Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Motor yağı seçiminde "çiftlikbank" sendromu !?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Motor yağı seçiminde "çiftlikbank" sendromu !?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 53
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (3) Teşekkür(3)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Motor yağı seçiminde "çiftlikbank" sendromu !?
    Gönderim Zamanı: 19 Mart 2018 Saat 13:19
Konuya girmeden önce sürü psikolojisine değişik bir örnek olarak gösterilebilecek olayla ilgili bir videoyu seyredebiliriz...

Teyze ne demiş; "BU KADAR İNSANIN APTAL OLAMAYACAĞINI DÜŞÜNDÜKÖncelikle "geçmiş olsun" dedikten sonra "yazdıklarımın amacı kimseyi aşağılamak/ötekileştirmek değildir" demekte fayda görüyorum ki bu konuda yapılan pek çok deney vardır. Yazıyı okumaya devam etmeden önce hiç bir şey bilmeyen tek bir kişinin bile diğer insanları olumsuz yönde nasıl etkileyebileceğini görmek adına bu deneyi mutlaka izlemelisiniz;

ŞİMDİ ASIL KONUYA GELEBİLİRİZ...

"2006 model 1.6 HDI motorlu aracım için hangi yağı tercih etmeliyim ?"

Böyle bir soruya 15 yaşında bir ergen, hiç PSA üretimi motor görmemiş hatta ehliyeti bile olmayan bir vatandaş cevap verebiliyor. Tartışma ortamlarımızda;
  • 1.6 HDI motorun geliştirilmesinde görev almış mühendis var mı ? SANMIYORUM
  • Patronun daha çok kar ettiği markayı satmasını istediği halde araca daha uygun olan yağı önerebilecek yetkili servis personeli var mı ? SANIRIM YOKTUR
  • "20W-50 koy, geç... yağa boşuna fazla para verme" diyen "iyi niyetli usta" var mı ? ARADA BİR DENK GELİYOR
Peki kimin önerdiği yağı seçmeliyiz ?

Aracın üreticisi bile birden fazla seçenek sunuyor ve araçla birlikte teslim ettiği dökümana şöyle yazdırıyor; 5W-30 / 5W-40 / 10W-40 tercih edebilirsin hatta ispanya, portekiz, yunanistan gibi ülkelerde yaşıyor (sıcak iklim) ve benzin motorlu aracıma sahipsen 15W-50 bile kullanabilirsin. Tabi aynı sayfalarda 2 tane dikkat çekici ayrıntı var;

1-) W (KIŞ) harfiyle birlikte verilen ilk rakamın soğuk çalıştırmada en düşük ortam sıcaklığı olması (0W= -45 derece / 5W= -35 derece / 10W= -20 derece)

ikinci rakamın yine soğuk çalıştırma için en yüksek ortam sıcaklığı olması (20= +20 derece / 30= +45 derece / 40= +50 derece)

Yani 5W-30 yağ ile aracın bulunduğu yerdeki hava sıcaklığı -35 ila +45 arasında ise motor soğukken çalıştırıldığında yağ görevini yapar... derken "aynı yağın farklı sıcaklıklarda aynı oranda ya da başka marka bir yağın aynı sıcaklıklarda benzer oranlarda görev yapacağı anlamı çıkmaz" demekte de fayda var. Motor ısındığında W ile belirtilen değerin önemi kalmaz !

2-) Tavsiye edilen yağ markası ve tipi/modeli

SAE değerleri farklı yağların akışkanlık karşılaştırması;

BEN O MARKAYI ALMAK İSTEMİYORUM

Olabilir, benimde tercih etmediğim/almadığım markalar var.  Ayrıca yeniliklere açık olabilir hatta macera arayabiliriz. Peki bu durumda ne yapacağız ?

Sanırım bu yazı oldukça uzayacak... İşte bu konu forumlarda sorulabilecek türden çünkü karşılaştırma yapabilmek için yağın teknik dökümanını yorumlayamayacak insanlar vardır... Mineral, sentetik, yarı sentetik, sentetik gibi, full sentetik, %100 sentetik gibi ayrımlara girmeden (yeni teknolojiler genellikle eskisinden iyidir eklemesi yaparak) onlar için devam edelim;

Evet, yukarıda adı geçen aracın kullanım kılavuzunda 5W-30 için Total Quartz Future 9000 yağ tavsiye edilmiş, yağın teknik dökümanına (http://www4.total.fr/AMO/Liban/PDF/QUARTZ%209000%20FUTURE%205W-30%20ENG.pdf) baktığımızda 230 derecede alev alacağı, 15 derecede özgül ağırlığının metreküpte 851 kilogram olduğu gibi  aracına senede bir 3-4 litre yağ koyan bizleri pek de ilgilendirmeyen bilgilerin dışında önem arzeden 4 farklı bilgi var (Verileri diğer marka yağlar ile karşılaştırırken mesela ASTM D445 gibi aynı standarda bağlı değerler olup olmadığına dikkat edilmeli);

1-) -36 dereceye kadar akıcılık
2-) +40 derece sıcaklıkta 54,0 mm2/s (cst) kinematik viskozite
3-) +100 derece sıcaklıkta 9,8 mm2/s (cst) kinematik viskozite
4-) Viskozite indeksi: 170

1. madde :  zaten yağ üstünde yazan 5W ibaresi sayesinde -35 dereceyi yeterli görmüştük aslı -36 imiş
2-3. maddeler : yağın akmaya karşı gösterdiği direnç
4. madde: bu değer ne kadar yüksek ise sıcaklık değişimi sebebiyle akıcılıkta meydana gelecek değişim o kadar azdır.

Günümüzde artık pek bilinmeyen bir konudan bahsedelim...

Eskiden teknik dökümanlarda HTHS (high temperature high shear viscosity) olarak adlandırılan 150 derecede yapılan ölçüm değerleride yazardı günümüzde çoğu üretici bu bilgiyi vermiyor ancak cst ile doğru orantılıdır ve 3/4/5 gibi (Yanlış hatırlamıyorsam standarda göre en düşük 1.7 olabilir) ve genelde küsüratlı olan çok daha düşük değerlerdir. Yüksek sıcaklığa ulaşan yağın (daha doğrusu metal ile reaksiyona girmek üzere katık olarak kullanılmış sülfür, çinko, fosfor gibi bileşikler) motor içindeki en küçük aralıklarda örneğin sekmanlar ile gömlekler arasında iş görme yeteneğini gösterir, hani şu reklamlarda metale sarılan maddecikler var ya ? işte bunların birbirlerinden, metalden ayrılması/ayrılmaması durumuna işaret eder. Küçük değerler soğuk çalıştırmada koruma ve kullanımda düşük yakıt tüketimi sağlarken yüksek değerler soğuk çalıştırmada daha fazla aşınma ve aynı kullanım şekline rağmen daha fazla yakıt sarfiyatına sebep olur. Tabiki düşük yakıt tüketimini yüz kilometrede litre bazında düşünmeyin, çok küçük farklardır. Ayrıca 1750 devirde max torku üreten bir motor sürekli 4 bin devirlere çıkartılıyorsa yüksek değerlere sahip bir yağ tercih edilmelidir.

Motor yıpranmasının çok büyük bir bölümü soğuk çalışmada, çok daha küçük bir bölümü sıcak çalıştırmada ve ufacık, küçücük, minnacık bir bölümü çalışma saati boyunca gerçekleşir. Peki dökümanlarda neden -20 derecedeki kinematik viskozite bilgisi bulunmaz ? Kural koyucuların tüketiciler tarafında değilde üreticiler tarafında olması gibi mantıklı bir nedeni olabilir ! Bu arada motor yağı ambalajlarında yarışlarda kullanılan araçlara ait resimlerin yerleştirilmiş olmasının %100 sentetik olmayan yağın ambalajına sentetik teknolojili, full sentetik vs. yazılmasından farkı yoktur... pazarlama, pazarlama ! 18.000 devire çıkabilen motorlar ile trafiğe çıkan araçların motorları aynı şeyler değildir ! Sonuç olarak;
  • Birilerinin peşine takılıp yağ seçimi yapılmaz.
  • Pazarlama taktiklerine kurban olunmaz.
  • 5W-30 yağlar Türkiye'nin her yerinde kullanılabilir.
  • 4. Maddedeki viskozite indeksi ne kadar yüksek ise o kadar iyidir.
  • mm2/s (ve HTHS) ile ifade edilen veriler düşük ise soğuk çalıştırmada, yüksek ise motor sıcakken/devirli kullanımda daha iyi koruma sağlar.
 400 beygir motora sahip bir araca binmiyorsak... Yağ seçimi yaparken;
  • A) İklim uygun ve üretici tavsiyesi içinde olmak (duruma göre olmamak) kaydıyla ;
  1. "aracın kilometresi düşük... valla km ile oynanmamış" : 0W-20 / 0W-30
  2. "aracın kilometresi eh işte 200-300 bin falan... ilk sahibini tanıyordum, eminim doğrudur km" : 5W-30 / 5W-40
  3. "aracın kilometresi ohoo oooo... 130 bin gösteriyor ama... fazlaca yağ eksiltiyor !?" : 5W-40 / 10W-40 / 15W-40 / 15W-50
  4. "çok km yapıyorum, senede 2 defa yağ değiştiriyorum" : Kışa girerken düşük (0W-30 gibi), yaza girerken yüksek değerler (15W-40 gibi)
  • B) Üreticinin tavsiye ettiği yağın değerlerinden çok uzaklaşmamak kaydıyla;
1. "Bir sabah, bir akşam günde en az 2 defa soğuk motor çalıştırıyorum, gideceğim yere varana kadar motor ısınmıyor bile";
  • a- "Uygun devir/ekonomik kullanımı tercih ederim": düşük cst değerlerine sahip yağ (bu araba alınır)
  • b- "Hep geç kalırım, ekonomi neymiş ?" : yüksek cst değerlerine sahip yağ (uzak durulur)
2.  "Bir sabah, bir akşam günde en az 2 defa soğuk motor çalıştırıyorum ama ah şu trafik yok mu, hep dur kalk 1 saatte gidemiyorum" : üreticinin tavsiyesi ettiği değerlere sahip ortalama yağ

3. "Bir hafta hiç binmiyorum bir hafta 2000 km yol yapıyorum" : üreticinin tavsiyesi ettiği değerlere sahip ortalama yağ

4. "Sabah bir çalıştırırım bir daha motor soğumaz, çoğunlukla uzun mesafe ve uygun devir/ekonomik kullanırım" : yüksek cst değerlerine sahip yağ (en iyi durumdaki motor, bu araba kesinlikle alınır)

5. "Zamanında çok emanet arabaya bindim, şimdi kim istese veririm arabamı" : Sen hangi yağı koysan olur paşam ! (kesinlikle uzak durulur)

Aracın yağ bakım kilometresi gelmemiş olsa dahi her yıl yağ değiştirilmelidir. Havayla temas eden bazı katkı maddeleri özelliklerini belirli bir süre sonunda kaybeder. Katkı maddesi konusu açılmışken kesinlikle motor yağına katkı maddesi ilave edilmez, yağ üreticileri tarafından da tavsiye edilmez. "usta" ların tatlı, ikna edici, yüksek kar hevesli ısrarlarına karşı dik durulur ! Katkı maddelerinin karışması gündeme gelmişken; eksilme nedeniyle yağ ilave etmek gerekirse aynı marka aynı yağ ilave edilmelidir, her yağ değişiminde farklı marka/tip yağ kullanılmamalıdır ! Farklı bir yağa geçilecekse filtre haznesinde, karterde vs. eski yağın kalmamasına azami dikkat edilmelidir.

Neden ki !?

Yağ üreticileri viskozite indeksini artırıcı, düşük sıcaklıklarda akışkanlık sağlayıcı, temizleyici, köpük önleyici, korozyon önleyici, aşınma önleyici, sürtünme iyileştirici vb. amaçlar için farklı katıkları optimum karışım oranları ile biraraya getirirler. Örneğin nötral sülfonatlar metale bağlanmış aşınma önleyici film tabakasını çözdüğü halde kullanılmak zorundadır ancak kabul edilebilir bir oranda ! Yine kirlenmeyi önleyici/temizleyici kalsiyum sülfonat gibi dispersantlar oksit önleyici çinkonun metal yüzeylere tutunmasını engeller. Bir üretici korozif etki gösterecek partikülleri nötralize edip metalle temas etmesini engellemeyi tercih ederken diğer üretici metalleri film tabakası ile kaplama yöntemi ile aynı partiküllerin verebileceği zararı engellemiş olabilir belki başka bir üretici her iki yöntemi birden uygulamıştır.  Bir markaya ait yağ içindeki her hangi bir katık (veya oranı) diğer markanın yağa eklediği başka bir katkı maddesini olumsuz yönde etkileyebilir/tümüyle etkisiz hale getirebilir ! Bu arada akıllara "üreticiler sürtünme katsayısını düşüren/aşınmayı azaltan katıkları acık fazla ekleseler de..." diye bir düşünce gelebilir, gelmesin :) Bunun cevabı EURO1...........EURO7 arasında saklı.

-37 derecede yapılmış bir karşılaştırma;

Araçta problem olmaması kaydıyla denenen farklı yağ kullanımında eski yağa göre daha hızlı motor ısınması/hararette artma olmadıysa, yağ eksiltme ve yakıt tüketimi artmadıysa (farkedilmeyecek kadar az olabilir) soğuk havalarda yağdan kaynaklanan geç çalışma (farkedilmeyecek kadar az süreler olabilir) yoksa, (hidrolik sistemle itici vasıtasıyla subapları ayarlayan) motor ısındığında subaplardan şık şık şık sesleri gelmeye başlamadıysa (subap sesi gelmeye başladıysa yağı hemen değiştirmelisiniz), motor sesi ve titreşimi önceki yağda olduğu gibi (veya daha iyi) normal sınırlar içindeyse denenen yeni yağ iyidir denilebilir.

Ne var ki araç sahiplerinin büyük çoğunluğunda; tercih ettikleri her yağın çok iyi çıkmış olduğu izlenimi hasıl olmakta bir kaç ay sonra bu "his" kaybolmaktadır. Sanırım "bilmem kaç lira ödedim... iyidir, iyi olmalıdır" psikolojisi ! 

Evet yağa para ödenmeli, 20 binde değil 15 binde, 10 binde değil 7 binde... 1 takım jant veya bir ses sistemine harcanan para ile en az 10 yıl yağ/filtre bakımı yapılabilir, daha fazla kilometrede ya da 2 senede bir yağ değiştirmekle tasarruf edilmez !

Kişisel görüşlerimdir... özellikle değinmediğim ve eksik kalmış detaylar olabilir. Okuduğunuz için teşekkürler, saygılar
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Mart 2018 Saat 13:47
ellerine sağlık hocam çok güzel bir açıklama olmuş. baştan sona okudum bilgilendirme için teşekkürler.Clap
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı Cyrus35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 307 xt 1.6 110 bg 2002 md.
Kayıt Tarihi: 01 Temmuz 2014
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 532
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Cyrus35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Mart 2018 Saat 14:26
Harika bi yazı ve bilgilendirme. Aslında hepimiz ya arkadaş yada tamirci kurbanı oluyoruz tecrübe ve konuşma şekline bağlı olarak o anki kişinin kullandığı yağı daha iyi görüyoruz fakat aradaki motor farkını yada karşıdaki kişi ile kendimizin kullanım farklarını sorgulamıyoruz tabiki.. Bunlarıda göz önünde bulundurduğumuzda ortaya daha farklı seçimler çıkıyo eline sağlık hocam gerçekten başarılı bi yazı ve bilgilendirme Clap
206 1.4 xr Safir Mavisi
206 1.4 hdi x-design
206 1.6 xs 16v 110bg Sanroof
206 1.6 xt Black Sanroof-Güncel
307 Technoplus 1.6 110bg
307 xT 1.6 110bg 2002 md. (güncel)
Çevrimdışı crazysado Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : 206 xt 2005 1.4 16v
Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 213
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı crazysado Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2018 Saat 16:32
Peki yağ bakımı öncesi engine flush motor iç temizliyecisi kullanmak zararlımıdır saygılar
Çevrimdışı OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 29
Aracı : 206 Sedan
Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Mart 2018 Saat 03:37
Değerli bilgiler için teşekkürler. Kaliteli bir paylaşım.
Çevrimdışı lazianke Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 45
Aracı : 301
Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016
Konum: RİZE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı lazianke Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Mart 2018 Saat 10:13
Emeginize kaleminize sağlık.
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 53
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Mart 2018 Saat 00:00
Orjinalini yazan: crazysado crazysado Yazdı:

Peki yağ bakımı öncesi engine flush motor iç temizliyecisi kullanmak zararlımıdır saygılar

Uzakdoğuya ait bir söz vardır; "çalışıyorsa kurcalama"

Forumdaki bu markayı üretenlerin atasözü de şöyle der; "yolunda giden işlere müdahale edilmez"

Ben motorun dışını bile yıkatmam !
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 99 206 Kar modu Spor Modu Arızası son mesaja git 33 0 slckgms
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 43 0 feyyazbugan
konu icon Torsiyon nedir,tamiri nasıl yapılır son mesaja git 460 0 Berkay Erdinç
konu icon 1.6 THP YAĞ POMPASI son mesaja git 132 0 SametRcz
konu icon 206 GİDERKEN KİLİT AÇILIP KAPANIYOR son mesaja git 169 0 yusufaynur_
konu icon Bir anda gaz kesip motor/vites kutusu arızası son mesaja git 133 0 canbek
konu icon LPG de çalısıyor Benzinde çalışmıyor son mesaja git 20888 18 erhan çay
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 685 1 Ozant.
konu icon 307 gaz kesme acil son mesaja git 3372 21 Hüseyinboztas
konu icon Bipper Tepee 1.4 com.plus vites kutusunu kontrol e son mesaja git 11674 7 BipperFan
konu icon 1.6 THP YAĞ POMPASI son mesaja git 534 0 SametRcz
konu icon 1.6 THP YAĞ POMPASI son mesaja git 210 0 SametRcz
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 24811 19 SametRcz
konu icon 2005 1.4 16V Stop etme son mesaja git 231 0 debug
konu icon 2003 Peugeot 307 1.4 hdi sağ cam indirip kaldırmıy son mesaja git 136 0 ismetskry
konu icon Seyir halinde 90-110 arası gaza basınca titreme son mesaja git 240 0 serdar.a
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 3065 5 Serdarakgl
konu icon EAT6 Şanzıman Bakım ?? son mesaja git 358 0 by_bozkurt
konu icon BAKIMLI SATILIK 508 - 2012 DİZEL/OTOMATİK son mesaja git 337 0 Emintoprak
konu icon 206 Spor ve Kar ışıkları yanıp sönüyor. son mesaja git 253 0 cimenquantex
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
SametRcz 4
Emintoprak 4
OsmUnl 2
Berkay Erdinç 2
Necm57 2
Serdarakgl 2
yakup5353 2
a.kaplan 2
Hüseyinboztas 2
serdarcan34 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English