Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Al4 şanzıman arızası hk.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46952
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 01:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Al4 şanzıman arızası hk.
Mesajı Yazan: mesutokat
Konu: Al4 şanzıman arızası hk.
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2018 Saat 23:43
Merhaba sevgili dostlar,

Aracımız 1.6 8 valf 90 bg ov 306 dır. 
Aracı aldığımdan beri p de takılı kalma sorunu vardı ve el atayım dedim ama ne elmiş mübarek.. 
Kilit müşürü yuvasında değildi, çalıştığını onayladıktan sonra yerine yerleştirip toparladım ancak esas sorun bundan sonra başlıyormuş meğer.
Müşür aktif halde görevini yapar şekilde ayarlanınca vites değişim devirleri eskisi gibi uzamadan tak tak gayet güzel, ekonomik ve seri ve keyifli bir süürüş sağlamaya başladı hatta basınç ile devir düşürme olayını yıllardır ilk defa yaşadım ve aracı aşırı derecede rahatlatıp serileştirdiğini farkettim (yıllardır bilmediğimden ve ustalar anlamayınca gereksiz hantal bir araca binmişim)ancak 1.2.3.4. Vites geçişlerinde hiç bir problem yokken 2 ile 3 arasında ki basınç düşürme olayın da araç aniden debriyaj bırakmış gibi öne atıyor kendini ve bu ciddi anlamda rahatsız edici bir atma durumu ses flan yok ama sadece ileri fırlıyor araç. Müşürü tekrar kullanılmaz hale getirdiğim zaman ise bu sorunlar ve güzelliklerin hepsi bitiyor basınç düşürme olayı ortadan kalkıyor ve vites değişim dd leri bariz uzuyor. Hatta müşürü dışarıya alıp el ile deneme yaptım ve tespitlerim doğru müşürün altında ki düğmeye basınca araç rahatlıyor ancak ileriye atmaya başlıyor müşürü boşa bırakınca eski galine geri dönüyor ve asıl üzüldüğüm nokta Ankara a da ki bazı ustaları bu duruma ikna edip de inandıramıyorum. Söyledikleri tek şey tamamen tesadüf, şanzıman inicek miş miş miş de mış mış mış.
Aracın yağı orjinal 4 lt. Olarak 7 ay önce değişti
Müşür çalışmasına rağmen yine de emin olmak adına orj. Bulup onuda değiştirdim. Sizden ricam bilgi sahibi ya da göz atabilecek bir usta var ise yardımcı olmanız çünkü sanayi de ki ustalar araca bakma gereği bile duymadan revizyona koşuyorlar. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2018 Saat 17:04
Burada mümkün oldugunca fren müşürünün önemini anlatmaya çalışıyoruz. 20 30 liralık fren müşürü arızası yüzünden revizyon diyen çok usta duyduk. 

Sizin arızanıza gelince, önceki sahibi veya götürdüğü usta geriye doğru  fren müşürü tesisatı ile oynayıp bir yerleri iptal etmiş olabilir. Detayli olarak tesisata bakmak gerekir.
Al4 şanzıman da iki ana selenoid vardır. Ve ekstradan her vitesin ayrı ayrı selenoidi vardir (4 vites ve 1 geri olmak üzere 5 adet)  eğer  sürekli aynı viteste sıkıntı  varsa bu sıralı selenoidlerin ilgili vitesle olanı arızalı olabilir. Yabancı forumlarda arızalı selenoidi geri vitesinki ile değiştirenler vardı. 
Eğer  sürekli aynı viteste arıza yoksa değişim tam vites değişim aninda tepme yaparsa boğaz kelebeğini temizletmen gerektir.


Mesajı Yazan: mesutokat
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2018 Saat 17:35
Arkadaşlar sorunumuz hala devam ediyor ve müşürsüz geziyorum. Şanzımancılar ile birlikte elektrikçiler de böyle kullan bir sorun yok araba da deyip duruyolar. Bu tesisatı geriye doğru kendim nasıl kontrol edebilirim yardımcı olabilecek birileri var mıdır?


Mesajı Yazan: blue107
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2018 Saat 13:50
[QUOTE=mesutokat]Arkadaşlar sorunumuz hala devam ediyor ve müşürsüz geziyorum. Şanzımancılar ile birlikte elektrikçiler de böyle kullan bir sorun yok araba da deyip duruyolar. Bu tesisatı geriye doğru kendim nasıl kontrol edebilirim yardımcı olabilecek birileri var mıdır?[/Queen UOTE]

Selamlar, 

Aracın şanzıman yağ basıncını kontrol ettirin derim 4lt almaması lazım orada bir sıkıntı var 3.2lt veya 3 lt yeterlidir 4lt olduğunda fazla yağ koymuş olursunuz.Buda vites geçişlerinde sıkıntı yaratır. Ayrıca bilgisayara bağladığınızda araçtaki her valfi tek tek çalıştırabilirsiniz yani her valfi test edebiliyorsunuz. hangisi arızalı ise görülebiliyor. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net