Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

vitesi boşa atmalı mı atmamalı mı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30070
Tarih: 24 Haziran 2025 Saat 15:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: vitesi boşa atmalı mı atmamalı mı
Mesajı Yazan: cocomo
Konu: vitesi boşa atmalı mı atmamalı mı
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 17:16
arkadaşlar yakıt tüketimi yönünden bu hususta çok çelişkili bilgiler var..

rampa aşağı inerken boşa atarsak mı daha az yakarız yoksa viteste fakat gaza basmadan mı gidersek daha az yakarız??

bunu kulaktan dolma gerekçelerle değil, mantık çerçevesinde tartışmak isterim ...


-------------
PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI-baş belası-ederi kadar masraf yapılan

RAV4 2005-masrafsız ADAM.

BMW 1.16i 2015 - kardeş arabası, yaramaz çocuk

Tourneo Courirer 2015 - 0araç, dokunmaya kıyamadığımız



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 17:38
Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı. 

Nihayetinde KARBÜRATÖRLÜ araçlarda rölantiye yakın çok az bir tüketim sözkonusu çünkü sistem tamamen mekanik bir yapıya ve çalışma sistemine dayanıyor. TEK/ÇOK/DOĞRUDAN PÜSKÜRTME (ENJEKSİYON) araçlarda ise tüketim gerçekten de sıfır olmaktadır çünkü enjektör(ler) elektronik kumandalı olduğundan aracın yerçekimi hızı, yavaşlaması, tırmanması gibi durumlarda ECU otomatik olarak gereken yakıt miktarını ayarlamaktadır. Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik 
yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez. 

Her iki yakıt besleme sistemine sahip araçla BOŞTA inerseniz motor rölantide döneceğinden rölantida harcadığı kadar yakıt tüketir. Ancak yine inişlerde viteste takar ve gaz pedalına basarsanız bu defa yakıt besleme sistemi hem yol gücünü kullanır, hem de gaz motor freninin yarattığı hızın üzerindeki hıza ihtiyac duyulduğu kadar yakıt tüketir. 

Tüm bu ayrıntılı bilgileri gelişmiş yol bilgisayarınızın ekranında ayrıntılı olarak görebilirsiniz

Alıntıdır...


Mesajı Yazan: fexzi
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 17:40
vitesi boşa atmak aracın yakıt valflerini boşa çıkarır viteste oldugu takdirde devri kadar tüketim yapar yokuş aşağı inerken viteste kalması yakıtı sıfırlar..
Bu sistemin adı CUT OFF tur,netten araştırabilirsiniz.


-------------
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp


Mesajı Yazan: volkanC2
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 17:42
daha öncede bu konu açılmıştı viteste tüketim sıfıra düşüyor vidyosu bile vardı konunun içinde

-------------
Citroën C2'm..''yakışıkLı'' 2004 SX 1.4i


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 17:49
Viteste kalip gaza basmadan yakittan tasarruf edilmisolur yol bilgisayari olan araçlarda bu kanıtlanabilir.

-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: cocomo
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 18:24
yani ben 2005 partner ile yokuş aşağı gazdan ayak çekerek viteste inerek daha az yakıt tüketeceğim öyle mi? 

peki örneğin motor freni yaparak iniyorsam? olması gerekenden bir vites daha düşük. yol ve hız aslında 3üncü vites gerektiriyo ama ben 2inci vites ile rampa iniyorum. devir 2000 oldu 2500 oldu. o zaman da aynı şey geçerli mi? 


-------------
PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI-baş belası-ederi kadar masraf yapılan

RAV4 2005-masrafsız ADAM.

BMW 1.16i 2015 - kardeş arabası, yaramaz çocuk

Tourneo Courirer 2015 - 0araç, dokunmaya kıyamadığımız


Mesajı Yazan: Gökhan Çetin
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 18:30
Orjinalini yazan: cocomo cocomo Yazdı:

yani ben 2005 partner ile yokuş aşağı gazdan ayak çekerek viteste inerek daha az yakıt tüketeceğim öyle mi? 

peki örneğin motor freni yaparak iniyorsam? olması gerekenden bir vites daha düşük. yol ve hız aslında 3üncü vites gerektiriyo ama ben 2inci vites ile rampa iniyorum. devir 2000 oldu 2500 oldu. o zaman da aynı şey geçerli mi? 

evet geçerli yinede tüketmez


Mesajı Yazan: Can Oksuz
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 20:19
discovery channelda bunun ile ilgili bir deney yaptılar bir iki sene kadar evvel. yani en azından ben programı izleyeli bu kadar oldu.

araca özel bi yakıt tankı yapılmış. 5litre civarında da yakıt var. pistte tur atıyor. yakıt tamamen bitene kadar kaç tur attığı kayıt ediliyor.

-20km sabit hızla dönüyor ilk seferde. bu düşük hızda daha mı az yakacak diye yapılan ilk deney.
-daha sonra boşa ala ala sürüyor.
-sonuncuda da daha yüksek bir hızla yine sabit hızla sürüyor daha yüksek bir hızda. 

1. ve 3. seferlerde neredeyse aynı menzil katediliyor. fakat boşta gidildiğinde daha az menzil katediliyor. bu da boşta gidildiğinde daha çok yaktığımız anlamına geliyor.


Mesajı Yazan: emre koksal
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 21:35
ve vıtesı boşa attığında baskı balatayı cok cabuk yıpratırsın...


-------------
                                           0


Mesajı Yazan: cocomo
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 23:22
benim mantığıma göre mesela,
yokuş aşağı boşa salıp gidiyoruz, yokuş bitiminde geri tırmanmaya başlarken vitese geçip gaza yükleniyoruz, bu boşa alıp geri yüklenme anında turbo aşırı bir yüklenmeye maruz kalıyodur gibime geliyor..

düşünsene boşa atınca o turbonun devri ve pervanesi bir anda susuyor, ve vitesleyince bir anda devirleniyor. turbo gibi hassas bir mekanizmanın canına okuyor olmalıyız boşa atarak.


-------------
PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI-baş belası-ederi kadar masraf yapılan

RAV4 2005-masrafsız ADAM.

BMW 1.16i 2015 - kardeş arabası, yaramaz çocuk

Tourneo Courirer 2015 - 0araç, dokunmaya kıyamadığımız


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 23:31
Orjinalini yazan: cocomo cocomo Yazdı:

benim mantığıma göre mesela,
yokuş aşağı boşa salıp gidiyoruz, yokuş bitiminde geri tırmanmaya başlarken vitese geçip gaza yükleniyoruz, bu boşa alıp geri yüklenme anında turbo aşırı bir yüklenmeye maruz kalıyodur gibime geliyor..

düşünsene boşa atınca o turbonun devri ve pervanesi bir anda susuyor, ve vitesleyince bir anda devirleniyor. turbo gibi hassas bir mekanizmanın canına okuyor olmalıyız boşa atarak.


Stop etmediğiniz ve mekanik bir sorun çıkmadıkça yağ basıncı ve tirübin devri boşa aldığınızda birden durmaz. Yavaşlayarak durur. eğer öyle bişi olsa vites değişiminde de turbo zarar görür. Heleki 2. vites 3000de seri şekilde 3e atıp yüklenince turbo kıkırdar resmen.

Yokuş aşağı inerken viteste olmak her zaman iyidir. Hem motoru freni kullanır frenlerin kullanım süresini bir nebze artırırsınız hem de Enjeksiyonlu araçlardaki Cut-Off sistemi ile yakıt ekonomisi sağlarsınız. Bu konuda dedem ile çok tartıştım kendisi eski şöförlerden ama hala kafası karbüratörlü motorlara çalışıor o yüzden ben dizel motorun heleki yeni nesil commonrail turbolu dizelleirn kullanımını hiç öğretemedim.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net