Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Otomatik Şanzıman Hakkında
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Otomatik Şanzıman Hakkında

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Otomatik Şanzıman Hakkında
    Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:05
OTOMATİK ŞANZIMAN (Nedir, Nasıl Çalışır, Bakımı Nasıl Yapılır)

  Tork konvektörü, debriyaj, servo, hidrolik sistemi, solenoid, sübap ve vites kademeleri gibi unsurları içinde barındıran alüminyum muhafazaya sahip şanzıman türüdür. Otomatik şanzımanın en büyük özellik-lerinden biri üretici firmaların en uygun hızlanma ve tork devirlerini hesaba katarak ayarladıkları vites değişim süreleri ile kullanıcı hatasından oluşabilecek sorunların en aza indirgenmesi ve aracın yakıt ekonomisine katkıda bulunması sağlanır. Her ne kadar otomatik vitesler manuel viteslere göre araçların performansını olumsuz yönde etkiliyor olarak bilinse de geliştirilen yeni teknolojilere sahip araçların sahip olduğu otomatik vites seçenekler her geçen gün performans açısından daha iyiyi sürücüsüne sunmaya başlamıştır.
  Manuel şanzımanlar motordaki gücü tekerleklere taşırken debriyaja ihtiyaç duyarken otomatik şanzıman bu işi tork dönüşümü yapan yağ içerikli bir sistem aracılığıyla halledilir. Yarı otomatik şan-zımanlı araçlarda ise vites değişimi debriyaj olmadan manuel olarak yapılabilmektedir, bu araçlarda ise kavrama elektronik veya vakum sistemi ile kontrol edilmektedir. Otomobilinizin her parçası gibi Otomatik şanzımanda bakıma gereksinim duyar. Aracın ve şanzımanın tipine göre yapılması gereken bakım süreleri aracın el kitabında bulunabilir. Genel olarak uygulanan bakım her 40.000 kilometrede yada 2 yılda bir şanzıman yağının ve filtresinin değiş-tirilmesidir. Özellikle römork bağlı, hızlı duruş kalkış yapan, dağ bayır inip çıkan sürücüler şanzıman yağının kontrolünü aksat-mamalıdırlar. Şanzıman yağı değişimi aslında kendinizin bile yapabileceği, çok fazla teknik bilgi ve ustalık gerektirmeyen bir işlemdir, eğer aracınızla ilgilenmeyi seviyorsanız yağ değişimi sırasında eğlenebileceğinizi bile söylemek mümkün. Bunun için yapmanız gereken aracınızın bakımını yapan servisde ki ustadan bu işin nasıl yapıldığını uygulamalı olarak görmeniz.


  Otomatik şanzumanlı bir araçta en iyi performansı elde etmek için şu kurallara uyulması gerekiyor.

  Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir. Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır. R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir. Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alın-mamalıdır.

 Otomatik şanzumanlı araçlarda, motor çalışmadığı taktirde kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama yapılmamalıdır. Araç bozulduğunda yada kaza halinde çekilmesi gerektiğinde çekişin gerçekleştiği tekerlekler askıya alınmalıdır.
  Otomatik şanzıman yağ değişimi zaman-larına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır. Araç hızı 95 Km/s den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır. L konu-mundaki sürüşlerde 50 Km/s in üstündeki hızlara çıkılmamalıdır.
  Yukarıdaki bilgiler genel olup aracınızın markasına, modeline, şanzıman tipine göre farklılıklar gösterebilir.


Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
haruncoskun Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1504
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı haruncoskun Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:09
ya hep merak ettiğim bi konu var d de giderken boşa atmanın bi zararı varmı ?
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda



Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:12
Orjinalini yazan: rebellious rebellious Yazdı:

ya hep merak ettiğim bi konu var d de giderken boşa atmanın bi zararı varmı ?


Otomatik şanzımanda ne kadar çok vites kolunu lullanırsan o kadar erken ömrünü tüketirsin Harun.Elden geldiği kadar gerektiği viteste kullanılmalıdır.Ayrıca vitesi boşa almanın hiçbir şekilde ve hiçbir şartta gerekli olmadığı konusunda ısrar ediyorum.İyi forumlar.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:16
Bunlara ek olarak eğer kullandığınız araç ile seyir halindeyken yapılan ufak çaplı kazalarda mutlak suretle trafik ekibi çağırılmalı ve tutanak düzenlenmelidir(örn:kardeş bişey olmaz sorun yok devam et gibi cümlelere kanmayınız!!).Otomatik şanzıman pahalı bir sistemdir.En ufak çarpmalarda vites dişlileri kırılmakta ve minimum 3.000 Ytl'den başlayan maliyetler ortaya çıkmaktadır.
Yukarı Dön
haruncoskun Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1504
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı haruncoskun Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:23
sağol kanka :)
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda



Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 15:55
Paylaşım için teşekkürler..
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 16:00
Orjinalini yazan: sinan-s sinan-s Yazdı:

Paylaşım için teşekkürler..


Paylaşım bizim ilkemiz!!Ben teşekkür ederim.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 17:13

vayy bana rakip he LOL

emegine saglık knka

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 17:19
Estafurullah Kanka.Bu senin işin, benim zevkim
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 207 Gt 1.6Thp almayı düşünüyorum yardım lütfen son mesaja git 5 0 KaannHS
konu icon LPG'de iken stop etme ve kafasına göre calısmama son mesaja git 41 1 BarlasEmirhan
konu icon Yeni 2008 GT kronik fren sistemi hatası son mesaja git 21 0 Yzcn
konu icon 308 rt4 multimedya hdd arızası son mesaja git 58 0 Emre.ern
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 376 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6656 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 738 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 696 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6737 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 7795 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2483 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 2945 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 300 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 3582 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 3216 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13718 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3550 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22263 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 4203 0 Emirhno6
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Celalcevik 2
BarlasEmirhan 2
DezXz 1
Emre.ern 1
Yzcn 1
KaannHS 1
heavyburak26 1
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English