Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Motora Yapılması Gereken Bakımlar..
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Motora Yapılması Gereken Bakımlar..

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Motora Yapılması Gereken Bakımlar..
    Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2008 Saat 11:43
Uçuş sırasında bir miktar yakıt ve yağ karbüratörden,hortumlardan,contalardan sızarak motorunuzun ve eksozunuzun üzerine yapışır.Zamanla kuruyarak sert ve siyah bir tabaka oluşturur.Bu tabakada motorun soğumasını engelleyerek sıcak çalışmasına sebep olur.Sıcak çalışmada aşırı aşınmaya sebep olarak motorunuzun ömrünü azaltır.Bu birikimin engellenmesi için öncelikle kaçakları giderin.Sonra her uçuştan sonra motorunuzu silin.Eğer yinede birikim oluyorsa belirli aralıklarla temizleyin.

Uçuş bitiminde depo içersinde yakıt bırakmayın.Yakıtı geri boşaltın.depoda kalan yakıt havadaki rutubeti emer.Buda motorda korozyona sebep olur.Ayrıca yakıt boşalttıktan sonra motorunuzu tekrar çalıştırın.Bu motorun içinde kalan yakıtı temizler.Eğer motor içinde yakıt kalırsa bu yakıt havadaki rutubeti emerek korozyona sebep olur.

Uçuş bitiminden sonra bir miktar yağı eksozdan içeri ve karbüratörden içeri damlatarak motoru yağlayın.Pervaneyi elinizle birkaç tur çevirerek yağın motorun içine girmesini sağlayın.

Uçuşa başlamadan önce motor üzerinde,özellikle karbüratör hava girişinde herhangi bir küçük kum,toprak,iplik,saman,ot parçası vb. malzeme olmamasına dikkat edin.Eğer bu tür malzemeler motor içine girecek olursa yumuşak olsalar bile çok hassas olan piston ve gömlek yüzeyinde çizikler oluşturabilir.Uçuş aralarında ve uçuş bitiminde de bu kontrolü yapın.

Eğer motorunuzu komple dağıtıp yeniden toplamanız gerekiyorsa pistonu gömlekten çıkarmamaya ve pistonu gömlek içinde çevirmemeye çalışın. Eğer pistonu gömlekten çıkarmanız gerekiyorsa mutlaka bir işaret koyarak söktüğünüz gibi takın.EĞER BUNU YAPMAZSANIZ BİR-İKİ UÇUŞTAN SONRA MOTORUNUZU ÇÖPE ATMAK ZORUNDA KALIRSINIZ. Neden ? Piston ve gömlek imalat sırasında CNC tezgahlarda çok hassas tolerans oranları ile dairesel olarak işlenir.Piston ve gömlek arasında çok az bir boşluk vardır.Özellikle sekmansız motorlarda.Siz motorunuzu rodaj yapıp uçmaya başladığınızda piston gömlek üzerinde kendine bir yuva açar.Herkes pistonun ve gömleğin yuvarlak olarak aşındığını sanır.Oysa piston ve gömlek yumurta biçiminde aşınır.Çünkü yanma zamanı sırasında pistonu aşağı iten kuvvet sıkıştırma zamanında pistonu yukarı iten kuvvetten çok daha fazladır.Bu yüzden piston ve gömleğin bir yüzeyi fazla bir yüzeyi daha az aşınır.Teknikte çok aşınan yüzeye büyük dayanma yüzeyi,az aşınan yüzeye küçük dayanma yüzeyi denir.Ayrıca eksoz portu bölgesinde sıcaklık daha fazla olduğundan pistonun bu eksoz portu tarafında olan yüzeyi daha fazla aşınır.Eğer siz pistonu gömlekten çıkardığınızda 180 derece ters çevirip takarsanız pistonun çok aşınmış tarafı ve gömleğin az aşınmış tarafına, pistonun az aşınmış tarafı gömleğin çok aşınmış tarafına denk gelir.Birde motoru böyle çalıştırırsanız bir iki uçuş sonunda pistonunuz ve gömleğiniz iyice aşınacağı için motorunuz elden çıkar.Eğer motorunuz sekmanlı ise sekmanı sökerseniz onu da ters takmamaya dikkat edin.

alıntıdır...
Çevrimdışı sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 41
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2008 Saat 11:48
Paylaşım için saol..
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 5859 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 6396 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1319 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 2541 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 851 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2998 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1240 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 2079 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 13485 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 1800 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 633 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 556 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 604 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 599 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 2285 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 1352 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16338 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5746 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 2050 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 605 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MAY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
KagaN 3
talip206 3
Safak74 2
ykirac 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English