![]() |
|
Sürekli ateşleme bobini arızası.. (307cc 2.0 bnzn) |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
tolgatumer ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tolgatumer
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 09 Haziran 2017 Saat 01:07 |
Arkadaşlar merhaba,
En son 2012'de yine 307 tek kapı aracım için forumda soru sormuşum, şuan yine bir 307 kullanıcısıyım fakat bu sefer araç 2004 - 307CC 2.0 Benzinli modeli.. Bütün sıkıntılarına rağmen seviyorum peugeot grubunu.. Soruna gelecek olursak; 1 Hafta içinde tam 3 kez ateşleme bobini değişti.. İlk değişim sebebi, araçta gaz yememe, boğulma ve stop.. Bilgisayara bağlanmadan motorun sesinden, rolantide stop etmesinden kaynaklı direkt olarak ateşleme bobini denildi ve değiştirildi.. Araç çekişi ve hızlanma harika lakin ortalama 40 km gittikten sonra tekrar aynı arızalar yüzünden ateşleme bobini ( Türk malı ) yeni de olsa sorunlu olabilir denildi ve garantiden değiştirildi.. Herşey çok güzel yine araba fişek gibi oldu.. Tekrar ortalama 60-100 km ve aynı arıza.. Bu sefer yan sanayi olduğu için yapar denildi gittik orjinalini aldık yine araba şahlandı falan, yaklaşık bi kaç saat evvel " dur bi sıkalım bakalım ne olacak " demeye kalmadan 1-2 hoop 3. vites araba yine pert.. ilk 2 ateşleme bobininde de arabayı sıktığımda aynı arızayı verdi, orjinal bobinde de aynı arıza.. Yani ne zaman bu arabayı sıksam başka bir sorun ateşleme bobinini bozuyor gibi.. Tabi bu arada antipollution ve cat fault (cat iptali de yapıldı bu hafta içinde) uyarıları, hatta eps-asr fault uyarıları da ardı ardına geliyor.. Orjinal bobin takılmadan önce makinaya bağladık, 1.2. silindir ateşleme devre hatası veriyordu.. Ve şu son bir haftadır (aslında daha fazla) araçta aşırı bir benzin kokusu var.. LPG hiç takılmadı.. Konuyla ilgili bilgisi olan, başına gelen veya istanbul avrupa yakasında "harbi sağlam" bir peugeot ustası bilen var mı ? Şimdiden herkese teşekkürler..
|
|
Peugeot 2005 307CC 2.0 (Benzin) Gri
|
|
![]() |
|
sdttn ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Elektrik sistemi kontrol edilmeli. Alternatör test edilmeli. Kablo tesisatına bakılmalı.
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yeni aracın hayırlı olsun hocam.kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. sorun elektrik sisteminde bence sürekli bobin bozması voltaj dengesizliğinden kaynaklı bence. iyi bir usta konusunda yardımcı olamayacağım maalesef İstanbul da oturmuyorum. İstanbullu üyelerimiz tavsiyede bulunacaktır.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
tolgatumer ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tolgatumer
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Elektrik sistemi komple kontrol edildi, alternatör test edildi sorun yok.. İki ayrı beyinci aracı bilgisayara bağladı yine sorun yok.. Motorla alakalı da bir sorun çıkmadı, zira yeni ateşleme bobini takıldığında araçta en ufak sıkıntı kalmıyor.. Ancak 60-70 km sonra tekrar 1-2 ateşleme bobini devre hatası uyarısı alıyoruz.. Orjinal garantisi verilerek aldığımız (parçacılardan) parçaların da orjinalliğinin pek olmayacağını söyledi bir kaç usta.. Araçta ki ses sistemi aküyü 6'ya çekip birden 14'e yükseltiyor anlık olarak bobini arızalandıran bu olabilir diye düşünüp bir kaç gün ses sistemini devre dışı bırakıp dolaşmayı deneyeceğiz, çıkma bobin taktık şimdilik sorun yok.. İlgilendiğin için teşekkür ederim..
|
|
Peugeot 2005 307CC 2.0 (Benzin) Gri
|
|
![]() |
|
tolgatumer ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tolgatumer
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sabah 10'da başladığımız serüvenimiz (cuma günü) gece yarısı saat 23.00 gibi bitti, en son dediğiniz gibi ses sisteminin voltajı aşırı düşürüp bir anda yükselttiğini farkettik ve sistemi şimdilik devre dışı bıraktık, cuma gününden beri bir sorun yok, gerçi bende artık korkuma fazla sıkmıyorum aracı :) Bir kaç gün bu şekilde kullanılacak, ses sistemini baştan sona yanlış monte etmişler, elektrik sigorta panelinden alınmış, kapasitör yok birşey yok.. 5.Ateşleme bobini var şuan üzerinde umarım bunda da bir sorun çıkmaz.. İlgin için çok teşekkür ederim..
|
|
Peugeot 2005 307CC 2.0 (Benzin) Gri
|
|
![]() |
|
tolgatumer ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tolgatumer
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bu başlığı okuyan/okuyacak olan arkadaşlarıma nacizane önerim bir önerim olacak..
-Araç arıza verdiğinde bilgisayarda çıkan hata kodlarına bağlı sensör ve parçaların değişimine gitmeden önce mutlaka (bir şekilde) çıkma veya muadili bir parça ile deneme yapılması yönünde.. Zira aracımda ki sorunun "ateşleme bobini" olduğundan adım gibi emin olmama rağmen neden sürekli aracın bu parçayı yaktığını bulamadığımız için sorun yaşadık.. Ve ateşleme bobini hatası yüzünden aracın diğer verdiği hataları (sensörler vb.) düzeltmek için parça değişimine gitseydik şimdiye kadar küçük bir servet harcamış olurdum.. Ateşleme bobini değiştirildikten sonra verdiği yaklaşık 11'den fazla hatanın tamamını sildi şuan.. Bilginize..
|
|
Peugeot 2005 307CC 2.0 (Benzin) Gri
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |