Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - EN İYİ HIZLANMA NASIL? YARIŞLARDA AVANTAJLAR NEDİR
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

EN İYİ HIZLANMA NASIL? YARIŞLARDA AVANTAJLAR NEDİR

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Memed8572 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (2) Teşekkür(2)   Alıntı Memed8572 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: EN İYİ HIZLANMA NASIL? YARIŞLARDA AVANTAJLAR NEDİR
    Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 17:10
Bazıları için yarış tutkudur, heyecandır. Kuş serisinin yarışları bile heyecan verebilir bazılarına. Bu yazımı o heyeacanı taşıyıp da tekniğini geliştirmek istiyenler için yazıyorum. Peugeotcular her zaman bir adım önde olmalı :)

Bu tip yarışlarda genelde yarışı otomobil kazanır. Ama şöförün etkisi yadsınamaz. Sınırları zorlamak lazım, yavaş araçla hızlıyı geçip namımı yürütürüm diyorsanız buyrun.


İlk kalkıştan başlayalım isterseniz. İlk kalkış için aracı maksimum tork devrinden biraz daha yüksek bir devire getirin. Kalkış anında debriyajı olabildiğince az patinaj yaptıracak kadar çekin. Ama patinajsız kalkmaya çalışmayın.(Eğer aracınız birinci viteste gaza basınca asfaltı zorluyorsa patinaj miktarını azaltın.) Kalkış anında gaz ise sert bir şekilde köklenir. Bu sayede motorda yüksek kompresyon sağlanır ve ilk kalkışta bu size birkaç km/s ‘lik avantaj kazandırır. Aracınız patinaja çok düşse bile gazdan çekmeyin, devir kesiciye gelerek sizi aldatabilir. Patinaj çekiyorsa patinajın bitmesini bekleyin bitmeye yakın ayağınızı gazdan çekmeden vites değiştirin, ve devir kesiciye patinajsız kalmayın zaman kaybı yaşarsınız, vitesi yükseltince debriyajı sert bir şekilde bırakın.(Not: Bu durum, debriyaj bilyelerine zarar vermektedir. Bu tekniği vites değiştirirken daima yapacağız. Yalnız vites değiştirme devri çok önemlidir. Vitesi alt vitesin tekerlek gücünün o hızdaki üst vitesdeki tekerlek gücüne yaklaştığı noktada değiştirin. Bu size aracınızın yüksek güç bandından olabildiğince faydalanmanızı sağlar. Peki bu devir nedir? İlk vites için devir kesiciye yakın bir değer iken, vites büyüdükçe aracınızın maksimum güç verdiği değere yaklaşır ama halen daha üstündedir. Mesela 5700 rpm’de maksimum gücünü veren aracım için 1. viteste 6500′de vites değiştirirken , son vitese 6000 rpm’de atmaktayım. Gaza ne kadar basılmalı? Bu ise ikinci kıstas, eğer aracınız elektronik olarak ayarlıyorsa benzin basıncını kökleyebilirsiniz. Fakat aksi durumda iş sizin tecrübenize kalmış. Ama gazı araç hepsini istemeden köklemeyin. Gidebildiği kadar gaz verin. Biraz da rüzgar tünelinden bahsedeyim. Eğer yarışınız uzun sürdüyse ve 160-180 gibi rüzgar direncin çok arttığı hızlara çıktıysanız geçildiğiniz takdirde öndeki aracın tam arkasına geçin ve orada hız kazanın. Bu direnç o kadar fazladır ki aracınızın fabrika verisi son süratinde rüzgar direnci tam olarak motorunuzun üretebildiği güç kadardır. Son sürati 200 km/s olan otomobil başka bir aracın arkasında 210 km/s’ i  rahatlıkla bulabilir.

Yukarıda etik olarak yapılabilecekler sıralandı, şimdi gelelim etik olmayanlara.

Ağırlık çıkarmak; Başta aracınızdaki fazla ağırlıklar olmak üzere yedek lastiği çıkarmak, aracınıza başka şahısları almamak, benzini alt seviyede tutmak birbirine yakın araçlar için iyi stratejidir. Böyle çok can yakmışlığım var.

Soğuk motorla yarışmamak, yarış alanına gidene kadar aracı yüksek devirde kullanmak hem motoru geçici olarak temizler, yağı ideal kıvama getirir ve aracınızı yarışa hazırlar.

Peki bu son yazdıklarım size ne kadar kazandırır? 1000 kg’lik bir araç için 0-100 10 sn ise, 100 kg fazla ağırlık 1 saniye kayıp demektir. Buda 100km/s hızda yaklaşık olarak 2 araç boyuna tekabül eder. Buda denk araçlar için iyi bir avantajdır.

Bu yazdıklarımı denemek sizin sorumluluğunuzdadır. Sadece bilgi vermek amacı ile yazılmıştır.

Peugeot 1.6 XT 2001
Yukarı Dön
Barut Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2012
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2641
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Barut Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 22:07
bilgiler için teşekkürler çok işime yarayacak.
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver
206 1.4 Feline
206 1.6 Xs
206 1.4 Bva Colorline
Yukarı Dön
elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 23:11
paylaşım için teşekkürlerClap
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
plawert Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Haziran 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 164
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı plawert Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 23:27
Arkadas tamircimisin dukkan nerde bilelim o civarda bu hareketleri yapalim bari
206 x-desing 1.4 benzinli
Yukarı Dön
Memed8572 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Memed8572 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Nisan 2013 Saat 10:12
Rica ederim umarım işinize yarayacaktır bilgiler.

:)
Peugeot 1.6 XT 2001
Yukarı Dön
candanxyz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Mart 2013
Konum: bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 392
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı candanxyz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2013 Saat 19:37
Güzel.
''Bay Z''
Yukarı Dön
mstf shn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Nisan 2013
Konum: nevşehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 144
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mstf shn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2013 Saat 23:18
teşekkürler....
Peugeot 307 & 2006 & Comfort & HDI 1.6 110 Hp & 215 / 40 / R18
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 296 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 231 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 4939 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 534 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 359 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 551 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 167 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 530 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 719 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2128 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 970 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5366 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4700 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 1842 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 498 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2115 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37064 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 107557 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 3296 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 33029 15 Mehmetx
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Burak307xsi 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English