Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - otomatik vites gecisleri
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

otomatik vites gecisleri

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
selahattin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015
Konum: kazakistan
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 44
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı selahattin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: otomatik vites gecisleri
    Gönderim Zamanı: 16 Ocak 2016 Saat 08:50
selam arkadaslar! 2006 model 1.6 benzinli otomatik vites peugeot 307 aracimda canimi cok sikan bir problem var. yardimci olacaginizi dusunuyorum.
 bundan 3 ay once arac gearbox faulty hatasi veriyordu. selenoidlerden olabilir diye degistirdim ve artik hatayi almiyorum. sorun su ki arac ilk calistirdigimda yani sogukken 1den 2 ye 2 den 3e vuruntulu vites gecisi yapmasi. arac isnidiktan sonra vuruntu falan kalmiyor. bir de 2 den 3 e gecerken 2500-3000 devirde vites gecisi yapiyor. bu normal mi? bu vuruntularin sebebi ne olabilir? 
fren musuru mu 
baski balata mi
ya da yazilim gunceeleme mi

Yukarı Dön
mimit Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Nisan 2008
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 145
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimit Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ocak 2016 Saat 09:44
yüksek devirde vites vites geçişi genelde düşük yağ basıncından kaynaklanıyor,vites geçişlerinde vuruntu da şanzıman üzerinde ki diğer valflerden olabilir,aracı işçiliğine güvendiğiniz bir serviste bilgisayara bağlatıp basınç değerlerini falan ustalara bir okutun, blokta çatlak vs de olabilir,değer normal gözüküyor ise,artık şanzımanın revizyon zamanı yaklaşıyor demektir ve durum böyleyse bu vuruntu sorunu başka sorunları tetiklemeden onarım yapılırsa çok daha ucuza çözülebilir sorun.

Triptonik vites araçlarda baskı balata bulunmaz,ancak şanzıman içindeki dişli aralarında balatalar mevcut bu balatalarda zaman içinde bitiyor,şanzıman revizyonunda değişen başlıca parçaların başında gelirler.
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ocak 2016 Saat 13:02
Basitten zora doğru yazıyorum sırayla konrol edin.
1. Boğaz kelebeğinin kirli olması vuruntu yapabilir.çünkü vites geçişlerinde boğaz kelebeği gazı anlık keser.eğer kirli ise zamanlama gecikir vuruntu yapar. Boğaz kelebeğini temizletin.
2. Selenoid değişmiş bununla birlikte yağ da değişir. Yağ eksik veya fazla ise vuruntu yapar. Yaği kontrol edin. Uygun basıncı sağlıyor mu ölçün.
3. Servisin koyduğu yağ çok önemli ya esso yada mobil lt yağ koyması gerekir yağ yanlış ise sıkıntı yapar.
4. Eğer bunlarda sıkıntı yoksa yağ blogunda sıkıntı vardır.
Bence ilk 3 ihtimal daha yüksek görünüyor çünkü sıkıntı selenoid değişimimden sonra başlamış.
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ocak 2016 Saat 13:08
Aşağıdaki yazı alıntıdır.
Arkadaşlar merhabalar, ben Université de Paris de yani paris üniversitesinde otomotiv mühendisliği okuyorum peugeot ile burs anlaşmalı öğrencisiyim, geçen hafta babamın peugeot 307'si gearbox hatası veriyordu şansımızı,benim burada olduğum zamanıma denk geldi hatayı ve sorunu bulduk Ankara'da bir servise elektrovana değişimi için gittim, birde ne göreyim al4 şanzıman hatalarını yanlış yorumluyorlar insanlara biraz sohbet edince bir abimiz forum sitelerinden araştırdığını orada ki öğrendiklerini arabaya yorumluyor üzerine de servislerin yanlış eksik bilgileri eklenince gereksiz ücretler yanlış tamiratlar çıkıyor uzun lafın kısası size al4 şanzımanın en kronik diye tabir ettiğiniz arızalarından ve arıza belirtilerini birinci ağızdan bilgilendireyim 

1- al4 şanzımanların ömrü yaklaşık 250.000 km'dir yağ değişim aralığı 80.000 km dir. piyasada ki en kaliteli otomatik şanzıman türüdür. 250.000 km öncesinde kesinlikle revizyon istemez kesinlikle trübün revizyonu yapılmamalı(doğru kullanımlarda) lütfen işgüzar şanzımancılara iş çıkartmayın 
gelelim sorun çözümlerine; 
2- araçın motoru yeni ısınmaya başlamışken kendini 3. vitese kitler ekranda gearbox hayası alırsanız ve de kontak yenilemede hata silinirse selenoid vana değişimi ve eski yağın yenilenmesi ile sorunu çözersiniz. eğer çözülmezse hidrolik blok değişimi sorunu çözecektir.(mutlaka usta ellerin değişim yapması şart) 
3- araç vites geçişlerinde vuruntu bizim tabirimizle tepme yapıyorsa selenoid valf arızası değil bunu yapan lütfen, yağ değişim süreli geldiğini vede boğaz kelebeği temizliği yada değişimi yapılmalı cünkü araçvites geçişlerinde saniyenin karısı kadar sürede yakıtı keser ve tekrar araç bu sürede kelebek gazı kesemezse motor devri yükselir vede diğer vitesdevrini tepme ile kavrar, bu önemli bir arızadır tamir gereklidir eger yapılmazsa önce motor kulağını yer sonra şanzıman selenoid valf arızası yapar yani selenoid vananın arızası değil arızanın devamındır selenoid valf arızası. 
4-araçın yağ seviyesi çok önemli fabrikada bu çok hasas mantarlarla ölçülüyor araçın yağı boşaltıldıktan ve yenilendikten sonra 1 hafta sonra mutlaka yağ kontrolü tekrar yapılmalı ve yağ esso yada mobil lt71141 olmalı cünkü bu yağ gerçekten çok yüksek ısı kararlılığı var. 
5- araç vites geçişlerinde devir yükseltip diğer vitese geçiyorsa yani arada boşluk yapıyorsa bilinki yine selenoid vana ve yağ arızası var yine bir şanzımancıdan yardım alabilirsiniz 
6- lpg'li araçlar her zaman geçiş ısıları 40 derece olmalı ve araç aküsü 75 lik olmalı 
7- araç uzun yolda kendini 1. vitese kilitlerse sorun yağ sıcaklığının yüksekliğinden kaynaklanır bu yağın kararlılığının düşmesi demek bunu çözmek bir hayli zor farkı basınç değerleri ile çapraz sorgulama yapıp hata bulunmalı 
8- araç bir sabah p konumundan farklı bir konuma gelmiyor kilirleniyor ile sorun fren müşürüden yapmanız gereken kutup başını çıkarıp takmak ve frene biraz güçlüce freni şişirmeden vurmaktır ve hemen bir servise gitmelisiniz korkulacak bir durum yok. 
9- araç yüzde on eğimde bile geri kaydırma yapıyorsa sorun fren müşüründe ve onun yüzünden arızalanan hidrolik blokdadır. ilk kaçırmayı hissettiğiniz anda zaman kaybetmeden müşürü değiştirin 
10- Araçcı asla N konumunda ilerletmeyin cünkü yağ motoru n ve p modunda kapanı ve ciddi sorunlara neden olur, araç durmadan r konumuna almayın. kırmızı ışıkta dahi n konumuna almayın uzun yolda yakıt tasarrufu için araci yarıotomatikde sürün ve farkı görün:) 
unutmayın arkadaşlar al4 şansıman 4 ileri 2 yağ fark basıncı ile çalışan tek kavramalı kullanışlı bir şanzımandır. usta eller ile doğru sonucu alırsınız her zaman sorularınız için ben hep burdayım 
Yukarı Dön
selahattin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015
Konum: kazakistan
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 44
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı selahattin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2016 Saat 18:05
1 den 2ye atarken gaza hafif basip ayagimi gazdan cekince vuruntu yapmiyor. ama gaza surekli basarsam sogukken vuruntu yapiyor. yani 2500 devirlerde. 2 den 3 e biraz dusunuyor sanki 2500 daha sonra 3000 devire geliyor ve tekrar 2500 devire dusup oyle vites atiyor, sanki bogaz kelebegi arizali gibi. bi de araci yavaslatmaya basladigim zaman vites dusurmeden once kendi kendine gaz veriyor gaza basmadigim halde. yag degisimi yeni yapildi, yani enterasan olan arac isindiktan sonra hic vuruntu falan yapmamasi. 
Yukarı Dön
selahattin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015
Konum: kazakistan
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 44
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı selahattin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2016 Saat 18:15
ha bir de arac 50 km hizdan sonra yani 3 e gectikten sonra gaza bastikca bi uguldama sesi geliyor. bu ses on taraftan geliyor, yine gazdan cekince yavas yavas azaliyor, bunun da yine sanzimanla ya da bogaz kelebegiyle alakasi var midir?

Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2016 Saat 20:35
Söylediğiniz bütün belirttiler gaz kelebeğine işaret ediyor.özellikle gazdan ayağınızı çekince kendi kendine gaz vermesi. Temizletmek maliyetli bir iş değil ondan başlayın derim. Boğaz kelebeği motor soğukken takılma daha fazla olur ısınınca alışır.
Uğultu olayı teker bilyalarindan gelebilir. İyice dinleyip yerini tespit etmek gerekir.

Düzenleyen talip206 - 17 Ocak 2016 Saat 20:38
Yukarı Dön
selahattin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015
Konum: kazakistan
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 44
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı selahattin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Ocak 2016 Saat 07:22
gaz kelebegini temizledikten sonra adaptasyon yapmak lazim mi? eger yapilmaliysa bu nasil yapilir? herhangi bir ariza tespit cihaziyla yapilir mi?

Yukarı Dön
timo206 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Haziran 2015
Konum: İzmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 68
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı timo206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Ocak 2016 Saat 10:48
dün kendim temizledim, herhangi bir adaptasyon  işlemi yapmadım.
kelebek metal sogukluguna geldiğinde söktüm, pek kurcalamadan  temizleme işlemini gercekleştirdim(not: kontak kapalıyken işlemleri gerçekleştirdim) daha sonra  hava tutup kuruttum, akabinde taktım ve fan devreye girene kadar  araç rolantide calıstırdım,
Sonuç  , herhangi bir rolantide düşüş yada  adaptasyonluk bir durum la karşılaşmadım.
bindim geziyorum  araba kendine geldi=)
araç 206 1.6 CC 
 
307 için gerekirmi   gerekçeğini sanmıyorum. 
    "206 CC 1.6 tam otm. 110hp 2002, 133.XXX km "
***************************************************
   Dünya iyilere kalsın
Yukarı Dön
selahattin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015
Konum: kazakistan
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 44
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı selahattin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Ocak 2016 Saat 10:51
eyvallah sagolun 
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Ocak 2016 Saat 12:49
Kelebek boğazı gaz telli olanlarda kalibrasyona gerek olmuyor. Sanırım sizin 307 gaz telli değil elektronik. O yüzden kalibrasyon ister.
Yukarı Dön
selahattin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Mart 2015
Konum: kazakistan
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 44
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı selahattin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Ocak 2016 Saat 19:09
peki kalibrasyon nasil yapiliyor?
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Ocak 2016 Saat 20:32
Orjinalini yazan: selahattin selahattin Yazdı:

peki kalibrasyon nasil yapiliyor?

Sanayii de bilgisayara bağlanarak yapılıyor. Zaten temizliği yaptırirsaniz çoğu yer kalibrasyonu da yapar.temizlik yaptırmadan iyice sorun ama kalibrasyon da yapabilecekmisiniz diye.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 34 0 freestyle53
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6378 16 a.selim
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 169 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 455 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 366 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107534 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1607 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3234 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 9825 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8962 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1074 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1155 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1680 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55600 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 324 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1426 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2574 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 284 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2807 0 berkancelik
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
leow 1
alibozoglu1 1
kartal5200 1
İlyas41 1
a.selim 1
badking530 1
freestyle53 1
CBerkG 1
kaya52 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English