![]() |
|
motor uflemesi |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
usta307 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2016 Konum: konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 09 Ocak 2016 Saat 00:35 |
MOTOR ÜFLEMESİ NEDİR ? NASIL ANLAŞILIR ?
Motor içerisinde bulunan pistonlar, segmanlar, silindirler ve yataklar zaman içerisinde aşınırlar. Segmanların görevi piston ile silindir arasındaki sızdırmazlığı sağlamaktır. Üstteki segman, patlama zamanında oluşan basıncı muhafaza eder. Alttaki segman görevi ise piston aşağıya inerken silindirdeki yağı sıyırarak kartere indirmektir. Silindir ile segmanlar arasında boşluk artıkça sıkıştırma zamanında kompresyon (basınç) kaybı yaşanır. Pistonlar yukarı doğru hareketle hava yakıt karışımını sıkıştırırlar. Bu sıkışma esnasında aşınmış durumdaki segmanlar havanın motor içine kaçmasına ve yağ kapağından üflemesine neden olur. Hava yakıt karışımında azalma söz konusu olup, motor gücünün düşmesine sebep olur. Motor üflemesinin kontrolü yapılırken motorun çalışma sıcaklığına gelmesi gerekir. ( 80 - 90 derece arası ) Motor soğukken bir miktar üflemesi normal sayılır. Motor parçaları arasında milimetrik olarak, ısınmaya karşı genleşme payı bulunmaktadır. Motor üflemesinden sonraki aşama, segmalardaki aşınma arttıkça, motorun yağ yakmaya başlamasıdır. Motor üflemesi olayı kompresyon kaybıdır. Sıkıştırılmış hava yakıt karışımı motorun içine geçtiğinden dolayı yağ çubuğu çıkartılarak yada yağ kapağı açılarak motor üflemesi anlaşılabilir. Motorun rektifiye olması gerektiğini tam olarak anlamak için silindir kompresyon testi yapılmalıdır. Motorda uygun yağ kullanılmaması durumda da kompresyon kaçağı meydana gelmektedir. Motor içerisindeki aşıntı artıkça, parçalar arasında yağ filminin muntazam oluşmaması, kompresyon kaçaklarının artması ve yağın yanma odasına sızarak, yanması sonucu motor performansında kayıplar meydana gelir. Motor yağ yakmaya başladıysa aşınma artmış demektir.Motorun kontrolünün yapılarak, motor rektefiyesi yapılması gerekir. |
|
![]() |
|
xmen ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2014 Konum: HATAY Durum: Aktif Değil Mesajlar: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam bu kendi yazınız mi yoksa alıntı mı...
|
|
2005 Peugeot 307 1.4 hdi
1997 Opel Vectra 1.6 16v CD 2003 renault clio 1.5 DCI 2006 peugeot 307 1.6 HDI 2006 ford fiesta 1.4 TDCI |
|
![]() |
|
usta307 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2016 Konum: konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alinti kardesim okudum faydali olur diye forumda paylastim
|
|
![]() |
|
ose ![]() 2. Vites ![]() ![]() 05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yağ kapağı açılarak yapılan kontrol yanıltıcıdır. Sıfır motorda bile yağ kapağını açınca bir miktar üfleme olabilmektedir. Lakin yağ çubuğundan üfleme yada duman çıkması motor rektefiyesi için kesin ve nettir.
|
|
![]() |
|
xmen ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2014 Konum: HATAY Durum: Aktif Değil Mesajlar: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
+1 |
|
2005 Peugeot 307 1.4 hdi
1997 Opel Vectra 1.6 16v CD 2003 renault clio 1.5 DCI 2006 peugeot 307 1.6 HDI 2006 ford fiesta 1.4 TDCI |
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Motor yağ ekleme kapağından gelen havaya göre motor üflüyor demek yanlıştır. Özellikle üsten ekzantrikli motorlar da bu durum oldukça normaldir. Hatta isteyen insin aracının başına baksın.pekçoğu üflüyordur
|
|
![]() |
|
usta307 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2016 Konum: konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kardesim peugeotlar usten ekzantrikli mi
Düzenleyen usta307 - 09 Ocak 2016 Saat 22:56 |
|
![]() |
|
palet ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2014 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 292 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alt'tan egzantrikli motor var mı?
|
|
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ
|
|
![]() |
|
usta307 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2016 Konum: konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilmiyorum kardesim bu yaziyi nette okudum motorlar hakkinda cok bir bilgim yok sadece arkadadim ozellikle ustden eksantirikli motorlarda ufleme normal demis ya ondan sordum peugeotlarda nasil diye
Düzenleyen usta307 - 12 Ocak 2016 Saat 04:27 |
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Üfleme olayı eski teknoloji motora göre yapılan bir yorumdur. artık motorlar üstten çift egzantrikli (doch), üsten tek egzantrikli(soch) vb. şekilde üretilmektedir.
yağ çubuğundan bi nebze de olsa fikir sahibi olabilirsiniz fakat yağ kapağı motor bittiği sonucunu vermez. Üfleme şeklinde değilde bariz bir şekilde kapağı açınca veya yağ çubuğunu çekince duman çıkarsa o zaman yorum yapılabilir. Ama sağlıklı bir sonuc için motor kompresör testi gerekir. Özellikte arabanızı satacağıniz zaman alıcı biri gelir bu kapağı açar sonra yok motor üflüyor falan der canınızı sıkar. Amaç kesinlikle fiyatı düşürmek veya kulaktan duyma bilgi |
|
![]() |
|
ose ![]() 2. Vites ![]() ![]() 05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
+1
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |