![]() |
|
Modifiye ve Tuning Arasındaki Farklar... |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 14 Kasım 2008 Saat 20:20 |
|
![]() Motorun gücünü artırmak, fren sistemini güçlendirmek, kabin ve karoserde bir takım değişiklikler yapmak,aracın daha süratli görüntüsü ve hızıyla dikkati çeken bir otomobil haline getirilmesi için yapılan değişikliklerdir.Diğer otomobillerden ayırt edilen en büyük özellik de bu olsa gerek. Modifiyenin en çarpıcı özelliği motor gücünü artırmaktır. Daha geniş piston kullanmak ya da eksantrik milinin derecesini değiştirmek, motora güç kazandırmanın en etkin yolları. Bununla birlikte, elektronik beyin programının geliştirilmesi ve hava emmeyle egzoz sisteminin modifikasyonu. Turbo motorlarda bu işlemlerin yanında Turbo valfinin basınç limitini artırılması, intercooler’i büyütmek ve blow-off supabı monte ederek güç artırılabiliyor. Otomobillerde yapılan bu teknik değişiklikler sadece sürat yapması için değil, yol tutuşu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artırmayı da kapsıyor. Bu değişimlerin hepsi bir zincir olarak da düşünmemiz mümkün.Bu yüzden zincirlerden biri eksik olduğu zaman mutlaka olumsuz bir faktörle karşılaşmak kaçınılmaz oluyor.Örneğin;Gücü artırılan otomobili yolda tutmak için birtakım teknik değişiklikler yapmak ve güvenli durabilmesini sağlamak için fren sistemini güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik olduğunda, ölümle dahi sonuçlanabilecek kazaların yaşanması her an mümkün. Bu nedenle modifiye işlemini yaptırırken doğru sıralama yapmak gerekiyor. Bu arada kullanılan parçaların titizlikle seçilmesi mutlaka belgeli ve trafikte kullanıma uygun olduğuna dikkat etmek gerekiyor.Bu işlemi yaptırırken ilk yapılması gereken profesyonel kişilerden yardım alınması olmalıdır.Teknolojinin gelişmesi ile birlikte otomobillerinde farklı zevklere göre tasarlanması sağlandı. Bu farklı tasarımların ortaya çıkmasında belki de en büyük pay sahibi motor sporlarının oldu.Kabin içindeki süslemelerden alüminyum görünümlü depo kapaklarına kadar tüm aksesuarların temelinde Motor sporları yatıyor.Dış görünümde lastik-jant, karoser kiti, farlar, far kasları, son susturucular,hava kanalları ve aynalar otomobilin otomobili diğer otomobillerden farklı kılan özellikler. Bu aksesuarlardan bir bölümü, otomobilin sadece görünümüne değil , yol tutuşuna da katkı sağlıyor. Kabindeyse Renkli göstergeler,vites topuzu, direksiyon simidi,konsol kaplamaları koltuklar yapılan değişiklikler arasında yer alıyor. Dikkat edilmesi gereken diğer bir hususta modifiyeli araçları kullanırken kendi hız zevkiniz için başkalarının canını tehlikeye sokacak şekilde caddelerde yarış yapmak yerine çeşitli kuruluşların düzenlediği yarışlarda adrenalinizi yükseltmenizi tavsiye ederiz.Unutmayın ki cadde ve sokaklarda yapılan hız özgürlük değildir. |
||
![]() |
||
SİNAN GTI ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 05 Ağustos 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 219 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı SİNAN GTI
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aracın dısına yapılan goruntusunu degıstıren hersey tunıngtır motor ve yuruyenı guclendırmek modıfıyedır
|
||
![]() |
||
sinan-s ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
+++++++++++++++++++
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
BENDE KATILIYORUM HER İKİSİDE OLUCAK GÖRÜNTÜN OLCAK Kİ GÜCÜN OLSUN GÜCÜN OLSUN Kİ ŞEKLİN OLSUN
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tuning Ayar Vermektir,Modifiye'de Ayara Cevap Vermek.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
||
![]() |
||
haruncoskun ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1504 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı haruncoskun
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
pt sticker i modifiyedir. hatta 5 hp verdiğini duymuştum :)
|
||
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda
![]() ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
katılıyorum....
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kelime manası ile modifikasyon italyancada Modificata dan gelir Arap ülkelerinde Tadilat tır bunun karsılıgı Tuning ise Tune etmekten gelir ve manası ayarlamaktır
Sonuc olarak Modifiye Yani tadılat yaptıgınız Araca bir nevi set-up yapmaktır Tuning Ama Turkiyedeki kullanım şekli bu iki kavramın Senceer kardeşimin anlattııgı gibidir... |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
her işlem biraz yalnış olmuş burda ama bana göre mod sayılmaz başkasına göre mod sayılabilir :)
|
||
![]() |
||
MirakGTI ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: TU5J4L Durum: Aktif Değil Mesajlar: 680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
cam filmi nedir
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bence bu camianın adı TUNING
yapılan her işlem MODİFİYE (apaçilik dışında) Düzenleyen ZaZu - 08 Ekim 2008 Saat 09:32 |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tuning Araçın Dış Görüşünü İle Oynamak / Modifiye İse Motorunu Güçlendirmektir.Halk Arasında Modlu ve Araç Modlamak Terimleride Geçer.
Bir Kaç Örnek İle;
Angel Far Takmak Tuning / Spor Egzoz Takmak Modifiyedir.
Logo İptali Tuning / Açık Hava Fitresi Modifiyedir.
Fren Kaliperlerini Kırmızıya Boyamak Tuning / Kaliper İçindeki Balatayı Brembo İle Değiştirmek Modifiyedir.
Kısacası;
Tuning Ayar Vermektir,Modifiye'de Ayara Cevap Vermek.
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |