Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - vitesi boşa atmalı mı atmamalı mı
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

vitesi boşa atmalı mı atmamalı mı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
cocomo Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2013
Konum: ank
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 174
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cocomo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: vitesi boşa atmalı mı atmamalı mı
    Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 17:16
arkadaşlar yakıt tüketimi yönünden bu hususta çok çelişkili bilgiler var..

rampa aşağı inerken boşa atarsak mı daha az yakarız yoksa viteste fakat gaza basmadan mı gidersek daha az yakarız??

bunu kulaktan dolma gerekçelerle değil, mantık çerçevesinde tartışmak isterim ...
PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI-baş belası-ederi kadar masraf yapılan

RAV4 2005-masrafsız ADAM.

BMW 1.16i 2015 - kardeş arabası, yaramaz çocuk

Tourneo Courirer 2015 - 0araç, dokunmaya kıyamadığımız
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 17:38
Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı. 

Nihayetinde KARBÜRATÖRLÜ araçlarda rölantiye yakın çok az bir tüketim sözkonusu çünkü sistem tamamen mekanik bir yapıya ve çalışma sistemine dayanıyor. TEK/ÇOK/DOĞRUDAN PÜSKÜRTME (ENJEKSİYON) araçlarda ise tüketim gerçekten de sıfır olmaktadır çünkü enjektör(ler) elektronik kumandalı olduğundan aracın yerçekimi hızı, yavaşlaması, tırmanması gibi durumlarda ECU otomatik olarak gereken yakıt miktarını ayarlamaktadır. Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik 
yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez. 

Her iki yakıt besleme sistemine sahip araçla BOŞTA inerseniz motor rölantide döneceğinden rölantida harcadığı kadar yakıt tüketir. Ancak yine inişlerde viteste takar ve gaz pedalına basarsanız bu defa yakıt besleme sistemi hem yol gücünü kullanır, hem de gaz motor freninin yarattığı hızın üzerindeki hıza ihtiyac duyulduğu kadar yakıt tüketir. 

Tüm bu ayrıntılı bilgileri gelişmiş yol bilgisayarınızın ekranında ayrıntılı olarak görebilirsiniz

Alıntıdır...
Yukarı Dön
fexzi Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Temmuz 2011
Konum: Karaman
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1469
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fexzi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 17:40
vitesi boşa atmak aracın yakıt valflerini boşa çıkarır viteste oldugu takdirde devri kadar tüketim yapar yokuş aşağı inerken viteste kalması yakıtı sıfırlar..
Bu sistemin adı CUT OFF tur,netten araştırabilirsiniz.
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp
Yukarı Dön
volkanC2 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Şubat 2013
Konum: Bahçelievler
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1743
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı volkanC2 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 17:42
daha öncede bu konu açılmıştı viteste tüketim sıfıra düşüyor vidyosu bile vardı konunun içinde
Citroën C2'm..''yakışıkLı'' 2004 SX 1.4i
Yukarı Dön
Burak Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge
P.T FORUM MODERATOR

Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012
Konum: İstanbul Eyüp
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5330
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Burak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 17:49
Viteste kalip gaza basmadan yakittan tasarruf edilmisolur yol bilgisayari olan araçlarda bu kanıtlanabilir.

Düzenleyen Burak044 - 20 Temmuz 2013 Saat 00:05
Zalım Quik Oyun Bozan ...
Yukarı Dön
cocomo Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2013
Konum: ank
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 174
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cocomo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 18:24
yani ben 2005 partner ile yokuş aşağı gazdan ayak çekerek viteste inerek daha az yakıt tüketeceğim öyle mi? 

peki örneğin motor freni yaparak iniyorsam? olması gerekenden bir vites daha düşük. yol ve hız aslında 3üncü vites gerektiriyo ama ben 2inci vites ile rampa iniyorum. devir 2000 oldu 2500 oldu. o zaman da aynı şey geçerli mi? 
PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI-baş belası-ederi kadar masraf yapılan

RAV4 2005-masrafsız ADAM.

BMW 1.16i 2015 - kardeş arabası, yaramaz çocuk

Tourneo Courirer 2015 - 0araç, dokunmaya kıyamadığımız
Yukarı Dön
Gökhan Çetin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Mart 2013
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 309
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Gökhan Çetin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 18:30
Orjinalini yazan: cocomo cocomo Yazdı:

yani ben 2005 partner ile yokuş aşağı gazdan ayak çekerek viteste inerek daha az yakıt tüketeceğim öyle mi? 

peki örneğin motor freni yaparak iniyorsam? olması gerekenden bir vites daha düşük. yol ve hız aslında 3üncü vites gerektiriyo ama ben 2inci vites ile rampa iniyorum. devir 2000 oldu 2500 oldu. o zaman da aynı şey geçerli mi? 

evet geçerli yinede tüketmez
Yukarı Dön
Can Oksuz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Temmuz 2013
Konum: Adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 285
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Can Oksuz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 20:19
discovery channelda bunun ile ilgili bir deney yaptılar bir iki sene kadar evvel. yani en azından ben programı izleyeli bu kadar oldu.

araca özel bi yakıt tankı yapılmış. 5litre civarında da yakıt var. pistte tur atıyor. yakıt tamamen bitene kadar kaç tur attığı kayıt ediliyor.

-20km sabit hızla dönüyor ilk seferde. bu düşük hızda daha mı az yakacak diye yapılan ilk deney.
-daha sonra boşa ala ala sürüyor.
-sonuncuda da daha yüksek bir hızla yine sabit hızla sürüyor daha yüksek bir hızda. 

1. ve 3. seferlerde neredeyse aynı menzil katediliyor. fakat boşta gidildiğinde daha az menzil katediliyor. bu da boşta gidildiğinde daha çok yaktığımız anlamına geliyor.
Yukarı Dön
emre koksal Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2013
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 23
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emre koksal Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 21:35
ve vıtesı boşa attığında baskı balatayı cok cabuk yıpratırsın...
                                           0
Yukarı Dön
cocomo Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2013
Konum: ank
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 174
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cocomo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 23:22
benim mantığıma göre mesela,
yokuş aşağı boşa salıp gidiyoruz, yokuş bitiminde geri tırmanmaya başlarken vitese geçip gaza yükleniyoruz, bu boşa alıp geri yüklenme anında turbo aşırı bir yüklenmeye maruz kalıyodur gibime geliyor..

düşünsene boşa atınca o turbonun devri ve pervanesi bir anda susuyor, ve vitesleyince bir anda devirleniyor. turbo gibi hassas bir mekanizmanın canına okuyor olmalıyız boşa atarak.
PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI-baş belası-ederi kadar masraf yapılan

RAV4 2005-masrafsız ADAM.

BMW 1.16i 2015 - kardeş arabası, yaramaz çocuk

Tourneo Courirer 2015 - 0araç, dokunmaya kıyamadığımız
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 23:31
Orjinalini yazan: cocomo cocomo Yazdı:

benim mantığıma göre mesela,
yokuş aşağı boşa salıp gidiyoruz, yokuş bitiminde geri tırmanmaya başlarken vitese geçip gaza yükleniyoruz, bu boşa alıp geri yüklenme anında turbo aşırı bir yüklenmeye maruz kalıyodur gibime geliyor..

düşünsene boşa atınca o turbonun devri ve pervanesi bir anda susuyor, ve vitesleyince bir anda devirleniyor. turbo gibi hassas bir mekanizmanın canına okuyor olmalıyız boşa atarak.


Stop etmediğiniz ve mekanik bir sorun çıkmadıkça yağ basıncı ve tirübin devri boşa aldığınızda birden durmaz. Yavaşlayarak durur. eğer öyle bişi olsa vites değişiminde de turbo zarar görür. Heleki 2. vites 3000de seri şekilde 3e atıp yüklenince turbo kıkırdar resmen.

Yokuş aşağı inerken viteste olmak her zaman iyidir. Hem motoru freni kullanır frenlerin kullanım süresini bir nebze artırırsınız hem de Enjeksiyonlu araçlardaki Cut-Off sistemi ile yakıt ekonomisi sağlarsınız. Bu konuda dedem ile çok tartıştım kendisi eski şöförlerden ama hala kafası karbüratörlü motorlara çalışıor o yüzden ben dizel motorun heleki yeni nesil commonrail turbolu dizelleirn kullanımını hiç öğretemedim.
Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 14188 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 17018 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 356 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 696 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 5041 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2660 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4792 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 486 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 8064 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 841 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 1007 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 627 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5667 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 722 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 516 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 1033 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 547 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 617 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 797 1 Altann
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
rekasparov 1
muratatalay 1
KerimSahin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English