Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30769
Tarih: 05 Ağustos 2025 Saat 16:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:)
Mesajı Yazan: ByHack
Konu: 307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:)
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2013 Saat 19:09
Arkadaşlar cümleten S.A. Malumunuz 307 sahipleri olarak bizler arka amortisörlerden gelen rahatsız edici seslerden baya bir muzdaribiz. Özellikle arka koltuğa babayiğit 2-3 kişi bindim mi tamam, resmen kasislerde veya bozuk yollarda alttan birileri balyoz vuruyormuş gibi ses geliyor. Bu durumun amortisör takozundan olduğunu hepimiz biliyoruz ama bazı arkadaşlar ısrarla bu sorunun yerinden düşen takozlardan olduğunu söylüyordu. Oysa geçen bu konu tekrar aklıma takılınca 307'lerin yakın akrabası sayılabilecek C4'lerde de benzer sorunun olduğunu hatırladım. Acaba C4 sahipleride bizim kadar şikayetçi miymiş yada ne tür çözüm üretmişler derken bulduğum bir çalışma kafama yattı ve kendi aracımda uygulayarak test ettim.  Sonu: çukurlara düştüğünüzde gelen vurma sorunu artık tarih oldu.
 
Bu durumun asıl sebebi arkadaşlar 307'lerin toz körüğünün üst kısmında bulunan amortisör takozu veya ara yatak takozu denen parçanın gerçekten takoz gibi olması ve arkada fazla yük olduğunda amortisörün darbeyi/şoku absorbe edemeyeceği çalışma mesafesi kaldığında bu zerzavatın işini yapaması. 
Bunun yerine C4 sahibi arkadaşlar opel astra amortisör takozunu kullanmışlar. Aşağıda yapılan çalışmanın resimleri mevcut;
 
Aşağıda C4 için yapılan çalışmada kullanılan takozların resimleri....
 
 
2
 
 
 
burada yapılan işlemin resimleri..
 
 
 
arkadaşlar yukarıda kullanılan parçanın (sarı renkli olan)aynısını bulamadığım için ben vectra b kasa amortisör takozunu kullandım onun resmi görüldüğü gibi, fiyatı 16TL:
 
 
parçaları kaliteli bir mastikle(sanayideki boyacılarda temin edebilirsiniz yaklaşık 10TL civarında fiyatı) güzelce yapıştırdıktan sonra ısınınca büzüşen makaronlar var. pürmüzle ısıtarak onlarla dışına kılıf yaptım.
 
 
 
sonuç olarak gayet başarılı diyebilirim arkadaşlar. zaten yakında bir yedek parçacı varsa gidin bizzat kontrol edin vectra takozu ile 307 takozu arasında dağlar kadar fark var. opel takozu baya bi esnek. sadece biraz daha uzun(3 cm ) ama uç kısmın içi  boş olduğu için çok da bir zararı olmadığı kanaatindeyim. umarım sizlerinde işine yarar, selametle kalın...
 
 
 
 
 


-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2013 Saat 22:44
Guzel calisma. Tebrikler.


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 00:08
ben olayi anlayamadim  makyajli 307 mi ilk aldigimda amorsitor korukleri yrinde degil asagi kaymisti silikonla yerine sabitledim ancak o koruklerin ses yapma ihtimali oldugunu dusunmuyorum farkta hissetmedim zaten. Sizin eklediginiz parca da lastik koruk takoz farkli bir parca degilmi.

-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 12:29
Orjinalini yazan: qqyyxx qqyyxx Yazdı:

ben olayi anlayamadim  makyajli 307 mi ilk aldigimda amorsitor korukleri yrinde degil asagi kaymisti silikonla yerine sabitledim ancak o koruklerin ses yapma ihtimali oldugunu dusunmuyorum farkta hissetmedim zaten. Sizin eklediginiz parca da lastik koruk takoz farkli bir parca degilmi.
aslında 307'lerde toz körüğü ve "ara yatak takozu" denen parça kit halinde orjinalinde görüldüğü gibi. bende zaten asıl 307'lerdeki sorunun(bu arada aslında birçok arabada benzer sorun varmış ama çaktırmıyorlarmış:) ara yatak takozunun sert olmasından kaynaklandığını belirttim. bu takoz sert olduğu için üzerine yük bindiğinde veya amortisör çalışma mesafesi yeterli olmadığında resmen  bütün şok aracın şasesine dağılıyor.
 
opel ara yatak takozu baya bir esnek. fiesta takozu da aklıma takılmıştı ama şu anda bulunduğum yerde adam akıllı bir yedek parçacı olmadığı için bizzat görme fırsatım olmadı ve riske girmeyeyim dedim. imkanı olan varsa inceleyip, kıyaslama yapıp burada cevap yazarsa bu konunun çözümünde daha sağlıklı ve profesyonel bir yol izlemiş oluruz. selametle kalın...


-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: kasırga16
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 15:16
güzel paylaşım, güzel çözüm :) teşkkürler

-------------
'Kötülüğü andıkça, kötülük yayılır.'


Mesajı Yazan: adali
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2013 Saat 22:40
bende kendi 307im deki bu sorundan rahatsızım. 2 yıl önce arka amortisörleri değiştirdim fakat düzelmemişti. biz bu uygulamayı yaparsak maliyeti ne olur acaba aşağı yukarı


-------------
2003 307 xr 1,4 hdi


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2013 Saat 01:19
Sesi önlemesi olumlu. Ama Opel'in takozu biraz daha uzun demişsiniz. Yan yana ikisini karşılaştırma fırsatınız oldu mu? Çünkü fazla uzun ise süspansiyonun çalışma storkunu azaltıp, tutunmada ve konforda sıkıntı yaratabilir diye düşündüm. Uygulamayı yapacaklar, iki takozla da amortisörlerini en kısa hale getirip uzunlukları ölçebilirseler süper olurdu :) Bir de 99'daki kısmi yenileme ile Vectra'larda (B2 kasa da derler) arka süspansiyon sertleştirilerek salınım azaltıldı. Tabi bu takoz değiştirildi mi bilmiyorum. Sizin kullandığınız parçanın aynısını araştırabilmek adına, bilginiz var mı diye bunu da sormak istedim.

-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2013 Saat 19:10
Orjinalini yazan: adali adali Yazdı:

bende kendi 307im deki bu sorundan rahatsızım. 2 yıl önce arka amortisörleri değiştirdim fakat düzelmemişti. biz bu uygulamayı yaparsak maliyeti ne olur acaba aşağı yukarı
sayin "adali" ; ben bu uygulamayı yapmadan önce benim amortisör takozları ve tabi körüğü baya bi kötü olmuştu. Biraz deneme yanılma meselesinden dolayı telef ettim açıkçası. Neyse bir çift orjinal 307 amortisör takozu 50 TL(tanesi 25'den), bir çift de vectra b kasa amortisör takozu 32 TL tuttu. Makaronun fiyatını bilmiyorum bizim kayınçonun dükkanda vardı birkaç parça onlardan kestim ama onunda pahalı bir şey olacağını sanmıyorum. Mastik 10TL tutmuştu. Anlayacağınız yaklaşık 100TL'ye sorun çözülmüş oldu. Fakat sizn amortisörün toz körüğü sağlam olduğu için sadece vectra takozu almanız yeterli olacaktır. Eliniz yatkınsa işçiliği kendiniz çok rahat yapabilirsiniz. Biz kendimiz yaptığımız için işçilik ne tutar bilemiyorum. Birde takoz ile tokozun üzerinde toz körüğünün tutunmasını sağlayan setler olmadığı için mastik ile yapıştırıyorsunuz ki bu birkaç saat sürebilir kuruması. Bunu göz önünde bulundurun.


-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2013 Saat 19:54
Orjinalini yazan: eeccaa eeccaa Yazdı:

Sesi önlemesi olumlu. Ama Opel'in takozu biraz daha uzun demişsiniz. Yan yana ikisini karşılaştırma fırsatınız oldu mu? Çünkü fazla uzun ise süspansiyonun çalışma storkunu azaltıp, tutunmada ve konforda sıkıntı yaratabilir diye düşündüm. Uygulamayı yapacaklar, iki takozla da amortisörlerini en kısa hale getirip uzunlukları ölçebilirseler süper olurdu :) Bir de 99'daki kısmi yenileme ile Vectra'larda (B2 kasa da derler) arka süspansiyon sertleştirilerek salınım azaltıldı. Tabi bu takoz değiştirildi mi bilmiyorum. Sizin kullandığınız parçanın aynısını araştırabilmek adına, bilginiz var mı diye bunu da sormak istedim.
sayın "eeccaa"; ben bu uygulamayı ilk mesajımda da belirttiğim üzere C4 üzerinde yapılan bir uygulamadan aktardım. Zaten ilk resimlerde yer alan sarı renkli takozlar benim çalışmam değil ve kullandıklarımdan biraz farklı. C4 ile ilgili yapılan çalışmada 2000 model ve üstü astra-corsa takozlarının kullanılabileceği yazılmıştı. Fakat ben sarı renkli takozlara benzer sadece resmini eklediğim siyah takozları bulabildim. Yedek parça sitesinde 95-2003 arası modelleri kapsadığı yazıyordu. Takozlar Rapro marka bunu da belirteyim. Zaten firma parça temininde şase numarası istiyor ve ona göre ürün gönderiyor fakat ben web sayfasında yer alan parçanın aynısını istediğimi belirterek sipariş verdim. Belki dediğiniz üzere farklı bir revizyona uğramış takoz da vardır ve kullanılabilir.
takozların karşılaştırılmalı resmini telefonumun şarjı bittiği için çekemedim ama inanın bu kadar etkili bir uygulama olacağını bilseydim şarj olmasını beklerdim:) Şimdilik orjinal 307 takozlarının resmini ekleyeyim, yarın arabanın üzerindeki takozlarla birlikte bir resim ekleyerek hatamı telafi edeyim:)
 
Uzunluk olarak 3 cm daha uzun gibi görünüyor onuda yarın ölçmeye çalışırım:) Yalnız vectra takozunun 2cm'den fazla uç kısmının içi boş ve baya baya esnek ısırsan koparırsın o derece:) bizim 307 takozu ise cinayet silahı olarak kullansan yeridir, adama vursan kafasını yarar derece de sert.
 
Salınım ve çalışma mesafesi açısından önce bende tereddüt ettim hatta ara yatak takozunun üst takoza giren(hani eski takozu slikonla tutturmaya çalıştığımız yer) kısmını biraz kesmeyi düşündüm ama takozun sahip olduğu elastik kabiliyetten dolayı aracın bu mesafeyi tolere edebileceğini düşünüyorum. Zaten bu takozların amacının aracın arkasına fazla yük bindiğinde özellikle amortisörün gerek yapısal gerek te çalışma mesafesinin kısa olmasından(yani arkada yük arttıkça malum yere çökecek araba) dolayı telafi edemeyeceği şokun şaseye aktarılmasını minimuma indirmek olduğunu düşünürsek salınımı ve konforu çok fazla etkilemeyeceğini göreceksizin.
 
Örnekle bahsedecek olursak; farzedin ki arabanızın arkasında 2 veya 3 tane babayiğit oturdu ve amortisörünüzün çalışabileceği 3 cm'lik bir mesafe kaldı. En küçük bir kasise girdiğinizde eski takozlara çarpan amortisör küt küt diye alttan vuruyor ve bu şoku bırakın arabayı,  bedeninizin her yerinde hissediyorsunuz:) Arabaya İçinizin acıması da cabası tabi:) Eğer olaya çalışma mesafesinin yetersizliği açısından bakarsak eski takozlarla da bizim 307'lerin arkasına kimseyi bindirmememiz gerekir zaten. O yüzden yol tutuşunu ben etkilemediğini en azından kullanıcının ciddi anlamda hissedemeyeceği kanısındayım. Tabiki konunun uzmanı arkadaşlar bununla ilgili bildiklerini paylaşırlarsa yaznlış bir uygulamanın veya felaketin önüne geçebiliriz. Ozamana kadar içiniz rahat, gönlünüz hoş olsun selametle kalın...
 
orjinal 307 takozu:
 
 
 
 
 


-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2013 Saat 00:02
Sayın "ByHack" ayrıntılı cevabınız için teşekkürler. Bu ses olayı ilk zamanlar rahatsız ediyordu. Ama sonra alıştım. Takmamaya başlamıştım. Zaten arabaya 3 kişiden fazla çok ender biniliyor. Ama arka süspansiyona bir onarım gerekirse bu bahaneyle sizin uygulamayı yapmayı düşüneceğim. Vectra B takozuna 1995-2003 yazıldıysa parça değişikliği olmamış demektir. Zaten 2003'de Vectra C'ye geçiliyor. Uzunluğu da yumuşaklığı ile tolere edildiğinden sizin araçta da sıkıntı görünmediğine göre, Vectra B takozu uygulaması yerinde gibi görünüyor. Güle güle kullanın, tekrar teşekkürler.

-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: nevce
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2013 Saat 00:05
bunu kaydettim aynen yapıyorum teşekkürler :)

-------------
2005 307 1.6 atiker xt
namı değer AT:)


Mesajı Yazan: aokaymaz
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2013 Saat 14:25
Orjinalini yazan: nevce nevce Yazdı:

bunu kaydettim aynen yapıyorum teşekkürler :)
 
denedinmi sonuç nasıl arkadaşım


Mesajı Yazan: aokaymaz
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2014 Saat 11:18
Yakın zamanda bu işlemi yaptıran varmı  yada yaptıranlar memnun mu arkadaşlar


Mesajı Yazan: serkomser
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2014 Saat 17:01
Bu parça "LAKIR LUKUR" diye ses yapar mı? Arabamda bir lakırtı var sanki plastik bir parça bir yere hafif hafif vuruyor gibi. Motor içinde ki "KAPUT ALTINDA" Plastik malzeme ne varsa sigorta kutusu akü kutusu hava filtresi kutusu vs vs hepsi sil baştan düznlendi. Ses i bir türlü bulamadık acaba bu parçalar olabilir mi? Nasıl bir ses veriyo bu takozlar?

-------------
SEN GİDERKEN...


Mesajı Yazan: aokaymaz
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2014 Saat 08:13
Arka koltuklarda bazen tıkırdıyor bilgin olsun  arka koltukların arkasında bulunan kilit kısmı üzerindeki metal koltuktakine dokunuyor ve hafıf bozuk yolda tıkır tıkır ses yapıyor. Koltukla metal kilitin arasına ben birkaç kat yaptığım poşeti sıkıştım ses yapmıyor artık


Mesajı Yazan: serkomser
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2014 Saat 11:10
Orjinalini yazan: aokaymaz aokaymaz Yazdı:

Arka koltuklarda bazen tıkırdıyor bilgin olsun  arka koltukların arkasında bulunan kilit kısmı üzerindeki metal koltuktakine dokunuyor ve hafıf bozuk yolda tıkır tıkır ses yapıyor. Koltukla metal kilitin arasına ben birkaç kat yaptığım poşeti sıkıştım ses yapmıyor artık
 
Evet onu bende yaptım kalın bez bant yapıştırdım sorun yok, arabamın maşaallahı var tık ses yok sadece o lokurtu var ve sinir bozucu. Askı rotuna baktırmıştım sağlam görünüyordu?


-------------
SEN GİDERKEN...


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2014 Saat 01:00
arkadaşlar bu uygulamayı yaptığım günden buyana bir hayli zaman geçti. Yapılan işlem neticesinde; 
1- elastik kabiliyeti çok zayıf olan orijinal ara yatak takozu ve bağlı olduğu toz körüğünün amortisör üst takozuna monte edildiği yerden zırt bırt düşüp lokur lokur ses yapması olayı tamamen kesildi.
2- Özellikle arka koltukta yolcu  veya bagajda yük var iken amortisör çalışma mesafesinin kısa olması, süspansiyonların ise bağımsız olmaması sebebiyle en küçük bir kasise veya çukura düştüğünüzde, ya da stabilize, bozuk yola girdiğinizde arka taraftan gelen "pat küt" seslerine veda ettim.
     Yapılan çalışmanın asıl amacı da zaten 2. maddede belirttiğim konudur. 307'lerin orijinal ara yatak takozları çok ama çok sert. Absorbe etmesi gereken şoku doğrudan aracın şasesine aktarıyor ki buda sürüş konforunu olumsuz etkiliyor arkadaşlar.
     Araca yönelik; sürüş kabiliyeti, salınım, yol tutuşu vb konularda herhangi bir sıkıntı görmedim, göreceğimi de zannetmiyorum. İlla sıkıntı aranacaksa yerinden düşen eski takozların daha büyük problem olduğu kanaatindeyim.
     Bu uygulamayı gerçekleştirdiğinizde özellikle eski tip sedan alman arabalarındaki konforu beklemeyin ama güncel hatchback arabalardaki konfora kavuşabilirsiniz. Her ne kadar uzun vadede bakım, işçilik ve yedek parça maliyeti gibi sebeplerden torsiyon bar sistemi avantajlı şekilde görünsede; Özellikle maliyet kaygısı ile hatchback spor arabaların büyük çoğunluğunun torsiyon bar sistemine sahip olduğunu ve bu tipteki araçların çukurları bağımsız süspansiyona göre daha fazla hissettirdiğini de eklemek isterim. Yani diğer hb arabalarda da bu durum söz konusu yahuWink
     neyse toparlayacak olursak bu sistemi kendi aracınıza gönül rahatlığı ile yapabilirsiniz, test edildi, onaylandı vesselam...
    


-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: aokaymaz
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2014 Saat 08:41
Eyvallah kardeşim teşekkür ediyorum verdiğin bilgiler için çok faydalı oldu en kısa zamanda deneyecem teşekürler


Mesajı Yazan: 106fb
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2014 Saat 08:45
Ama illaki fabrikasyon kullanılan ara takozun sert olmasının bir mantığı vardır.yoksa peugeot daha sonraki modellerinde farklı bir sistem kullanırdı.İyi araştırmak lazım...

-------------
2003 307 XT PRE 1.6 110 HP


Mesajı Yazan: serkomser
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2014 Saat 09:34
Ben bu takozları silikonladım çokta güzel oldu, süspansiyon sisteminden herhangi bir şikayetim yok..
Uygulama güzel ve bu tür şikayetleri olanlara birebir çözüm. Anlatım süper. Emeğinize sağlık keyfli sürüşler dilerim.


-------------
SEN GİDERKEN...


Mesajı Yazan: aokaymaz
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2014 Saat 10:07
Bu sorunu 2014 model 308 de bile çözememişler
http://www.arabam.com/edergi/58
golf 308 karşılaştırmasında arka süspansiyonun hala fazla sesli çalıştığı yazıyor.


Mesajı Yazan: ucanturk
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2015 Saat 15:16
Benim bu konuda farklı bir fikrim var ama biraz tembellikten birazda hava muhalefetinden ve müsait yerim olmayışından harekete geçemedim.

Düşüncem şu ki; 
Takozları falan hiçbişeyi sökmeden aracı krikoya kaldırıp yeterli çalışma mesafesi açıcam.
Daha sonra uygun kalınlıkta bir örgü şişini ısıtarak lastik takozdaki boğumları delmek istiyorum.
En alttaki boğumu eşit aralıktaki beş yerinden, üsttekileri de yine eşit aralıktaki altı yerinden delip takozun mukavemetini azaltıp esnekliğini arttırmayı düşünüyorum.

Gözünüzde delik deşik bir takoz canlandırmayın. 

Delme işi bittikten sonra takoz üst tarafa yapıştırıldığında baya işe yarayacağını düşünüyorum.
Yaramasa bile kaybedecek birşey yok, astra b takozu uygulamasına geçilir .

Siz ne dersiniz bu fikir hakkında ??


Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2015 Saat 17:48
ellerinize sağlık hem anlatım hem de çözüm için.. ben de şu ürünü alarak o ses çözüm buldum. fakat bunları takındca yay esnediği için biraz araç yükseldi. gerçi yükselmesi benim işime geldi, artık burnumuz sürtmüyor. virajlarda vs sorunyok ama onu özellikle denedim..
http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-car-Spring-Buffer-Rubber-Car-Urethane-Absorbers-Rubber-C-Type-for-Peugeot-307-607/1700549130.html" rel="nofollow -
http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-car-Spring-Buffer-Rubber-Car-Urethane-Absorbers-Rubber-C-Type-for-Peugeot-307-607/1700549130.html




-------------
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2015 Saat 20:43
Orjinalini yazan: ucanturk ucanturk Yazdı:

Benim bu konuda farklı bir fikrim var ama biraz tembellikten birazda hava muhalefetinden ve müsait yerim olmayışından harekete geçemedim.

Düşüncem şu ki; 
Takozları falan hiçbişeyi sökmeden aracı krikoya kaldırıp yeterli çalışma mesafesi açıcam.
Daha sonra uygun kalınlıkta bir örgü şişini ısıtarak lastik takozdaki boğumları delmek istiyorum.
En alttaki boğumu eşit aralıktaki beş yerinden, üsttekileri de yine eşit aralıktaki altı yerinden delip takozun mukavemetini azaltıp esnekliğini arttırmayı düşünüyorum.

Gözünüzde delik deşik bir takoz canlandırmayın. 

Delme işi bittikten sonra takoz üst tarafa yapıştırıldığında baya işe yarayacağını düşünüyorum.
Yaramasa bile kaybedecek birşey yok, astra b takozu uygulamasına geçilir .

Siz ne dersiniz bu fikir hakkında ??

Takozu yumuşatmak açısından delmek mantıklı görünüyor. Ama sıkı kauçuk gibi bir malzeme olduğundan ısıtıp delme yöntemi kolay ve verimli olmayabilir. Şiş ısınsa da zor saplanabilir. Deldiğiniz yerin çevresi kömürleşip sertleşebilir, çok sıcak gelip bölge ufalanabilir. Böyle olumsuzluklar aklıma geldi ama denemedik tabi hiç biri de olmayabilir :) Belki ısıtmak yerine matkapla ahşap uç kullanarak delmek daha kolay olabilir. Ahşap uç delikteki talaşı temiz şekilde boşaltırken, sonda amortisör demirine hafifçe deyse bile zarar vermez sanki. 


-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2015 Saat 21:08
Orjinalini yazan: barishrocker barishrocker Yazdı:

ellerinize sağlık hem anlatım hem de çözüm için.. ben de şu ürünü alarak o ses çözüm buldum. fakat bunları takındca yay esnediği için biraz araç yükseldi. gerçi yükselmesi benim işime geldi, artık burnumuz sürtmüyor. virajlarda vs sorunyok ama onu özellikle denedim..
http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-car-Spring-Buffer-Rubber-Car-Urethane-Absorbers-Rubber-C-Type-for-Peugeot-307-607/1700549130.html" rel="nofollow -
http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-car-Spring-Buffer-Rubber-Car-Urethane-Absorbers-Rubber-C-Type-for-Peugeot-307-607/1700549130.html

Neler yapmışlar. Bununla helezonun bir boğumunu sertleştirmek amortisör kapanma limitini biraz arttırıyor ve takoza sert vurmayı engelliyor demek ki. Biraz pahalıymış gerçi. Burun sürtmüyor dediğinize göre siz hem öne hem arkaya mı uyguladınız? Çünkü yükseltiyorsa, yalnız arkaya takılınca arabanın duruşu, far ayarları vs. bozuluyordur. Pek sorun değil ama şu enine boyalardan geçtikten sonra helezonların titreyip vınlamasına da engel oluyordur bu kesin. 


-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 29 Haziran 2015 Saat 00:40
Orjinalini yazan: eeccaa eeccaa Yazdı:

Neler yapmışlar. Bununla helezonun bir boğumunu sertleştirmek amortisör kapanma limitini biraz arttırıyor ve takoza sert vurmayı engelliyor demek ki. Biraz pahalıymış gerçi. Burun sürtmüyor dediğinize göre siz hem öne hem arkaya mı uyguladınız? Çünkü yükseltiyorsa, yalnız arkaya takılınca arabanın duruşu, far ayarları vs. bozuluyordur. Pek sorun değil ama şu enine boyalardan geçtikten sonra helezonların titreyip vınlamasına da engel oluyordur bu kesin. 

tabii ki hem öne hem arkaya taktık yoksa biçimsiz olurdu. gözle görülür bir yükselme var çünkü. önceden aslanın burnunu sürterek geçtiğim yerden şimdi daha rahat geçiyorum mesela.. sürüşü etkileyen bir durum gözlemlemedim birkaç aydır takılı..


-------------
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535


Mesajı Yazan: ucanturk
Mesaj Tarihi: 29 Haziran 2015 Saat 17:36
evet delme işi dediğiniz gibi olumsuz sonuçlanabilir . 

dün arkadaşın 99 model A3 ünün takozuna baktım, sakız gibi yumuşacık. bizimkiler hangi akla hizmet böyle yapılmış anlamadım. Görünüşte A3 takozu bizimkine çok benziyor. İkisini karşılaştırma şansım olsa ..


Mesajı Yazan: burock106gti
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2017 Saat 13:22
Merhaba konu cok eski tarihlerde acılmış.fakat suan birebir ayni sorunu yasiyorum ilk postunuzdaki resimler malesef acilmiyo napabilirim?


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2017 Saat 17:02
Merhaba hoşgeldiniz. Öncelikle üyelermiz tanıyalım bölümünden kendiniz tanıtırmısınız. Konu ile ilgili olarak forumdan birden fazla konu var.

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: akk0212
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2017 Saat 22:16
dün körükleri takoza silikonla yapıştırdım ses kesildi

-------------
307 1.6 hdi


Mesajı Yazan: kayıkcı
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2017 Saat 14:35
s.a arkadaşım bu uygulamayı yaparaken opel astra b kasa nın takozunumu kullandınız bu birebir uyum sağlıyomu bizim 307 lere.yada işlemden geçiş aşamalarını bana ayrıntılı yazabilirmisin benim ustam pek anlayamadı şu mastik eritme işinden filen bahsettim kafası karıştı


Mesajı Yazan: kayıkcı
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2017 Saat 14:39
s.a arkadaşım bu uygulamayı yaparaken opel astra b kasa nın takozunumu kullandınız bu birebir uyum sağlıyomu bizim 307 lere.yada işlemden geçiş aşamalarını bana ayrıntılı yazabilirmisin benim ustam pek anlayamadı şu mastik eritme işinden filen bahsettim kafası karıştı



Mesajı Yazan: kayıkcı
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2017 Saat 11:04
BU KONUYU BAŞKA Bİ FORUMDAN BULDUM MANTIKLI GİBİ

Sevgili arkadaşlar herkese merhabalar, yazdıklarınızı uzun uzun okudum, herkes aynı dertten muzdarip, süspansiyonların çok sert olduğundan ve tangır tungur sesler geldiğinden şikayet eden arkadaşlar var, aslında bu seslerin süspansiyonla alakası yok, aslında amortisörler kilitlemeye geçtiğinden bu sesler geliyor, ama bu sesi çıkaran parçalar kesinlikle amortisörler değil, ikitane şık var birincisi arkada fren diskleri sabit yani kampana olmadığından arkalardada disk sistemi var ve bu hareketli bir parça bunlarda burç sistemi vardır, önce ustanız bunları kontrol etsin iç çaplarda aşınma olursa bu sesi bu disk sistemleride yapar, metal metale hafifçe vuruyormuş gibi bir ses yapar, bu burçları tornacı doldurup tekrar sıfıra sıfır oymalıdır çok parada tutacağını sanmıyorum, ikincisi ve en önemliside bildiğiniz üzere 307de torsiyon yok aslında öyle biliyoruz hatta yetkili servisler bile böyle bilir 306da vardır (aslankral3460) 106 205tede vardır tam torsiyon, ama 307de bu biraz gizlidir arkadaşlar, arka dingilin arkasından baktığınızda yarım ay gibi oyulmuş dingil demirinin içine yine o kör olası torsiyon demiri konulmuştur, aslında bu sesleri yapan parça budur, iki ucu dişli (tırtıklı) olan bu demir üretim esnasında konulmuştur ve hareketsizdir ama zamanla bu demirin ucu aşınır, yani anlayacağınız dilden anlatırsak eğer lastiğin birisi diğerinden bağımsız yaylanmaya başladığı zaman bu demir devreye girer ve öteki lastik tarafından kuvvet alır, ve böylece arabanın yol tutuşu artar, demir çok esnek değildir zaten kötü olan birinci sebepte budur, aslında 307lere pamuk gibi bir arka süspansiyon sistemi bile yapılabilir, ama o zaman yol tutuşu azalacaktır ve araba virajlarda çok yatmaya başlayacaktır, birde arkada 2-3 kişi oturduğunda yatmalar dahada artacaktır, yok ben yol (aslankral3460) tutuşu istemem beşik gibi yatsın diyosanız bu demiri bir tornacıda kestireceksiniz, ve lastiklerin birbirinden bağımlılığı azalacaktır ki tavsiye etmiyorum ve özellikle yumuşak bir süspansiyon seçilmelidir, tabii yumuşak bir sistem isteniyorsa, ama sert olsun ama bu ses kesilsin diyosanız, dingili söktürüp elinize alacaksınız ve bir kaynakçıya giderek bu demirin giriş yerlerinden kaynakla doldurtacaksınız, eğer gerekirse 1-2 milim matkapla büyütecek ve çalışabilecek bir yer açacaktır, yani bu demiri dingil başlarına sabitleteceksiniz arkadaşlar, 307 bağımsız bir süspansiyona sahip değil neyazıkki, ve çok kısa sürede bu dediğim viraj demir başlarındaki tabiri caizse tırtıkları bozuyor, yani arada boşluklar oluşuyor, ve diğer lastik esnemeye başladığında tan diye bir ses geliyor, sorun ne amortisörlerde ne üst burçlarda nede alt burçlardadır ve bu anlattığım bilgileri size fransa bile veremez, belki biliyordu sorunun nerede olduğunu ama çok masraflı olacağından hiç sesini çıkarmadı, ve arabaları geri çağırmadı, çünkü bu puga çok büyük bir maliyetti, özetliyorum sorun ilk önce dediğim (aslankral3460) gibi disk sistemide olabilir, frenlemeye geçince aşağı doğru bir eğilim göstereceğinden burçları bozması ihtimaldir, yani lastik bir taşa yada çukura girdiğinde bu parça yerinden oynamak için aşağı yada yukarı eğilim göstereceğinden bu sesi yapabilir, ikinciside ilk başta söylediğim gibi viraj demiri başları yada gizli torsiyon demiride diyebiliriz, inşallah yeterince açıklayıcı olmuşumdur, ama okudum kadarıyla amortisör üstündeki körük lastiğide diyenler olmuş o lastik tan diye bir ses çıkaramaz arkadaşlar, amortisörlerinizide test ettirin belki onlardada patlak olabilir, ama port diye bir ses yapar yani metal sesi olarak bu sesi duyamazsınız, inşallah bu sorununuzda çözülür, bu yapacağınız işlemler çok para tutmayacaktır hepinize hayırlı bayramlar diliyorum, sanırım yeterince açıklayıcı olmuştur,

DÜŞÜNCELERİNİZİ YAZARSANIZ SEVİNİRİM


Mesajı Yazan: ben_erhan
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2017 Saat 11:28
kayıkcı kardeşim sen körükleri yapıştırdın mı?  daha öncede söylemiştim.. körükleri yukarı sabitle ( yapıştır) sesler kesiliyor.. şayet yapıştırdın ve sesler kesilmediyse o zaman başka çözümler bakabilirsin.. ben kendi aracımda uyguladım, zerre kadar ses almıyorum..


Mesajı Yazan: afaruk307
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2018 Saat 01:01
aynı  sorundan  bende  müzdaribim değiştirilmesi  gereken  parçanın   linki varmı  acaba?


Mesajı Yazan: ben_erhan
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2018 Saat 02:05
Orjinalini yazan: afaruk307 afaruk307 Yazdı:

aynı  sorundan  bende  müzdaribim değiştirilmesi  gereken  parçanın   linki varmı  acaba?

körükleri yukarı yapıştırdınız mı?

bende sorun kalmadı.. onu denemeden başka çözüm arayışına girmeyin 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net