![]() |
|
tekleme ve yakıt sarfiyatı |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
akantek ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2013 Konum: muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 102 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2014 Saat 12:25 |
Merhaba arkadaşlar. aracımda 1 sene kadar önce subap ayarı ve gaz ayarı yapılmıştı yaklaşık 22 lt gaz ile yaklaşık 250 km şehir içi gidiyordum. şehirdışı 2000 km yaptıktan sonra araçta şu problem çıktı
1) marşa basıldığında motor çalışıyor ama bikaç saniye sonra teklemeye başlayıp stop ediyor ( gaza geçmeden benzindeyken yapıyor) teklemeye başladığında gaz pedalına yüklensem bile almıyor yine stop ediyor ve 2. marşa basmada gazı yiyor ama basmasam yine stop edecek gibi tekliyor.ancak bu genellikle ilk çalıştırmalarda oluyor. kısa süreli duruşlarda daha ender yapıyor. ![]() 2) 22 lt gaz ile gittiğim yol 160-180 km lere düştü 2 kere depoyu fulleyip denedim. 10-20 km düşse aldırmıycam ama hemen hemen yarı yarıya sarfiyat var ![]() bu neden kaynaklanıyor gazıya götürdüm makineye soktu değerler normal gaz ayarı iyi dedi anlayamadım
![]() |
|
206 xt 1,6
|
|
![]() |
|
popeyes ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Mayıs 2014 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 223 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
merhaba arkadaşım
yapılması gerekenler. 1- aracı önce bilgilsayara bağlat arıza var mı yokmu baksınlar. senin dediğin olayın tamamen ısı müşürüyle alakalı olduğunu düşünüyorum.
ısı müşürü ısıyı algılamadığında yakıtı fazla yollar bu da senin fazla yakmana aracın ilk çalıştırmaya başladığında yakıtı fazla püskürtür sebebi havayı (-) eksi derecede sanıp fazla yakıt yollamasıdır. ilk çalıştırdığında harareti göremessin ama giderken takip et bakalım hararette düşme oluyor mu ayrıca aracı ilk çalıştırdığında rolanti yukarılara çıkıyor mu ona bakmak lazım. özellikle teklemeye başladığında hararet ibresine dikkat et. olması gereken yerde değil mi !! bu olaylardan sonra bakılacak yerleri söyleyim. 2- arıza varsa zaten programda görürsün 3- bujilerden biri veya bir kaçı kötülemiş olabilir. aracın yakıtı etkileyen bir çok faktör vardır. sen önce bu dediklerimi bi yap bakalım ne olacak haber ver. |
|
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
|
![]() |
|
akantek ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2013 Konum: muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 102 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hımm sağol arkadaşım. rölanti devrinde bi yükselme yok hararette normal. çalıştırırken de giderken de. ama dediklerine bi baktırıcam.
bu ısı müşürü dediğin harareti görenmi ( onu radyatörün ısısını gören hararet müşürü diye biliyorum) yoksa motorun sıcaklığını gören ayrı bi müşür mü var?
|
|
206 xt 1,6
|
|
![]() |
|
Ali1905 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yesil soketli isi musurunu kontrol edeceksin hocam
|
|
![]() |
|
akantek ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2013 Konum: muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 102 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
206 xt 1,6
|
|
![]() |
|
popeyes ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Mayıs 2014 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 223 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[QUOTE=akantek]hımm sağol arkadaşım. rölanti devrinde bi yükselme yok hararette normal. çalıştırırken de giderken de. ama dediklerine bi baktırıcam.
bu ısı müşürü dediğin harareti görenmi ( onu radyatörün ısısını gören hararet müşürü diye biliyorum) yoksa motorun sıcaklığını gören ayrı bi müşür mü var? [/QUOTE ISI MÜŞÜRÜ 206'LARDA 3 ADET'di eskiden yeşil , mavi , kahve BİR TANESİ MOTORU KARŞINA ALDIĞINDA MOTORUN ÜSTÜNE MONTE EDİLMİŞ YEŞİL RENKLİ OLAN BU MOTOR SICAKLIK SUYUNA BAĞLIDIR. YEŞİL RENKLİDİR. bu ısıyı motor beynine gönderir beyin yakıtı ona göre ayarlar. algılamassa ilk çalıştırdığında zor çalışır egzostan siyah duman atar. araba tekler. eğer arabanın göstergesinde olsaydı motor bloğunda olan yeşil müşürün 20-30 cm daha altında olan motora yan şekilde giren tek kabloyla bağlı mavi müşürede baktırın derdim. ama şunu birkez daha söyleyim bu ısı müşürünü direk değiştirmeyin. değiştirdiğinizi sakın atmayın eğer fabrika çıkşlı ise ve bakır ise kolay kolay bozulacak bişey değil . eğer evinizde , komşunuzda veya gittiğiniz yerde uzaktan ölçüm yapan ısı ölçer yada ateş ölçer şeklinde bir nesne var ise hararet göstergesindeki ısı ile ölçeceğiniz motor sıcaklığının tutup tutmadığını ölçmenizi tavsiye ederim. yaklaşık değerler eğer tutuyorsa ellemeyin. sorun başka yerde olabilir. 2. bir durum ise motor beynine giden soketlerde bir boşluk oluşmuş olabilir. benim aracımda da aynı problemle karşılaştım aylarca bulmak için ugraştım değiştirmediğim müşür yapmadığım işlem kalmamıştı. en son beyni değiştirelim demişlerdi ben istemedim. kendim evde ugraşa ugraşa buldum beyne giren soketlerde bir boşluk olmuş beyin ara ara okumuyordu. ilk mesajımda yazdığım gibi bilgisayara bağladığınızda arızayı ne olarak gördüğü çok önemli ısı müşürünü ara ara okuma problemi yazıyorsa size farklı bir yol uygulamamız lazım. 2. bir durum ise şase kablolarının bir yerde çıkması olabilme ihtimalide var. 3. bu aralar çok yagmur yağdımı onuda bilmek istiyorum. neden sordum 206 larda kaputdaki havalandırma kanalının oradan beynin soketlerinin üstüne su damlama olayı olma ihtimali var. haberleşelim dünya paralar bayılmayın. her değiştirelim diyene aldanmayın. en ucuzdan pahalıya doğru gidelim. |
|
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
|
![]() |
|
06-MRT-18 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı 06-MRT-18
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam ya ısı müşürü bozulmuştur yada bobinde sıkıntı vardır.
|
|
PEUGEOT 206 1.6 XS cc 2004
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |