![]() |
|
EGZOZ MODİFİYESİ YAPARKEN BİLİNMESİ GEREKENLER |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Memed8572 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013 Konum: Denizli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 107 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Memed8572
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 16:58 |
DİKKATE ALMANIZDA FAYDA VAR.
Egzoz modifiyesi yapmadan modifiyeye başlayan kimseye rastlamak neredeyse imkansız. Bunun en büyük nedeni yapılmasının kolay olması, motor aksamına müdahale gerektirmemesi, ve sonrasıda araca kazandırdığı sportif sestir. (Zaten modifiye yapan insanların büyük çoğunluğu miktarı değişmekle beraber bu sesten hoşlanmaktadır.) Egzozu çıkarıp yerine performans egzozu takan herkes aracının 10hp, 15 hp güçlendiğini zannetmektedir. Halbuki o kazançlar o kadar da kolay olmamaktadır. Egzoz modifiyesinde akla gelen ilk uygulama katalizör iptalidir. Bu uygulama ile büyük ihtimalle aracın maksimum beygirini artırabilirsiniz. %4-5 civarınca bir kazanç elde edebilirsiniz. Çünkü genellikle katalizörler egzoz sistemi içinde darboğaz oluşturmaktadırlar. Fakat aracın dengesinide en çok bozan egzoz modifiyesidir. Aracın türüne bağlı olarak giriş ve çıkışında 1 yada 2 tane sensör bulunmaktadır. Bu sensörler aracın egzoz gazında ne kadar yanmamış yakıt olduğunu hesaplar ve araba beynine ona göre sinyal gönderir. Doğru sinyal gönderebilmesi için gazı çıkış hızının ve basıncının belli bir miktarda olması gerekir. Farklı durumlarda yani katalizör iptalinde sensör yanlış veri ölçeceği için aracın gaz tepkilerini azaltacak, alt devirlerini öldürecek, daha çok yakıt yakmasına neden olacaktır. Eğer katalizör iptali yapacaksanız şunları bilmenizde fayda var; - Katalizörler ömürleri çok uzun parçalardır, uzun süreli kötü yakıt alımı yada darbeye maruz kalırsa içi dökülebilir ve aracı boğabilir. (Ortalama ömürleri için ben 300.00+ km diyorum.) Bunun dışında aracın performansını km’den dolayı olumsuz etkilemezler. (80.000 yada 120.000 km gibi şeylerle karşılaşabilirsiniz inanmayın.) - Katalizör iptali sonrasında aracınızın verimi düşecektir.(Gaz tepkisi, ortalama tork ve güç,yakıt vs.). Aracınızın ortalama gücü düşmesine rağmen 5000rpm+ gibi devirlerdeki güç daha fazla olacaktır. - Aracınız daha fazla ses çıkaracaktır. (Düz boru ile en çok sesi ve performansı alırsınız. Bi tavsiye arabanızın orjinal orta susturucusunu katalizör yerine taktırıp, orta susturucu yerine daha geçirgen bir susturucu takmanızdır.) - Aracınız havayı daha çok kirletecek, gaza yüklendiğinizde pis kokuya neden olacaktır. Bazen araç içinden de hissedebilirsiniz. - Eğer içini kırdırırsanız çok çirkin bir ses çıkacaktır tavsiye etmem. - Egzoz sistemi ömrü kısalacaktır. Motordan çıkan sıcak daha direk son susturucuya kadar ulaşacaktır. - Muayene sıkıntınız olacaktır. - Sadece üst devirde bir miktar rahatlama olacaktır. - Chip tuning ile desteklenirse çevre kirliliği dışında bütün olumsuzlukları ortadan kaybolacaktır. (İyi bir remap gerekli) - Katalizör pahalı parçadır.(750+ TL) Egzozcular bir bahane ile dolmuş, çıkaralım arabanın gidişi iyileşir, çekişi artar az yakar vs. diyebilirler inanmayın. Kesinlikle yalan.
Eğer bunlara rağmen egzoz modifiyesi yapmaya halen kararlı iseniz şu şekilde yapılacak egzoz modifiyesinin verimi en fazla olacaktır. - Aracı en çok boğan susturucuyu ilk susturucu olarak motora yakın yerleştirin. (Aracın orjinal orta susturucusu ideal) - Araç sensörlerini yerinde bırakın, mümkünse yüksek gaz çıkışından etkilenmemesi için sensörü metal bir oyuk içerisinde saklayın. Böylece gerçek veriye daha bir ölçüm elde edersiniz. (Bunu yapacak egzozcu bulmak zor) - Aracın çıkan orta susturucusu yerine kaliteli bir performans orta susturucusu takın. - Aracın son susturucusu tüm modifiyeyi tamamlayan en son işlemdir. Aracın sesini belirler. Kötü bir susturucu performansa olumsuz etki yaparken kaliteli (Sebring,Remus,Supersprint gibi) egzozlar %1-2 gibi bir hp kazanımı sağlayabilirler. Tüm bunları yaptıktan sonra ortalama kazancınız %6-7 gibi olacaktır. Yakıtınız %10 oranında artacaktır. Alt devirlerde %10′u geçen miktarlarda tork ve güç kaybınız olacaktır. Tüm bu olumsuz etkileri chip tuning ve performans buji ve buji kablosu ile düzeltebilirsiniz. Unutmayın, araca müdahaleniz ile aracın dengesi bozulur ve başta elektronik sistem olmak üzere başka modifiyelere ihtiyaç duyar. alıntıdır |
|
Peugeot 1.6 XT 2001
|
|
![]() |
|
elsoberano ![]() 4. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012 Konum: Ankara Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2517 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı elsoberano
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
paylaşım için teşekkürler faydalı bilgiler .
|
|
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
|
![]() |
|
muhammed06 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2013 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 16 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muhammed06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
bilgiler için teşekkürler bende aracıma bi ss egzoz düşünüyorum elime para geçince chip ise malüm fiyattan ötürü biraz daha sonra
|
|
2004 307 1.4 HDI
|
|
![]() |
|
Memed8572 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013 Konum: Denizli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 107 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Memed8572
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Rica Ederim arkadaşlar umarım faydası dokunur
|
|
Peugeot 1.6 XT 2001
|
|
![]() |
|
outlaw ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Çok iyi bir açıklama olmuş ellerine sağlık tam benim arabayı anlatmış...
|
|
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc Laguna lip omp kule gergisi GTI jant 185/50/14 toyo proxes t1r |
|
![]() |
|
Memed8572 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013 Konum: Denizli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 107 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Memed8572
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
YARARLI OLMASINA SEVİNDİM. RİCA EDERİM |
|
Peugeot 1.6 XT 2001
|
|
![]() |
|
outlaw ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bende katalizörü iptal ettirdim 51 boru taktık carub egzoz yakıtta anam ağlıyor 20 tl benzinle 17 km yuhh artık ama araba baya değişti performansta değişim oldu kalkıştada ...
|
|
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc Laguna lip omp kule gergisi GTI jant 185/50/14 toyo proxes t1r |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |