Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı ByHack Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
06 - Ocak - 1986

Yaşı : 38
Aracı : 307 XT (2004)-BRC SEQ24
Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011
Konum: Yozgat
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 264
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ByHack Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:)
    Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2013 Saat 19:09
Arkadaşlar cümleten S.A. Malumunuz 307 sahipleri olarak bizler arka amortisörlerden gelen rahatsız edici seslerden baya bir muzdaribiz. Özellikle arka koltuğa babayiğit 2-3 kişi bindim mi tamam, resmen kasislerde veya bozuk yollarda alttan birileri balyoz vuruyormuş gibi ses geliyor. Bu durumun amortisör takozundan olduğunu hepimiz biliyoruz ama bazı arkadaşlar ısrarla bu sorunun yerinden düşen takozlardan olduğunu söylüyordu. Oysa geçen bu konu tekrar aklıma takılınca 307'lerin yakın akrabası sayılabilecek C4'lerde de benzer sorunun olduğunu hatırladım. Acaba C4 sahipleride bizim kadar şikayetçi miymiş yada ne tür çözüm üretmişler derken bulduğum bir çalışma kafama yattı ve kendi aracımda uygulayarak test ettim.  Sonu: çukurlara düştüğünüzde gelen vurma sorunu artık tarih oldu.
 
Bu durumun asıl sebebi arkadaşlar 307'lerin toz körüğünün üst kısmında bulunan amortisör takozu veya ara yatak takozu denen parçanın gerçekten takoz gibi olması ve arkada fazla yük olduğunda amortisörün darbeyi/şoku absorbe edemeyeceği çalışma mesafesi kaldığında bu zerzavatın işini yapaması. 
Bunun yerine C4 sahibi arkadaşlar opel astra amortisör takozunu kullanmışlar. Aşağıda yapılan çalışmanın resimleri mevcut;
 
Aşağıda C4 için yapılan çalışmada kullanılan takozların resimleri....
 
 
2
 
 
 
burada yapılan işlemin resimleri..
 
 
 
arkadaşlar yukarıda kullanılan parçanın (sarı renkli olan)aynısını bulamadığım için ben vectra b kasa amortisör takozunu kullandım onun resmi görüldüğü gibi, fiyatı 16TL:
 
 
parçaları kaliteli bir mastikle(sanayideki boyacılarda temin edebilirsiniz yaklaşık 10TL civarında fiyatı) güzelce yapıştırdıktan sonra ısınınca büzüşen makaronlar var. pürmüzle ısıtarak onlarla dışına kılıf yaptım.
 
 
 
sonuç olarak gayet başarılı diyebilirim arkadaşlar. zaten yakında bir yedek parçacı varsa gidin bizzat kontrol edin vectra takozu ile 307 takozu arasında dağlar kadar fark var. opel takozu baya bi esnek. sadece biraz daha uzun(3 cm ) ama uç kısmın içi  boş olduğu için çok da bir zararı olmadığı kanaatindeyim. umarım sizlerinde işine yarar, selametle kalın...
 
 
 
 
 


Düzenleyen ByHack - 05 Eylül 2013 Saat 00:59
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2013 Saat 22:44
Guzel calisma. Tebrikler.
Çevrimdışı qqyyxx Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 45
Aracı : 2011 golf tdi
Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011
Konum: trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 910
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı qqyyxx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2013 Saat 00:08
ben olayi anlayamadim  makyajli 307 mi ilk aldigimda amorsitor korukleri yrinde degil asagi kaymisti silikonla yerine sabitledim ancak o koruklerin ses yapma ihtimali oldugunu dusunmuyorum farkta hissetmedim zaten. Sizin eklediginiz parca da lastik koruk takoz farkli bir parca degilmi.
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg
Çevrimdışı ByHack Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
06 - Ocak - 1986

Yaşı : 38
Aracı : 307 XT (2004)-BRC SEQ24
Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011
Konum: Yozgat
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 264
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ByHack Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2013 Saat 12:29
Orjinalini yazan: qqyyxx qqyyxx Yazdı:

ben olayi anlayamadim  makyajli 307 mi ilk aldigimda amorsitor korukleri yrinde degil asagi kaymisti silikonla yerine sabitledim ancak o koruklerin ses yapma ihtimali oldugunu dusunmuyorum farkta hissetmedim zaten. Sizin eklediginiz parca da lastik koruk takoz farkli bir parca degilmi.
aslında 307'lerde toz körüğü ve "ara yatak takozu" denen parça kit halinde orjinalinde görüldüğü gibi. bende zaten asıl 307'lerdeki sorunun(bu arada aslında birçok arabada benzer sorun varmış ama çaktırmıyorlarmış:) ara yatak takozunun sert olmasından kaynaklandığını belirttim. bu takoz sert olduğu için üzerine yük bindiğinde veya amortisör çalışma mesafesi yeterli olmadığında resmen  bütün şok aracın şasesine dağılıyor.
 
opel ara yatak takozu baya bir esnek. fiesta takozu da aklıma takılmıştı ama şu anda bulunduğum yerde adam akıllı bir yedek parçacı olmadığı için bizzat görme fırsatım olmadı ve riske girmeyeyim dedim. imkanı olan varsa inceleyip, kıyaslama yapıp burada cevap yazarsa bu konunun çözümünde daha sağlıklı ve profesyonel bir yol izlemiş oluruz. selametle kalın...
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
Çevrimdışı kasırga16 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : 307SW
Kayıt Tarihi: 18 Mayıs 2013
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 68
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kasırga16 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2013 Saat 15:16
güzel paylaşım, güzel çözüm :) teşkkürler
'Kötülüğü andıkça, kötülük yayılır.'
Çevrimdışı adali Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 42
Aracı : 2003
Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2012
Konum: kuşadası
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 54
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı adali Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Eylül 2013 Saat 22:40
bende kendi 307im deki bu sorundan rahatsızım. 2 yıl önce arka amortisörleri değiştirdim fakat düzelmemişti. biz bu uygulamayı yaparsak maliyeti ne olur acaba aşağı yukarı
2003 307 xr 1,4 hdi
Çevrimdışı eeccaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 41
Aracı : 307 1.6 HDI Feline
Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 175
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eeccaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Eylül 2013 Saat 01:19
Sesi önlemesi olumlu. Ama Opel'in takozu biraz daha uzun demişsiniz. Yan yana ikisini karşılaştırma fırsatınız oldu mu? Çünkü fazla uzun ise süspansiyonun çalışma storkunu azaltıp, tutunmada ve konforda sıkıntı yaratabilir diye düşündüm. Uygulamayı yapacaklar, iki takozla da amortisörlerini en kısa hale getirip uzunlukları ölçebilirseler süper olurdu :) Bir de 99'daki kısmi yenileme ile Vectra'larda (B2 kasa da derler) arka süspansiyon sertleştirilerek salınım azaltıldı. Tabi bu takoz değiştirildi mi bilmiyorum. Sizin kullandığınız parçanın aynısını araştırabilmek adına, bilginiz var mı diye bunu da sormak istedim.
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
Çevrimdışı ByHack Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
06 - Ocak - 1986

Yaşı : 38
Aracı : 307 XT (2004)-BRC SEQ24
Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011
Konum: Yozgat
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 264
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ByHack Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Eylül 2013 Saat 19:10
Orjinalini yazan: adali adali Yazdı:

bende kendi 307im deki bu sorundan rahatsızım. 2 yıl önce arka amortisörleri değiştirdim fakat düzelmemişti. biz bu uygulamayı yaparsak maliyeti ne olur acaba aşağı yukarı
sayin "adali" ; ben bu uygulamayı yapmadan önce benim amortisör takozları ve tabi körüğü baya bi kötü olmuştu. Biraz deneme yanılma meselesinden dolayı telef ettim açıkçası. Neyse bir çift orjinal 307 amortisör takozu 50 TL(tanesi 25'den), bir çift de vectra b kasa amortisör takozu 32 TL tuttu. Makaronun fiyatını bilmiyorum bizim kayınçonun dükkanda vardı birkaç parça onlardan kestim ama onunda pahalı bir şey olacağını sanmıyorum. Mastik 10TL tutmuştu. Anlayacağınız yaklaşık 100TL'ye sorun çözülmüş oldu. Fakat sizn amortisörün toz körüğü sağlam olduğu için sadece vectra takozu almanız yeterli olacaktır. Eliniz yatkınsa işçiliği kendiniz çok rahat yapabilirsiniz. Biz kendimiz yaptığımız için işçilik ne tutar bilemiyorum. Birde takoz ile tokozun üzerinde toz körüğünün tutunmasını sağlayan setler olmadığı için mastik ile yapıştırıyorsunuz ki bu birkaç saat sürebilir kuruması. Bunu göz önünde bulundurun.
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
Çevrimdışı ByHack Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
06 - Ocak - 1986

Yaşı : 38
Aracı : 307 XT (2004)-BRC SEQ24
Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011
Konum: Yozgat
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 264
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ByHack Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Eylül 2013 Saat 19:54
Orjinalini yazan: eeccaa eeccaa Yazdı:

Sesi önlemesi olumlu. Ama Opel'in takozu biraz daha uzun demişsiniz. Yan yana ikisini karşılaştırma fırsatınız oldu mu? Çünkü fazla uzun ise süspansiyonun çalışma storkunu azaltıp, tutunmada ve konforda sıkıntı yaratabilir diye düşündüm. Uygulamayı yapacaklar, iki takozla da amortisörlerini en kısa hale getirip uzunlukları ölçebilirseler süper olurdu :) Bir de 99'daki kısmi yenileme ile Vectra'larda (B2 kasa da derler) arka süspansiyon sertleştirilerek salınım azaltıldı. Tabi bu takoz değiştirildi mi bilmiyorum. Sizin kullandığınız parçanın aynısını araştırabilmek adına, bilginiz var mı diye bunu da sormak istedim.
sayın "eeccaa"; ben bu uygulamayı ilk mesajımda da belirttiğim üzere C4 üzerinde yapılan bir uygulamadan aktardım. Zaten ilk resimlerde yer alan sarı renkli takozlar benim çalışmam değil ve kullandıklarımdan biraz farklı. C4 ile ilgili yapılan çalışmada 2000 model ve üstü astra-corsa takozlarının kullanılabileceği yazılmıştı. Fakat ben sarı renkli takozlara benzer sadece resmini eklediğim siyah takozları bulabildim. Yedek parça sitesinde 95-2003 arası modelleri kapsadığı yazıyordu. Takozlar Rapro marka bunu da belirteyim. Zaten firma parça temininde şase numarası istiyor ve ona göre ürün gönderiyor fakat ben web sayfasında yer alan parçanın aynısını istediğimi belirterek sipariş verdim. Belki dediğiniz üzere farklı bir revizyona uğramış takoz da vardır ve kullanılabilir.
takozların karşılaştırılmalı resmini telefonumun şarjı bittiği için çekemedim ama inanın bu kadar etkili bir uygulama olacağını bilseydim şarj olmasını beklerdim:) Şimdilik orjinal 307 takozlarının resmini ekleyeyim, yarın arabanın üzerindeki takozlarla birlikte bir resim ekleyerek hatamı telafi edeyim:)
 
Uzunluk olarak 3 cm daha uzun gibi görünüyor onuda yarın ölçmeye çalışırım:) Yalnız vectra takozunun 2cm'den fazla uç kısmının içi boş ve baya baya esnek ısırsan koparırsın o derece:) bizim 307 takozu ise cinayet silahı olarak kullansan yeridir, adama vursan kafasını yarar derece de sert.
 
Salınım ve çalışma mesafesi açısından önce bende tereddüt ettim hatta ara yatak takozunun üst takoza giren(hani eski takozu slikonla tutturmaya çalıştığımız yer) kısmını biraz kesmeyi düşündüm ama takozun sahip olduğu elastik kabiliyetten dolayı aracın bu mesafeyi tolere edebileceğini düşünüyorum. Zaten bu takozların amacının aracın arkasına fazla yük bindiğinde özellikle amortisörün gerek yapısal gerek te çalışma mesafesinin kısa olmasından(yani arkada yük arttıkça malum yere çökecek araba) dolayı telafi edemeyeceği şokun şaseye aktarılmasını minimuma indirmek olduğunu düşünürsek salınımı ve konforu çok fazla etkilemeyeceğini göreceksizin.
 
Örnekle bahsedecek olursak; farzedin ki arabanızın arkasında 2 veya 3 tane babayiğit oturdu ve amortisörünüzün çalışabileceği 3 cm'lik bir mesafe kaldı. En küçük bir kasise girdiğinizde eski takozlara çarpan amortisör küt küt diye alttan vuruyor ve bu şoku bırakın arabayı,  bedeninizin her yerinde hissediyorsunuz:) Arabaya İçinizin acıması da cabası tabi:) Eğer olaya çalışma mesafesinin yetersizliği açısından bakarsak eski takozlarla da bizim 307'lerin arkasına kimseyi bindirmememiz gerekir zaten. O yüzden yol tutuşunu ben etkilemediğini en azından kullanıcının ciddi anlamda hissedemeyeceği kanısındayım. Tabiki konunun uzmanı arkadaşlar bununla ilgili bildiklerini paylaşırlarsa yaznlış bir uygulamanın veya felaketin önüne geçebiliriz. Ozamana kadar içiniz rahat, gönlünüz hoş olsun selametle kalın...
 
orjinal 307 takozu:
 
 
 
 
 


Düzenleyen ByHack - 05 Eylül 2013 Saat 00:55
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
Çevrimdışı eeccaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 41
Aracı : 307 1.6 HDI Feline
Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 175
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eeccaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Eylül 2013 Saat 00:02
Sayın "ByHack" ayrıntılı cevabınız için teşekkürler. Bu ses olayı ilk zamanlar rahatsız ediyordu. Ama sonra alıştım. Takmamaya başlamıştım. Zaten arabaya 3 kişiden fazla çok ender biniliyor. Ama arka süspansiyona bir onarım gerekirse bu bahaneyle sizin uygulamayı yapmayı düşüneceğim. Vectra B takozuna 1995-2003 yazıldıysa parça değişikliği olmamış demektir. Zaten 2003'de Vectra C'ye geçiliyor. Uzunluğu da yumuşaklığı ile tolere edildiğinden sizin araçta da sıkıntı görünmediğine göre, Vectra B takozu uygulaması yerinde gibi görünüyor. Güle güle kullanın, tekrar teşekkürler.
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
Çevrimdışı nevce Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307 1.6 xt
Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2013
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 173
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı nevce Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Eylül 2013 Saat 00:05
bunu kaydettim aynen yapıyorum teşekkürler :)
2005 307 1.6 atiker xt
namı değer AT:)
Çevrimdışı aokaymaz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 46
Aracı : 2013 308 Sportium
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 286
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aokaymaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Kasım 2013 Saat 14:25
Orjinalini yazan: nevce nevce Yazdı:

bunu kaydettim aynen yapıyorum teşekkürler :)
 
denedinmi sonuç nasıl arkadaşım
Çevrimdışı aokaymaz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 46
Aracı : 2013 308 Sportium
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 286
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aokaymaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Mayıs 2014 Saat 11:18
Yakın zamanda bu işlemi yaptıran varmı  yada yaptıranlar memnun mu arkadaşlar
Çevrimdışı serkomser Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 49
Aracı : Pug 206 HDİ Otomatik
Kayıt Tarihi: 19 Mart 2014
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 269
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı serkomser Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Mayıs 2014 Saat 17:01
Bu parça "LAKIR LUKUR" diye ses yapar mı? Arabamda bir lakırtı var sanki plastik bir parça bir yere hafif hafif vuruyor gibi. Motor içinde ki "KAPUT ALTINDA" Plastik malzeme ne varsa sigorta kutusu akü kutusu hava filtresi kutusu vs vs hepsi sil baştan düznlendi. Ses i bir türlü bulamadık acaba bu parçalar olabilir mi? Nasıl bir ses veriyo bu takozlar?
SEN GİDERKEN...
Çevrimdışı aokaymaz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 46
Aracı : 2013 308 Sportium
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 286
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aokaymaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Mayıs 2014 Saat 08:13
Arka koltuklarda bazen tıkırdıyor bilgin olsun  arka koltukların arkasında bulunan kilit kısmı üzerindeki metal koltuktakine dokunuyor ve hafıf bozuk yolda tıkır tıkır ses yapıyor. Koltukla metal kilitin arasına ben birkaç kat yaptığım poşeti sıkıştım ses yapmıyor artık
Çevrimdışı serkomser Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 49
Aracı : Pug 206 HDİ Otomatik
Kayıt Tarihi: 19 Mart 2014
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 269
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı serkomser Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Mayıs 2014 Saat 11:10
Orjinalini yazan: aokaymaz aokaymaz Yazdı:

Arka koltuklarda bazen tıkırdıyor bilgin olsun  arka koltukların arkasında bulunan kilit kısmı üzerindeki metal koltuktakine dokunuyor ve hafıf bozuk yolda tıkır tıkır ses yapıyor. Koltukla metal kilitin arasına ben birkaç kat yaptığım poşeti sıkıştım ses yapmıyor artık
 
Evet onu bende yaptım kalın bez bant yapıştırdım sorun yok, arabamın maşaallahı var tık ses yok sadece o lokurtu var ve sinir bozucu. Askı rotuna baktırmıştım sağlam görünüyordu?
SEN GİDERKEN...
Çevrimdışı ByHack Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
06 - Ocak - 1986

Yaşı : 38
Aracı : 307 XT (2004)-BRC SEQ24
Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011
Konum: Yozgat
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 264
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ByHack Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 01:00
arkadaşlar bu uygulamayı yaptığım günden buyana bir hayli zaman geçti. Yapılan işlem neticesinde; 
1- elastik kabiliyeti çok zayıf olan orijinal ara yatak takozu ve bağlı olduğu toz körüğünün amortisör üst takozuna monte edildiği yerden zırt bırt düşüp lokur lokur ses yapması olayı tamamen kesildi.
2- Özellikle arka koltukta yolcu  veya bagajda yük var iken amortisör çalışma mesafesinin kısa olması, süspansiyonların ise bağımsız olmaması sebebiyle en küçük bir kasise veya çukura düştüğünüzde, ya da stabilize, bozuk yola girdiğinizde arka taraftan gelen "pat küt" seslerine veda ettim.
     Yapılan çalışmanın asıl amacı da zaten 2. maddede belirttiğim konudur. 307'lerin orijinal ara yatak takozları çok ama çok sert. Absorbe etmesi gereken şoku doğrudan aracın şasesine aktarıyor ki buda sürüş konforunu olumsuz etkiliyor arkadaşlar.
     Araca yönelik; sürüş kabiliyeti, salınım, yol tutuşu vb konularda herhangi bir sıkıntı görmedim, göreceğimi de zannetmiyorum. İlla sıkıntı aranacaksa yerinden düşen eski takozların daha büyük problem olduğu kanaatindeyim.
     Bu uygulamayı gerçekleştirdiğinizde özellikle eski tip sedan alman arabalarındaki konforu beklemeyin ama güncel hatchback arabalardaki konfora kavuşabilirsiniz. Her ne kadar uzun vadede bakım, işçilik ve yedek parça maliyeti gibi sebeplerden torsiyon bar sistemi avantajlı şekilde görünsede; Özellikle maliyet kaygısı ile hatchback spor arabaların büyük çoğunluğunun torsiyon bar sistemine sahip olduğunu ve bu tipteki araçların çukurları bağımsız süspansiyona göre daha fazla hissettirdiğini de eklemek isterim. Yani diğer hb arabalarda da bu durum söz konusu yahuWink
     neyse toparlayacak olursak bu sistemi kendi aracınıza gönül rahatlığı ile yapabilirsiniz, test edildi, onaylandı vesselam...
    
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
Çevrimdışı aokaymaz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 46
Aracı : 2013 308 Sportium
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 286
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aokaymaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 08:41
Eyvallah kardeşim teşekkür ediyorum verdiğin bilgiler için çok faydalı oldu en kısa zamanda deneyecem teşekürler
Çevrimdışı 106fb Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : PEUGEOT 307 XT
Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2011
Konum: KONYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 301
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 106fb Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 08:45
Ama illaki fabrikasyon kullanılan ara takozun sert olmasının bir mantığı vardır.yoksa peugeot daha sonraki modellerinde farklı bir sistem kullanırdı.İyi araştırmak lazım...
2003 307 XT PRE 1.6 110 HP
Çevrimdışı serkomser Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 49
Aracı : Pug 206 HDİ Otomatik
Kayıt Tarihi: 19 Mart 2014
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 269
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı serkomser Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 09:34
Ben bu takozları silikonladım çokta güzel oldu, süspansiyon sisteminden herhangi bir şikayetim yok..
Uygulama güzel ve bu tür şikayetleri olanlara birebir çözüm. Anlatım süper. Emeğinize sağlık keyfli sürüşler dilerim.
SEN GİDERKEN...
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 680 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5470 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1111 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 779 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 611 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2657 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1014 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1788 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12638 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 557 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 436 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 402 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 451 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 468 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 721 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 533 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16005 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5497 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1848 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 471 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
drneuron 3
Mustafa1923 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
mryldz 1
feyyazbugan 1
ggitaristt 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English