![]() |
|
2004 Model Peugeot 206 Otomatik şanzıman Isınması |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
seroline ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2018 Konum: Kars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 30 Temmuz 2018 Saat 14:31 |
Merhaba arkadaşlar,
2004 model peugeot 206 otomatik aracım 1 buçuk 2 saat uzun yolda kullandığım zaman manuel vitese geçmiyor ve ekranda "D" takılı kalıyor, vites geçişleri 4000 devire kadar uzayıp geçişlerde vuruntu meydana geliyor. Şanzıman yağı soğukken sıkıntı olmuyor ama araç 1 saat sürekli kullanımın sonunda böyle hata veriyor. Şanzıman yağı Mobil ATF LT 71141olarak yenilendi(4 litre) Selonoid valfler eski tip ve yazılım güncellenmemiş.Yağ değişiminden önce böyle bir sorunum yoktu acaba neden böyle olmuştur?
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
çünkü yağın hepsini değiştiremiyorsun kardeşim tirbünler ve hidrolik blok içindeki yağ kalıyor. daha sonra eski yağ ile yeni yağ karışınca bu tip sıkıntılar çıkabilir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
seroline ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2018 Konum: Kars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yağın hepsini mi değiştirmeliyim bu durumda sizce? Gerçekten can sıkıcı bir durum, korkumuzdan uzun yola çıkamıyoruz.
|
|
![]() |
|
seroline ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2018 Konum: Kars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Konuyla alakalı hiç sorun yaşayan olmadı mı? Lütfen yardımlarınızı bekliyorum. Güncel
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yağın hepsini değişmesi içi komple şazumanın sökülmesi lazım hocam. içindeki yağın komple değişmesi için bu işlemin en az 3-4 kere uygulamak lazım oda çok maraf demek. yağ değiştiği için selenoid valfler sıkıntı çıkarmış olma itimalide yüksek. bir ihtimalde şazuman yağ soğutcusundan kayanaklı olma ihtimali de var. ilk önce pc bağlatıp şanzumanın duruma ve basınç değerlerinin normal olup olmadığına baktırın.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
onurrr41 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2015 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Soner hocam hazır üzerine değinmişken;
Şanzıman farklı bir şekildemi bilgisayara bağlanıyor? Yoksa obd portundan mı tahlil ediliyor?
|
|
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hepsi can ağı ile iletişimli hocam obd portu üzerinden bakılıyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
seroline ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2018 Konum: Kars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam aracı pc ye bağlattırdım, şanzıman ısısı normal göründü, 100 derece civarındaydı.(motor suyu sıcaklığı 95-100 civarındaydı) Park konumunda yağ basıncı 2,46 olarak gösteriyordu. Keşke yağı hiç değiştirmeseydim diyorum şimdi. Öncesinde hiç böyle bir sorunum yoktu. Bulunduğum bölgede otomatik şanzımandan anlayan da yok aksi gibi.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |