![]() |
|
206 1.6 OTOMATİK VİTES ARIZASI HAKKINDA |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
timo206 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Haziran 2015 Konum: İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2015 Saat 16:36 |
Merhaba forum ailesi,
öncelikle sıkıntım 1 haftadır meydana gelmektedir.Sorun şu, seyir halinde iken "D" konumunda birden araç " Automatic gear fault" uyarısı veriyor ve 3. viteste devam ediyor.Kontak kapatık açtığımda sorun düzeliyor. kar ve spor ışıklarım yanmıyor.Sadece ekranda uyarı veriyor kendini korumaya alıyor. Bu arıza hergün başıma gelmiyor dün 100 km yol aldım hiç sorun olmadı, kimi zamanda 15 km mesafede hata veriyor. " Peugeot bayi servisine derdimi anlattım;cihaza bağlamadan telefondan kar ve spor ışıkların yanmıyorsa direk trübin baskı balata değişmesi lazım dedi. "Sanayide özel servislere gittim cihaza bağladılar test ettiler,selenoid ve yağ değişimi dedileri. Başına böyle birşey gelen varmı yardımlarınız lütfen.. Servis 2500-5000 arası fiyat veriyor Özel servis 750TL yağ+selenoid değişiriz diyor. :S
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hocam verdiğim linki incelerseniz sizin problem selonoid ve yağ değişimi ile giderilir.
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=40616&KW=Automatic+gear+fault&PID=554586&title=2004-model-206-otomatik-sanziman-sorunu#554586
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
timo206 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Haziran 2015 Konum: İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Teşekkür ederim forumu inceliyorum,aynı problemi yaşayan arkadaşların sayısı oldukça fazla, kronik demekki yarın işlem yaptırıp neler yapıldığını paylaşacağım
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
rica ederim hocam burada sadece dikkat etmeniz gereke yeni tip selenoid almak ve yazılım ile araca tanıtılması gerekiyor yoksa aynı problem yine karşınıza gelecektir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3070 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam sorununuz büyük bir ihtimal selenoid ama birde dikkat edin özel servis kesin selenoidlerden derse ve garanti verirse yaptırın. Yoksa o kadar masraf yaptirir sonra problem tekrar eder bu sefer sorun başka yerdeymiş deyip masrafa sokabilirler. Genelde selenoid değişimi ve yağ değişimi 500 ile 600 tl fiyat istiyorlar. Yani pazarlık edin. Birde kesinlikle ve kesinlikle yazılım yukletip selenoidleri tanıtın, yağ değişim yapildigi aracın beynine işaretlesin
|
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3070 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar aşağıdaki yazı alıntıdır.faydası olur önyargılar kırılır diye paylaşıyorum.
Arkadaşlar merhabalar, ben Université de Paris de yani paris üniversitesinde otomotiv mühendisliği okuyorum peugeot ile burs anlaşmalı öğrencisiyim, geçen hafta babamın peugeot 307'si gearbox hatası veriyordu şansımızı,benim burada olduğum zamanıma denk geldi hatayı ve sorunu bulduk Ankara'da bir servise elektrovana değişimi için gittim, birde ne göreyim al4 şanzıman hatalarını yanlış yorumluyorlar insanlara biraz sohbet edince bir abimiz forum sitelerinden araştırdığını orada ki öğrendiklerini arabaya yorumluyor üzerine de servislerin yanlış eksik bilgileri eklenince gereksiz ücretler yanlış tamiratlar çıkıyor uzun lafın kısası size al4 şanzımanın en kronik diye tabir ettiğiniz arızalarından ve arıza belirtilerini birinci ağızdan bilgilendireyim 1- al4 şanzımanların ömrü yaklaşık 250.000 km'dir yağ değişim aralığı 80.000 km dir. piyasada ki en kaliteli otomatik şanzıman türüdür. 250.000 km öncesinde kesinlikle revizyon istemez kesinlikle trübün revizyonu yapılmamalı(doğru kullanımlarda) lütfen işgüzar şanzımancılara iş çıkartmayın gelelim sorun çözümlerine; 2- araçın motoru yeni ısınmaya başlamışken kendini 3. vitese kitler ekranda gearbox hayası alırsanız ve de kontak yenilemede hata silinirse selenoid vana değişimi ve eski yağın yenilenmesi ile sorunu çözersiniz. eğer çözülmezse hidrolik blok değişimi sorunu çözecektir.(mutlaka usta ellerin değişim yapması şart) 3- araç vites geçişlerinde vuruntu bizim tabirimizle tepme yapıyorsa selenoid valf arızası değil bunu yapan lütfen, yağ değişim süreli geldiğini vede boğaz kelebeği temizliği yada değişimi yapılmalı cünkü araç vites geçişlerinde saniyenin karısı kadar sürede yakıtı keser ve tekrar araç bu sürede kelebek gazı kesemezse motor devri yükselir vede diğer vites devrini tepme ile kavrar, bu önemli bir arızadır tamir gereklidir eger yapılmazsa önce motor kulağını yer sonra şanzıman selenoid valf arızası yapar yani selenoid vananın arızası değil arızanın devamındır selenoid valf arızası. 4-araçın yağ seviyesi çok önemli fabrikada bu çok hasas mantarlarla ölçülüyor araçın yağı boşaltıldıktan ve yenilendikten sonra 1 hafta sonra mutlaka yağ kontrolü tekrar yapılmalı ve yağ esso yada mobil lt71141 olmalı cünkü bu yağ gerçekten çok yüksek ısı kararlılığı var. 5- araç vites geçişlerinde devir yükseltip diğer vitese geçiyorsa yani arada boşluk yapıyorsa bilinki yine selenoid vana ve yağ arızası var yine bir şanzımancıdan yardım alabilirsiniz 6- lpg'li araçlar her zaman geçiş ısıları 40 derece olmalı ve araç aküsü 75 lik olmalı 7- araç uzun yolda kendini 1. vitese kilitlerse sorun yağ sıcaklığının yüksekliğinden kaynaklanır bu yağın kararlılığının düşmesi demek bunu çözmek bir hayli zor farkı basınç değerleri ile çapraz sorgulama yapıp hata bulunmalı 8- araç bir sabah p konumundan farklı bir konuma gelmiyor kilirleniyor ile sorun fren müşürüden yapmanız gereken kutup başını çıkarıp takmak ve frene biraz güçlüce freni şişirmeden vurmaktır ve hemen bir servise gitmelisiniz korkulacak bir durum yok. 9- araç yüzde on eğimde bile geri kaydırma yapıyorsa sorun fren müşüründe ve onun yüzünden arızalanan hidrolik blokdadır. ilk kaçırmayı hissettiğiniz anda zaman kaybetmeden müşürü değiştirin 10- Araçcı asla N konumunda ilerletmeyin cünkü yağ motoru n ve p modunda kapanı ve ciddi sorunlara neden olur, araç durmadan r konumuna almayın. kırmızı ışıkta dahi n konumuna almayın uzun yolda yakıt tasarrufu için araci yarıotomatikde sürün ve farkı görün:) unutmayın arkadaşlar al4 şansıman 4 ileri 2 yağ fark basıncı ile çalışan tek kavramalı kullanışlı bir şanzımandır. usta eller ile doğru sonucu alırsınız her zaman sorularınız için ben hep burdayım Keyifli sürüşler |
|
![]() |
|
timo206 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Haziran 2015 Konum: İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
merhaba
Selenoid ve yağ değişimi yapıldı sorun ortadan kalktı. Şuanlık bir sıkıntı yok.min 2000 max 6000 TL fiyat çeken servisler iyiki varsınız:) max maliyet :500 TL arkadaşlar |
|
"206 CC 1.6 tam otm. 110hp 2002, 133.XXX km "
*************************************************** Dünya iyilere kalsın |
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3070 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Geçmiş olsun hocam. Konu otomatik şanzuman olunca bazı işgüzar ustalar insanları korkutarak uçuk fiyatlar istiyorlar. İnanın 20 tl lik fren müşürü arızası yüzünden şanzumana revizyon yapılacak diyen ustalar var. Elimizden geldiği kadar insanların bu tuzağa düşmemesi için yardımcı olmaya çalışıyoruz.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |