![]() |
|
triger değişimi? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |||
blue42 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013 Konum: memur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 27 Nisan 2014 Saat 10:39 |
||
triger değişimi kaç bin km de olmazsa olmaz dır?
değişim zamanı geldiği nasıl anlaşılır ? masrafı ne civardadır?
|
|||
207 hdı comfort
|
|||
![]() |
|||
elsoberano ![]() 4. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012 Konum: Ankara Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2517 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı elsoberano
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sökmeden anlamazlar zaten onu söküp bakmakta hemen hemen aynı işciliği tutar .sert kullanımlarda 80.000 normal kullanımlarda 120. 000 yada 10 yıl .devir dayım v kyışı triger set ve rulmanları işcilikle 400 civarı halledilir .
|
|||
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
|||
![]() |
|||
blue42 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013 Konum: memur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
kitapçıkta 180 bin yazıyormuş ,
|
|||
207 hdı comfort
|
|||
![]() |
|||
elsoberano ![]() 4. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012 Konum: Ankara Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2517 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı elsoberano
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
dizellerde değişik olabilir kullanım koşullarını km den eminseniz ve 10 yılı aşmadıysa bekleyin.ama imkan varsa binmeyi düşünüyorsanız değiştirin kafanız rahat etsin
|
|||
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
|||
![]() |
|||
blue42 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013 Konum: memur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sesten falan anlama imkanı var mı?
|
|||
207 hdı comfort
|
|||
![]() |
|||
herry ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Kasım 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kayış motor sesini etkilemez. Kayışın en başta fiziksel durumu gözle kontrol edilir. Sonra servis bakımlı ise servisten bilgi alınabilir belki. en iyi anlama yöntemi söküp bakmak bunun dışında trigel şu kadar daha gider diyen yalan söyler
. 206larda 90bin kmye geldiginizde set halinde yenilemenizi öneriyorlar.
|
|||
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)
|
|||
![]() |
|||
ahmed206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013 Konum: Mugla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1920 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Sesten ziyade görünen yerlerine bakıp bir muayene etmekte fayda var. Ben anlamıyorum dün triger kayışını 38TL'ye değiştirdim ama başka şeylerden dolayı ustaya 400TL verdiğim için ses çıkartmadı adam iki dakikada söktü 5 dakikada taktı bir kez de sertlik ayarı yaptı ve işçilik almadı.
Size tavsiyem artık şu olur, aldığınız kayışın fazla beklememiş olmasına dikkat edin. Benimki 100000'de değişmişti ama dün 116000'deyken tekrar değiştirmek zorunda kaldım. Benim servis programımda da 120000km yazmışlar benzinli 206 için normal triger ömrüne. Fakat 1.4hdi 206'lar için bu aralık 240000km ya da 10 yıl olarak yazılmış. Acaba sizinkiler zincirli mi?
|
|||
![]() |
|||
ahmet_bjk ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
neden mecbur kaldınız? |
|||
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
|||
![]() |
|||
ahmet_bjk ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
değişim zamanını anlayan bir usta kayışa bakarak en azından acilen değişip değişmemesi gerektiğini anlayabilir. bir de yanlış bilmiyorsam triger kayışı eskidiğinde araç çalışırken cik cik ( kuş gibi) ötüyor. Partner aracımda motor dan cik cik ses geliyordu triger değişince düzeldi. ama değiştirmek için sesi beklemenizi tavsiye etmem, en iyisi en son kaç km de değiştiğini öğrenip ona göre hareket etmektir. |
|||
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
|||
![]() |
|||
ahmed206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013 Konum: Mugla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1920 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bayatmış. Her lastik gibi onların da bir bayatlama süresi var. Alırken üzerindeki tarihlere dikkat edin.
|
|||
![]() |
|||
ahmet_bjk ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
değişmesi gerektiğini nereden anladınız? çünkü taktıktan sonra en az 60-75 bin km triger kayışının durumunu düşünmeyiz |
|||
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
|||
![]() |
|||
ahmet_bjk ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bir de hazır konu açılmışken buraya yazayım
triger değişirken devirdaim su pompasının da değişmesini tavsiye ediyorlar siz bu konu hakkında ne düşüyorsunuz? Triger değişirken başka nelerin değişmesi gerekir? |
|||
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
|||
![]() |
|||
elsoberano ![]() 4. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012 Konum: Ankara Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2517 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı elsoberano
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
v kayışı ve içindeki rulman da değişiyor ömürleri hemen hemen aynı olduğu için devir daim değiştiriyorlar .
|
|||
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
|||
![]() |
|||
blue42 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2013 Konum: memur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
zincirli değil aslında benimki ama neden benzinli ile okadar farklı acep? biri 120000 biri 180000 anlamadım. ama anladığım kadarıyla gözle bir muayene edip ,sese dikkat etmek lazım .gereksiz yere de pimpiriklenmeyelim .
|
|||
207 hdı comfort
|
|||
![]() |
|||
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
80.000 - 100.000 5 Yıl ömrü vardır bunu gözle görmeden anlamanın yolu yok yanı açıp kayışın durumuna bakmak lazım yınede oraya kadar geldıkten sonra durum değişim yapmadan kapatmak olmaz.Trıger hayati bir parçadır bunun yanında devirdaim (Su Pompası) ve V kayışıda 3 lü şekilde değişim yapılır kafada soru ışaretı kalmaz maliyet olarak v kayışı 30 TL , Devirdaim 70-80 TL arası trigerde 100-110 TL arası bır fıyattır 100 TL de ışçılık tutar ortalama olarak tahmını tutarlarım bunlar.Benzınlı araç ıçın tabı dizel olasada az buçuk oynar fıyat duruma göre.Trıger değişirken dedığım gıbı kesınlıkle devırdaımıde değişim yaptırın sağlam bı yere yaptırın sente atma vs gıbı saçma durumlar başınıza gelmesın onerılerım bunlar gerısı sıze kalıyor.
Düzenleyen samet206 - 27 Nisan 2014 Saat 21:15 |
|||
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|||
![]() |
|||
ahmed206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013 Konum: Mugla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1920 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ben 100000 bakımında sadece triger setini değiştirmiştim bunun içinde rulman ve kayışlar vardı fakat devirdaim pompası yoktu.
Bu sefer 116000'de devirdaim için gittiğimde usta mecbur söktüğü trigeri inceledi gel bunu değiştirelim dedi ve hayret ki kayışı 35 liraya aldım continental marka. Bir daha başıma gelirse tabiki rulman devirdaim ve triger üçünü bir değiştiririm.
|
|||
![]() |
|||
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
O V kayışı usta contınatıal marka olan genelde servısler ondan kullanıyor trıger değil o.35 TL de fiyatı var karıştırıyor olmayasın.35 TL ye trıger olmaz yanı bır yanlışlık var o işte :) |
|||
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|||
![]() |
|||
ahmet_bjk ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
güzel açıklamışsınız teşekkür ederim. sente atma ne oluyor ve neden olur? |
|||
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
|||
![]() |
|||
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Rica ederim benımde zamanında araştırarak ve yaşayarak öğrendıklerımı paylaşıyorum sadece.Sente atlaması demek trıgerın dişlerinin atması yerıne tam oturmaması sağlıklı dönmemesi demek işaret vs. koyarak yapıyorlar ama ezbere yapılmaması gereken bır ış yanı parçayı söktüğüm gibi yerıne yenısını geçırıp takarım mantığı yok bu ışte sağlam bır şekılde olması lazım bu yuzdende daha önce yüzlerce kez değişim yapmış işi bilen birine aracı emanet etmekte fayda var yağ-su değişimi kadar basıt bişey değil.Bilene basit orası ayrı tabi :) Sente atarsa araç bır çok yönden kendını belli eder zaten ama yınede bu ıstenmeyen bır durum.
|
|||
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|||
![]() |
|||
ahmed206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013 Konum: Mugla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1920 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hadi ya :) Valla olabilir bak içinde 3-4 tane düzlemesine çizgi var yani oyuklar dikine değil şekildeki gibi ![]() |
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |