Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

2004 Model Peugeot 206 Otomatik şanzıman Isınması

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46911
Tarih: 17 Ağustos 2025 Saat 15:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 2004 Model Peugeot 206 Otomatik şanzıman Isınması
Mesajı Yazan: seroline
Konu: 2004 Model Peugeot 206 Otomatik şanzıman Isınması
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2018 Saat 14:31
Merhaba arkadaşlar,
2004 model peugeot 206 otomatik aracım 1 buçuk 2 saat uzun yolda kullandığım zaman manuel vitese geçmiyor ve ekranda "D" takılı kalıyor, vites geçişleri 4000 devire kadar uzayıp geçişlerde vuruntu meydana geliyor. Şanzıman yağı soğukken sıkıntı olmuyor ama araç 1 saat sürekli kullanımın sonunda böyle hata veriyor.

Şanzıman yağı Mobil ATF LT 71141olarak yenilendi(4 litre)

Selonoid valfler eski tip ve yazılım güncellenmemiş.Yağ değişiminden önce böyle bir sorunum yoktu acaba neden böyle olmuştur?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2018 Saat 17:17
çünkü yağın hepsini değiştiremiyorsun kardeşim tirbünler ve hidrolik blok içindeki yağ kalıyor. daha sonra eski yağ ile yeni yağ karışınca bu tip sıkıntılar çıkabilir. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: seroline
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2018 Saat 11:23
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

çünkü yağın hepsini değiştiremiyorsun kardeşim tirbünler ve hidrolik blok içindeki yağ kalıyor. daha sonra eski yağ ile yeni yağ karışınca bu tip sıkıntılar çıkabilir. 

Yağın hepsini mi değiştirmeliyim bu durumda sizce? Gerçekten can sıkıcı bir durum, korkumuzdan uzun yola çıkamıyoruz.


Mesajı Yazan: seroline
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 14:16
Konuyla alakalı hiç sorun yaşayan olmadı mı? Lütfen yardımlarınızı bekliyorum. Güncel


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 14:21
yağın hepsini değişmesi içi komple şazumanın sökülmesi lazım hocam. içindeki yağın komple değişmesi için bu işlemin en az 3-4 kere uygulamak lazım oda çok maraf demek. yağ değiştiği için selenoid valfler sıkıntı çıkarmış olma itimalide yüksek. bir ihtimalde şazuman yağ soğutcusundan kayanaklı olma ihtimali de var. ilk önce pc bağlatıp şanzumanın duruma ve basınç değerlerinin normal olup olmadığına baktırın. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: onurrr41
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 15:11
Soner hocam hazır üzerine değinmişken;

Şanzıman farklı bir şekildemi bilgisayara bağlanıyor? Yoksa obd portundan mı tahlil ediliyor?


-------------
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 15:46
Orjinalini yazan: onurrr41 onurrr41 Yazdı:

Soner hocam hazır üzerine değinmişken;

Şanzıman farklı bir şekildemi bilgisayara bağlanıyor? Yoksa obd portundan mı tahlil ediliyor?

hepsi can ağı ile iletişimli hocam obd portu üzerinden bakılıyor.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: seroline
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2018 Saat 11:44
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

yağın hepsini değişmesi içi komple şazumanın sökülmesi lazım hocam. içindeki yağın komple değişmesi için bu işlemin en az 3-4 kere uygulamak lazım oda çok maraf demek. yağ değiştiği için selenoid valfler sıkıntı çıkarmış olma itimalide yüksek. bir ihtimalde şazuman yağ soğutcusundan kayanaklı olma ihtimali de var. ilk önce pc bağlatıp şanzumanın duruma ve basınç değerlerinin normal olup olmadığına baktırın. 

Hocam aracı pc ye bağlattırdım, şanzıman ısısı normal göründü, 100 derece civarındaydı.(motor suyu sıcaklığı 95-100 civarındaydı) Park konumunda yağ basıncı 2,46 olarak gösteriyordu. Keşke yağı hiç değiştirmeseydim diyorum şimdi. Öncesinde hiç böyle bir sorunum yoktu. Bulunduğum bölgede otomatik şanzımandan anlayan da yok aksi gibi.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net