![]() |
|
otomatik vites gecisleri |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
selahattin ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015 Konum: kazakistan Durum: Aktif Değil Mesajlar: 44 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı selahattin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 16 Ocak 2016 Saat 08:50 |
selam arkadaslar! 2006 model 1.6 benzinli otomatik vites peugeot 307 aracimda canimi cok sikan bir problem var. yardimci olacaginizi dusunuyorum.
bundan 3 ay once arac gearbox faulty hatasi veriyordu. selenoidlerden olabilir diye degistirdim ve artik hatayi almiyorum. sorun su ki arac ilk calistirdigimda yani sogukken 1den 2 ye 2 den 3e vuruntulu vites gecisi yapmasi. arac isnidiktan sonra vuruntu falan kalmiyor. bir de 2 den 3 e gecerken 2500-3000 devirde vites gecisi yapiyor. bu normal mi? bu vuruntularin sebebi ne olabilir? fren musuru mu baski balata mi ya da yazilim gunceeleme mi |
|
![]() |
|
mimit ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yüksek devirde vites vites geçişi genelde düşük yağ basıncından kaynaklanıyor,vites geçişlerinde vuruntu da şanzıman üzerinde ki diğer valflerden olabilir,aracı işçiliğine güvendiğiniz bir serviste bilgisayara bağlatıp basınç değerlerini falan ustalara bir okutun, blokta çatlak vs de olabilir,değer normal gözüküyor ise,artık şanzımanın revizyon zamanı yaklaşıyor demektir ve durum böyleyse bu vuruntu sorunu başka sorunları tetiklemeden onarım yapılırsa çok daha ucuza çözülebilir sorun.
Triptonik vites araçlarda baskı balata bulunmaz,ancak şanzıman içindeki dişli aralarında balatalar mevcut bu balatalarda zaman içinde bitiyor,şanzıman revizyonunda değişen başlıca parçaların başında gelirler.
|
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Basitten zora doğru yazıyorum sırayla konrol edin.
1. Boğaz kelebeğinin kirli olması vuruntu yapabilir.çünkü vites geçişlerinde boğaz kelebeği gazı anlık keser.eğer kirli ise zamanlama gecikir vuruntu yapar. Boğaz kelebeğini temizletin. 2. Selenoid değişmiş bununla birlikte yağ da değişir. Yağ eksik veya fazla ise vuruntu yapar. Yaği kontrol edin. Uygun basıncı sağlıyor mu ölçün. 3. Servisin koyduğu yağ çok önemli ya esso yada mobil lt yağ koyması gerekir yağ yanlış ise sıkıntı yapar. 4. Eğer bunlarda sıkıntı yoksa yağ blogunda sıkıntı vardır. Bence ilk 3 ihtimal daha yüksek görünüyor çünkü sıkıntı selenoid değişimimden sonra başlamış. |
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aşağıdaki yazı alıntıdır.
Arkadaşlar merhabalar, ben Université de Paris de yani paris üniversitesinde otomotiv mühendisliği okuyorum peugeot ile burs anlaşmalı öğrencisiyim, geçen hafta babamın peugeot 307'si gearbox hatası veriyordu şansımızı,benim burada olduğum zamanıma denk geldi hatayı ve sorunu bulduk Ankara'da bir servise elektrovana değişimi için gittim, birde ne göreyim al4 şanzıman hatalarını yanlış yorumluyorlar insanlara biraz sohbet edince bir abimiz forum sitelerinden araştırdığını orada ki öğrendiklerini arabaya yorumluyor üzerine de servislerin yanlış eksik bilgileri eklenince gereksiz ücretler yanlış tamiratlar çıkıyor uzun lafın kısası size al4 şanzımanın en kronik diye tabir ettiğiniz arızalarından ve arıza belirtilerini birinci ağızdan bilgilendireyim 1- al4 şanzımanların ömrü yaklaşık 250.000 km'dir yağ değişim aralığı 80.000 km dir. piyasada ki en kaliteli otomatik şanzıman türüdür. 250.000 km öncesinde kesinlikle revizyon istemez kesinlikle trübün revizyonu yapılmamalı(doğru kullanımlarda) lütfen işgüzar şanzımancılara iş çıkartmayın gelelim sorun çözümlerine; 2- araçın motoru yeni ısınmaya başlamışken kendini 3. vitese kitler ekranda gearbox hayası alırsanız ve de kontak yenilemede hata silinirse selenoid vana değişimi ve eski yağın yenilenmesi ile sorunu çözersiniz. eğer çözülmezse hidrolik blok değişimi sorunu çözecektir.(mutlaka usta ellerin değişim yapması şart) 3- araç vites geçişlerinde vuruntu bizim tabirimizle tepme yapıyorsa selenoid valf arızası değil bunu yapan lütfen, yağ değişim süreli geldiğini vede boğaz kelebeği temizliği yada değişimi yapılmalı cünkü araçvites geçişlerinde saniyenin karısı kadar sürede yakıtı keser ve tekrar araç bu sürede kelebek gazı kesemezse motor devri yükselir vede diğer vitesdevrini tepme ile kavrar, bu önemli bir arızadır tamir gereklidir eger yapılmazsa önce motor kulağını yer sonra şanzıman selenoid valf arızası yapar yani selenoid vananın arızası değil arızanın devamındır selenoid valf arızası. 4-araçın yağ seviyesi çok önemli fabrikada bu çok hasas mantarlarla ölçülüyor araçın yağı boşaltıldıktan ve yenilendikten sonra 1 hafta sonra mutlaka yağ kontrolü tekrar yapılmalı ve yağ esso yada mobil lt71141 olmalı cünkü bu yağ gerçekten çok yüksek ısı kararlılığı var. 5- araç vites geçişlerinde devir yükseltip diğer vitese geçiyorsa yani arada boşluk yapıyorsa bilinki yine selenoid vana ve yağ arızası var yine bir şanzımancıdan yardım alabilirsiniz 6- lpg'li araçlar her zaman geçiş ısıları 40 derece olmalı ve araç aküsü 75 lik olmalı 7- araç uzun yolda kendini 1. vitese kilitlerse sorun yağ sıcaklığının yüksekliğinden kaynaklanır bu yağın kararlılığının düşmesi demek bunu çözmek bir hayli zor farkı basınç değerleri ile çapraz sorgulama yapıp hata bulunmalı 8- araç bir sabah p konumundan farklı bir konuma gelmiyor kilirleniyor ile sorun fren müşürüden yapmanız gereken kutup başını çıkarıp takmak ve frene biraz güçlüce freni şişirmeden vurmaktır ve hemen bir servise gitmelisiniz korkulacak bir durum yok. 9- araç yüzde on eğimde bile geri kaydırma yapıyorsa sorun fren müşüründe ve onun yüzünden arızalanan hidrolik blokdadır. ilk kaçırmayı hissettiğiniz anda zaman kaybetmeden müşürü değiştirin 10- Araçcı asla N konumunda ilerletmeyin cünkü yağ motoru n ve p modunda kapanı ve ciddi sorunlara neden olur, araç durmadan r konumuna almayın. kırmızı ışıkta dahi n konumuna almayın uzun yolda yakıt tasarrufu için araci yarıotomatikde sürün ve farkı görün:) unutmayın arkadaşlar al4 şansıman 4 ileri 2 yağ fark basıncı ile çalışan tek kavramalı kullanışlı bir şanzımandır. usta eller ile doğru sonucu alırsınız her zaman sorularınız için ben hep burdayım |
|
![]() |
|
selahattin ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015 Konum: kazakistan Durum: Aktif Değil Mesajlar: 44 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı selahattin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 den 2ye atarken gaza hafif basip ayagimi gazdan cekince vuruntu yapmiyor. ama gaza surekli basarsam sogukken vuruntu yapiyor. yani 2500 devirlerde. 2 den 3 e biraz dusunuyor sanki 2500 daha sonra 3000 devire geliyor ve tekrar 2500 devire dusup oyle vites atiyor, sanki bogaz kelebegi arizali gibi. bi de araci yavaslatmaya basladigim zaman vites dusurmeden once kendi kendine gaz veriyor gaza basmadigim halde. yag degisimi yeni yapildi, yani enterasan olan arac isindiktan sonra hic vuruntu falan yapmamasi.
|
|
![]() |
|
selahattin ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015 Konum: kazakistan Durum: Aktif Değil Mesajlar: 44 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı selahattin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
ha bir de arac 50 km hizdan sonra yani 3 e gectikten sonra gaza bastikca bi uguldama sesi geliyor. bu ses on taraftan geliyor, yine gazdan cekince yavas yavas azaliyor, bunun da yine sanzimanla ya da bogaz kelebegiyle alakasi var midir?
|
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Söylediğiniz bütün belirttiler gaz kelebeğine işaret ediyor.özellikle gazdan ayağınızı çekince kendi kendine gaz vermesi. Temizletmek maliyetli bir iş değil ondan başlayın derim. Boğaz kelebeği motor soğukken takılma daha fazla olur ısınınca alışır.
Uğultu olayı teker bilyalarindan gelebilir. İyice dinleyip yerini tespit etmek gerekir. Düzenleyen talip206 - 17 Ocak 2016 Saat 20:38 |
|
![]() |
|
selahattin ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015 Konum: kazakistan Durum: Aktif Değil Mesajlar: 44 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı selahattin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
gaz kelebegini temizledikten sonra adaptasyon yapmak lazim mi? eger yapilmaliysa bu nasil yapilir? herhangi bir ariza tespit cihaziyla yapilir mi?
|
|
![]() |
|
timo206 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Haziran 2015 Konum: İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dün kendim temizledim, herhangi bir adaptasyon işlemi yapmadım.
kelebek metal sogukluguna geldiğinde söktüm, pek kurcalamadan temizleme işlemini gercekleştirdim(not: kontak kapalıyken işlemleri gerçekleştirdim) daha sonra hava tutup kuruttum, akabinde taktım ve fan devreye girene kadar araç rolantide calıstırdım, Sonuç , herhangi bir rolantide düşüş yada adaptasyonluk bir durum la karşılaşmadım. bindim geziyorum araba kendine geldi=) araç 206 1.6 CC 307 için gerekirmi gerekçeğini sanmıyorum. |
|
"206 CC 1.6 tam otm. 110hp 2002, 133.XXX km "
*************************************************** Dünya iyilere kalsın |
|
![]() |
|
selahattin ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015 Konum: kazakistan Durum: Aktif Değil Mesajlar: 44 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı selahattin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
eyvallah sagolun
|
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kelebek boğazı gaz telli olanlarda kalibrasyona gerek olmuyor. Sanırım sizin 307 gaz telli değil elektronik. O yüzden kalibrasyon ister.
|
|
![]() |
|
selahattin ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015 Konum: kazakistan Durum: Aktif Değil Mesajlar: 44 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı selahattin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
peki kalibrasyon nasil yapiliyor?
|
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sanayii de bilgisayara bağlanarak yapılıyor. Zaten temizliği yaptırirsaniz çoğu yer kalibrasyonu da yapar.temizlik yaptırmadan iyice sorun ama kalibrasyon da yapabilecekmisiniz diye. |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |