![]() |
|
Soguk havada mars basmiyor |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
degetthe ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 23 Ocak 2017 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 23 Ocak 2017 Saat 22:30 |
Oncelikle herkese merhaba. Turkce karakter kullanamadigim icin kusuruma bakmayin. Yurtdisinda oldugum icin surekli Ingilizce klavye kullaniyorum.
Aracim 2000 model 206. Malum kis aylarindaki soguk ve buzlanmadan ve yazlik lastik sahibi olmamdan oturu yaklasik 2 haftadir arabaya binmedim. Bu 2 haftalik surenin ilk haftasinda arabayi bir kez calistirdim (Ikinci denemede calisti) ve yaklasik bir yarim saat rolantide beklettim. Bir hafta sonra tekrar calistirmak istedigimde araba mars basmadi. 3-5 kez denedikten sonra akunun bitmis oldugunu dusunup sokup eve getirdim. Sarja taktim. Yaklasik 9 saatlik sarj sonrasinda FULL yesil isigi yandi ve akuyu tekrar arabaya taktim ama daha ilk denemede ayni sorun oldu. Araba hicbir sekilde mars basmiyor. Yani normalde arabalarin mars basarken cikardigi sesi 1 saniyeden daha az bir sure cikarip kaliyor. 3-5 deneme yaptim vazgectim biraktim. Bulundugum yerde havalar soguk. Soguk havalarda akunun gerekli enerjiyi saglayamadigini biliyorum ancak aku bir gun boyunca evde ve oda sicakliginda kaldi. Sarji dolunca goturup taktim, tas catlasin 5 dakika sogukta kalmistir. Suana kadar ve yaz aylarinda hic boyle bir sorun olmamisti ama hic bu kadar uzun sure de araba park halinde kalmadi. Sizce sorun ne olabilir veya su durumda ne yapabilirim. |
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
öncelikle hoşgeldiniz ne kusuru hocam sıkıntı yok araç sanırım dizel kış aylarında sıkıntı oluyor genelde araçta kullandığınız yağ - yakıt filtresi - akü marş amperi değeri - marş dinamosunun durumu etken sebeplerdir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bence sorun yinede aküde
|
|
![]() |
|
degetthe ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 23 Ocak 2017 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mesaji dun gece yazmistim. Cevap gelmeyince yatip, sabah ilk is su akuyle tekrar ilgilenmek oldu. O nedenle mesajinizi gec gordum. Ama yine de ilgilenen arkadaslara, Soner Bey'e ve Gokhan Bey'e tesekkur ederim.
Ayni sorunu yasayabilecek arkadaslara da yardimci olabilmek adina olan biteni detayiyla anlatayim. Bu isin sorumlusu ve beni iki gundur ugrastiran, akunun gostergesindeki o yesil boncuk :) Ustteki ilk mesajimi yazarken akuyu ikinci kez sarja takmistim. Yaklasik 15-16 saat sarjda kaldi. Bu arada aku ustundeki gosterge de yesildi. Yani aku sarj olmus ve kullanima hazir gibi duruyordu. Sabah tekrar akuyu taktim ama yine birsey degismedi. Arabanin mars sesini bile duyamadigim gibi, farlar da cok sonuktu. Camlar cok agir bir sekilde acilip kapaniyor ve hatta merkezi kilit bile zorlaniyordu. Bu sorunlar direk olarak akuyu isaret ediyor elbette ama yine de ekstradan mars dinamosunda ya da baska bir parcada sorun olup olmadigini anlayabilmek icin baska bir araba ile takviye yapinca daha ilk seferde sorunsuz calisti. Stop edip tekrar deneyince tabi ki yine ayni sorun oldu ve akunun omrunu tamamlamis oldugunu anladim. Hemen gidip yeni bir aku aldim. Takar takmaz ilk seferde calisti. Demem o ki; akunun uzerindeki gostergeye inanmayin. Bitik akuyu bile YESIL yani OK gosterebiliyor. Beni yanlis yonlendirip sorunun akude degilde baska bir parcada oldugunu dusunmeme sebep oldu hain boncuk :) Ilgilenen arkadaslara tekrar tekrar tesekkur ederim. Saglicakla!.... |
|
![]() |
|
ersin61 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2014 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 499 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Geçmiş olsun dediğin gibi elektrik aksamı sönükse ilk akla gelecek akü.Geri dönüş için teşekkürler..
|
|
PEUGEOT 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Probleminizi çözüme kavuştuğuna sevindim evet malesef akü götergesi pek doğru olmuyor yanıltıyor insanı sonra sanayide ustalar yoluyor. Geri dönüş için teşekkürler iyi forumlar
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sıkıntını halletmene sevindim ![]() |
|
![]() |
|
fkundak ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 200 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Geçmiş olsun, Soner sayesinde öğrendiğimiz akülerdeki soğuk marş akım (CCA) çok ama çok önemli. Hangi marka akü alınırsa alınsın, en az 740A ve üzeri CCA değeri olmasına dikkat edilmeli
|
|
![]() |
|
Ege Mavisi 206 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2016 Konum: Cihanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Ege Mavisi 206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hayırlı akşamlar, benzer bir sorunu ben de geçen ay içinde yaşamıştım. Sağolsun Soner abi şu beş ihtimali söyledi:
1-akü zayıf olabilir 2-kızdırma bujileri ömrü bitmek üzeredir. 3-aldığın yakıt normal motorin, shell nitro+ yada würt dizel yakıt katkısı var onlardan kullanmanı öneririm 4-aracında motor yağı büyük ihtimal 10w/40 kullanıyorsundur. yağını 5w/40 yağ ile değiştir. 5- ustanın önerisine bende katılıyorum battaniye ile sarmaya devam et. Bende de akü ışığı aynı sizdeki gibi yeşil idi ancak araç takviyesiz çalışmıyor, kabloyu bağlayınca hiç sıkıntısız çalışıyordu. Elektrikçi ölçtüğünde akünün bittiğini gördük, ki eski sahibinden de sorduğumda en az üç senelik olduğunu öğrenince direk aküyü değiştirdim. Şu an 74 amper, 630 cca akü var araçta. Marş süresi bazen biraz uzasa da sorun büyük oranda çözüldü. Ayrıca şunu ekleyeyim, depodaki yakıt seviyesinin de özellikle önemli olduğuna kanaat getirdim. Zira hava iyiyken çeyrek depoyla uyarı ışığı arasında kullanırken sıkıntı vermeyen araç hava soğuyunca uzun marş almaya başladı. Ben de ilk kez yarım depo mazot aldım. Bu şekilde olunca daha kısa marş, daha kolay çalışma elde ettim. Şu an araç yine çeyrek depo altına indi ve akşamdan sabaha beklediğinde marş süresi bir miktar uzamaya başladı. Tabi bunun sebebi yakıt pompasının randıman vermemesi de olabilir ancak hem deponun donmaması hem de pompadan kaynaklı sorunların azaltılması adına deponun yarım depodan az olmamasının çalışmayı kolaylaştıracağını düşünüyorum. Dipnot: Mazot fiyatlarının farkındayım ancak her sabah rezillik çekmeyeyim diye pompaya baktırabilene kadar bu yola gittim. ![]() ![]() Saygılar...
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |