Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - orjinalde 175 65 14 benimki 185 55 15
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

orjinalde 175 65 14 benimki 185 55 15

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
rhcpeppers Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Nisan - 1988

Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rhcpeppers Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: orjinalde 175 65 14 benimki 185 55 15
    Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 Saat 00:24
arkadaşlar benim aracın orjinali sanırım 175 65 14 araçtaki ise 185 55 15 ve çelik jant mevcut. bu durumda
yakıt 
konfor 
performans yönünden ne gibi bir durum söz konusu olur 
206 XT 2000 1.6 siyah
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 Saat 01:14
Orjinalini yazan: rhcpeppers rhcpeppers Yazdı:

arkadaşlar benim aracın orjinali sanırım 175 65 14 araçtaki ise 185 55 15 ve çelik jant mevcut. bu durumda
yakıt 
konfor 
performans yönünden ne gibi bir durum söz konusu olur 


Ben şuna inanıyorumki,

Lastik tabanı ve yanağındaki değişimler kadar lastik ve jantında kalitesi çok önemli.
Fabrikadan aldığımızda araçta 175/65/14 GoodYear GT3 lastik ve kara jant vardı. İlk gün çin işi japon işi bunu yapan iki kişi hesabı hediye jant aldık taktık bu lastiklere. 6-7 ayda bir balans mecburiyetine düştüm. Lastiğin performansı gayet iyi idi. Islak zeminde harika diyebilirm ama kışın rezaletti. Ve aşırı ses yapıyordu. 10000Km sonra sattım lastikleri O ara kıştı michelin alpin a4 aldım kara jantlara ses baya kesildi. yol tutuşu hissedilir derecede arttı buna bağlı yakıtta arttı.

Bu sene nisan ayında mevcut jantlara kısıtlı bütcemden ötürü sadece lastik alabildim. Michelinden yana karar kıldım ve eneggy saver aldım. Good Year ile inanın tartışılmaz yumuşak ve kaliteli idi. Ama ıslak zeminde goodyear daha iyi diyebilrim. Kış deneyimim olmadı. Yol sesi baya kesildi. Yakıt aynı kaldı.


Gelelim lastik ebatlarındaki değişime. Dediğim gibi kullanacağınız lastik ve janta bağlı olarak iyi ve kötü sonuçlar doğacaktır illaki.

175/65/14 sert lastik ile 185/55/15 yumuşak lastik bir olmaz 15" belki daha konforlu olacaktır.
Taban genişlemesi sürtünme yüzeyini arttıracağı için yol tutuşu artacak ama buna bağlı küçük oranda yakıt tüketimi de artacaktır.

Jantta aynı şekilde. Hafif ve kaliteli bir jant aracı daha az yoracaktır.
Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11676
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 Saat 01:32
Orjinalini yazan: rhcpeppers rhcpeppers Yazdı:

arkadaşlar benim aracın orjinali sanırım 175 65 14 araçtaki ise 185 55 15 ve çelik jant mevcut. bu durumda
yakıt 
konfor 
performans yönünden ne gibi bir durum söz konusu olur 

Yakıtta performansta ve konforda çok az bir fark olur.
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
DeRyCK Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Ekim 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 362
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı DeRyCK Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 Saat 01:52
bende de aynı durum var. hesaplamada çok az bir fark çıkıyor.
Yukarı Dön
rhcpeppers Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Nisan - 1988

Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rhcpeppers Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 Saat 02:48
yani şöylede sorayım. pek anlamıyorum ama sanırım  jant 15 inç. ben bu araca hangi ebatta lastik takarsam en iyi sonucu elde ederim. 14inçlik lastik takılmaz mı? özellikle konfor açısından hangisi uyar
206 XT 2000 1.6 siyah
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 Saat 03:32
Hocam şunları temelde bilin;

Lastik üzerinde yazan 175/65/14 kodları;
Lastiğin
175 Taban ölüçüsü
65 yanak oranı
14 iç boş çeper çapıdır(jant girecek)





Peugeot 206 4 kapı için fabrika çıkışı veriler 175/65/14 ölçüsünde lastik ve et25 oranında jant kullanılmasıdır.

175/65/14 lastiğe sadece 14" jant takılabilir.
185/55/15 lastiğe ise sadece 15" jant takılabilir.

14-15-16-17 " jantlar arasında geçişlerde orjinal oranı tutturmak mümkün değil. %2-3 fark muhakkak olacak. Bunun için en yakın değerler şu şekilde:

14 jant için 65 yanak
15 jant için 55 yanak (50de kullanılabilir ama konfor düşer)
16 jant için 45 yanak
17 jant için 40 yanak (görünüm için 35 kullanan da var )

Taban ölçüsü ise alacağınız lastiğin marka ve modeline göre değişkenlik gösterir.

14" için tavisye edilen taban 175
15" için tavisye edilen taban 185 (185 nadir olur 195 daha yaygın ve ucuzdur)
16" için tavisye edilen taban 195
17" için tavisye edilen taban 205


Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11676
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 Saat 13:09
Orjinalini yazan: rhcpeppers rhcpeppers Yazdı:

yani şöylede sorayım. pek anlamıyorum ama sanırım  jant 15 inç. ben bu araca hangi ebatta lastik takarsam en iyi sonucu elde ederim. 14inçlik lastik takılmaz mı? özellikle konfor açısından hangisi uyar


15 inc e 14 inc takılmaz 2.54 cm lik bir fark var. Konfor dersen 175 65 14 ve Michelin gibi yumuşak kıvamlı lastik alırsan konforlu bir şekilde aracını kullanabilirsin. Aracında fabrika verilerine yakın yakar.
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
tellotello Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1121
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tellotello Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 Saat 14:01
14 inç takılmaz çünkü elinizde 15 inç jant var. Eğer lastikleri yanyana görme imkanınız olursa Gökhan Bey'in bahsettiği 2.54 santimetrelik farkı hemen farkedersiniz. İnsandaki ayak gibi düşünürsek ayağına dar gelir zavallıcığın topuklar dışarıda kalır LOL. Şaka bir yana ben fikir sahibi olmak için genelde dönüşüm tablolarını kullanıyorum. Şu adresteki dönüşüm tablosuna göre baktığımızda aslında bu ebatlar aracınız için dönüşüm açısından gayet uygun lastikler gibi görünüyor. 

http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx

Orada da dendiği gibi "Değişim yüzdesi %3 daha büyük veya daha küçük ebatlardaki ölçüleri Yakıt tüketimi, Yol tutuş ve Fren güvenliği açısından tavsiye etmiyoruz.". Sizin kullandığınız lastikle orijinali arasında 0.24 lük bir fark görünüyor ki bu da iyi. Yanlış bakmadıysam eğer. Sizde girip bakarsanız daha iyi olur. 

Bu arada buradaki hesaplama Ali arkadaşımızın dediklerini otomatik olarak uyguluyor aslında onun son dediklerinden pek bir farkı yok.
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
Yukarı Dön
rhcpeppers Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Nisan - 1988

Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rhcpeppers Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2012 Saat 00:19
bilgiler için teşekkürler arkadaşlar
206 XT 2000 1.6 siyah
Yukarı Dön
rhcpeppers Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Nisan - 1988

Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rhcpeppers Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2012 Saat 00:29
ayrıca konfor için ne yapabilirim ?
206 XT 2000 1.6 siyah
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2012 Saat 01:01
Orjinalini yazan: rhcpeppers rhcpeppers Yazdı:

ayrıca konfor için ne yapabilirim ?



175/65/14 Michelin Energy Saver lastik
14" orjinal kara jant ve uygun bir kapak
Uygun lastik iç hava basıncı
Montaj sonrası detaylı rot balans


emin olun daha konforlusunu bulamazsınız.

Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
rhcpeppers Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Nisan - 1988

Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rhcpeppers Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2012 Saat 01:11
mutlaka öyle ama bu jant üzerinden konuşalım.;) sanırım bu jantlarla devam. yani yanak kalınlaşsa mesela..
206 XT 2000 1.6 siyah
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2012 Saat 01:27
Orjinalini yazan: rhcpeppers rhcpeppers Yazdı:

mutlaka öyle ama bu jant üzerinden konuşalım.;) sanırım bu jantlarla devam. yani yanak kalınlaşsa mesela..


Aracın üzerindeki lastik ebatları ideal olandır. Yanak ölçüsü tabanın belirli bir yüzdesi olduğu için siz bununla oynadığınızda idealin dışına çıkacaksınız beraberinde sıkıntılar yaratacak.

185/60/15 diye bir lastik takmanız durumunda olabilecekler,

-Lastik ve jant güzelce yerine oturur bijonlar sıkılır,
-Araç liftten iner.
-Gözle görülür bir şekilde araç yerden havaya doğru kalkar(önceki haline göre) ve lastik her yönden davlumbaza yaklaşır. 
-esneme sırasında sürtme, ön tekerlerin dönüşlerinde sürtme gibi sorunlar başlar. Aracın yerden yükselmesi denge bozukluğuna yol açabilir.


Eğer konfor arıyorsanız ve bunu 15" lastikle başarmak istiyorsanız tavsiyem yumuşak bir lastik kullanmanız. Lastik basınçları uygun bir seviyede olmasını sürekli sağlamanız ve ön-arka takımın kontrolü.
Jant ve yer arasındaki mesafe ne kadar uzak olur ise daha çok hava dolar. Bu yumuşak bir lastik tabanı ve yanağı ile size keyifli bir yol sunar.



Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
rhcpeppers Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Nisan - 1988

Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rhcpeppers Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2012 Saat 01:33
yumuşak lastik önerisi alabilirmyim? sanırım boyut olarak 185 55 15 yumuşak lastik almamı öneriyosun. ayrıca kara jant 170 lira bir ilan gördüm 206dan çıkma orjinal ve kapakları üstünde. bu parayı edermi sizce ?
206 XT 2000 1.6 siyah
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2012 Saat 01:38
Orjinalini yazan: rhcpeppers rhcpeppers Yazdı:

yumuşak lastik önerisi alabilirmyim? sanırım boyut olarak 185 55 15 yumuşak lastik almamı öneriyosun. ayrıca kara jant 170 lira bir ilan gördüm 206dan çıkma orjinal ve kapakları üstünde. bu parayı edermi sizce ?


Kara jant için fiyat değişiyor. kapakla beraber 100-200 fiyat biçiyorlar arası size uygun olan alabilirisniz.

Benim lastik önerim biraz klasik olacak ama michelin. Bir aile geleneği bizde. 185/55/15 energy saver ve pilot exalto var ama ben energy saver tavsiye ederim. diğerine nazaran daha yumuşak.

Ben yazın çelik jant üzeirnde 175/65/14 michelin energy saver
kışın kara jant üzerinde 175/65/14 michelin alpin a4 kullanıyorum.

Her ikisinden de çok memnunum fabrika çıkışı goodyear gt3 vardı sattım kurtuldum.


Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
rhcpeppers Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Nisan - 1988

Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rhcpeppers Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2012 Saat 01:50
verdiğin bilgiler için teşekkürler bi bakayım duruma göre ayar verecem artık
206 XT 2000 1.6 siyah
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 7335 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 1547 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 7706 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 195 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2635 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 139 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 9468 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 409 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 253 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 206 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 407 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 254 0 Bayram 0816
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 178 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 235 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 234 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 784 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 303 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 272 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 971 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 381 0 kartal5200
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
talip206 4
selahattnsahman 3
konfor 2
TİMSAH 71 2
kralex18 2
VedatAkçay 1
Arslanalp2000 1
a.selim 1
eRRoR 1
ErkamC 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English