|
301 1.6 HDI TRİGER DEĞİŞİM ARALIĞI BELİRSİZLİĞİ |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |||
lazianke
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 01 Nisan 2017 Saat 22:32 |
||
Son iki bakımda iki farklı yetkili serviste 301 1.6 HDI 92 HP için iki farklı değişim aralığı cevabı aldım. biri 10 yıl 150 bin km derken, diğeri 10 yıl veya 120 bin km dedi. 120 bin diyen servis değişim için 10 yılın uzun bir zaman olduğunu hem 150 bin km.nin de riskli olacağını söyledi. bu nedenle 120 bin km.yi öneriyoruz dedi. öncek
hyundai ve vw gurubu araçlarımdan 60 ve 90 bin km ile 4-5 yıl gibi aralıklara alışık olduğumdan HDI için değişim aralığı konusunda emin olmak istedim. siz tecrübeli forumdaşlara sorayım dedim.
|
|||
lazianke
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
herkesin çok iyi bildiği klasik bir konu olduğunda mıdır tek yorum dahi yapılmamış yoksa 301'in pejonun yetim serisi olmasından mı kaynaklanıyor?
|
|||
oguzhan53
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Nisan 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 266 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı oguzhan53
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Fabrikadan direk bilgi 1.6 hdi motor için triger değişiminde avrupa için 240 bin km veya 10 yıl diyor türkiye için 180 bin veya 10 yıl demekte bunun sebebi long life dedikleri uzun ömürlü kayış kullanılır.su pompası ömrü için 10 yıl, rulmanlarada bir arıza olmadıkça 10 yıl verilmiş ve haklılar 10 yıl sonra su pompası veya rulmanlar ses yapmaya başlıyor .
Düzenleyen oguzhan53 - 15 Nisan 2017 Saat 10:03 |
|||
x571
3. Vites Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1209 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bildiğim kadarıyla 120/150/180 bin km arasında. Değişim yapılıyor 120 alt 180 üst sınır dır. Çok da takılmamak lazım. Servis gerekli bilgileri vermişler. İsterseniz 120 de gidin değiştirin. |
|||
lazianke
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Teşekkür ederim. Aracın kitabında bakın aralıkları ve yapılacak işlemler hakkında bilgi yok. Ikı yetkili servis de farklı açıklama yapınca kafam karıştı. Tekrardan teşekkürler.
|
|||
KILIÇ
4. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2013 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3438 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
hocam türkiye şartlarında 120 bin iyidir. 120 bin den sonraki her kilometre risklidir.
|
|||
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah 2005 Opel Corsa Lila 2000 Clio sümbül Gri 2003 307 XT Lacivert 2004 Palio Go Kırmızı 2005 307 XR Gri 2006 206 Desing Kum gri 2003 c3 Kırmızı |
|||
lazianke
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Eyvallah.
|
|||
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bence iyisi 5 yılda bir km farketmeksizin
|
|||
lazianke
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Biz devlet memuruyuz. Beş senede zaten taş patlasa 100 bin yaparız. 6 senede de 120 bin. O zaman da değişilebilir. |
|||
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
triger motor için en önemli parçaların başında geldiği için kendi fikrim olarak söylüyorum debriyaj gerekmezse 10 sene bile değişmesen olur ama zamanla triger ve devir daim kafanızın rahat olması için bence değişmeli. benim aracım 2013 model ben seneye değiştiricem km de suan 56000km seneye en fazla 70000 km
|
|||
lazianke
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
sizinki elbette en sağlam olanı, bunun yanında araç üreticilerine en fazla eleştiri getirilen uygulamalardan biri de triger kayışıdır. multijetlerin tercih nedenlerinden biri de trigerin zincir olması, hele de ticari amaçlı çok km yapacak araç üretimi düşünen bir firma için bu daha da önemli. sizin ilk yazdıklarınızla bunu göz önüne alınca 1.6 HDI motorların bu beklentiyi karşılamaya dikkat ettiğini düşünüyorum. 10 yıl/ 240 bin veya Türkiye şartlarında 10 yıl/ 180 bin bence makul. fakat 10 yıl kayışın özelliğini kaybetmesi nedeniyle riskli, 5-6 yıl ve 120 bin km bana daha ideal geliyor. ben şahsen 70 binde değiştirmem fakat parça fiyatlarına baktığımızda 301 için triger setinin çok da pahalı olmadığını görüyorum. değiştirmekte de bir zarar yok. hele de binek amaçlı kullananın kafası rahat olur.
|
|||
maximusti
3. Vites Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1207 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı maximusti
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
1.4 benzinli motorda, 40000 km deyken 5 yıl geçtiği için değiştirmemin şart olduğunu söylemişti bana servis.
|
|||
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
|
|||
lazianke
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
farklı kayışlar kullanıldığından olabilir. neticede dizel tercihi daha fazla km ve daha az yakıt tercihi olduğundan motorlar yapılırken farklı kayışlar kullanılabilir
|
|||
ercantntntn
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Mart 2017 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ercantntntn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
herkese merhaba iyi geceler bende 2013 1.6 dizel 301 var suan yaklasık 104 bin km de 105 de trigeri değiştirmeyi düşünüyordum fakat burda yazanları okuduktan sonra 120 binde değiştirmeye karar verdim umarım basımıza bır iş gelmez zira arabamı 3-5 yıl belkide daha uzun süre kullanmayı düşünüyorum birde sizlerden ricam 120 binde sadece triger kayışımı değişiyor yoksa farklı parcalarda değişiyormu soyle bır set buldum bunlara gerek varmı???
|
|||
ercantntntn
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Mart 2017 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ercantntntn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
birde siz her 15 binde mazot filtresini değişiyormusunuz arkadaslar yoksa bazıları 2 bakımda bir değişin uygundur dediler ben sürekli mazotumu sadece shellden alıyorum
|
|||
lazianke
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Yetkili servis de özel servis de yılı dolmadıysa 105 binde gereksiz olduğunu söyleyecektir. Buradaki özel servis normalde 180 binde ama 150 binde değişim yapmak iyidir. Demişti. Bana da fazla geldi. Yabancı dili olan yurt dışı kitapciklarindan baksa daha net belli olur
|
|||
ercantntntn
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Mart 2017 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ercantntntn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
arkadaslar merhabalar ben 120 binde değiştirmeye karar verdim burdan yazılanlardan da yola cıkarak 105bin erken bir süre ayrıca granti ve bakım kıtapcıgında hava yag mazot ve polen filtresini periyodik bakımlarını 20 bin km de bır yapın dıyor ben 15 de bır yapıyorum bu konuda sizler ne yapıyorsunuz ? 15 mı 20 bin mı ???
|
|||
lazianke
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
3 bakımda bir mazot filtreli bakım yapıyorum. ( peugeot markette mazot filtresiz 160 tl takımı) Özeldeki ustam serviste de 45 binde bir mazot filtresi değişiliyor demişti. Ama ben dizel araçta yağı önemserim. 10 binde bir değişiyorum. 30 binde bir mazot filtreli yapıyorum. Aracını çok seven 5 binde bir hava filtresini değiştirebilir. Bunu trabzonda aracı 400 binli km.lerde bir taksici söylemişti. "Filtre arabanın ciğeri" imiş. Kendisi değiştiriyormuş. Pahalı bir parça değil zaten
Düzenleyen lazianke - 31 Mart 2018 Saat 19:56 |
|||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Hocam hafta sonu ustama v kayışını değiştirmeye gittiğim 105 binde 2010 model ford transit connet araç tirigeri sıyırmış. Yani 500-600 tl için bence riske girmenin bir anlamı yok araca binecekseniz.
|
|||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|||
lazianke
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
|
|||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |