![]() |
|
Arabadan Yeterlİ Verİm Almak İÇİn Bunlara Dİkkat!! |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2008 Saat 21:24 |
Motor çekişinde azalma varsa,egzoz gazı siyah ise ve motor sıkan zor
çalışıyorsa, aracınız normalin üzerinde yakıt harcıyor demektir. Basit
her önlem, yüzde 10 hatta 20 oranında yakıt tasarrufu getirecektir.
YANLIŞ KULLANIM FAZLA BENZİN HARCATIYOR. · Vites değişimlerini motor devrine göre yapın, vites değiştirmek için uygun motor devir aralığı benzinli otomobillerde 3 bin – 3 bin 500, dizel otomobillerde 2 bin – 2 bin 500 dür. Bunlardan daha yüksek devirlerde vites değiştirmek yakıt tüketimini artırır. · Hız düşükken vitesi yükseltmeyin. Vitesi büyüttüğünüzde hızı aynı oranda arttırmak yakıt tüketimini fazlalaştırır. · Yokuş inerken vitesi boşa almayın. İnanılanın aksine bu, yakıt tüketimini ortadan kaldırmıyor. Vites boşa alındığında motor rölantide çalışıyor ve ona göre yakıt tüketiyor. · Klimayı fazla sık kullanmayın. Yakıt tüketimini arttırır. · Önünüzdeki aracı fazla yakından takip etmeyin. Çünkü sürekli fren yada gaza basarsınız. Bu durum ilave benzin pompalanmasına neden olur. Ani fren ardından gaza basmak, yakıt tüketimini yüzde 5 yükseltir. · Şehirler arası yolda 80-90 kilometre hızla gidin. 90 kilometrenin üstündeki her bir kilometre, yakıt tüketiminde yüzde 1 artış demektir. · Aracın hızı 25 kilometreden düşük olmamalı. 25 kilometrenin altı da aracın fazla yakıt tüketmesine yol açar. · Motoru çalıştırdıktan sonra ısınmasını beklemeyin. Motor yolda ısınacaktır. Kaybedilen zaman ve fazla yakıt demektir. · Soğuk motorla hareket ettiğinizde hemen ikinci vitese geçin. · Kışın motorunuzun çok soğumaması için radyatör önünü gazete kağıdı ile kapatın. Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. · Aracınız hareket halindeyken camları açmayın. Pencerelerin açılması rüzgar direncinin dolayısıyla yakıt sarfiyatının artmasına neden olur. BAKIMLARI İHMAL ETMEYİN · Motorunuzun ayar ve bakım işlerini uzman kişilere yaptırın motorunuz hararet yapıyorsa önleminizi alın, yoksa yakıt tüketimiz fazlalaşır. · Havsa filitresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filitresi yakıt tüketimini artırır. · Hava filitresini yaz veya kış durumuna göre takın. · Distiribütör platin ayarını, katalog değerlerine göre yaptırın. · Akümülatör bağlantı kollarını kontrol edin. Bozukluk motor verimini düşürür. · Bujilerin ayarsız ve arızalı olmamasına dikkat edin. Ayarsız buji yakıt tüketimini yüzde 10 artırır. · Rölanti devrinin katalog değerinde 9olmasına dikkat edin. Yüksek devir yakıt tüketimini yükseltir. · Sıkı ve tutukluk yapan gaz pedalını düzelttirin. · Fren balatalarının ayarlarını sık, sık kontrol ettirin. Ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır ve yakıt tüketimi artar. · Debriyajınız kaydırma yapıyorsa, ayarlatın. Kaydırma yakıt tüketimini arttırır. · Ön düzen ayarını her 10 bin kilometrede kontrol ettirin. · Lastik havalarını uygun basınçta kullanın, düşük basınçlı lastik sürtünmenin fazlalığından dolayı tüketimi yüzde 10 arttırır. DEPONUN HATALI DOLUMU TÜKETİMİ ARTTIRIR. · Deponuzu pompanın yavaş hızı ile doldurtun. · Deponuzu ağzına kadar doldurmayın. Aksi halde benzin buharı, depo kapağı üzerinde baskı uygulayacaktır. · Depoyu daima dolu bulundurun, çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır. · Dizel motorlu araçlarda, günlük iş bitiminden sonra depoyu kaliteli motorinle doldurun. · Benzin alırken pompanın para kısmının sıfırlanmasına dikkat edin. · Aracınızın benzin deposu kapağının, yakıt sızdırmamasına dikkat edin. alıntıdır.. |
|
![]() |
|
sinan-s ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Güzel paylaşım ..
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
paylaşım için sağol emrah
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BAKIMLARI İHMAL ETMEYİN
![]() |
|
![]() |
|
gokhansari_1 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 184 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı gokhansari_1
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
gerekli bilgiler paylaşım için teşekkürler
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bunlara ek olarak aracı yığdırmamaya özen gösterin.Kompresör frenidediğimiz vites düşürerek frenaj sağlamak bazen akla hayale gelmedik sonuçlar doğurabiliyor.Egzantrik milini kırmanız işten bile değildir.Sırayla vites düşürmek en sağlıklı yöntemdir.(5ten 3ye veya 4ten 2ye almanız mili zorlayacakır)
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |