Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Sanırsam elektronik sistemim çöktü.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24661
Tarih: 16 Haziran 2025 Saat 07:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Sanırsam elektronik sistemim çöktü.
Mesajı Yazan: Psh
Konu: Sanırsam elektronik sistemim çöktü.
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2012 Saat 21:50
2005 model look 1.6 benzinli 307 aracım var. Son üretim olduğu için cd çalar falan 2006 modellerinden. Hele birde sustalı anahtarlık sıkıntım var ki o ayrı konu.

Gelelim sıkıntısına: 
Yolda gider iken öncelikle devir göstergesini farkettim. Devir yükselir iken sıkıntı yok ama devir düşüşünde titreyerek düşüyordu. Sonra sistem ikaz sesi geldi. Ekranda break system fault yazısı çıktı. Hatta gösterge panelinde stop yazısı yandı. Ama araç çalışmasında en ufak sorun yoktu. Frenlerde de fiziksel olarak bir sıkıntı yoktu. Sonra abs ve airbag hatalarını verdi ve gösterge panelinde yanmaya başladılar. Hidrolik direksiyon çalışmıyor. Ama aracın çalışmasında en ufak tekleme yok. Yaptıracağım ama daha önceden yaşamış olduğum marş otomatiği sıkıntım var 6 ay resmen süründüm ve epey pahalıya mal olduğu için bilgi sahibi arkadaşlardan bu konuda destek almayı uygun gördüm. Para harcayacağım orası garanti. Lakin beyni değiştir olmadı kolu değiştir gene olmadı soketi değiştir çıkan kolu da artık ne yaparsın bilmem muhabbetine girmek istemiyorum. Marş motorunun deneme yanılması çok acıtmadı belki ama bu sorun hakikaten acıtır o duruma düşer isem. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2012 Saat 06:04
Merhabalar,

Bu tarz garip elektriksel sorunlar aracin alternatorunden kaynaklanabiliyor. Bir islem yaptirmadan once ilk olarak akunuzu ve alternatorunuzu bir olcturun. Olcturdukten sonra burayi bilgilendirebilirseniz daha fazla neler yapilabilir bakariz.

Yeni uyelerimizin kendilerini tanitmalari gerekiyor. Lutfen imzamdaki linke bir ugrayiniz.

Gecmis olsun.


Mesajı Yazan: Psh
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2012 Saat 20:05
Yeni değilim. :)  http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9677&PID=137685" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9677&PID=137685  Bu da oraya kayıt olduğum gün attığım imza. :)

Alternatör ve aküyü kontrol ettirdim. Onlarda bir sıkıntı yok. BSI da sıkıntı olabilir dendi bende şu an onu sökmüş durumdayım. Lehimleri, entegreleri kontrol ediyorum. Farklı fikir var ise eğer ciddiye alınacağından emin olabilirsiniz. 


Mesajı Yazan: Psh
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2012 Saat 21:50
BSI beyni incelemem bitti arkadaşlar. Herhangi bir entegrede yanma, bir yerde kopma veya bir hasar göremedim. Zaten vernikle devreyi sağlam kapamışlar. Kolayına arıza yapacak gibi değil. Gerçi arka yüzünü açmadım. Vernik yapıştırmış onu. Son 1 aydır sinyal kolunda anormallik vardı. Farları kapatınca yanık kalmalar gibi. Acaba orada bir kısa devre oluşup hasar vermiş midir merak ediyorum. Arıza yapan sadece yazılım mıdır? Tecrübeli arkadaşlardan bu konularda yardım beklemekteyim.


Mesajı Yazan: Psh
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2012 Saat 01:11
BSI temizliği işe yaramamış arkadaşlar. Ama sinyal kolundaki arıza kaybolmuş durumda. Yani arıza zamanında kolda değil BSI beyninde imiş. Anladığım BSI değişecek. Yurt dışından 200 $ a sıfırını buldum. PART NUMBER ON UNIT  9663510180  BSI 2004 yazıyor üstünde. Parçanın uygunluğunu nasıl test edebilirim.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2012 Saat 08:17
Orjinalini yazan: Psh Psh Yazdı:

BSI temizliği işe yaramamış arkadaşlar. Ama sinyal kolundaki arıza kaybolmuş durumda. Yani arıza zamanında kolda değil BSI beyninde imiş. Anladığım BSI değişecek. Yurt dışından 200 $ a sıfırını buldum. PART NUMBER ON UNIT  9663510180  BSI 2004 yazıyor üstünde. Parçanın uygunluğunu nasıl test edebilirim.


Bence 100% emin olmadan boyle bir ise kalkismayin. Soylediginiz gibi BSI oyle kolay kolay ariza yapacak bir kisim degildir ama tabii ki arizalandigi durumlar da vardir. Ayrica alacaginiz BSI'in sifir olmasi gerekiyor. Cikma alirsaniz ECU+BSI takimini almaniz gerekiyor. Eger alacaginiz takimda kayitli olan kilometre sayaci sizin simdiki kilomtrenizden fazla ise o durumda gosterge panelini de almaniz gerekir. Yani is ustune is. Bence birde yetkili servisten oneri ve fiyat alin.


Mesajı Yazan: Psh
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2012 Saat 21:57
Bir elektronikçiye göstereceğim beyni. Eğer o da çözemez ise ben yetkili servisin yolunu tutar. Anladığım zaten narin olan 307 nin elektronik aksamına dışarıdan dengesiz müdahale pahalıya mal olabilir. Yetkili servis hatası nedeni ile garanti dışı kalan birisi olarak oraya da pek güvenmiyorum ama hadi hayırlısı diyelim.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2012 Saat 22:04
Orjinalini yazan: Psh Psh Yazdı:

Bir elektronikçiye göstereceğim beyni. Eğer o da çözemez ise ben yetkili servisin yolunu tutar. Anladığım zaten narin olan 307 nin elektronik aksamına dışarıdan dengesiz müdahale pahalıya mal olabilir. Yetkili servis hatası nedeni ile garanti dışı kalan birisi olarak oraya da pek güvenmiyorum ama hadi hayırlısı diyelim.


Peki hic aracinizi PP2000'e baglatip hata kodlarini okutturdunuz mu?


Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2012 Saat 22:10
bsı beyni almana gerek yok izmitte bilmiyorum ama sanıyorum bektaş elektronik diye biyer varmış formdan okuduguma göre istanbulda tamir eden işinde oldukça iyi olan beyinciler var koliva kardeşim haklı kilometre konusunda ama iki beyinen parça degiştirerek kilometre işinide çözüyorlar keza benim araçta öyle yaptılar ama bence beyin almadan önce kendi beynini tamir etme yoluna git tabiki ilk önce arızanın beyinden kaynaklı olduguna emin ol ama sanki senin arızan tesisatsal gibi geliyor bana sanki kablolar atlama yapıyormuş gibi 

-------------
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci


Mesajı Yazan: Psh
Mesaj Tarihi: 11 Eylül 2012 Saat 02:43
Sıkıntının tesisatsal olduğunu düşünmek istemiyorum. O tamamen benim görüş alanımın dışına çıkıp servisçinin benim bilmediğim bir şeyleri tamir ettiğini söylemesi demek. Çok düzenli ya da arabasını kendi tamir eden adamlardan değilimdir. Ama arabamın neresine anahtar vurulduğunu bilmez isem o arabaya binemem. Bir tür arıza da benim bsi da var sanırsam. :) Yani benim bilmediğim şey illaki var. Hatta çoğu şeyi bilmiyorum ama dediğim gibi neresine ne yapıldı bilmek zorundayım. Bu nedenle servisçi arkadaşlar beni yadırgamasın. Ya araba kullanmayacağım ya da bana katlanan bir servisçi bulacağım artık. :) Muhabbetim iyidir çokta sıkmam aslında.

Gelelim sorunuma. Bu aralar nedense azaldı. Yetkili servise bugün aracı gösterdiğimde onlarda bsi 'ı onayladılar. Ama arıza yı önce yazılım atarak düzeltmeyi deneyeceğiz dediler. Yani yazılım arızası olabilirmiş. 70 lira gibi bir fiyatı varmış. Eğer olmaz ise bsi ı değiştiririz dediler. O nedenle yazılım güncellemeyi önce bir denemek istiyorum. Olmaz ise beyni elektronikçiye götürüp masaya yatırmayı planlıyorum. Yazılımı atan yerler illaki vardır. İşin aslı türlü elektronik edevata bende zamanında yazılım atmışlığım hatta kendim program yazıp atmışlığım bile vardır. Ama bu peugeot firmasının 2 aynı model arabasında üretim zamanında 1 hafta fark oldu mu donanım farkı çıktığı için yazılımın yetkili servislerin elinde olan şaseye göre donanım arşivinden yapılmasının çok daha doğru olacağını düşünüyorum. (Aracım look 1.6 ve arkadaşın look 1.6 sından 2 hafta sonra almama rağmen cd çalarından tutun anahtarına kadar farklı.) Gelişmelerden sizleri de haberdar edeceğim arkadaşlar. Gene bu arada aklınıza takılan bir şey olur ise yazın arkadaşlar.


Mesajı Yazan: Psh
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2012 Saat 00:48
Evvet arkadaşlar sorunu sonunda çözdük. Dinamodanmış. Normalde ölçer iken sıkıntı yok. Hatta çalışır ikende sıkıntı yok. Ama ara ara birden voltajda atlamaya sebep oluyormuş. Onu da 2 tane osram sol farı 10 dakika ara ile kesince ben fakeettim. Resmen kablo ile multimetreyi gösterge paneline kadar uzattım ve hatanın oluştuğu anda 17 voltu okudum. Sürekli yapmıyor arada yapıyor bunu. O nedenle tespit zor oldu. Bsi a o kadar küfür ettim artık adını anar iken utanıyorum. :) Meğer isem arkadaş voltaj atlaması olunca yanmasın sistem sahibime masraf çıkmasın diye ölü taklidi yapıyormuş. 8. yıla girdi birlikteliğimiz. Değiştiremiyorum bir türlü. Sanırsam bende pert olana kadar gider bu araba. Bu gibi sıkıntıları da artık iyice öğreneceğim.


Mesajı Yazan: simirnoffredbull
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2012 Saat 02:16
uğraşını tebrik ettim:)

-------------
2006 Peugeot 307 1.4 comfort


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2012 Saat 11:45
Orjinalini yazan: Psh Psh Yazdı:

Evvet arkadaşlar sorunu sonunda çözdük. Dinamodanmış. Normalde ölçer iken sıkıntı yok. Hatta çalışır ikende sıkıntı yok. Ama ara ara birden voltajda atlamaya sebep oluyormuş. Onu da 2 tane osram sol farı 10 dakika ara ile kesince ben fakeettim. Resmen kablo ile multimetreyi gösterge paneline kadar uzattım ve hatanın oluştuğu anda 17 voltu okudum. Sürekli yapmıyor arada yapıyor bunu. O nedenle tespit zor oldu. Bsi a o kadar küfür ettim artık adını anar iken utanıyorum. :) Meğer isem arkadaş voltaj atlaması olunca yanmasın sistem sahibime masraf çıkmasın diye ölü taklidi yapıyormuş. 8. yıla girdi birlikteliğimiz. Değiştiremiyorum bir türlü. Sanırsam bende pert olana kadar gider bu araba. Bu gibi sıkıntıları da artık iyice öğreneceğim.


Demistim degil mi Wink


Mesajı Yazan: Psh
Mesaj Tarihi: 15 Ekim 2012 Saat 00:04
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: Psh Psh Yazdı:

Evvet arkadaşlar sorunu sonunda çözdük. Dinamodanmış. Normalde ölçer iken sıkıntı yok. Hatta çalışır ikende sıkıntı yok. Ama ara ara birden voltajda atlamaya sebep oluyormuş. Onu da 2 tane osram sol farı 10 dakika ara ile kesince ben fakeettim. Resmen kablo ile multimetreyi gösterge paneline kadar uzattım ve hatanın oluştuğu anda 17 voltu okudum. Sürekli yapmıyor arada yapıyor bunu. O nedenle tespit zor oldu. Bsi a o kadar küfür ettim artık adını anar iken utanıyorum. :) Meğer isem arkadaş voltaj atlaması olunca yanmasın sistem sahibime masraf çıkmasın diye ölü taklidi yapıyormuş. 8. yıla girdi birlikteliğimiz. Değiştiremiyorum bir türlü. Sanırsam bende pert olana kadar gider bu araba. Bu gibi sıkıntıları da artık iyice öğreneceğim.


Demistim degil mi Wink

Haklısın hocam demiştin. Lakin bende kontrol etmiştim. Sistemin ölçümlerinde hiç sıkıntı yoktu. Şanssızlığım sıkıntının arada anlık çıkması imiş. Yoksa kafadan ilk gün bitirecektik olayı ne güzel. :) Ama bu şekilde olması da iyi oldu. En azından okuyan arkadaşlara yaşamadan tecrübe ettirdik. 
Arızayı da konjektörü değiştirerek hallettik. Aslında dinamoyu değiştirecektim lakin cumartesi günü öğleden sonra Kocaeli nde sadece konjektörü bulabildim. İşçilik dahil 120 liraya olayı bitirdik. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net