|
407 GAZ KELEBEĞİ VE ÇEKİŞ DÜŞÜKLÜĞÜ |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
makineci15
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Haziran 2016 Konum: burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı makineci15
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 05 Haziran 2016 Saat 14:55 |
Merhabalar geçen hafta peugeot 2006 comfort 407 alarak aranıza katıldım. arabanın tasarımı ,yol tutuşu, yağmur sensörü, far sensörüne, 8 hoparlörüne bayıldım, gerçekten değerinin üzerinde bir araç..
Ancak araç alırken ekranda motor arızası sarı renk şeklinde yanıyordu, aldığım arkadaşa sordum gaz kelebeği arızası zamanım olmadığımdan yaptıramadım önemsiz birşey dedi. gittim elektrikçiye bilgisayara soktum cidden dediği gibi artı olarak kızdırma bujileri patlamış onlar değişecek dediler ciddi bir masraf yok dendi. şirket araçlarımız linea 1.3 multijet araçların kalkışını biliyorum ve sürekli kullanıyorum araçın çekişi düşük geldi. ustalara sordum bunlar ağır araç normal dediler alla alla dedim, gaz kelebeğini yaptırınca düzelir dediler. neyse biz arabayı aldık ilk arabam bu arada, götürdüm motor ustasına gaz kelebeği ve buji sıkıntısını bulamadı, arıza olmadığı halde arızayı gösteren sistemde sıkıntı var, elektrikçiye götürelim dedi. gittik verdik elektrikçiye kızdırma bujilerini değiştirmiş motor ustası sıkıntı yok demişti ama onu da anlamadım. ancak deneme sürüşü yaptığında aracımın çekişinin normalin çok altında olduğunu söyledi bende kasa ağır bunlarda normalmiş şeklinde cevap verdim. sen bu arabaları öyle ..... araba sanma bunların kalkışı harika büyük ihtimal sorun turboda dedi. nese 100 lira ona 65 lirada kızdırma bujilerine verdim. benden önceki sahibi turbonun işlem gördüğünü yaptırdığını söylemişti. neyse eve geldim yolda arıza ışığı yine yandı aradım tekrar götürdüm yine gaz kelebeği yüzüne baktım o bende halledeceğim dedi ışığı söndürdük sonra ısparta ya giderken tekrar yaktı. cidden anlamadım ben bu işi gaz kelebeğinde sorun olmadığı söyleniyor ama arıza uyarısı veriyor. bu aşırı çekiş düşüklüğü ve gaz kelebeği arızası hakkında bilgisi olan var mı her ustanın dediğini yaparsam batarım gibime geldi biraz araştırıp doğru ustayı bulup sorunu kesinleştirip yaptırmak istiyorum. Bu iş cidden içime dert oldu. Burdur' da ikamet ediyorum ısparta ve antalya'da ki arkadaşlardan yardım bekliyorum.. teşekkürler
|
|
makineci15
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Haziran 2016 Konum: burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı makineci15
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Forumda bu olayı tecrübe eden arkadaş yok galiba ?
|
|
ymehmet
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Haziran 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhaba, sorun yol bilgisayarında antipollution faulty ya da depolution faulty diye mi yazıyor?
|
|
Yakıt Cimrisi Otoban Faresi
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aracınız hayırlı olsun mehmet arkadaşımızın dediği yol bilgisayarında ne yazıyor. ikinici olarak gaz kelebeği çekiş düşüklüğüne sebep olabilir. öncelikle intercoler tubo hortumları vs. kontol edildimi iyice yırtık çatlak olabilir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
makineci15
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Haziran 2016 Konum: burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı makineci15
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
antipollution faulty hatası yazıyor gaz kelebeği kontrol edildi temizlendi ve arıza bulunamadı. turbo önceden tamir edilmiş ancak ses vs. yok. birde 27krş yakıyor. arıza ışığı bir türlü sönmüyor.
|
|
ymehmet
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Haziran 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
O hatanın pek bir önemi yok. İlk önce depoyu fulle daha sonra aracı çalıştırdığında çok zorlamadan ilk 5-10 dk düşük devirde kullan, eğer geçmezse bunları 3-4 sefer dene kendi kendine söner.
|
|
Yakıt Cimrisi Otoban Faresi
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
mehmet arkadaşımızın dediği fulle depoyu shell tavsiye ederim normal deilde nitro olanını al bu hata kalitesiz yakıttan ötürü oluyor genelde. birde yazılım güncelleme ilede sönebiliyor hata kodu.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
makineci15
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Haziran 2016 Konum: burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı makineci15
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
peki mehmet bey ve soner bey dediğinizi uygulayıp sonucunu buraya yazacağım. ancak depo fullemesinin mantığı nedir. çekiş sorunuda bununla bağlantılımıdır. sizce 2006 comfort 1.6 HDI 187.000 km de olan bir araç 0-100 arasına kaç sn ye çıkmalıdır (fabrika verisi 11.7)
|
|
ymehmet
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Haziran 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
deponun dibinde biriken pisliklerden kaynaklanan sıkıntılar olabilir. ben ne zaman depoyu fullediysem o ışık söndü. bir de çok aşırı yüksek devirde kullanmayın aracınızı. yoksa yine verir o hatayı. dikkat etmeniz gereken diğer bir husus ise, mesela aracı çalıştırdık 2-3 dakika sonra stop ettik, bi bakarız yine bu lamba yanmış. sebebi ise partikülleri egsozun tam temizleyememesi. bunlar şimdilik aklıma gelenler.
|
|
Yakıt Cimrisi Otoban Faresi
|
|
makineci15
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Haziran 2016 Konum: burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı makineci15
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
mehmet bey, anladığım kadarıyla depoyu fulle çık çevre yoluna 2000 d/d geçmeyecek şekilde yarım saat kullan diyosunuz. bu enjektördeki vs. pislik temizleyici katkılardanda koyayım mı tavsiye edermisiniz ?
Düzenleyen makineci15 - 10 Haziran 2016 Saat 15:57 |
|
ymehmet
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Haziran 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynen öyle arabayı çok zorlamadan kullandığınızda geçer. ilk kullanmada belki geçmez ama birkaç denemede kesin geçer. katkı maddeleri hakkında pek bir bilgim yok benim tamirci hiç tavsiye etmedi ben de kullanmadım
|
|
Yakıt Cimrisi Otoban Faresi
|
|
OguzhanKucuk61
3. Vites Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Umarım ki düşük maliyet ile, başınız ağrımadan çıkarsınız işin içinden. Hayırlı olsun, kazasız belasız inşallah
|
|
makineci15
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Haziran 2016 Konum: burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı makineci15
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Çok umudum yok ama inşallah hocam sağolun
|
|
Alicilik
5. Vites Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aracın 3 önemli filtresini değiştirin. (yağ-motor hava-mazot)
Enjektörlerin basınçlarını kontrol ettirin Turbo basıncını kontrol ettirin kompresyonda kaçırma var mı baktırın. Gaz kelebeğinin kalibrasyonu bozulmuş veya oksiyen sensörleirnde tıkanma olabilir onları kalibrasyon ve temizliğini kontrol edin. Hava akışmetreyi kontrol edin. Peugeot bilene giderse sorunsuz arabadır bilmeyene giderse dünyadki en kötü arabadır. O yüzden tecrübeli ve gerçekten anlayan birine götürmekte fayda var. |
|
makineci15
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Haziran 2016 Konum: burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı makineci15
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Katlitik konventör temizlenmesi birde egr valfi temizlenmesi gibi şeylerde söylendi
|
|
makineci15
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Haziran 2016 Konum: burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı makineci15
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
literatüre katkı olması amacıyla bu yazıyı yazıyorum. problemsiz diye heycanlı aldığım araçım çekiş düşüklüğünü öğrenince moral bozukluğuyla bayrama kadar öyle kullandım almadan önce düz yolda denediğim için net bir şekilde belli olmuyordu ancak rampada bayılınca cidden sorun olduğunu anladım. nese uzun araştırmalar sonucu antalya'da özel akşenler otomotiv servisini buldum. burdur'dan bastım gittim. servise geldim hemen abdi usta güler yüzle karşıladı ve şikayetimi sordu bahsettim ve beraber test sürüşü yaptık. turbonun açmadığını söyledi burdur'da aracı yapamadıklarını bende buraya getirdiğimden bahsettim hallederiz dedi baya bi kendine güvenerek ne zaman çıkar dedim öğleden sonra alırsın dedi şaşkın bir şekilde eyvallah dedim gittim. ardından 2 saat sonra bi telefon geldi aracın sigorta kutusunun ve turbo içindeki segmanlarının değişmesi gerektiğini söyledi. 1000tl gibi maliyet çıkmıştı. ilk sorduğum soru ben bu 1000 tl yi veririm eyvallah ancak düzelir mi allahın izniyle yaparız dedi tamam yap dedim. ardından işim sebebiyle burdur'a geldim 2 gün düzenli periyotlarla arıyorum ilk aradığımda sigorta kutusunu taktıklarını arabanın kendine geldiğini ancak aracın bu şekilde çok binildiğini o yüzden uğraştırdığını söyledi ben sana haber vereceğim dedi. 2 gün geçti aradım uğraştıklarını turboyu söktüğünü turbocuya temizletmeye yolladığını söyledi 2 gün geçti tekrar aradım aracın sorununu bulamadıklarını aradıklarını söyledi arabaya herkes kurcalamış nereye baksam bi el iziyle karşılaştığından bahsetti. yine aradım bu sefer aracın her yeri arıza olduğunu aracın beynini çıkartıp başka beyin takmışlar yine olmamış arızayı aradıklarını sonra beyni sıfırlayıp tekrar yükledikceklerini söyledi. tabi artık 12. gündü ve şurasının değiştirmemiz gerekli demesini bekliyordum ki öyle olmadı arıza bulmuşlar turbodaki valfden kaynaklandığını sigorta kutusu ile beraber onun yandığını söyledi. nese arabayı teslim almaya antalya' ya gittim beraber bindik kepeze çıktık bastık ve hissedilir derecede fark vardı rampada vites küçültmek yerine artık vites yükseltiyodum. turbo basıncı 1.5 bara büyük uğraşlar sonucu çıkmış. bir de kronik gaz kelebeği arızası veriyordu arkdaşlar o gaz kelebeği basit bir olay yanında yedeği var hemen onu çıkartıp onu takıyorlar benim arabam o arızayı vermesene rağmen arıza turbo valfi ve sigorta kutuları gibi turbo içinde bi kaç parçada çıktı. yani forumlarda okuyorum depollution system faulty ooo senin arabanın şurası tıkalı bilmem neresi tıkalı hemen teşhis koyuyorlar benim dolaşmadığım usta kalmadı kimse koyamamıştı demem şu ki her denileni yapmayın. nese servise aracı teslim almaya gittiğimde yine bir 407 ve sahibini gördüm muhabbete girdim sordum çok arıza veriyor mu dedim aldığım cevap şu ana kadar hiç arıza vermediğini aracı sıfır aldığını 10 yıldır onda olduğunu çok memnun olduğunu söyledi bakımlarını önceden yaptırdığını sadece az önce klima kendi kendine kapandı onu göstermeye geldiğini söyledi adam sırılsıklam tabi :) demem o ki bazı forumlarda bu arabalara haksızlık edilip lanet okunuyor. forumlara sadece arızası olan yazıyor bunu da unutmamak lazım. nese testimiz yaptık saolsunlar beni tatmin ve mutlu ettiler. Maliyete gelirsek 1480 tl tuttu 30unu almadılar 1450tl para ödedim. ancak demem rağmen arabamı açmak için anahatardaki tuşa basınca silecekler kendi kendine harekete geçiyor ve bir anda modumu düşürüyor :) umarım bu yazım faydalı olur...
|
|
MadTurk_
1. Vites Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2016 Konum: Bolu-Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bu kadarıyla geçmiş olsun diyelim
|
|
307 XT 1.6 110hp LPG
|
|
fkul
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2016 Konum: giresun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 14 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bnde de çekiş sorunu var 307 sw depolution faulty yazıyor ne demek bu arıza yardımcı olurmusunuz
|
|
tutku desem
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
probleminizin çözüme kavuştuğuna sevindim hocam geçmiş olsun tekrardan.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
makineci15
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Haziran 2016 Konum: burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı makineci15
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
çekiş düşüklüğü rampada daha net bir şekilde belli oluyorsa turbodadır. yada turbonun çalışması engelleyen durumlarda olabilir. gaz kelebeğide olabilir. işinin ehli bir ustaya gösteriniz.
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |