Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 1.6 OTOMATİK VİTES ARIZASI HAKKINDA
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 1.6 OTOMATİK VİTES ARIZASI HAKKINDA

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
timo206 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Haziran 2015
Konum: İzmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 68
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı timo206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 1.6 OTOMATİK VİTES ARIZASI HAKKINDA
    Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2015 Saat 16:36
Merhaba forum ailesi,
öncelikle sıkıntım 1 haftadır meydana gelmektedir.Sorun şu,
seyir halinde iken "D" konumunda birden araç " Automatic gear fault" uyarısı veriyor ve 3. viteste devam ediyor.Kontak kapatık açtığımda sorun düzeliyor.
kar ve spor ışıklarım yanmıyor.Sadece ekranda uyarı veriyor kendini korumaya alıyor.
Bu arıza hergün başıma gelmiyor  dün 100 km yol aldım hiç sorun olmadı, kimi zamanda 15 km mesafede hata veriyor.
" Peugeot  bayi servisine derdimi anlattım;cihaza bağlamadan telefondan kar ve spor ışıkların yanmıyorsa direk trübin baskı balata değişmesi lazım dedi.
"Sanayide özel servislere gittim  cihaza bağladılar test ettiler,selenoid ve yağ değişimi dedileri.
Başına böyle birşey gelen varmı yardımlarınız lütfen..
Servis 2500-5000 arası fiyat veriyor
Özel servis 750TL  yağ+selenoid değişiriz diyor. :S  
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2015 Saat 16:38
hocam verdiğim linki incelerseniz sizin problem selonoid ve yağ değişimi ile giderilir. 

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=40616&KW=Automatic+gear+fault&PID=554586&title=2004-model-206-otomatik-sanziman-sorunu#554586
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
timo206 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Haziran 2015
Konum: İzmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 68
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı timo206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2015 Saat 17:11
Teşekkür ederim forumu inceliyorum,aynı problemi yaşayan arkadaşların sayısı oldukça fazla, kronik  demekki yarın işlem yaptırıp neler yapıldığını paylaşacağım

Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2015 Saat 17:13
rica ederim hocam burada sadece dikkat etmeniz gereke yeni tip selenoid almak ve yazılım ile araca tanıtılması gerekiyor yoksa aynı problem yine karşınıza gelecektir.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3070
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2015 Saat 17:56
Hocam sorununuz büyük bir ihtimal selenoid ama birde dikkat edin özel servis kesin selenoidlerden derse ve garanti verirse yaptırın. Yoksa o kadar masraf yaptirir sonra problem tekrar eder bu sefer sorun başka yerdeymiş deyip masrafa sokabilirler. Genelde selenoid değişimi ve yağ değişimi 500 ile 600 tl fiyat istiyorlar. Yani pazarlık edin. Birde kesinlikle ve kesinlikle yazılım yukletip selenoidleri tanıtın, yağ değişim yapildigi aracın beynine işaretlesin
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3070
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2015 Saat 23:25
Arkadaşlar aşağıdaki yazı alıntıdır.faydası olur önyargılar kırılır diye paylaşıyorum.



Arkadaşlar merhabalar, ben Université de Paris de yani paris üniversitesinde otomotiv mühendisliği okuyorum peugeot ile burs anlaşmalı öğrencisiyim, geçen hafta babamın peugeot 307'si gearbox hatası veriyordu şansımızı,benim burada olduğum zamanıma denk geldi hatayı ve sorunu bulduk Ankara'da bir servise elektrovana değişimi için gittim, birde ne göreyim al4 şanzıman hatalarını yanlış yorumluyorlar insanlara biraz sohbet edince bir abimiz forum sitelerinden araştırdığını orada ki öğrendiklerini arabaya yorumluyor üzerine de servislerin yanlış eksik bilgileri eklenince gereksiz ücretler yanlış tamiratlar çıkıyor uzun lafın kısası size al4 şanzımanın en kronik diye tabir ettiğiniz arızalarından ve arıza belirtilerini birinci ağızdan bilgilendireyim 

1- al4 şanzımanların ömrü yaklaşık 250.000 km'dir yağ değişim aralığı 80.000 km dir. piyasada ki en kaliteli otomatik şanzıman türüdür. 250.000 km öncesinde kesinlikle revizyon istemez kesinlikle trübün revizyonu yapılmamalı(doğru kullanımlarda) lütfen işgüzar şanzımancılara iş çıkartmayın 
gelelim sorun çözümlerine; 
2- araçın motoru yeni ısınmaya başlamışken kendini 3. vitese kitler ekranda gearbox hayası alırsanız ve de kontak yenilemede hata silinirse selenoid vana değişimi ve eski yağın yenilenmesi ile sorunu çözersiniz. eğer çözülmezse hidrolik blok değişimi sorunu çözecektir.(mutlaka usta ellerin değişim yapması şart) 
3- araç vites geçişlerinde vuruntu bizim tabirimizle tepme yapıyorsa selenoid valf arızası değil bunu yapan lütfen, yağ değişim süreli geldiğini vede boğaz kelebeği temizliği yada değişimi yapılmalı cünkü araç vites geçişlerinde saniyenin karısı kadar sürede yakıtı keser ve tekrar araç bu sürede kelebek gazı kesemezse motor devri yükselir vede diğer vites devrini tepme ile kavrar, bu önemli bir arızadır tamir gereklidir eger yapılmazsa önce motor kulağını yer sonra şanzıman selenoid valf arızası yapar yani selenoid vananın arızası değil arızanın devamındır selenoid valf arızası. 
4-araçın yağ seviyesi çok önemli fabrikada bu çok hasas mantarlarla ölçülüyor araçın yağı boşaltıldıktan ve yenilendikten sonra 1 hafta sonra mutlaka yağ kontrolü tekrar yapılmalı ve yağ esso yada mobil lt71141 olmalı cünkü bu yağ gerçekten çok yüksek ısı kararlılığı var. 
5- araç vites geçişlerinde devir yükseltip diğer vitese geçiyorsa yani arada boşluk yapıyorsa bilinki yine selenoid vana ve yağ arızası var yine bir şanzımancıdan yardım alabilirsiniz 
6- lpg'li araçlar her zaman geçiş ısıları 40 derece olmalı ve araç aküsü 75 lik olmalı 
7- araç uzun yolda kendini 1. vitese kilitlerse sorun yağ sıcaklığının yüksekliğinden kaynaklanır bu yağın kararlılığının düşmesi demek bunu çözmek bir hayli zor farkı basınç değerleri ile çapraz sorgulama yapıp hata bulunmalı 
8- araç bir sabah p konumundan farklı bir konuma gelmiyor kilirleniyor ile sorun fren müşürüden yapmanız gereken kutup başını çıkarıp takmak ve frene biraz güçlüce freni şişirmeden vurmaktır ve hemen bir servise gitmelisiniz korkulacak bir durum yok. 
9- araç yüzde on eğimde bile geri kaydırma yapıyorsa sorun fren müşüründe ve onun yüzünden arızalanan hidrolik blokdadır. ilk kaçırmayı hissettiğiniz anda zaman kaybetmeden müşürü değiştirin 
10- Araçcı asla N konumunda ilerletmeyin cünkü yağ motoru n ve p modunda kapanı ve ciddi sorunlara neden olur, araç durmadan r konumuna almayın. kırmızı ışıkta dahi n konumuna almayın uzun yolda yakıt tasarrufu için araci yarıotomatikde sürün ve farkı görün:) 
unutmayın arkadaşlar al4 şansıman 4 ileri 2 yağ fark basıncı ile çalışan tek kavramalı kullanışlı bir şanzımandır. usta eller ile doğru sonucu alırsınız her zaman sorularınız için ben hep burdayım 
Keyifli sürüşler
Yukarı Dön
timo206 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Haziran 2015
Konum: İzmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 68
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı timo206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2016 Saat 11:22
merhaba
Selenoid ve yağ değişimi yapıldı sorun ortadan kalktı.
Şuanlık bir sıkıntı yok.min 2000 max 6000 TL fiyat çeken servisler  iyiki varsınız:)
max maliyet :500 TL arkadaşlar 

    "206 CC 1.6 tam otm. 110hp 2002, 133.XXX km "
***************************************************
   Dünya iyilere kalsın
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3070
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2016 Saat 11:29
Geçmiş olsun hocam. Konu otomatik şanzuman olunca bazı işgüzar ustalar insanları korkutarak uçuk fiyatlar istiyorlar. İnanın 20 tl lik fren müşürü arızası yüzünden şanzumana revizyon yapılacak diyen ustalar var. Elimizden geldiği kadar insanların bu tuzağa düşmemesi için yardımcı olmaya çalışıyoruz.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 353 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 5974 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 8 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 1857 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 931 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 7183 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1077 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1311 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 3447 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 5619 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 472 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 1201 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 4978 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40598 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 839 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 20052 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6268 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 1441 4 Serdar102
konu icon Külbütör yağ sızıntısı ve sesi yardım son mesaja git 1147 1 Warcry
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 14548 6 brs3393brs
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EYLÜL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
Murat0642 3
tunakrf 2
Warcry 2
407aziz 2
gulemans 1
GRKN35 1
berter 1
GökhaN 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English