|
COMM2003 tamiri.... |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
necmettinn
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Aralık 2017 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı necmettinn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2018 Saat 22:59 |
Herkese yeniden merhaba.... Yine bir tamirat tadilat işiyle karşınızdayım... Ben kendi aracımdaki sorunu çözdüm şu an her şey yolunda, belki birinin işine yarar düşüncesiyle de yaptığım işlemleri resimleriyle paylaşmak istedim....
Benim aracımdaki problem sis farlarıydı. Sis farının orjinal tesisatı bozulmuş, kaput içinden direksiyonun altına manuel bir kablo çekilip basit bir anahtar takılmış ve oradan açılıp kapatılıyordu. Sorun görselliğin dışında tesisatı çeken zat-ı muhterem + voltajı aküden direk aldığı için unutulabiliyordu. Diğer bir sıkıntı ise aracı her çalıştırmamda "biip" sesiyle birlikte sis far ampulü arızası uyarısıyla karşılaşıyordum. E bu da bi yerden sonra haliyle canımı sıkıyordu. En baştan beri sorunun sinyal kolundaki sis farı açma düğmesinin bozulmuş olabileceği, benden önceki sahibinin de sadece bu düğme için 1500-2000 TL. verip komple COMMM2003'ü değiştirmemiş olacağı aklımdaydı. Aliexpress'te sadece sinyal kolları mevcut, 40TL. ile 90 TL. arası fiyatları var, hepsinde de 407 uyumlu olduğu yazıyor ama ben üç farklı model olduğunu gördüm. Dolayısıyla güvenip sipariş edemedim. En iyisi önce bir söküp şekline bakayım sonra ona göre sipariş veririm diye düşündüm ve vaktimin bol olduğu bir gün işe giriştim. (Bu arada şunu önemle belirteyim 2006 model 407'deki sinyal kolunun Aliexpress'tekilerle uzaktan yakından bir alakası olmadığını gördüm, yani bende de benzer sorun var diyen varsa sipariş vermeden sinyal kollarını iyice incelesin, ben bu modelden orada hiç görmedim) Gelelim işlemlere... Daha önce youtube üzerinden bir kaç söküm videosu izledim, şayet böyle bir işe girişmeyi düşünüyorsanız sizde önce izleyin çok faydası oluyor. Öncelikle direksiyondaki Airbag'i sökmemiz gerekiyor. Aslında çok basit bir işlem, direksiyonun tam alt tarafında ufak bir delik var, oradan bir tornavidayı direksiyonun üst kısmına doğru bastırdığınızda Airbag yaylı mekanizmadan kurtulup çıkıyor. Bahsettiğim bu yaylı mekanizma ilerleyen resimlerde daha rahat bir şekilde görünüyor... Airbag çıktıktan sonra üç adet soket var. ikisi Airbag'in sağında ve solunda, birisi alt tarafta... Sağ ve sol soketlerin üzerinde resimde görülen kilitler var, soketleri çıkarabilmek için önce bu kilitleri dışa doğru çekip açmamız gerekiyor. Daha sonra soketler çekilince çıkıyor, bu soketler biraz hassas olduğu için dikkat etmemiz gerekli. Alttaki soket ise standart elektrik bağlantı soketi, korna bağlantısı olan soket, çıkarması çok daha basit. Bu resim biraz karışık, Üzerine yazı yazmadığım orjinal halini de özellikle koydum ki incelenmesi daha kolay olsun... İlk Airbag'i çıkarmak için ittirdiğimiz yaylı mekanizma, ittirdiğimiz nokta daha net görülüyor.Sökülmüş Airbag soketleri burada. kornasında problem yaşayanların bakması gereken köşelerdeki dört adet noktayı yeşil renkle belirttim, aynı şekilde Airbag'in altında metal bir parça var, onun da dört köşesi buradaki noktalara basarak korna çalışıyor. Airbag altındaki metal parçanın köşelerinin biraz kaldırılması yine korna sorununu çözecektir. Airbag'i çıkardıktan sonra direksiyon simidini sökmemiz gerekiyor. Bunun için DİKKAT etmemiz gereken nokta direksiyonun tam düz pozisyonda olması, takarken hata yapmamızın önüne geçiyor ve olası bir yanlış sürüş pozisyonunu engellemiş oluyor. Direksiyonun göbeğinde T45 altı bacaklı yıldız bir vida var. Bunu önce biraz gevşetiyoruz tamamen çıkarmıyoruz. İki tur gevşettikten sonra direksiyon simidine alttan kendimize doğru biraz vurunca direksiyon simidi dişlerden kurtuluyor. Daha sonra vidayı tamamen çıkarıyoruz ve direksiyon simidi de kolayca alınabiliyor... resmin orjinali... Direksiyonun altıda ve üzerinde plastik kapaklar var. Onları çıkarmak için ise alt taraftan resimdeki iki noktadaki vidaları sökmemiz gerekiyor. Bunlar da yine altı bacak yıldız vida ama ölçüsünü bilmiyorum dikkat etmedim. Vidalar söküldükten sonra üst kapak yanlardaki tırnaklara dikkat edilerek çıkarılıyor. Daha sonra alt kapak kontak tarafı biraz esnetilerek alınıyor. Artık COMM2003 kumandamızı tutan tek şey arka tarafındaki bu vida. Kumandayı direksiyon mil muhafazasına tutan bu vidayı gevşetmemiz yeterli. Biraz gevşettikten sonra kumanda çekilince direk geliyor... Kumandamızı tutan beş adet soket var. Hepsinin renkleri ve şekilleri farklı olduğu için sökerken ve takarken karışma olasılığı çok düşük. Biraz dikkat etmek yeterli... Kumandamızı söktükten sonra geldik sinyal koluna... Bunu tutan iki adet vida var. Bu iki vidayı sökmemiz yeterli... Daha önce bahsettiğim Aliexpres'teki sinyal kollarından birisi film kablolu, birisi 4 adet bakır kablolu soketli, birisi de metal tırnakları olan modellerdi. Bendeki kolu sökünce bu bahsettiklerimle uzaktan yakından bir alakası olmadığını farkettim. Bendeki tamamen mekanik bir kol ve gayet normal görünüyordu. Yan yana iki adet üç bacaklı tarak şeklinde olan bu dişliler COMM2003 üzerinde ki sürgülü anahtarları hareket ettirerek sistemi çalıştırıyor. İç taraftakiler sisleri, dış taraftakiler farları kumanda ediyor. Tıpkı bunlar gibi COMM2003 üzerinde de üç bacaklı tırnaklar var ve bu tırnaklar sürgülü anahtarları kumanda ediyor. Resimde de görüldüğü gibi bendeki kumandada sisleri kontrol eden sürgünün son tırnağı kırılmış iki tırnağı kalmış. Dolayısıyla sisleri kapattığınızda bu anahtar tekrar normal pozisyonuna gelemiyor kapatma konumunda takılı kalıyor, açmaya çalıştığınızda işlem yapamıyordu. Sunfix denen karışım macun yapıştırıcıdan çok az hazırlayıp bu sürgünün çok fazla yukarı çıkmasını önlemek için dip tarafına biraz yapıştırıp nasıl olsa iş görmez düşüncesiyle de fotoğraflarını çekmeden sistemi tekrar toplayıp montajını yaptım. Motor içi sigorta kutusu tarafında sis farlarına giden kabloları orjinal yerine tekrar bağlayıp sistemi denediğimde arızanın ortadan kalkmış olduğunu, sis farlarının kumanda üzerinden kontrol edilebildiğini gördüm. Tüm arıza kayıtlarını silip aracı yeniden kapatıp açtım baktım herşey normal. Artık aracı çalıştırdığımda gelen o uyarı sesi ve yazısı yok olmuştu, sis farlarını açık unutup akü bitirme korkum ortadan kalkmış ve aracım biraz daha temiz hale gelmişti. Kendi kendimin işciliğini beğendim açıkçası :D Böylece aracımın bir kusurunu daha gidermiş olmanın verdiği hazla bu bilgileri sizlerle paylaşmak istedim. İnşallah ihtiyacı olan birinin işine yarar bizim de bir katkımız olmuş olur... Konuyla ilgili tam anlatamadığım bir nokta olursa sorularınıza zevkle cevap vermeye çalışırım... Herkese kazasız belasız hayırlı günler dileklerimle... (bazı resimler yükleme esnasında ters yüklenmiş nasıl düzeltileceğini bilemediğim için mecburen bu şekilde yayınlıyorum kusuruma bakmayın :) ) |
|
necmettinn
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Aralık 2017 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı necmettinn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Konuyu yeniden gözden geçiriRken dikkatimi çekti uyarmak istedim. Kumanda boşa çıktıktan sonra Airbag ve diğer kabloların çıktığı yuvarlak mekanizmayı SAKIN ÇEVİRMEYİN.....
İzlediğim videolarda onun bir sensör olduğundan bahsediyordu Allah muhafaza istenmedik arızalara yol açabilir.... Dikkat etmek lazım.....
|
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam süpersin, ellerine sağlık, çok açıklayıcı olmuş. Benim sökme girişimim airbagin soketine kadardı. Soketi acamayinca geri toplamıştım
|
|
necmettinn
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Aralık 2017 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı necmettinn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Teşekkür ederim sağolasın.... elimden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyorum 😊
|
|
ersin61
2. Vites Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2014 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Eline sağlık paylaşım için teşekkürler..
|
|
PEUGEOT 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM
|
|
necmettinn
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Aralık 2017 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı necmettinn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
👍
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |