Peugeot Türkiye Forumları Peugeot Yedek Parça
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >306
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Al4 şanzıman arızası hk.
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Al4 şanzıman arızası hk.

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı mesutokat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : PEUGEOT 306
Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 19
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesutokat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Al4 şanzıman arızası hk.
    Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2018 Saat 23:43
Merhaba sevgili dostlar,

Aracımız 1.6 8 valf 90 bg ov 306 dır. 
Aracı aldığımdan beri p de takılı kalma sorunu vardı ve el atayım dedim ama ne elmiş mübarek.. 
Kilit müşürü yuvasında değildi, çalıştığını onayladıktan sonra yerine yerleştirip toparladım ancak esas sorun bundan sonra başlıyormuş meğer.
Müşür aktif halde görevini yapar şekilde ayarlanınca vites değişim devirleri eskisi gibi uzamadan tak tak gayet güzel, ekonomik ve seri ve keyifli bir süürüş sağlamaya başladı hatta basınç ile devir düşürme olayını yıllardır ilk defa yaşadım ve aracı aşırı derecede rahatlatıp serileştirdiğini farkettim (yıllardır bilmediğimden ve ustalar anlamayınca gereksiz hantal bir araca binmişim)ancak 1.2.3.4. Vites geçişlerinde hiç bir problem yokken 2 ile 3 arasında ki basınç düşürme olayın da araç aniden debriyaj bırakmış gibi öne atıyor kendini ve bu ciddi anlamda rahatsız edici bir atma durumu ses flan yok ama sadece ileri fırlıyor araç. Müşürü tekrar kullanılmaz hale getirdiğim zaman ise bu sorunlar ve güzelliklerin hepsi bitiyor basınç düşürme olayı ortadan kalkıyor ve vites değişim dd leri bariz uzuyor. Hatta müşürü dışarıya alıp el ile deneme yaptım ve tespitlerim doğru müşürün altında ki düğmeye basınca araç rahatlıyor ancak ileriye atmaya başlıyor müşürü boşa bırakınca eski galine geri dönüyor ve asıl üzüldüğüm nokta Ankara a da ki bazı ustaları bu duruma ikna edip de inandıramıyorum. Söyledikleri tek şey tamamen tesadüf, şanzıman inicek miş miş miş de mış mış mış.
Aracın yağı orjinal 4 lt. Olarak 7 ay önce değişti
Müşür çalışmasına rağmen yine de emin olmak adına orj. Bulup onuda değiştirdim. Sizden ricam bilgi sahibi ya da göz atabilecek bir usta var ise yardımcı olmanız çünkü sanayi de ki ustalar araca bakma gereği bile duymadan revizyona koşuyorlar. 
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2046
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2018 Saat 17:04
Burada mümkün oldugunca fren müşürünün önemini anlatmaya çalışıyoruz. 20 30 liralık fren müşürü arızası yüzünden revizyon diyen çok usta duyduk. 

Sizin arızanıza gelince, önceki sahibi veya götürdüğü usta geriye doğru  fren müşürü tesisatı ile oynayıp bir yerleri iptal etmiş olabilir. Detayli olarak tesisata bakmak gerekir.
Al4 şanzıman da iki ana selenoid vardır. Ve ekstradan her vitesin ayrı ayrı selenoidi vardir (4 vites ve 1 geri olmak üzere 5 adet)  eğer  sürekli aynı viteste sıkıntı  varsa bu sıralı selenoidlerin ilgili vitesle olanı arızalı olabilir. Yabancı forumlarda arızalı selenoidi geri vitesinki ile değiştirenler vardı. 
Eğer  sürekli aynı viteste arıza yoksa değişim tam vites değişim aninda tepme yaparsa boğaz kelebeğini temizletmen gerektir.
Çevrimdışı mesutokat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : PEUGEOT 306
Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 19
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesutokat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2018 Saat 17:35
Arkadaşlar sorunumuz hala devam ediyor ve müşürsüz geziyorum. Şanzımancılar ile birlikte elektrikçiler de böyle kullan bir sorun yok araba da deyip duruyolar. Bu tesisatı geriye doğru kendim nasıl kontrol edebilirim yardımcı olabilecek birileri var mıdır?

Düzenleyen mesutokat - 13 Ağustos 2018 Saat 09:01
Çevrimdışı blue107 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 23
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blue107 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2018 Saat 13:50
[QUOTE=mesutokat]Arkadaşlar sorunumuz hala devam ediyor ve müşürsüz geziyorum. Şanzımancılar ile birlikte elektrikçiler de böyle kullan bir sorun yok araba da deyip duruyolar. Bu tesisatı geriye doğru kendim nasıl kontrol edebilirim yardımcı olabilecek birileri var mıdır?[/Queen UOTE]

Selamlar, 

Aracın şanzıman yağ basıncını kontrol ettirin derim 4lt almaması lazım orada bir sıkıntı var 3.2lt veya 3 lt yeterlidir 4lt olduğunda fazla yağ koymuş olursunuz.Buda vites geçişlerinde sıkıntı yaratır. Ayrıca bilgisayara bağladığınızda araçtaki her valfi tek tek çalıştırabilirsiniz yani her valfi test edebiliyorsunuz. hangisi arızalı ise görülebiliyor. 


Düzenleyen blue107 - 24 Ağustos 2018 Saat 13:51
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 206 Hararet Göstergesi Sorunu son mesaja git 2429 28 HasGur
konu icon Kış lastiği ebatları ve antifiriz önerisi. son mesaja git 115 3 Dadas
konu icon HATA BİLDİRİMİ son mesaja git 71 2 Kysr038
konu icon 206 Gaz Pedalı Sağır son mesaja git 1204 19 Kysr038
konu icon Silkeler gibi kalkış acaba neden son mesaja git 458 2 Kysr038
konu icon İnternet aboneliğinizle ilgili tecrübeleriniz ? son mesaja git 1186 12 Kysr038
konu icon Motor arıza ikaz lambası neden yanıyor? son mesaja git 111 1 ismailkaya
konu icon 1.6 vti 120 bg.benzinli tam otomatik 308 aracım pe son mesaja git 137 0 Komax
konu icon 206 stop ediyor acil yardım son mesaja git 317 3 f4t1hltn
konu icon Selenoid valf arızası?? son mesaja git 154 0 akyuz.cagri
konu icon 307 1.4 benzinli 90 hp araçlarda LPG Kullanımı son mesaja git 151 0 ismailkaya
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 260 1 Mhmmt59
konu icon Lastik sensoru son mesaja git 185 0 Atakan6161
konu icon Devir yukselmesi son mesaja git 594 6 akk0212
konu icon 2004 C3 1.4 HARARET PROBLEMİ son mesaja git 5139 29 HasGur
konu icon Basınç sensörü son mesaja git 1160 9 HasGur
konu icon İnce stepne ile ilgili bir soru son mesaja git 342 2 Karacocuk24
konu icon Peugeot 307 1.4 HDI (68 HP - 2005) son mesaja git 773 3 sonerkyl
konu icon Egsoz Emisyon Arızası son mesaja git 1887 10 sonerkyl
konu icon Sohbet / Muhabbet son mesaja git 15910 609 peugotayfun
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2018 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 54
HasGur 25
GökhaN 23
OguzhanKucuk61 18
f4t1hltn 14
talip206 13
peugotayfun 11
x571 9
umut1001 7
27BEN80 6
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2018
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.