Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Turbo uygulaması
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Turbo uygulaması

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Turbo uygulaması
    Gönderim Zamanı: 09 Ocak 2009 Saat 16:03
 

  TurboCharger nedir? Bu soruyu Türkçeleştirecek olursak Turbo Şarj nedir şeklinde sormamız gerekirdi. TurboCharger Türkçesiyle Tubor Şarj motor aşırı besleme sistemlerinden birisidir. 

Turbo Şarj ve Süper Şarj aşırı besleme sistemleridir. Motoru olması gerektiğinden fazla yakıt ve hava veren bu sistemler sayesinde motordan daha fazla güç alınabilmektedir. 

 

 

 Turbo nasıl çalışır sorusuna cevap niteliğinde güzel bir çizim

Turbo uygulaması yaptırmak isteyen kişiler araçlarının motorlarını iyi tanımalılar. Zira motorun dayanabileceği en yüksek basınç derecesine kadar zorlanması durumunda artık kullanabilecekleri bir motorları kalmayabilir.Turbo uygulamasının kaç beygir güç vereceği hesaplanabilmesi için motorun özelliklerinin ve turbonun özelliklerinin bilinmesi gerekmektedir. Turbo çeşidine ve kaç bar basılacağına göre teknik farklılıklar gösterebileceğinden turbonun vereceği beygir gücü değişiklik gösterebilir. Turbo ile kaç bar basılır sorusunun yanıtını motorunuzda aramanız gerekmekte. Standart Honda Civic Type-R motoruna güvenip 320 beygire çıkaranlar vardır. 

Turbo her araca fabrika çıkışı sonrasında takılabilir. Ancak takılacak turbo yanma odasına daha fazla hava yollayarak aynı zamanda daha çok benzinin de tüketilmesini sağlamaktır. Turbonun yakıt tüketimine etkisi SüperŞarj kadar fazla değildir.Süperşarjda direk giren yakıt arttırılırken turboşarjda yanma odasına giren hava arttığı için yakıtta artmaktadır.

Turbo fiyatları sanılanın aksine çok yüksek değil. Yetkili servislerden almadığınız sürece 600-1000 dolara güzel turbolar alabilirsiniz.Ancak sadece turbo almakla işiniz bitmeyecek. Aracı turbo'ya çevirmenin maliyeti ise sizin kararınıza göre değişmekte. Motora direk turbo bağladığınız zaman alacağınız güçte değişiklik olmamasına rağmen motor ömrünü kısaltacaksınız. Çünkü motor çalışması gerekenden daha yüksek basınç altında çalışacaktır. Bu da bazı parçalarınızın beklenenden daha kısa sürede devredışı kalmasına yol açacaktır. Bu gibi durumlar aracınıza beklediğinizde çok daha fazla masraf açabilir. Motoru kullanılamaz hale getirip yeni bir motor almak zorunda kalabilirsiniz. Turbo uygulamasına başlamadan önce motora , turboya uygun motor altyapısı sağlamalısınız. 

Türkiyede 1000 beygirlik BMW E36 kasa Turboşarjlı  M3 ler bulunmakta. Bunlar genelde yurtdışından getirilen parçaların kit olarak bir arabaya uygulanması ile yapılmakta. Turbo ile güçlendirilen araçlarda sadece motor altyapısı olarak değil aynı zamanda yol tutuş ve fren bağlamında da bir iyileştirme yapılması gerekmektedir. Aracınız olması gerektiğinden fazla hızlı bir araba olacağından çok daha yüksek süratlerde durabilmenizi sağlayacak fren sistemlerine ve yüksek süratlerde arabanın kontrolünü kaybetmemenizi sağlayacak yol tutuş elemanlarını da arabanıza uygulamanız gerekmektedir.

Aşağıda dragturk.com dan alınan turboşarj hakkında bir yazı bulunmakta. 

 Turbonun görevleri nelerdir? Turbo nasıl çalışır? Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Bu yüzden motordan içeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur. Bu sayede de üretilen güç ve tork da fazlalaşır. Otomobillerin soğuk havalarda daha iyi performans sergilemesinin sebebi budur. Turbo ise daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı artırır.

Turboşarj ve Süperşarj
Otomobilin performansını en üst noktaya çıkarabilmek için kullanılan iki farklı sistem vardır. Bunlar süperşarj ve turboşarjdır.

Süperşarj
Süperşarj aslında basit bir kompresördür. Dışarıdan gelen havayı basınçlı bir şekilde içeri püskürtecek şekilde dizayn edilmiştir. Süperşarjın iki farklı çeşitte uygulanması mümkündür. Emme manifoltu ile throttle body arasına veya throttle body'nin önündeki hava girişine monte edilebilir. Eğer emme manifoltu ile throttle body arasına monte edilirse, enjeksiyon sisteminde mekanik bir değişiklik yapmadan benzin akışının ayarlanması mümkün olur. Bu genellikle yarış otomobillerinde de tercih edilen daha pratik bir sistemdir. Eğer süperşarj throttle body'nin önünd monte edilirse, gelen basınçlı havayı karşılamak için normalden daha yüksek basınçla yakıt püskürtülmesi gerekecektir.

Çalışma sistemi
Süperşarjın içindeki kompresör çalışma gücünü yine motor kayışlarından ve dişlilerden alır. Bu çalışma için turboşarja göre daha fazla güç gerektiren bir sistemdir. Ayrıca sağladığı sıkışma sebebiyle motorun çabuk yıpranmasına sebep olmaması için motor kompresyon oranı pistonların değişmesi suretiyle düşürülmelidir.

Süperşarj daha fazla benzin tüketebilir
Aynı silindir hacminde ve aynı yanma odalarına sahip iki motordan, süperşarj uygulanmış olan motor aynı büyüklük içinde daha fazla sıkıştırma ile çalışacak ve daha fazla benzin yakacaktır. Buna karşılık turbo uygulamasındaki kadar yüksek güç veremeyecektir.

Turboşarj'a göre avantajlı
Turboşarj uygulamasında, turbonun devreye girmesi için yanan gazın geri dönmesi ve türbünü doldurması gerekmektedir. Fakat süperşarj uygulamasında turbonun devreye girmesi için gereken zaman ve motor devri, süperşarjın devreye girmesi için gerekmemektedir. Gaz pedalına ilk basıldığı anda açılan süperşarj, en alt devirden itibaren gücünü gösterecektir.

Turboşarj
Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır. Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz süpaplarından egzoz manifoltuna doğru itilir. Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbüne girer.

Türbün dolar
Türbün basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık yüzde 50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar.

Motor patlayabilir
Süperşarjda olduğu gibi, turboda da motor kompresyon oranı atmosferik motorlara göre daha düşük tutulmalıdır. Aksi takdirde yüksek basınçtan dolayı motor çabuk yıpranacak ve hatta çok zorlandığı durumlarda motorun patlama riski ortaya çıkacaktır. Turbo uygulaması, motorun pistonları ve gerekiyorsa diğer aksamının da uygun şekilde değiştirilmesi suretiyle yapılmalıdır. Gücün yüzde 50'lere varan artışına dayanma ihtimali zayıf olan şanzıman ve aktarma sisteminin de değiştirilmesi gerekebilir.

Kullanımdan sonra soğutulması şart
Turbo motorlar kullanılırken dikkat edilmesi gereken bir başka husus ise otomobili yüksek devirlerde kullandıktan sonra motor stop edilmeden önce kısa bir müddet de olsa rölantide çalıştırılarak, türbünün boşalması ve soğumasına izin verilmesidir. Aksi takdirde gazın sirkülasyonu esnasında türbün boşalmadan bir miktar gaz içerde hapsolacak ve zaman içinde turboyu ciddi şekilde yıpratacaktır. Turbo uygulamasının motorda çok daha fazla yük ve yüksek ısılara yol açacağı ve bunun için intercooler uygulamaları veya diğer soğutma yöntemleri gerektiği unutulmamalıdır.

Fabrika çıkışı otomobillerde kullanılıyor
Turbo uygulaması özellikle ülkemizdeki otomobil modellerinde süperşarjdan daha yaygındır. Bu uygulamanın bir çok zaman Avrupalı standart otomobillerde fabrika çıkışı uygulandığı da görülmektedir. Örnek olarak VW'nin 1.8 litre hacimli 125 beygir güç üretebilen motoruna uygulanan çok küçük türbünlü bir turbo ile 1.8T motorunu yarattığı ve 150 beygir güç ürettiği bilinmektedir.
 
alıntı..


Düzenleyen EmRaH - 09 Ocak 2009 Saat 16:03
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1999 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6675 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 118 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 105 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 104 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 706 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 109 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 145 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 838 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 326 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 522 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 402 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107798 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1644 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3404 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10356 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 9286 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1158 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1395 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English