![]() |
|
Sanırsam elektronik sistemim çöktü. |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
Psh ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 31 Ağustos 2012 Saat 21:50 |
|
2005 model look 1.6 benzinli 307 aracım var. Son üretim olduğu için cd çalar falan 2006 modellerinden. Hele birde sustalı anahtarlık sıkıntım var ki o ayrı konu.
Gelelim sıkıntısına: Yolda gider iken öncelikle devir göstergesini farkettim. Devir yükselir iken sıkıntı yok ama devir düşüşünde titreyerek düşüyordu. Sonra sistem ikaz sesi geldi. Ekranda break system fault yazısı çıktı. Hatta gösterge panelinde stop yazısı yandı. Ama araç çalışmasında en ufak sorun yoktu. Frenlerde de fiziksel olarak bir sıkıntı yoktu. Sonra abs ve airbag hatalarını verdi ve gösterge panelinde yanmaya başladılar. Hidrolik direksiyon çalışmıyor. Ama aracın çalışmasında en ufak tekleme yok. Yaptıracağım ama daha önceden yaşamış olduğum marş otomatiği sıkıntım var 6 ay resmen süründüm ve epey pahalıya mal olduğu için bilgi sahibi arkadaşlardan bu konuda destek almayı uygun gördüm. Para harcayacağım orası garanti. Lakin beyni değiştir olmadı kolu değiştir gene olmadı soketi değiştir çıkan kolu da artık ne yaparsın bilmem muhabbetine girmek istemiyorum. Marş motorunun deneme yanılması çok acıtmadı belki ama bu sorun hakikaten acıtır o duruma düşer isem. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Merhabalar,
Bu tarz garip elektriksel sorunlar aracin alternatorunden kaynaklanabiliyor. Bir islem yaptirmadan once ilk olarak akunuzu ve alternatorunuzu bir olcturun. Olcturdukten sonra burayi bilgilendirebilirseniz daha fazla neler yapilabilir bakariz. Yeni uyelerimizin kendilerini tanitmalari gerekiyor. Lutfen imzamdaki linke bir ugrayiniz. Gecmis olsun. |
||
![]() |
||
Psh ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yeni değilim. :)
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9677&PID=137685 Bu da oraya kayıt olduğum gün attığım imza. :)
Alternatör ve aküyü kontrol ettirdim. Onlarda bir sıkıntı yok. BSI da sıkıntı olabilir dendi bende şu an onu sökmüş durumdayım. Lehimleri, entegreleri kontrol ediyorum. Farklı fikir var ise eğer ciddiye alınacağından emin olabilirsiniz.
|
||
![]() |
||
Psh ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
BSI beyni incelemem bitti arkadaşlar. Herhangi bir entegrede yanma, bir yerde kopma veya bir hasar göremedim. Zaten vernikle devreyi sağlam kapamışlar. Kolayına arıza yapacak gibi değil. Gerçi arka yüzünü açmadım. Vernik yapıştırmış onu. Son 1 aydır sinyal kolunda anormallik vardı. Farları kapatınca yanık kalmalar gibi. Acaba orada bir kısa devre oluşup hasar vermiş midir merak ediyorum. Arıza yapan sadece yazılım mıdır? Tecrübeli arkadaşlardan bu konularda yardım beklemekteyim.
|
||
![]() |
||
Psh ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
BSI temizliği işe yaramamış arkadaşlar. Ama sinyal kolundaki arıza kaybolmuş durumda. Yani arıza zamanında kolda değil BSI beyninde imiş. Anladığım BSI değişecek. Yurt dışından 200 $ a sıfırını buldum. PART NUMBER ON UNIT 9663510180 BSI 2004 yazıyor üstünde. Parçanın uygunluğunu nasıl test edebilirim.
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bence 100% emin olmadan boyle bir ise kalkismayin. Soylediginiz gibi BSI oyle kolay kolay ariza yapacak bir kisim degildir ama tabii ki arizalandigi durumlar da vardir. Ayrica alacaginiz BSI'in sifir olmasi gerekiyor. Cikma alirsaniz ECU+BSI takimini almaniz gerekiyor. Eger alacaginiz takimda kayitli olan kilometre sayaci sizin simdiki kilomtrenizden fazla ise o durumda gosterge panelini de almaniz gerekir. Yani is ustune is. Bence birde yetkili servisten oneri ve fiyat alin. |
||
![]() |
||
Psh ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bir elektronikçiye göstereceğim beyni. Eğer o da çözemez ise ben yetkili servisin yolunu tutar. Anladığım zaten narin olan 307 nin elektronik aksamına dışarıdan dengesiz müdahale pahalıya mal olabilir. Yetkili servis hatası nedeni ile garanti dışı kalan birisi olarak oraya da pek güvenmiyorum ama hadi hayırlısı diyelim.
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Peki hic aracinizi PP2000'e baglatip hata kodlarini okutturdunuz mu? |
||
![]() |
||
istanbullu_3886 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Aralık - 1973 Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011 Konum: ist/esenyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 841 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı istanbullu_3886
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bsı beyni almana gerek yok izmitte bilmiyorum ama sanıyorum bektaş elektronik diye biyer varmış formdan okuduguma göre istanbulda tamir eden işinde oldukça iyi olan beyinciler var koliva kardeşim haklı kilometre konusunda ama iki beyinen parça degiştirerek kilometre işinide çözüyorlar keza benim araçta öyle yaptılar ama bence beyin almadan önce kendi beynini tamir etme yoluna git tabiki ilk önce arızanın beyinden kaynaklı olduguna emin ol ama sanki senin arızan tesisatsal gibi geliyor bana sanki kablolar atlama yapıyormuş gibi
|
||
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
|
||
![]() |
||
Psh ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sıkıntının tesisatsal olduğunu düşünmek istemiyorum. O tamamen benim görüş alanımın dışına çıkıp servisçinin benim bilmediğim bir şeyleri tamir ettiğini söylemesi demek. Çok düzenli ya da arabasını kendi tamir eden adamlardan değilimdir. Ama arabamın neresine anahtar vurulduğunu bilmez isem o arabaya binemem. Bir tür arıza da benim bsi da var sanırsam. :) Yani benim bilmediğim şey illaki var. Hatta çoğu şeyi bilmiyorum ama dediğim gibi neresine ne yapıldı bilmek zorundayım. Bu nedenle servisçi arkadaşlar beni yadırgamasın. Ya araba kullanmayacağım ya da bana katlanan bir servisçi bulacağım artık. :) Muhabbetim iyidir çokta sıkmam aslında.
Gelelim sorunuma. Bu aralar nedense azaldı. Yetkili servise bugün aracı gösterdiğimde onlarda bsi 'ı onayladılar. Ama arıza yı önce yazılım atarak düzeltmeyi deneyeceğiz dediler. Yani yazılım arızası olabilirmiş. 70 lira gibi bir fiyatı varmış. Eğer olmaz ise bsi ı değiştiririz dediler. O nedenle yazılım güncellemeyi önce bir denemek istiyorum. Olmaz ise beyni elektronikçiye götürüp masaya yatırmayı planlıyorum. Yazılımı atan yerler illaki vardır. İşin aslı türlü elektronik edevata bende zamanında yazılım atmışlığım hatta kendim program yazıp atmışlığım bile vardır. Ama bu peugeot firmasının 2 aynı model arabasında üretim zamanında 1 hafta fark oldu mu donanım farkı çıktığı için yazılımın yetkili servislerin elinde olan şaseye göre donanım arşivinden yapılmasının çok daha doğru olacağını düşünüyorum. (Aracım look 1.6 ve arkadaşın look 1.6 sından 2 hafta sonra almama rağmen cd çalarından tutun anahtarına kadar farklı.) Gelişmelerden sizleri de haberdar edeceğim arkadaşlar. Gene bu arada aklınıza takılan bir şey olur ise yazın arkadaşlar. |
||
![]() |
||
Psh ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Evvet arkadaşlar sorunu sonunda çözdük. Dinamodanmış. Normalde ölçer iken sıkıntı yok. Hatta çalışır ikende sıkıntı yok. Ama ara ara birden voltajda atlamaya sebep oluyormuş. Onu da 2 tane osram sol farı 10 dakika ara ile kesince ben fakeettim. Resmen kablo ile multimetreyi gösterge paneline kadar uzattım ve hatanın oluştuğu anda 17 voltu okudum. Sürekli yapmıyor arada yapıyor bunu. O nedenle tespit zor oldu. Bsi a o kadar küfür ettim artık adını anar iken utanıyorum. :) Meğer isem arkadaş voltaj atlaması olunca yanmasın sistem sahibime masraf çıkmasın diye ölü taklidi yapıyormuş. 8. yıla girdi birlikteliğimiz. Değiştiremiyorum bir türlü. Sanırsam bende pert olana kadar gider bu araba. Bu gibi sıkıntıları da artık iyice öğreneceğim.
|
||
![]() |
||
simirnoffredbull ![]() 1. Vites ![]() ![]() 26 - Şubat - 1990 Kayıt Tarihi: 02 Kasım 2011 Konum: edirne Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı simirnoffredbull
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
uğraşını tebrik ettim:)
|
||
2006 Peugeot 307 1.4 comfort
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Demistim degil mi ![]() |
||
![]() |
||
Psh ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Haklısın hocam demiştin. Lakin bende kontrol etmiştim. Sistemin ölçümlerinde hiç sıkıntı yoktu. Şanssızlığım sıkıntının arada anlık çıkması imiş. Yoksa kafadan ilk gün bitirecektik olayı ne güzel. :) Ama bu şekilde olması da iyi oldu. En azından okuyan arkadaşlara yaşamadan tecrübe ettirdik. Arızayı da konjektörü değiştirerek hallettik. Aslında dinamoyu değiştirecektim lakin cumartesi günü öğleden sonra Kocaeli nde sadece konjektörü bulabildim. İşçilik dahil 120 liraya olayı bitirdik.
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |