Peugeot Türkiye Forumları
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >306
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Al4 şanzıman arızası hk.
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Al4 şanzıman arızası hk.

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı mesutokat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : PEUGEOT 306
Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 19
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesutokat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Al4 şanzıman arızası hk.
    Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2018 Saat 23:43
Merhaba sevgili dostlar,

Aracımız 1.6 8 valf 90 bg ov 306 dır. 
Aracı aldığımdan beri p de takılı kalma sorunu vardı ve el atayım dedim ama ne elmiş mübarek.. 
Kilit müşürü yuvasında değildi, çalıştığını onayladıktan sonra yerine yerleştirip toparladım ancak esas sorun bundan sonra başlıyormuş meğer.
Müşür aktif halde görevini yapar şekilde ayarlanınca vites değişim devirleri eskisi gibi uzamadan tak tak gayet güzel, ekonomik ve seri ve keyifli bir süürüş sağlamaya başladı hatta basınç ile devir düşürme olayını yıllardır ilk defa yaşadım ve aracı aşırı derecede rahatlatıp serileştirdiğini farkettim (yıllardır bilmediğimden ve ustalar anlamayınca gereksiz hantal bir araca binmişim)ancak 1.2.3.4. Vites geçişlerinde hiç bir problem yokken 2 ile 3 arasında ki basınç düşürme olayın da araç aniden debriyaj bırakmış gibi öne atıyor kendini ve bu ciddi anlamda rahatsız edici bir atma durumu ses flan yok ama sadece ileri fırlıyor araç. Müşürü tekrar kullanılmaz hale getirdiğim zaman ise bu sorunlar ve güzelliklerin hepsi bitiyor basınç düşürme olayı ortadan kalkıyor ve vites değişim dd leri bariz uzuyor. Hatta müşürü dışarıya alıp el ile deneme yaptım ve tespitlerim doğru müşürün altında ki düğmeye basınca araç rahatlıyor ancak ileriye atmaya başlıyor müşürü boşa bırakınca eski galine geri dönüyor ve asıl üzüldüğüm nokta Ankara a da ki bazı ustaları bu duruma ikna edip de inandıramıyorum. Söyledikleri tek şey tamamen tesadüf, şanzıman inicek miş miş miş de mış mış mış.
Aracın yağı orjinal 4 lt. Olarak 7 ay önce değişti
Müşür çalışmasına rağmen yine de emin olmak adına orj. Bulup onuda değiştirdim. Sizden ricam bilgi sahibi ya da göz atabilecek bir usta var ise yardımcı olmanız çünkü sanayi de ki ustalar araca bakma gereği bile duymadan revizyona koşuyorlar. 
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2141
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2018 Saat 17:04
Burada mümkün oldugunca fren müşürünün önemini anlatmaya çalışıyoruz. 20 30 liralık fren müşürü arızası yüzünden revizyon diyen çok usta duyduk. 

Sizin arızanıza gelince, önceki sahibi veya götürdüğü usta geriye doğru  fren müşürü tesisatı ile oynayıp bir yerleri iptal etmiş olabilir. Detayli olarak tesisata bakmak gerekir.
Al4 şanzıman da iki ana selenoid vardır. Ve ekstradan her vitesin ayrı ayrı selenoidi vardir (4 vites ve 1 geri olmak üzere 5 adet)  eğer  sürekli aynı viteste sıkıntı  varsa bu sıralı selenoidlerin ilgili vitesle olanı arızalı olabilir. Yabancı forumlarda arızalı selenoidi geri vitesinki ile değiştirenler vardı. 
Eğer  sürekli aynı viteste arıza yoksa değişim tam vites değişim aninda tepme yaparsa boğaz kelebeğini temizletmen gerektir.
Çevrimdışı mesutokat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : PEUGEOT 306
Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 19
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesutokat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2018 Saat 17:35
Arkadaşlar sorunumuz hala devam ediyor ve müşürsüz geziyorum. Şanzımancılar ile birlikte elektrikçiler de böyle kullan bir sorun yok araba da deyip duruyolar. Bu tesisatı geriye doğru kendim nasıl kontrol edebilirim yardımcı olabilecek birileri var mıdır?

Düzenleyen mesutokat - 13 Ağustos 2018 Saat 09:01
Çevrimdışı blue107 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blue107 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2018 Saat 13:50
[QUOTE=mesutokat]Arkadaşlar sorunumuz hala devam ediyor ve müşürsüz geziyorum. Şanzımancılar ile birlikte elektrikçiler de böyle kullan bir sorun yok araba da deyip duruyolar. Bu tesisatı geriye doğru kendim nasıl kontrol edebilirim yardımcı olabilecek birileri var mıdır?[/Queen UOTE]

Selamlar, 

Aracın şanzıman yağ basıncını kontrol ettirin derim 4lt almaması lazım orada bir sıkıntı var 3.2lt veya 3 lt yeterlidir 4lt olduğunda fazla yağ koymuş olursunuz.Buda vites geçişlerinde sıkıntı yaratır. Ayrıca bilgisayara bağladığınızda araçtaki her valfi tek tek çalıştırabilirsiniz yani her valfi test edebiliyorsunuz. hangisi arızalı ise görülebiliyor. 


Düzenleyen blue107 - 24 Ağustos 2018 Saat 13:51
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Otomatik Vites Spor+Kar Modu Sorunu son mesaja git 11 0 peugeot55
konu icon Kalorifer sorunu son mesaja git 604 3 sonerkyl
konu icon Peugeot 206 çalışmama son mesaja git 359 8 Hatemi
konu icon Hararet gostergesi son mesaja git 220 2 Mustafa Aksoy
konu icon Muayeneden kaldik son mesaja git 826 10 Dogukan_3002
konu icon 206 Kalorifer Sökümü REsimli[çözüldü] son mesaja git 11293 75 onurrr41
konu icon Gergi bilyası v kayışı değişimi son mesaja git 222 5 Turgut58
konu icon Arac sogukken asiri sekilde rolanti bozuklugu son mesaja git 1241 19 eneserhat
konu icon 18 inc jant son mesaja git 890 5 Crayzmetin
konu icon Araç bütün fonksiyonları aynı anda arıza veriyor son mesaja git 1500 12 Crayzmetin
konu icon 206 tork konvertör arızası son mesaja git 451 1 sonerkyl
konu icon 206 CC TAVAN AÇILMAMA UYARI SESİ VERME son mesaja git 567 1 sonerkyl
konu icon Yag filtresi kaçağı son mesaja git 500 4 Orkunmmk0689
konu icon 308 memnuniyetti son mesaja git 786 4 kameryalcin
konu icon Safety pack sonradan eklenir mi son mesaja git 671 3 kameryalcin
konu icon 106 QUİKSİLVER HARARET SORUNU ÇILDIRMAK ÜZEREYİM!. son mesaja git 2462 27 Karacocuk24
konu icon 307 KAPI FİTİLİ SORUNU son mesaja git 441 2 fatihpejo
konu icon bagaj kapı kilidi sorunu son mesaja git 851 3 ALTANK
konu icon Araba su alıyor 206 1.4 son mesaja git 1162 6 sezar206
konu icon 207 ya da 307 almak üzereyim son mesaja git 2532 31 27BEN80
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2019 OCAK EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 73
GökhaN 36
27BEN80 19
OguzhanKucuk61 18
LUDACRIS 18
talip206 18
Karacocuk24 17
x571 17
Crayzmetin 16
emirksk 13
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2019
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.