![]() |
|
Mitsubishi Colt CZT incelenmesi |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||||||||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 14:36 |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() Colt CZT'yi kullanmak, 1990lı yıllarda Renault 11 Flash kullanmaya benzer bir duygu yaratıyor. "Faça" diye tabir edilen, helezonları kesilmiş modelleri de olan Flash, dönemi için, 1.7 litrelik yaklaşık 100 beygir gücündeki motoru ve makul fiyatı ile yolların kralı idi. Tabii ki Opel GSI, Peugeot GTI ya da Honda CRX ile boy ölçüşemezdi, ama yine de Tofaşlardan hızlıydı.
Colt CZT dikkat çeken bir otomobil. Daha Temsa'dan yeni çıkmıştım ki, yanıma yaklaşan sokak yarışçısı ile "tiki" karması iki genç, herhalde plakanın da CZT olduğunu görüp, "bu herif kesin arabasına hasta" diye düşünerek, otomobilin nasıl olduğunu sordular. Haftaya okuyabileceklerini söylediğimde, biraz şaşırıp, teşekkür edip, araçları ile "olaya" hakim olduklarını göstermek istercesine, anlamsız hareketler yaparak uzaklaştılar. Otomobili teslim etmeye giderken de, Kurtlar Vadisi dizisini çok izlemiş gibi bakışlar atan birisinin, "teğet atması", bu konudaki fikrimi iyice kesinleştirdi; Kırmızı CZT tahrik ediyor. ![]() CZT'de gaza bastığınızda birinci viteste genelde patinaj çekiyor, ikinci viteste de burnu sağa sola gitmek isteyerek deli gibi hızlanıyor. Motor gücünü vermeye başladığında gaz tepkileri çok güzel, 3000 devir gibi devreye giren turbo tutarlı bir hızlanma sağlıyor. Aracın birinci vitesi biraz uzun, ya da ikinci vitesi biraz kısa olsaymış, sanki daha iyi olurmuş. Ama şehir içinde uzun oranlı birinci vites pek makbul olmaz; sıkışık trafikte ayağınızı debriyajdan çekemezdiniz.
Koltukları sizi çok güzel sarıyor, direksiyon ve vitesin ele oturuşu da çok iyi ama, sürüş pozisyonu spor bir hatchback için biraz yüksek, gerçi şehir içinde bu yükseklik avantaj yaratıyor, ancak konsept ile uyuşmuyor. Yol tutuşuna gelince.Virajda hızınız yüksek ise, biraz dikkatli olmanız lazım, çünkü otomobilin arkası hafif kalıyor, ve tam ortasında ayağınızı gazdan çeker veya fren yaparsanız, dengesi kolayca bozuluyor. Bu arada stabilite programı devreye giriyor ve "trr, trr" diye sesler çıkararak durumu kontrol etmeye çalışıyor. ![]() 2004-2006 yılları arasında üretilmiş Smart Forfour ile şase, süspansiyon ve bazı motor tipleri gibi, aracın bir çok ortak yanı var. Tam bir şehir otomobili olan Colt'un turu çok iyi, en olmaz yerlerde manevra yapabiliyorsunuz.
Otomobilin içi, dış boyutlarının o kadar küçük olmasına rağmen çok ferah. Öyle ki 4 yetişkin rahatça seyahat edebiliyor. Bunun bir nedeni de, arka koltuğun bagaja kayarak fazladan yer yaratabilmesi. Diğer yandan arkada oturduğunuzda ön cam size inanılmaz uzak duruyor ve büyük bir otomobil hissi veriyor. Direksiyon, koltuklar ve göstergeler çok havalı ama, aynı şeyi göğüs için söylemek biraz zor. Birkaç analog gösterge, örneğin bir turbo basınç göstergesi daha havalı yapabilirdi. Gerçi dışardan bu kadar dikkat çeken bir otomobilin göğsü, havalı olsa ne olur da diyebilirsiniz. Haklısınız.. ![]() Otomobili sakin sakin kullanırsanız, güçlü ve benzinli bir otomobil için oldukça ekonomik olabiliyor. 7.5 litrelik bir ortalama tutturmak ya da 9.5 litrelik bir ortalama ile gezmek tamamen sağ ayağınızın yani sizin vereceğiniz bir karar. CZT'nin fiyatı 42,000 YTL.
![]() Kullanması çok eğlenceli olan CZT ile olan birlikteliğe son vermek biraz üzücü oldu. Temsa Pazarlama Müdürü sevgili Aytuğ Bük'e bu kullanması zevkli test otomobili için teşekkürler. Anahtarı verirken, "motosiklet, motosiklet" demişti. Evet öylemiş, aynı bir Gilera Runner gibiymiş.
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
içi çok basıt geldı bana
ve bu acıklama herseyı anlatıyort bence hehe Tabii ki Opel GSI, Peugeot GTI ya da Honda CRX ile boy ölçüşemezdi, ama yine de Tofaşlardan hızlıydı. |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
iLLeGaL ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2008 Konum: YenibosnA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 552 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
dışardan bakıldıgında güzel görünüyor al benisi var ama içi biraz yavan gibi en azından daha elektornik bi konsol yapılabilirdi daha detaya inilebilirdi yinede güzel sonuçta mitsubıshı motor.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Bugünü unut, dün geçti, acaba yarın var mı?
Gençliğine güvenme, ölen hep ihtiyar mı? Ya İslam'da erirsin, ya inkar'da çürürsün. Yol Mezar'da bitmiyor, GİRDİĞİNDE GÖRÜRSÜN |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
aynı arac bızde var...
|
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
acaba yürüşü nasıl cok konuşulmadı bu araçalar..2 . elide cok zayıf..
|
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
sinan-s ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Güzel araç..2.eli sıfır
|
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |