Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Kafa Yorucu Bir Soru ???
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kafa Yorucu Bir Soru ???

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Kafa Yorucu Bir Soru ???
    Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2014 Saat 04:45

Merhaba arkadaşlar...

Bilindiği gibi araçların devir göstergelerindeki veriler motorun bir dakikadaki devir sayısıdır.

Şimdi bir araç düşünelim. 3. viteste ve 2,000 devirde 50 km/saat ile 5. viteste 2,000 devirde 100 km/saat ile ilerlesin. Bu araç her iki hızda da 100 km de 5 LT yakıt harcasın.

Bu duruma göre bu araç 100 km lik bir yolu 50 km/saat ile (3. viteste) giderse 2 saatte, 100 km/saat ile (5. viteste) giderse 1 saatte tamamlar.

Yani bu araç 2,000 devirde 1 saat çalışınca da 5 LT yakıt harcıyor, 2 saat çalışınca da 5 LT yakıt harcıyor

(Motorun bir saatteki devir sayısı 2,000 x 60 = 120,000)

Daha da açık yazmak gerekirse bu araç 120,000 devir yapınca da 5 LT yakıt harcıyor 240,000 devir yapınca da 5 LT yakıt harcıyor.

Burada fark neden kaynaklanıyor ?

( Kolay anlaşılabilmesi için rakamları tahmini verdim, gerçek hesap yapacak olursak da bu değerlere yakın sonuçlar elde ederiz.)

( Biraz karışık ve uzun olduğunun farkındayım, okuyup kafa yoranlara teşekkür ederim.)



Düzenleyen ahmet_bjk - 10 Şubat 2014 Saat 04:47
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2014 Saat 07:22
Peki hocam sizce araç 2.000 devirde çalışırken hem 3. Viteste hemde 5. Viteste aynı yakıtımı harcar?
Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11676
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2014 Saat 08:55
km/h sistemine göre 1 saat 3. vites te 5 lt yakıyorsa 2 saatte 10 lt yakar. Hiçbir araçta bu mantığın çalışacağını düşünemem.

saatte 2.5 lt yi suyla çalışan arabalar yakıyor Smile
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2014 Saat 15:05

Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Peki hocam sizce araç 2.000 devirde çalışırken hem 3. Viteste hemde 5. Viteste aynı yakıtımı harcar?

evet yaklaşık olarak aynı yakıtı harcıyor.

308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
Burak Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge
P.T FORUM MODERATOR

Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012
Konum: İstanbul Eyüp
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5330
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Burak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2014 Saat 15:09
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Peki hocam sizce araç 2.000 devirde çalışırken hem 3. Viteste hemde 5. Viteste aynı yakıtımı harcar?

evet yaklaşık olarak aynı yakıtı harcıyor.



kesinlikle yanlış yüksek vites düşük devir daha az yakıt demek
Zalım Quik Oyun Bozan ...
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2014 Saat 15:20
Bence yanılıyorsun hocam, aynı devirde aynı yakıtı yaksa araba, boştaykende 2.000 devirde aynı yakıtı harcardı, 50 km hız ve 100 km hızlar arasında kafadan yakıt tüketimini etkileyecek rüzgar faktörü var, rüzgar ne kadar çok olursa 2.000 deviri yakalamak ve 100 km hızdan düşmemek için gaza o kadar fazla basmak gerekir ve buda araç 2.000 devirde çalışsa bile yakıt tüketimini arttırır.

Aynı şekilde düşük vites düşük hızda da 2.000 deviri yakalamak için gaza daha fazla basmak gerekir buda uüksek vitese göre yakıt tüketiminde dej avantaj sağlar, yakıt tüketimi devirden çok enjeksiyon süreleriyle alakalı yani gaz pedalına basma açısıyla alakalı, yani 3. Viteste 2.000 devir ve 50 km hızla gaz pedalına 40 derecelik bşr açıyla basıyorsanız 5.vites 2.000 devir 100 km hızla 30 derecelik açıyla basarsınız.

Cepten yazdım yazdım yazım hataları çok olabilir...
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 01:57

Ben bugün tekrar baktım aracım 3. viteste 2,000 devirde 5 LT yakıyor. (dizel)

Siz de deneyebilirsiniz.

308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
kursat3006 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1845
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kursat3006 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 02:54
Bi de ekrandaki anlık yakıt tüketimi %100 dogru olmayabilir. Araba ne kadar zorlanirsa o kadar çok yakar. 1. Vites 3000 2. Vites 3000 sırayla bakılırsa anlaşılır ki bana göre 1. Viteste araba zorlaniyoken 5. Viteste motorun ne kadar rahatladigi her halinden belli oluyor :)
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 04:35

Orjinalini yazan: kursat3006 kursat3006 Yazdı:

Bi de ekrandaki anlık yakıt tüketimi %100 dogru olmayabilir. Araba ne kadar zorlanirsa o kadar çok yakar. 1. Vites 3000 2. Vites 3000 sırayla bakılırsa anlaşılır ki bana göre 1. Viteste araba zorlaniyoken 5. Viteste motorun ne kadar rahatladigi her halinden belli oluyor :)

Bence tam tersi 1. viteste araç daha rahat hareket eder, gaza yüklenince aniden hızlanır ama 5. viteste öyle değil yavaş yavaş hızlanır. Bu da 5. viteste daha fazla zorlandığını gösterir.

308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
evooz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013
Konum: Türkiye
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı evooz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 09:21
2004 yılında 2 hafta ileri sürüş eğitimi adım, bunun 3 günü yakıt tasarrufu üzerineydi. Sorunuza gelecek olursak araçların yaktığı yakıtın aracın devriyle, hızıyla veya vitesiyle hiç bir alakası yoktur. Tek alakası olan şey gaza basış oranınızdır. araçlarda bu lineer gitmez ama kolay anlaşılsın diye veriyorum bu örneği. Şimdi aracı boşa aldınız duruyorsunuz, gaza ayağınızla bir cm bastığınızda araç 1 saatta 5lt yakıt harcıyorsa 2 cm bastığınızda 10lt yayıt harcar bu herzaman sabittir. Şimdi aracı vitese taktınız ve yol almaya başladınız, gaza 1cm bastınız hızınız ne olursa olsun 1 saatte yine 5lt yakarsınız, ister 1.vteste 10km/h ile gidin ister 5.viteste 70km/h ile gidin ister yokuş aşağı 6000dd ile ilerleyin ister yokuş yukarı 1000dd ile ilerleyin eğer ayağınızın basış oranını değişirmezseniz 1 saatte yine 5lt yakarsınız. Ama 1 cm basarak ne kadar hızlı ilerlerseniz gideceğiniz yere okadar çabuk varacağınızdan okadar az yakmış olursunuz. 
Sizin verdiğiniz örneğe gelecek olursak, araç 50km/h gitmesiyle 100km/h gitmesi arasında rüzgar direnci başta olmak üzere bisürü etken vardır. yani aracı 100km/h ile ilerletmek için ne kadar fazla gaza basarsanız okadar yakacaktır.
Umarım anlatabilmişimdir.
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 09:45
Bisikletten örnek vereyim, 21 vitesli bir bisikletle düz bir yolda, 21. viteste 40 km hızla 1 saatte 40 km gidiyor, diğer taraftan da aynı yolda ikinci bisiklet 7. viteste 20 km hızla 2 saatte 40 km hız gidiyor, hangi bisiklet sürücüsü daha fazla enerji harcar?

Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 15:50
Orjinalini yazan: evooz evooz Yazdı:

2004 yılında 2 hafta ileri sürüş eğitimi adım, bunun 3 günü yakıt tasarrufu üzerineydi. Sorunuza gelecek olursak araçların yaktığı yakıtın aracın devriyle, hızıyla veya vitesiyle hiç bir alakası yoktur. Tek alakası olan şey gaza basış oranınızdır. araçlarda bu lineer gitmez ama kolay anlaşılsın diye veriyorum bu örneği. Şimdi aracı boşa aldınız duruyorsunuz, gaza ayağınızla bir cm bastığınızda araç 1 saatta 5lt yakıt harcıyorsa 2 cm bastığınızda 10lt yayıt harcar bu herzaman sabittir. Şimdi aracı vitese taktınız ve yol almaya başladınız, gaza 1cm bastınız hızınız ne olursa olsun 1 saatte yine 5lt yakarsınız, ister 1.vteste 10km/h ile gidin ister 5.viteste 70km/h ile gidin ister yokuş aşağı 6000dd ile ilerleyin ister yokuş yukarı 1000dd ile ilerleyin eğer ayağınızın basış oranını değişirmezseniz 1 saatte yine 5lt yakarsınız. Ama 1 cm basarak ne kadar hızlı ilerlerseniz gideceğiniz yere okadar çabuk varacağınızdan okadar az yakmış olursunuz. 
Sizin verdiğiniz örneğe gelecek olursak, araç 50km/h gitmesiyle 100km/h gitmesi arasında rüzgar direnci başta olmak üzere bisürü etken vardır. yani aracı 100km/h ile ilerletmek için ne kadar fazla gaza basarsanız okadar yakacaktır.
Umarım anlatabilmişimdir.


Düz yolda gaza 1 cm basılı bir şekilde ilerlerken 5 LT yakıyorsa yokuş aşağı bir yerden geçerken yakıt sarfiyatı 3-3,5 LT ye düşüyor veya yokuş yukarı bir yerden geçerken yakıt sarfiyatı 6-6,5 LT ye çıkıyor. Yani gaza 1 cm basarken de yakıt sarfiyatı değişebiliyor. Ben bu durumu bilimsel olarak değil gözlemlemelerim doğrultusunda söylüyorum. Bu durum sizin anlattığınızla çelişiyor.



Düzenleyen ahmet_bjk - 11 Şubat 2014 Saat 15:57
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 15:55
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Bisikletten örnek vereyim, 21 vitesli bir bisikletle düz bir yolda, 21. viteste 40 km hızla 1 saatte 40 km gidiyor, diğer taraftan da aynı yolda ikinci bisiklet 7. viteste 20 km hızla 2 saatte 40 km hız gidiyor, hangi bisiklet sürücüsü daha fazla enerji harcar?

Liseden kalan bilgilerimle yanlış hatırlamıyorsam harcanan enerji aynı olur. Çünkü 21. viteste pedal daha serttir ve çevirmek için daha fazla kuvvet uygulamak gerekir.


Sizin bu soruda aklınıza yatmayan yer aracın 50 ve 100 km hızlarda giderken 5 LT yaktığı mı ?

308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
pusutr Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Şubat 2013
Konum: Hatay
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1083
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı pusutr Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 17:35
Bence,
3. viteste 2000 devirdeyken 5 lt yakıyorsa
5. vites 2000 devirdeyken daha az yakar.
Bu da tahminimce 3,5 lt ye tekabül eder.
Yoksa araçlarımız uzun yolda niye daha az yakıt yaksın ki?
Yukarı Dön
evooz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013
Konum: Türkiye
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı evooz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 17:41
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

Orjinalini yazan: evooz evooz Yazdı:

2004 yılında 2 hafta ileri sürüş eğitimi adım, bunun 3 günü yakıt tasarrufu üzerineydi. Sorunuza gelecek olursak araçların yaktığı yakıtın aracın devriyle, hızıyla veya vitesiyle hiç bir alakası yoktur. Tek alakası olan şey gaza basış oranınızdır. araçlarda bu lineer gitmez ama kolay anlaşılsın diye veriyorum bu örneği. Şimdi aracı boşa aldınız duruyorsunuz, gaza ayağınızla bir cm bastığınızda araç 1 saatta 5lt yakıt harcıyorsa 2 cm bastığınızda 10lt yayıt harcar bu herzaman sabittir. Şimdi aracı vitese taktınız ve yol almaya başladınız, gaza 1cm bastınız hızınız ne olursa olsun 1 saatte yine 5lt yakarsınız, ister 1.vteste 10km/h ile gidin ister 5.viteste 70km/h ile gidin ister yokuş aşağı 6000dd ile ilerleyin ister yokuş yukarı 1000dd ile ilerleyin eğer ayağınızın basış oranını değişirmezseniz 1 saatte yine 5lt yakarsınız. Ama 1 cm basarak ne kadar hızlı ilerlerseniz gideceğiniz yere okadar çabuk varacağınızdan okadar az yakmış olursunuz. 
Sizin verdiğiniz örneğe gelecek olursak, araç 50km/h gitmesiyle 100km/h gitmesi arasında rüzgar direnci başta olmak üzere bisürü etken vardır. yani aracı 100km/h ile ilerletmek için ne kadar fazla gaza basarsanız okadar yakacaktır.
Umarım anlatabilmişimdir.


Düz yolda gaza 1 cm basılı bir şekilde ilerlerken 5 LT yakıyorsa yokuş aşağı bir yerden geçerken yakıt sarfiyatı 3-3,5 LT ye düşüyor veya yokuş yukarı bir yerden geçerken yakıt sarfiyatı 6-6,5 LT ye çıkıyor. Yani gaza 1 cm basarken de yakıt sarfiyatı değişebiliyor. Ben bu durumu bilimsel olarak değil gözlemlemelerim doğrultusunda söylüyorum. Bu durum sizin anlattığınızla çelişiyor.


Çünki siz yol bilgisayaında saatte tükettiğiniz yakıtı değil 100 km de tükettiğiniz yakıtı ölçüyorsunuz, böyle olunca da yokuş aşşa 1cm basarak daha hızlı ilerliyorsunuz. Yukarda verdiğim örneğin aynızını yaşıyorsunuz. Tekrar söyüyorum ister yokuş aşşa ister yokuş yukarı ister 1. vites ster 5.vites ister 1500dd ister 6500dd gaza 1cm basıyorsanız 1 saatte tükettiğiniz benzin hiçbir zaman değişmez.  1cm basarak ne kadar hızlı ilerseniz okadar az yakıt tüketirsiniz
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 22:38
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Bisikletten örnek vereyim, 21 vitesli bir bisikletle düz bir yolda, 21. viteste 40 km hızla 1 saatte 40 km gidiyor, diğer taraftan da aynı yolda ikinci bisiklet 7. viteste 20 km hızla 2 saatte 40 km hız gidiyor, hangi bisiklet sürücüsü daha fazla enerji harcar?

Liseden kalan bilgilerimle yanlış hatırlamıyorsam harcanan enerji aynı olur. Çünkü 21. viteste pedal daha serttir ve çevirmek için daha fazla kuvvet uygulamak gerekir.


Sizin bu soruda aklınıza yatmayan yer aracın 50 ve 100 km hızlarda giderken 5 LT yaktığı mı ?


Tamam pedal daha serttir ama birinde 1 saat diğerinde 2 saat pedal çeviriyorsunuz, üstelik 40 km hıza ulaştıktan sonra pedalın sertliği daha da azalacaktır.

Benim aklıma yatmayan bir yer yok ama siz sadece hız olarak yakıt hesaplıyorsunuz bunun birde zamanı var, hız ve zaman olarak hesaplanmalı sadece hız ve km değil, 3 viteste araç 1 saat fazla çalışıyor kafadan.

100 km'lik bir seyahatiniz olursa deneyin kesinlikle aynı sonuç çıkmayacak, yol bilgisayarının anlık tüketim bilgisini yanlış yorumluyorsunuz, km/ saat yönünden o bilgileri veriyor. Vw grubu araçlar rolantide çalışırken anlık tüketim değerlerini km/saat olarak gösterir, kuzen de 1.6 TDİ dizel leon var. Rolantide çalışırken 1 saat de 0,8 lt yakıt tüketimi gösteriyor. Yani araba durduğu yerde bile 2 saatte 1.5-2 lt arası yakıt harcıyorken, 2 saat boyunca 50 km hızla 5 lt harcaması imkansız. 
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2014 Saat 22:56
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:


Düz yolda gaza 1 cm basılı bir şekilde ilerlerken 5 LT yakıyorsa yokuş aşağı bir yerden geçerken yakıt sarfiyatı 3-3,5 LT ye düşüyor veya yokuş yukarı bir yerden geçerken yakıt sarfiyatı 6-6,5 LT ye çıkıyor. Yani gaza 1 cm basarken de yakıt sarfiyatı değişebiliyor. Ben bu durumu bilimsel olarak değil gözlemlemelerim doğrultusunda söylüyorum. Bu durum sizin anlattığınızla çelişiyor.


Bu inişler çıkışlar bahsettiğimiz yakıt tüketimini etkileyen faktörler, öncelikle şunu sabitleyelim aracımız 100 KM hızla gidiyor, şimdi bahsettiğiniz yokuşlara gelelim düz yolda 100 km hızla giderken inişe denk geldiniz diyelim eğer gaza basma açınızı değiştirmezseniz araç hızlanır hızınızı korumak için gazdan ayağınızı çekersiniz yakıt tüketiminiz düşer ama devriniz düşmez, aynı şekilde yokuşa geldiğinizde hızınızı korumak için gaza basmazsanız hızınız düşer, hızı korumak için gaza biraz daha basmak zorunda kalırsınız ve yakıt tüketiminiz artar ama hız ve devir sabit kalır.
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2014 Saat 05:17
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Bisikletten örnek vereyim, 21 vitesli bir bisikletle düz bir yolda, 21. viteste 40 km hızla 1 saatte 40 km gidiyor, diğer taraftan da aynı yolda ikinci bisiklet 7. viteste 20 km hızla 2 saatte 40 km hız gidiyor, hangi bisiklet sürücüsü daha fazla enerji harcar?

Liseden kalan bilgilerimle yanlış hatırlamıyorsam harcanan enerji aynı olur. Çünkü 21. viteste pedal daha serttir ve çevirmek için daha fazla kuvvet uygulamak gerekir.


Sizin bu soruda aklınıza yatmayan yer aracın 50 ve 100 km hızlarda giderken 5 LT yaktığı mı ?


Tamam pedal daha serttir ama birinde 1 saat diğerinde 2 saat pedal çeviriyorsunuz, üstelik 40 km hıza ulaştıktan sonra pedalın sertliği daha da azalacaktır.

Benim aklıma yatmayan bir yer yok ama siz sadece hız olarak yakıt hesaplıyorsunuz bunun birde zamanı var, hız ve zaman olarak hesaplanmalı sadece hız ve km değil, 3 viteste araç 1 saat fazla çalışıyor kafadan.

100 km'lik bir seyahatiniz olursa deneyin kesinlikle aynı sonuç çıkmayacak, yol bilgisayarının anlık tüketim bilgisini yanlış yorumluyorsunuz, km/ saat yönünden o bilgileri veriyor. Vw grubu araçlar rolantide çalışırken anlık tüketim değerlerini km/saat olarak gösterir, kuzen de 1.6 TDİ dizel leon var. Rolantide çalışırken 1 saat de 0,8 lt yakıt tüketimi gösteriyor. Yani araba durduğu yerde bile 2 saatte 1.5-2 lt arası yakıt harcıyorken, 2 saat boyunca 50 km hızla 5 lt harcaması imkansız. 


Bunu denemek için 100 km aynı hızda gitmeye gerek olduğunu düşünmüyorum. Dün 3. viteste 2,000 devirde 50 km/saat ile ilerlerken yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimi değerini 4,8-5 LT olarak okudum. Bu şekilde 100 km gidersek yol bilgisayarında ortalama hız olarak 50 km/saat ortalama yakıt tüketimi olarak da 4,8-5 LT arasında bir değer çıkacağını düşünüyorum.

308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
evooz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013
Konum: Türkiye
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı evooz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2014 Saat 13:37
Sanırım biraz kafalar karışmış, saatteki tüketim, 100 km deki tüketim. Aslında bukadar karışık değil mesele sadece bakış açınızı değiştirmeniz gerekiyor, daha basit bi örnekle sorunuzu cevaplamak istiyorum.
Öncelikle şunu unutmayın yol bilgisayarları 100km/h olarak ölçüm yapar.
- yukarda da bahsetmiştim aracı boşa aldınız ve ayağınızı pedala 1cm bastınız araç bir saatte örnek veriyorum 7lt küketim yaptı,
- ayağınızı hiç oynatmadan 1. vitese taktınız araç diyelimki 20km/saat e çıktı bu şekilde ilerlerseniz 1 saatte yine 7lt tüketirsiniz AMA 100 KM LİK YOLU 20KM/SAAT İLE 5 SAATTE ALACAĞINIZ İÇİN YOL BİLGİSAYARINIZ 7*5=35L/100KM OLARAK GÖSTERECEKTİR. 
-diyelim bir saat sonra vitesi 2 ye aldınız ve araç 40 km/saat e çıktı siz yine 1 saatte 7lt yakıt tüketirsiniz AMA 100 KM LİK YOLU BU KEZ 2,5 SAATTE ALACAĞINIZ ÇİN YOL BİLGİSAYARINIZ 7*2.5=17.5L/100KM GÖSTERECEKTİR.
- Bu örnekleri 3,4,5ve 6 vitesler için artırabiliriz. 
Sanırım film şurda kopuyor örneğin gideceğiniz mesafe 300 km olsun bu yolu 50km/saat ile gidersek araç 6 saat, 150 km/h ile gidersek araç 2 saat çalışacak. arada 4 saat fark var. Şimdi buradada önemli olan yine gaza nekadar bastığınızdır. Herkez biliyorki rüzgaz direnci 50km/saat ile ilerlerken dielimki 2 bu direnç 100 km/saat ile ilelerken malesef 4 değil bu katlanarak gidiyor ki 50km ile gitmekle 100 km ile gitmek arasında belkide 3-4 kat rüzgar direnci açısından fark var 50 ile 150 km arasında bu çok daha fazla çıkacaktır. (googleda araçlarda rüzgar direnci diye aratabilirsiniz) 
SONUÇ OLARAK GAZA 1CM BASARAK NEKADAR HIZLI İLERLERSENİZ O KADAR AZ YAKIT HARCARSINIZ (tekrar söylüyorum 1 saatte yaktığınız yakıt değişmez ama 100km/h olarak akıtınız düşecektir)
BU KONUDA KENDİME ÇOK GÜVENİORUM SORULARINIZ AKLINIZA TAKILAN BİŞEY OLURSA SEVE SEVE CEVAPLAYABİLİİM
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG
Yukarı Dön
KILIÇ Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2013
Konum: Gaziantep
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3438
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı KILIÇ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2014 Saat 15:09
Abii öss sorusu gibi olmuş ya bir havuz  3 muslukla 3 dk da dolarsa ayşenin yaşı kac gibi bişi olmıuş bu :))
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 486 0 freestyle53
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6493 16 a.selim
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 199 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 470 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 378 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107610 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1614 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3258 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10149 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 9011 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1081 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1264 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1704 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55650 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 328 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1436 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2887 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 293 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2928 0 berkancelik
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
badking530 1
freestyle53 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English