|
208 hakkında herşey burada |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gokcenbg
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2015 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 06 Nisan 2015 Saat 01:08 |
Sizlerle 208 lerle ilgili birkaç faydalı bilgi paylaşmak istiyorum..öncelikle biliyorsunuz psa grubu araçların dış görünümü farklı olsa da iç aksam motor ve birçok parçası aynı segmentteki psa araçlara uymaktadır.. cruise control kolu sonradan uygulanabiliyor artık bunu hepimiz biliyoruz ve citro ya da pug olması önemli değil kolun sadece fren ve debriyaj müşirlerinin uygun olması ve araçta bu özelliğin aktif edilmesi kafi olacaktır.
Yine 208 de baz modellerde arka kapılarda hoparlor olmamasına rağmen tüm tesisatı hazır vaziyettedir.not serviste orjinal hoparlorü 30tl dir taktığınızda servis cihazı ile teybi kodlatmanız yeterli olacaktır.. 208 lerde sinyal kollunun olduğu yerde içe basılabilen bir düğme vardır..bu dolu araçlarda gündüz farının aktif deaktif olmasını sağlamaktadır.araç çalışmıyorken bu tusa basarsanız bir aktiflik sesş duyarsınız fakat bu özelliği kullanabilmeniz için servisten far sensör gözünü temin etmeniz gerek.araçta kodlaması hazır durumda ve tesisatı çekilidir..208 lerde tüm far tertibatı tamponda çekili vaziyettedir size sis farı alıp servis cihazı ile aktivasyon yapmak kalıyor kol değişimine gerek yoktur.. 208lerde ayak altı aydınlatma olmayan tüm modellerde tertibat hazırdır size sadece dolu aracın kodu ile parçacı ya da servisten lambaları almak kalıyor. Yine torpido aydınlatma olmayan modellerde sol tarafta aydınlatma için kapak vardır.tornavida yardımı ile çıkarırsanız elektrik tertibatının hazır oldugunu göreceksiniz.parçanın orjinali 15tl dir.Torpidoyu söküp içine eriştiğinizde torpido soğutma tertibatının borularını bulursanız ve ek borular ve açma kapama haznesini alırsanız artık torpido soğutmanız da olacaktır. 208lerde extra donanım olarak satın alınan oto çocuk kilidi ve araç alarm tertibatı araçlarımızdan tesisat olarak bulunmakta..tesbitlerim kadarı ile orjinal alarm merkezi kilide bağlı bulunduğundan araçlarda zaten darbe sensörü yoktur ve alarm kornaya bağlıdır..yani tek yapmak gereken sey tusu servisten temin edip servis cihazı ile merkezi alarmı aktif etmek.. Yok zannediliyor ama tüm modellerde fasılalı silecek vardır ama 100km hızın üstünde hızı artmakta bunun da servis cihazı ile kodlanabileceği aşikardır.. Telekinetik ayna tüm 208lere entegre edilebilir ama maliyeti çok oluyor..şöyle ki iç ayna kapaklarını sürücü tarafı ayna düğmeleri ve dış aynayı alırsanız tertibatı hazır. 208deki s meg ekran boş araçlara uygulanabilir servis bu konuda hiç destek vermese bile işin üstüne gittim.gerekli elektrik tertibatı ile cıkma araçtan alınırsa bal gibi oluyor yapan arkadaşlar mevcut.. Geri vitese zor gecçe ya da geçmeme problemlerinizin tek nedeni araçta senkromaç olmaması..yani geçmiyorsa 2kere debriyaja basın kaymak gibi geçecektir.. Alt tarafta ne işe yaradığını bilemediğim fakat kanımca esp olmayan araçlarda esp tertibatı olduğunu düşündüğüm boşta kablolar var..eğer direksiyonda açı ölçer mevcut ise iş esp tuşu ve beyne bakar..maliyeti biraz olabilir ama esp önemli diye düşünenlerdenim..direksiyonda açı ölçer olup olmadığını si farlarını takıp viraj aydınlatma fonksyonu var mı yok mu ondan sonra anlicam çünkü bu sistem orjinalinde açı ölçer ile çalışmaktadır.. 208lerde harita okuma lambası olmayan boş modellerde lambaların tertibatı hazırdır üst tarafı değiştirmek gerekiyor parçacıdan.. elektrikli Dikiz aynalarında ısıtma olmadığınızı zannetmeyin arka cam buz çözücüyü aktif ettiğinizde aynalar elektrikli ise aynı zamanda rezistans özelliğidr vardır servis kitapçığı öyle söylüyor. 208 e sis farı olarak citro c3 picasso c3 pug 207(yuvarlak model) 301 c elyssee nin sis farları cuk diye olmakta.. Krom kapı kolları için pug 207 307 407 citro c3 ün krom kolları olmaktadır.. Yine yeni kasa c3 ün krom cam çıtası da 208 e birebir oturmakta. Gündüz farı olmayan arkadaşlar elo nun gündüz far rolesini alıp parkları yakmadan fıstık gibi orjinal gündüz farlarına sahip olabilirler.. Şimdilik bilgim dahilinde ve keşfettiğim şeyleri yazdım sizlere umarım işinize yarar..ve konuyu keşif ve bilgilerinizle donatırsanız 208lerimiz hakkında daha fazla insana ışık olabiliriz..yazı ve keşifler şahsıma aittir..vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürü borç bilirim..Forum paylaşınca güzel..Gökçen Büyükgövez |
|
okan77
2. Vites Kayıt Tarihi: 19 Mayıs 2008 Konum: KasımpaşaKartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 840 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Paylaşım için teşekkürler... 208 alasım geldi... :)
|
|
emre_208
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2015 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
selamlar.. Ben de artik Peugeot ailesine katildim. 208 1.2 VTI
|
|
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bilgilendirme için teşekkürler çoğu biliniyor ama tek başlık halinde toplaman çok faydalı olmuş
|
|
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aracın hayırlı olsun hoşgeldin
|
|
emre_208
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2015 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tesekkur ederim. Bir sorum olacak. Direksiyon malum biraz kucuk. 320 mm yanlis bilmiyorsam. Yalniz biraz kaygan gibi geldi bana. Ona uygun direksiyon kilifi ariyorum ama bulamadim.
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |