Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Mercedes-Benz ML280 CDI 4MATIC incelenmesi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Mercedes-Benz ML280 CDI 4MATIC incelenmesi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Mercedes-Benz ML280 CDI 4MATIC incelenmesi
    Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 14:25

ABS, EBD, ESP, HDC, BAS... Genelde iki üç harfle kısaltılmış, bilgisayar kontrollü sistemleri artık duymayan yok. Hepsinin genel amacı, aracın şoförün isteği doğrultusunda hareket etmesini sağlamak; hızlanmak, yavaşlamak, bir virajı dönmek...

Bu testimizde Mercedes-Benz ML280 CDI 4MATIC modeli ile elektronik sistemlerin ne kadar verimli olduğunu bol miktarda deneme şanzımınız oldu.

Mercedes-Benz, piyasada ilk stabilite kontrol sistemi bulunan SUV’u, W163 kasa ML’leri 1998 yılında üretmeye başladı. Amerika’nın Alabama eyaletinde üretilen araç son derece güvenliydi ancak kalite konusunda geleneksel Mercedes değerlerinin altında kalımıştı; araç için Alamaba Mercedes’i deniyordu. Tabi firma bu duruma seyirci kalmadı ve kalite ile ilgili sorunlar her yeni model yılında biraz da olsa ortadan kaldırıldı. Mercedes-Benz, test ettiğimiz W164 kasa kodlu ikinci nesil ML’in üretimine başlamadan önce, Alabama’daki fabrika’nın geliştirilmesi için 600 milyon Amerikan Doları harcadı.

Tamamen yenilenmiş, W164 kasa ML’nin üretimi 2006 model yılı olarak gerçekleşti. Yeni ML yerini aldığı modele göre 15 santim daha uzun 7.1 santim daha geniş ve aerodinamik katsayısı arazi taşıtları içinde başarılı kabul edilen 0.34 oldu (önceki modelde bu değer 0.40 idi). Büyüyen ebatlar içeride de kendini gösterdi, arka koltukta diz mesafesi 35 mm, omuz mesafesi 32 mm büyüdü.

 Dingil mesafesi 9.5 santim uzayan yeni ML şasesini GL ile paylaşıyor ve önceki modelden farklı olarak “şase üstüne gövde” yerine, monokok şase tekniği ile üretilmiş ve kazalarda güvenliği arttıran burkulma bölgesi, daha hafif ve rijit şase, daha düşük ağırlık merkezi gibi avantajlar elde edilmiş.

Aracın yerini aldığı modele göre en belirgin özellikleri 7G-TRONIC şanzımanı, virajlarda dönen farları ve ayarlanabilir havalı süspansiyonu.

Test aracımız ML280 CDI, 3 litrelik V6 turbo dizel bir motor ile donatılmış. Ülkemizde daha çok satan ML320 CDI’dan, yazılım farkından dolayı gücü düşük olsa da, piyasadaki diğer SUV’lar ile kıyaslandığında ML280 CDI bir çoğundan daha kuvvetli.

Aracın kapısını açtığınızda sizi son derece kaliteli deri, ahşap, halı ve plastikten oluşan bir kabin karşılıyor. Son derece konforlu ve hafifçe de sert olan koltuk, ağrısız uzun yolculukların habercisi. Vites kolu şaft tünelinin üzerinden direksiyon mili üzerine alınmış ve kullanımı çok kolay. Eğer aracın viteslerini siz atmak isterseniz, direksiyonun arkasında bulunan düğmelere işaret parmağınız ile basmanız yeterli. Araç kontrolleri hiç dikkat dağıtmıyor ve alışması çok kolay.

Aracı sürmeye başladığınızda pnömatik yani havalı süspansiyon (AIRMATIC) size uçan halı sürüşü sunuyor. Aynı düğme ile spor veya komfor seçeneği ile sertleşip yumuşayan süspansiyonlar aynı araçta iki farklı karakter sağlamış. Aynı düğmeye üçüncü kez bastığımda, spor veya konforun ışıklarının yanmadığını, aracın süspansiyonlarının ise, yarı sert yarı yumuşak bir karakter büründüğünü fark ettim. Firmanın mütevazi bir davranışı diye düşünürken, sertleştiğinde süspansiyonun normal sürüş seviyesine göre alçalması ise başka bir şeyi fark etmemi sağladı. İlk bakışta iki sertlik ve iki yükseklik ayarı varmış gibi görünsede, AIRMATIC süspansiyonun aslında 3 sertlik ve 3 yükseklik ayarı bulunuyor. Yüksek sürüş poziyonuna aldığınızda, görüşünüz sanki bir periskoptan bakıyormuşçasına artıyor. Sıkışık trafikte görüşü arttırtırğı için tercih edilebilecek bu özelliğin iki olumusuz yanından biri kör noktanıza fazladan dikkat etmeniz gerekmesi, ikincisi ise yol bozulduğunuda sürüşün normal ayarlara göre sallantılı geçmesi. Özellikle otoyol sürüşünde ve virajlı gidiş geliş yollarda kullanabileceğiniz spor ayarı muhteşem. Yere yaklaştığı için düşük ağırlık merkezi ve azalan gövde yatması, spor otomobillerden beklenen bir yol tutuşu sunuyor. Bu özellik güçlü frenler ve rahat hızlanma ile birleştiğinde ortaya çok keyif veren bir sürüş çıkıyor.

Arazi kullanımında yokuş iniş kontrolünü devreye sokabiliyor ve güvenli olduğunu düşündüğünüz hızı tanımlayarak, normalde tecrübe isteyecek bir iniş güvenli bir şekilde yapılabiliyor ve sadece direksiyona odaklanmanıza imkan veriyor. Testte, yokuş iniş kontrolü, yürüyerek inemeyeceğimiz kadar kaygan bir patikada, 4 freni birbirinden bağımsız şekilde çalıştırıp, aracın dengesini ve hızını koruyarak işe yarayan bir sistem olduğunu kanıtladı. Aslında patikadan inmemizin nedeni, arazi testi yerine, güzel fotoğraf çekecek bir yer bulmaktı ancak hava koşullarının beklenmedik bir şekilde değişmesi ile kendimizin ufak çapta bir maceranın da içinde bulduk.

Aslında incelemenin bu kadar zorlu olmasını beklemiyordum. Araç zor koşullar için tasarlanmış bir arazi taşıdı ve markası otomobil üreten firmaların ilahı Almanya’dan efsane Mercedes-Benz’di. Her zamanki gibi güzel resim verecek bir yer arayışındaydık. Ve hoş bir görüntü vereceğini düşündüğümüz bir yer gördük. Gitmeye karar verdik. Tabi bu o kadar da kolay olmayacaktı, çünkü beğendiğimiz yere giden yol, pek de yol değildi...

Beğendiğimiz yere gittiğini düşündüğümüz yerden, “düşerek” araziye atladık, güzel bir spot arayışına devam ettik. Hafifçe yağan yağmurda, deklanşöre basıldı, fotoğraflar çekildi. Ne varki “belki daha iyi bir spot buluruz” düşüncesi ile, yürüyerek girmenizin bile mümkün olmadığını çok sonra fark ettiğimiz yerlere çevirdik rotamızı. Diğer bir beklentimiz ise yağan yağmurun azalmasıydı. Enteresan bir yer bulamadık ve geri dönmeye karar verdik. Ancak yağmurda şiddetini arttırmaya karar vermiş olsa gerek ki, durduğumuz halde silecekler sanki 200 ile gidiyormışçasına çağresiz kalmıştı.

Bulunduğuz mevkiğinin kil toprağından oluştuğunu, ancak 3 saat sonra bulabildiğiz traktörü ile bize yardım etmeye gelen bir köylünün söylediklerinden öğrendik. Patika öyle bir hal almıştıki, yağmurdan iyice yumuşayan killi toprak dondurma kıvamına gelmiş, oratlık bataklığa dönmüştü.

Birçok tüketici güvenliğinden, iç hacminden veya statü sembolü olan imajından dolayı SUV’ları tercih ediyor. Bu yüzden satın alınan SUV’ların çoğunluğu, araziye az giriyor hatta hiç girmiyor. Şehir içinde karşılaşılan zorlukların çoğu, kaygan zemin, aşırı eğim ya da bozuk yollar oluyor. Tabi bu yüzden arazi kullanımı için gerekli donanımlara hiç gerek kalmıyor. Üretici firmalar da, standart olduğunda manasız gibi görünebilen ve maliyet arttıran bu donanımları, SUV’lar için “seçenek” olarak sunuyor. Hatta bu yüzden, detaylar ile çok da fazla ilgilenmeyen tüketiciler, sırf daha pahallı diye, arazi donanımı bulunan bazı SUV’ları diğerlerinden daha kaliteli sanıyor.

Mercedes-Benz, işte böyle bir arazi paketi olan “Off-Road Pro”yu ML’in aksesuar listesinde sunmuş. Profesyönel arazi paketi ile donatılan bir ML, en zor senaryolarda bile kendini evinde hissediyor. Off-Road Pro, arazi için tasarlanmış düşük oranlı 2 vitesli aktarma kutusu, manuel veya otomatik devreye giren %100 kilitlenebilen merkezi diferansiyel, arka diferansiyel ve daha da yükselebilen AIRMATIC süspansiyon’dan oluşuyor. Paket ile donatılan aracın yere en yakın noktası 291mm oluyor ve ML 600mm derinliğindeki sudan geçebiliyor.

Aracın bir diğer dikkat çeken özelliği ise 7 vitesli otomatik şanzımanı. Dizel motorların kısa devir bandında çalışmasını adeta avantaja çeviren 7G Tronic şanzıman, hangi hızda olursanız olun, vitesi aracın gücünün “en tatlı” olduğu bölgeye denk getiriyor ve hızlanmaya katkıda bulunuyor. Kısa oranlı şanzıman 1.vitesde 40 km/s, 2.viteste 60 km/s, 3.viteste 90 km/s gibi süratler yapıyor.

Mercedes-Benz’in gelenekselleşmiş değerlerinin görüldüğü yeni ML, yerini aldığı modele göre kalitesini yükseltmiş. ML280 CDI, içinde bir çok tarzı başarı ile bulundurabilen, kabiliyetli bir SUV. İstenildiğinde lüks sedanlar kadar rahat ve sessiz sürüş sunan, yeri geldiğinde yoldan çıkmanıza göz yuman, tempoyu yükseltmek istediğinizde ise şoförü ile uyumlu hareket eden bu araç sınıfının en iyilerden.

 

Teknik Özellikler
Motor Hacmi ve silindir: 2987 cm^3 V6
Sıkıştırma Oranı: 17..7
Beygir gücü/devir (ps) 190 / 4000
Tork / devir (nm) 440 / 1400
Çekiş 4x4
Şanzıman 7 otomatik
Ağırlık (kg) 2185
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4780/1911/1779
Dingil Mesafesi (mm) 2915
depo Lt 95
Son Hız Km/h 205
0-100 Km/h Hızlanma (sn) 9,8
Jant-Lastik  255/55 R18
Yakıt Tüketimi  (Ş.içi) 11 (Lt/100km)
Fiyat (test tarihinde) 104805 Euro


Düzenleyen MELİH - 15 Kasım 2008 Saat 14:26
Yukarı Dön
iLLeGaL Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2008
Konum: YenibosnA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 552
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı iLLeGaL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 14:31
yıldızı yeter...param olsa bineceğim tek markadır...
Bugünü unut, dün geçti, acaba yarın var mı?
Gençliğine güvenme, ölen hep ihtiyar mı?
Ya İslam'da erirsin, ya inkar'da çürürsün.
Yol Mezar'da bitmiyor,
GİRDİĞİNDE GÖRÜRSÜN
Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 16:16
Maşallah..Mercerdes deyince olay tamadır
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 208 Yağ Azaltma Problemi son mesaja git 5845 8 selahattnsahman
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 36316 23 delroy
konu icon Peugeot 307 motor değişimi son mesaja git 116 0 delroy
konu icon Kaput amortisörü son mesaja git 2580 0 Abdullah B.
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 7981 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 4006 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 7781 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 234 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2708 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 150 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 12063 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 2813 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 363 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 224 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 2811 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 338 0 Bayram 0816
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 191 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 2677 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 2741 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 3286 1 Ozzy1903
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 4
talip206 4
delroy 2
TİMSAH 71 2
kralex18 2
konfor 2
a.selim 1
Abdullah B. 1
eRRoR 1
ErkamC 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English