|
Dizel Auto6R Şanzuman yazılım güncelleme |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
hakan1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hakan1905
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2017 Saat 11:31 |
Herkese selamlar,
2012 model 62.000 km 308 Dizel Auto6R 112hp aracımın şanzumanında ufaktan N'den A'ya yada diğer geçişlerde sesler başladı. Aracımı çok seviyorum ama şanzumanı ve direksiyonun sertliği gerçekten facia. Peugeot yetkili servislerinde şanzuman yazılımını güncelletmek istedim(kendimde bilg. müh.diyim) ve yazılım ile daha rahat geçiş yapacağını, donanımla daha uyumlu çalışacağını varsayıyorum ancak servis, 100 TL'ye güncelleme yapabileceklerini ama güncellemeden sonra eğer hasar vs. oluşursa garanti vermeyeceklerini iletti. Acaba 5 yaş ve eski Auto6R şanzumanlara güncelleme yaptırıp sorun yaşayan oldumu? Chip tunning yaptırıp aracın beygir gücünü 140hp yapıp sorun yaşayan oldu mu? Herkese kazasız kullanımlar.
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. auto6r şazumanlar bildiğiniz üzere yarı otomatik olunca bu tip sıkıntı yaşayanlar çok genelde yazılım güncellemesi sonrası problemler ortadan kayboluyor. ama yakıt tüketimi artığını söyleyenlerde var.
Otomatikleştirilmiş şanzumanlar yapı gereği sensör ve robot sayesinde kavramayı ve dişliyi değiştirir. BAskı balatasının zamanla aşınması ile de sensör belirli mesafeyi kaçırdığı için vites geçişlerinde sarsıntı ve dolayısı ile ses gelmeye başlar bunu da en çok 1-2-3 geçişlerinde yaşatır. Bu olayın çözümünü bazı servisler yapabiliyorken çoğu servis parça değişimine kadar gitmektedir. Özel servisler ise ne yaptığı hakkında fikrim yok. Yapılan işlem şu şekilde, Şanzuman beyni içerisinde bir alıştırma menüsü var bu menü araç uygun şartlarda ise çalışmaya başlıyor ve vitesin kalibrasyonunu sağlıyor. Bu sayede dişli ve balatanın konumu güncelleniyor. Forumda bir arkadaşımız yazmıştı. chip tuning işi yapılabilir tabikide sorun yaşayan oldu ama genelde bu işten anlamayan yerlerde yaptırmalarından kaynaklı oluyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
hakan1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hakan1905
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Peugeot Global olarak dünyada ki servislerine bu yazılımı gönderirken, Fransa'da testlerini yapmadan göndermez diye tahmin ediyorum. Nasıl ki Windows güncelleme yapıyorsa hatalarını gidermek için, araç yazılımı da hataları gidermek için güncellenmesi gerekir..
Ama yetkili servisler korkuyorlar bu güncellemeyi yapmaya, sorumluluk almaktan kaçıyorlar. Aslında öncesinde vites kalibrasyonunu yapıp, uyumlu hale getirdikten sonra yani fabrika ayarlarına döndükten sonra pekala yapılabilir yazılım güncellemesi diye tahmin ediyorum.. bildiğiniz, güvenilir chip tunning firmaları varmı?
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynen hocam sonuçta bunların testleri yapılmadan zaten güncelleme yaptırmazlar psa grubu olarak. Belki de vites kalibrasyonu yapılınca problem oratadan bile kalkabilir ve hiç güncelleme yapmanıza gerek kalmaya bilirde. Malesef bildiğim chip tuningci yok o konularala çok fazla iglenmediğim için. Stok motor bana yeterli geliyor ondan olabilir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |