Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Peugeot'nun aslanı 150 yaşında
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Peugeot'nun aslanı 150 yaşında

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Peugeot'nun aslanı 150 yaşında
    Gönderim Zamanı: 29 Kasım 2008 Saat 16:50


Fransız otomobil üreticisi Peugeot’nun, 150 yıllık ambleminin tarihi ile ilgili gönderdiği basın bülteni şöyle:

Emile Peugeot, oklu veya oksuz bir aslandan oluşan markasını 20 Kasım 1858 tarihinde tescil ettirdi. Aslan logosu, hemen testerelerin ve lamine kesme ürünlerinin üzerine uygulandı. Kısa zamanda Peugeot Fabrikası’nın tek amblemi haline gelen aslan, 1881 yılında kahve değirmenlerinde de uygulanmaya başlandı. Ok üzerinde aslan markalı seri otomobillerin çıkışı 1906 yılında oldu. Bugün, aslan amblemi, 150’den fazla ülkede satılan Peugeot ürünlerinin genel amblemi niteliğini taşıyor.

Aslan nereden geliyor?
Peugeot Frères (Peugeot Kardeşler) şirketinin kurucuları Jules ve Emile Peugeot, Franche-Compté bölgesinde kuyumculuk ve gravürcülük yapan Julien Blazer’a başvurarak şirketi rakiplerinden ayırt edecek bir logo tasarlamasını istediler. Peugeot’nun testerelerini rahatça çağrıştırdığından aslan imgesi seçildi. Aslan, o zaman da, tıpkı şimdi olduğu gibi, çok şey simgeliyordu:

Aslanın dişleri gibi testerenin dişlerinin sağlamlığı
Aslanın belkemiğinin esnekliği gibi testere gövdesinin esnekliği
Sıçrayan bir aslan gibi hızla kesmesi
Aslan logosu, hemen testerelerin ve lamine kesme ürünlerinin üzerine uygulandı. Zamanla, aslanın grafik özellikleri gelişti. İhtişamlı bir görünümle okun üzerinde yürüyen aslan başlangıçta sola dönüktü. Daha sonra, okun kaldırıldığı ve nadiren de olsa aslanın sağa dönük olduğu görüldü. 1882’de, aslanın yelesinin tepesi değiştirildi, gövdenin daha iri görünmesi sağlandı. Kısa zamanda Peugeot Fabrikası’nın tek amblemi haline gelen aslan, kesici aletlerin ve testere bıçaklarının yanı sıra 1881 yılında kahve değirmenlerinde de uygulanmaya başlandı (Peugeot Kardeşler, 1840’tan itibaren kahve değirmeni üretmeye başlamışlardı). 1882’den itibaren bisikletlerde ve 1898’den itibaren de motosikletlerde görülür oldu.

Aslanın otomobil tarihine girişi
Her ne kadar Armand Peugeot’nun ilk seri üretim otomobili (tip 3) 1891’de yapılmışsa da, ok üzerinde aslan markalı seri otomobillerin çıkışı 1906 yılında oldu. Bu şekilde, aslan, dünyanın ilk üç otomobil markasından birinin, en başından beri simgesi olmuştur.

1910 yılında, iki şirket (Peugeot Frères ile Armand Peugeot) birleşerek Peugeot Otomobil ve Bisiklet Şirketi’ni oluşturdular. Bu iki ürün kolu, birinci dünya savaşına kadar birlikte yürütüldü. Bu dönemde yapılan aslan armalı son otomobil, 1912 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenen, Ettore Bugatti tasarımı Aslan Yavrusu oldu.

Daha sonra gerçekleştirilen üretimlerde, otomobilin radyatör ızgarasının üst kısmında, bir üçgen içinde yer alan eski tip harf işareti ile yetinildi. Bazı otomobillerde, bunun yanı sıra, radyatörün üzerinde, 201’den itibaren tek başına veya bir kartuşun içine yazılı bir harf işareti bulunuyordu. Yirmili yıllarda, aslan, “Peugeot’cular” için bir birleşme simgesi haline geldi. Peugeot’cular aslanı, radyatör kapaklarının üzerinde süs olarak kullanıyorlardı. Satış şebekesi vasıtasıyla iki tip radyatör aslanı dağıtıldı: Kükreyen aslan Marx’ın, sıçramaya hazırlanan aslan Baudichon’undu.

Bisiklet ve motosikletlerde de, önce, bisiklet tekerleği fonunda ok üzerinde aslan; daha sonra, yirmili yıllarda, sağa dönmüş, dövüşmeye hazır bir aslan ve son olarak da, 1960’da, aynı aslan çubuk yazılı olarak kullanıldı.

El aletleri ve ev aletlerinde, arma içinde ok üzerinde aslan, kahve değirmenleri için oval levha üzerinde aslan tercih edildi

Aslan, Peugeot’nun ön kısmına sıçrayarak yerleşti ve bir daha oradan hiç ayrılmadı
1933 Ekim ayından itibaren, ilk altı silindirli motoru içeren 201, 301 ve 601 gamının tümü için “aerodinamik” hatların uygulamaya konulmasıyla, radyatör ızgaralarının tepesinde aslan başı ilk kez görüldü. 401, ilk kez 1934 Ekim ayında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Aynı meşhur “Socheaux deniz kabuğu” dizisi, 402’de (1935), bir yıl sonra 302’de ve 1938’de 202’de devam etti. 1948’de, 203, burun arması olarak, daha keskin bir stile sahip olan bir motor kapağı aslanı ile süslendi. 1955’de tanıtılan 403’te yeni bir motor kapağı aslanı kullanıldı. Bu otomobil, sembolik bir rakam olarak 1 milyon otomobil eşiğini aşan model oldu. Çarpışma durumunda tehlikeli oldukları düşünülen bu iki süsleme, 1958 yılında kaldırıldı.

Aslan, asalet armasına benzeyen görünümünü kazanıyor!
203 ile birlikte, Franche-Compté bölgesinin ve Montbeliard Düklüğünün asalet arması simgesi olan aslan ilk defa ortaya çıktı. Bu aslan, 1952 Ekim ayına kadar bagaj kapağında yer aldı, 1958 Eylül ayında motor kapağının ön kısmına geçti ve 1960 yılı Şubat ayında bu serinin sona ermesine kadar öyle kaldı. Aynı dönemde, asalet arması niteliğindeki aslan, Peugeot motosikletlerinde de kullanılmaya başlandı.

Aynı aslan, 1955 Nisan ayından 1966’ya kadar 403’lerin radyatör ızgarasının ortasında küçük bir arma içinde kullanıldı. Daha sonra, 1960 Mayıs ayında, Pininfarina imzalı 404’te onun yerine daha büyük bir model geçti. Altmışlı yıllarda, bütün modellerde bu arma kullanıldı.

1968 Eylül ayında 504’te kullanılacak olan aslan amblemi çerçevesinden çıkarılarak (altınlı veya kromlu) onun yerine geçti. Aynı logo daha sonra, 404, 204, 304 ve 104’te kullanıldı. Başka bir nesil, 1975 Eylül ayında piyasaya sürülen 604’ün “oyuk tel” aslanı, 305’lerde (Kasım 1977) ve 505’lerde (Mayıs 1979) de değiştirilmiş olarak kullanıldı ve 1982 yılında 205’lerde siyah fon üzerinde yer aldı ve 1993 yılına kadar 306’larda kullanıldı.

Aslan, başarıyla yerini sağlamlaştırıyor
406, 1995 Ekim ayında piyasaya sürüldüğünde, daha dolgun olan aslan amblemiyle ayırt ediliyordu. Bu aslan daha sonra hızla “6’lı” modellerin tamamına yayıldı. 1998’de, çağdaş bir aslan logosu benimsendi. Bu aslanın, açılı köşeleri olan stilize biçimleri vardı; Peugeot otomobillerinin ve scooterlerinin ön ve arkalarını süslüyordu. 2000 yılında, L’Aventure Peugeot Derneği, ülkenin kültür mirası misyonunu hatırlatması için, aslanı, sarı çizgiyle çevrili, mavi fonlu, bir zamanlar marka ile özdeşleşmiş olan armanın içine yerleştirdi.
Peugeot Sport ve stil merkezinin kavram modelleri ise, temsil ettikleri otomobillerin dinamizmini ve estetiğini vurgulamak için 403’ün profilden görülen aslanını tekrar kullanmaya başladılar.

Bugün, aslanı bütün dünyada herkes tanıyor ve aslan amblemi Peugeot adıyla ayrılamayacak bir şekilde özdeşleşmiş durumda.




Düzenleyen EmRaH - 29 Kasım 2008 Saat 16:51
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Kasım 2008 Saat 17:12
paylaşım için tşkler
 
bu özel yılında indirimler varmı acaba pejoda
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Kasım 2008 Saat 17:31
Gerçekten PeugeoT'cular için ideal bir bilgi eline emeğine sağlık...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Kasım 2008 Saat 18:50
emrah paylaşım için sağol kullandığımız araçlar hakıında daha fazla bilgi ediniyoruz teşekkürler
Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Kasım 2008 Saat 21:06
Paylaşım için saol..
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 16482 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 288 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 597 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 4903 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2406 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4710 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 416 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7866 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 653 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 815 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 529 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5432 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 698 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 489 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 829 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 358 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 603 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 787 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2461 0 Bayer
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
rekasparov 1
muratatalay 1
KerimSahin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English