruz. 20 30 liralık fren müşürü arızası yüzünden revizyon diyen çok usta duyduk. 

Sizin arızanıza gelince, önceki sahibi veya götürdüğü usta geriye doğru  fren müşürü tesisatı ile oynayıp bir yerleri iptal etmiş olabilir. Detayli olarak tesisata bakmak gerekir.
Al4 şanzıman da iki ana selenoid vardır. Ve ekstradan her vitesin ayrı ayrı selenoidi vardir (4 vites ve 1 geri olmak üzere 5 adet)  eğer  sürekli aynı viteste sıkıntı  varsa bu sıralı selenoidlerin ilgili vitesle olanı arızalı olabilir. Yabancı forumlarda arızalı selenoidi geri vitesinki ile değiştirenler vardı. 
Eğer  sürekli aynı viteste arıza yoksa değişim tam vites değişim aninda tepme yaparsa boğaz kelebeğini temizletmen gerektir.
Çevrimdışı mesutokat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : PEUGEOT 306
Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 19
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesutokat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2018 Saat 17:35
Arkadaşlar sorunumuz hala devam ediyor ve müşürsüz geziyorum. Şanzımancılar ile birlikte elektrikçiler de böyle kullan bir sorun yok araba da deyip duruyolar. Bu tesisatı geriye doğru kendim nasıl kontrol edebilirim yardımcı olabilecek birileri var mıdır?

Düzenleyen mesutokat - 13 Ağustos 2018 Saat 09:01
Çevrimdışı blue107 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blue107 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2018 Saat 13:50
[QUOTE=mesutokat]Arkadaşlar sorunumuz hala devam ediyor ve müşürsüz geziyorum. Şanzımancılar ile birlikte elektrikçiler de böyle kullan bir sorun yok araba da deyip duruyolar. Bu tesisatı geriye doğru kendim nasıl kontrol edebilirim yardımcı olabilecek birileri var mıdır?[/Queen UOTE]

Selamlar, 

Aracın şanzıman yağ basıncını kontrol ettirin derim 4lt almaması lazım orada bir sıkıntı var 3.2lt veya 3 lt yeterlidir 4lt olduğunda fazla yağ koymuş olursunuz.Buda vites geçişlerinde sıkıntı yaratır. Ayrıca bilgisayara bağladığınızda araçtaki her valfi tek tek çalıştırabilirsiniz yani her valfi test edebiliyorsunuz. hangisi arızalı ise görülebiliyor. 


Düzenleyen blue107 - 24 Ağustos 2018 Saat 13:51
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot 206 hararet sorunu son mesaja git 89 0 conan20
konu icon Cam Kenarlarındaki Fitiller son mesaja git 111 0 samizeldestan
konu icon Araba yağ ışığı yanıp sönmeyr başladı son mesaja git 110 0 Maze87
konu icon Motor yağı onerileri son mesaja git 187 1 pusutr
konu icon 206 bulunamayan sorun son mesaja git 4047 47 uslu01
konu icon 308 lpg son mesaja git 679 6 Turgut58
konu icon Herkese Merhabalar. son mesaja git 8 1 emrahsen55
konu icon Hararet Problemi Peugeot 206 Otomatik son mesaja git 176 0 dexter06
konu icon Peugeot direksiyon kumanda modülü ve 307 double çe son mesaja git 1396 8 barishrocker
konu icon 206 Gösterge Sorunu son mesaja git 610 5 Emre07
konu icon 2004 model 307 ön cam son mesaja git 376 5 lilokan
konu icon Krank keçesi sürtme veya ıslık sesi son mesaja git 1148 12 Fikret Adil
konu icon Yeni Üye Tanışma son mesaja git 24 4 Falderal06
konu icon Bagaj duzenleyici son mesaja git 910 8 Karacocuk24
konu icon Motordan ıslık sesi son mesaja git 258 0 Fikret Adil
konu icon Elektro vana ayarı son mesaja git 319 2 serdar5353
konu icon Peugeot 307 devir yükseliyor araç gitmiyor son mesaja git 252 3 Akcpnr
konu icon EAT6 Şanzıman Yağ Değişimi son mesaja git 779 1 melihyilmaz
konu icon Yardım son mesaja git 171 2 Esat
konu icon 206 xr otomatik vites sorunu son mesaja git 185 2 Kayseri4238
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2019 NISAN EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 86
samizeldestan 18
x571 16
umydn 15
kaan206 13
emrahsen55 13
ismailkaya 13
serkan066066 12
maximusti 12
Karacocuk24 11
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2019
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.