![]() |
|
yaylandık 5 lik eibach ve yazlık bakım |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
loiz ![]() 2. Vites ![]() ![]() 16 - Mayıs - 1988 Kayıt Tarihi: 05 Ekim 2011 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 434 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 17 Haziran 2012 Saat 02:06 |
9 aylık trabzon döneminden sonra samsuna döndüm..takıntılı biriyim.. tık ses olmıcak her şey sağlam olacak
![]() ilk önce bi kaç kez marş basmayan cevizin marş dinamosu kömürlerinde sıkıntı olduğunu biliyordum..ilk iş yolda izde aksi bi yerde kalmamak için marş dinamosu kömürlerini değiştirmek oldu. ![]() ardından daha önceden değiştirdiğim sağ salıncağın ardından sol salıncakta değişti.başlıklarında sıkıntı olan z rotları rot başlarıda değiştirildi..bir kaçı haricinde komple alt takım yapıldı desem yeri vardır..hepsi bir tıkırtı yüzünden..olmayacak. inş. herzaman bakımlı bir arabaya bineceğim. ![]() fren disklerinin bittiğinin farkındaydım.idare ediyordum bir kaç aydır..yaz başı sanayiye girmişken eksik kalmasın diyerek ön diskler balatalar arka balatalar ve aşınan kampananın tornası yapıldı.fren ayarıyla birlikte durabildiğimi farkettim yeni ön diskler ![]() arka kampananın hali ![]() yeni arka balatalar ![]() sanayide bir lifti 6 saat meşgul ettikten sonra parça beklemek için bi kaç gün ara verdik ![]() ![]() veee beklenen parça istanbuldan 1 gün erkenden kargoyla elimize ulaştı..parçanın alımında gönderiminde emeği geçenlere teşekkürler burdan ![]() kimilerimizin böyle uykusuz geceleri olmuştur..sanayinin açılmasını heyecanla beklediğiniz ![]() ![]() ve sonunda sanayideyim..sabah taze poaçalarla dayandım kapıya,iyi ustanın gönlünü yapmak lazım ![]() ön çamurluğun yerden yüksekliğinin yaydan önceki değeri ![]() arka çamurluk yerden yüksekliğinin ilk hali ![]() yaylar sökülme aşamasına geldi..bendeki heyecanı tahmin edebiliyosunuzdur ![]() ![]() orjinalleriyle 5lik eibachları yan yana koyunca ustanın yorumu 'çok düşecek bu araba haberin olsun' oldu ![]() ![]() ![]() yayları artık arabanın üstünde gördüm ama hala yere değmediler ![]() arabayı liftten indirdiğimizde ben yok yaa o kadar da deli düşmedi derken usta daha dur liftin ayaklarına oturdu araba dedi ![]() ![]() ![]() arkada yay olmayan bu pejo modellerinde kullanılan torsiyonu düşürmek için başladık arkayı sökmeye..bir çok kişinin bu ayarlama için torsiyon bilyalarını dağıtıp 400 500 milyon gibi meblağlar ödediğini bildiğimden yüreğim ağzımdaydı ama ustama da güveniyodum.ok yaydan çıktı bir kere vira bismillah dedik.çok şükür sıkıntısız ayarladı..sanırım bir diş düşürüldü torsiyon. ![]() yaydan sonra ilk ölçümler ![]() ![]() buda arkadaki düşüşün resmi..arabanın burnu havada yada kafası yerde olmaması için en iyi şekilde ayarladık. ![]() oturaklı ilk fotoğrafımız.. daha liftten çıkmadan ![]() tüm tıkırtılar kesildi..alt takım sağlam..yayların ardından ilk sürüş deneyimlerim sertleşti ama zıp zıp zıplatmıyo.şu an orj ebatlardaki lastiklerle konfor yerinde..ilerde jant ebatı büyüdüğünde tekrar değerlendiricez..ayrıca sert sürüşlerde arabayla sağa sola yatmamak zevkli bi duyguymuş ![]() soluğu rot balans ayarları için dede dostumuzun dükanında en güvendiğim yerde aldım. yaylar altında böyle görünüyor diye bakarken ben kriko arabanın altına girmedi ![]() ![]() ramazan ustanın maharetli elleri ![]() aradaki farkı en iyi anlatmak için eskiden çektiğim ve bugün aldığım iki fotoğraf.. eski hali ![]() ve yeni hali ![]() cidden baktığımda arabamı bir daha sevdim ![]() ![]() ![]() ilerleyen günlerde tertemiz hallerimizle yeni fotoğraflar paylaşmak üzere.. ilgi gösteren herkeze şimdiden teşekkürler. |
|
harder.better.faster.stronger
'04 206 XT 1.4HDI şeytann kımızı '04 golf V 1.6FSI siyah |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bayagi detayli bir calisma olmus. Ustanin ellerine saglik.Gue gule kullanin.
Düzenleyen koliva - 17 Haziran 2012 Saat 09:44 |
|
![]() |
|
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Supper ayrıntılı bir anlatım olmuş elinize sağlık, güle güle kullanın.
Bu arada yayın kısaltılmasının ne gibi dezavantajları olabilir? Daha doğrusu var mıdır böyle bir dezavantaj. Birde benim görüntü olarak yukarda olması daha çok hoşuma gidiyor nedense
![]() |
|
![]() |
|
SZKR ![]() 1. Vites ![]() ![]() 27 - Mayıs - 1984 Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2011 Konum: İZMİT Durum: Aktif Değil Mesajlar: 250 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sanayi yazı dizisi... :) ellerine sağlık anlatım gibi aslan da 1o numara olmuş. Yaylar iyi hoş ama zaman geçtikçe kullanım farkları konfor etkisi vb.. yazı dizilerini de bekliyoruz.. :)
|
|
![]() |
|
loiz ![]() 2. Vites ![]() ![]() 16 - Mayıs - 1988 Kayıt Tarihi: 05 Ekim 2011 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 434 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
teşekkürler arkadaşlar
@koliva ustaya çıraklık yaptım her civatasında benimde emeğim var seviyorum bu işleri @tellotello kardeşim yayın dezajantajlarını anlatayım gizli saklı yok
öncelikle yay hakkında hiçbir yerde net doğru bir bilgi bulamadım.muhtemelen bir çokları gibi bodoslama daldım işe.hangi yay ne kadar düşürür hangisi serttir hangisi ses yapar net bilgi yok.kullanan arkadaşlarımın tavsiyesiyle eibach aldım.aracım çok yüksek göründüğünden 5lik sportline aldım. 5 lik yayın rcleri 5 cm civarında düşürdüğü söyleniyordu her yerde aracım tam 6.5 cm düştü resimlerde mevcut.o yüzden elimden geldiğince bilgi ve tecrübelerimi paylaşmaya çalışıyorum ilerde yay takmak isteyenler için. konfor azaldı ancak zıp zıp zıplatmıyor.gaza asıldığınızda kafa havaya kalkmıyor hızlandığınızı daha doğrusu gittiğinizi gerçekten hissedebiliyosunuz.fren yaptığınızda burun öne yığılmıyor virajlarda arabayla beraber siz de yatmıyorsunuz ki direksiyonun her an elimde olduğunu hissediyorum yatarken bende savruluyodum arabanın içinde. arabanın altı 4 parmak yüksekliğinde şu an haliyle en ufak şeye dikkat etmek zorundasınız.önceden taktırdığım çelik karter muhafazası olmasaydı çoktan bi yerini kırmıştım çok sürtüyo dikkatli olmak lazım.haliyle çok yavaş gidiyorum bu benim yapmadığım bişeydi neyse yakıttan tasarruf ederiz :) hızlı giderken asflattaki esnemelerde ufak bi zıplıyosunuz araba eskisi gibi salınmıyo ama süratlendikçe kontrolün sizde olduğunu hissettiğinizden önemsemiyorsunuz. evinizin garajı düz ayak bi yer olmasına dikkat edin :) şahsen ben otları süpüre süpüre garaja giriyorum şu an ufak bi sıkıntı var direksiyon tam turlarda yaylardan tokur tokur ses geliyo baklalardan.alışmazsa eğer yayın üst baklasını tablaya sabitleyerek sorunu çözmeyi düşünüyorum çünkü alttan tablaya oturuyo muhtemelen en üst bakla dönüşlerde tabladan taşıyo. evet araç yatmıyo.ancak araç yatmıyo diye sınırları zorlamayın bi noktadan sonra 1000kg lık araba bi yere kadar.savruluyo.savrulurken dahi kontrol edebiliyosunuz arabayı ancak yinede çok zorlamamak lazım. görüntü olarak.yol tutuş olarak.konfor olarak (zıp zıp zıplatan yaylı arabalarda gördüm) ve verdiği kontrol hissinden dolayı ben çok memnunum.altı sürtünce içim bi cız ediyo ama alışırım zamanla.. @SZKR saol kardeşim buyur bu ilk yazı dizim olsun.. yay hakkında kimseden net bilgi bulamadım.saolsun ilgilenenler oldu ancak 3.5luk yayla dip basanlar 5lik yayla havada kalanlar gördüm.çelişiyodu yani edindiğim bilgi. buyrun 5lik eibach 1.4 hdi'ı bu kadar bastı.orj ebatlı lastikleriyle (ki büyüteceğim konfor biraz daha düşecektir) o kadar da büyük bi konfor kaybı yok.yol tutuş inanılmaz şekilde arttı. tüm tecrübelerimi paylaşıcam. Düzenleyen loiz - 18 Haziran 2012 Saat 10:13 |
|
harder.better.faster.stronger
'04 206 XT 1.4HDI şeytann kımızı '04 golf V 1.6FSI siyah |
|
![]() |
|
bjkamil ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
gerçekten güzel olmuş |
|
![]() |
|
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Müthiş bilgiler, detaylı açıklamanız için tekrar teşekkürler
![]() |
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
|
![]() |
|
loiz ![]() 2. Vites ![]() ![]() 16 - Mayıs - 1988 Kayıt Tarihi: 05 Ekim 2011 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 434 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yayları istanbuldan arkadaş vasıtasıyla aldım.kargoyla beraber 230 liraya geldi yinede euro üzerinden satılan bi parça olduğundan güncel fiyat almak lazım.işçiliğini bilemiyorum çünkü alt takımla beraber yaptırdım 2 gün yukardaki işlemlerden liftteydi araç.
konfor olarak değişiklik var tabiki araç salınmıyo zıplıyo ancak öyle aşırı zıp zıp gitmiyo.yol tutuşunun artışının yanında o kdar sertleşme olsun.çukurları iyi kollamak zorunda kalıyorsunuz.bu vesileyle yavaş gitmeye başladım yakında yakıt tasarrufundan yayın parasını çıkartırım :) |
|
harder.better.faster.stronger
'04 206 XT 1.4HDI şeytann kımızı '04 golf V 1.6FSI siyah |
|
![]() |
|
loiz ![]() 2. Vites ![]() ![]() 16 - Mayıs - 1988 Kayıt Tarihi: 05 Ekim 2011 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 434 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
güncel olalım biraz..
15 gündür yaylı geziyorum.bi kaç kez alt muhafazayı vurdum ancak sıkıntı yok.yol tutuşun verdiği zevki tadalım derken 2 kez savrulmam neticesinde bugün michelin lastikler takıldı 30bin km yapmış bristonlar satıldı :) en yakın arkadaşımda yine 5lik yaylı cliosu olan arkadaşımla konfor denemek için arada değiştiğimizde konforumu o kadar da kaybetmediğimi gördüm tabi onun 16'' 45 yanak lastiklerini de hesaba katmak lazım. yapım aşaması yeni başladı.şimdi sizlere sorum 206 sedan ve rc nin ön tamponları arasında bir fark varmı?? |
|
harder.better.faster.stronger
'04 206 XT 1.4HDI şeytann kımızı '04 golf V 1.6FSI siyah |
|
![]() |
|
just307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Ocak 2011 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Güzel bir anlatım, bir çok kişinin faydalanabileceği bir konu olmuş. Rc tamponlar farklı diye biliyorum gerçi prd benm kafa 207 ye gitti sisler metal izgara falan çok farklı düz 207'le.
|
|
2006 307 1.6 HDİ 110 Hp Premium
|
|
![]() |
|
loiz ![]() 2. Vites ![]() ![]() 16 - Mayıs - 1988 Kayıt Tarihi: 05 Ekim 2011 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 434 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu aralar çalışmalara devam.. boya koruma ve cila yaptırdım..garaj yapıyorum yarın tentesini sipariş ediyorum bitmiş halini paylaşıcam güneşten yanmayacak,camlar filmlenecek oda muhtemelen haftaya olur,şu tampon işini kesinleştirmem lazım sedan ve rc lerin tamponları birebir aynımı? ikisinde geniş ızgaralı rc tamponu daha ilerde duruyosa ondan almayı düşünüyorum
|
|
harder.better.faster.stronger
'04 206 XT 1.4HDI şeytann kımızı '04 golf V 1.6FSI siyah |
|
![]() |
|
gozem ![]() 2. Vites ![]() ![]() 07 - Ağustos - 1984 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: GiresuN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 517 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Çok güzel olmuş gercekten, emeginize sağlık..
|
|
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel.. Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun |
|
![]() |
|
loiz ![]() 2. Vites ![]() ![]() 16 - Mayıs - 1988 Kayıt Tarihi: 05 Ekim 2011 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 434 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
eyvallah teşekkür ederim.sağlamlık adına elimizden geleni yapıyoruz
rc ve sedan tamponları arasında fark varmı??bunu öğrenmeliyim |
|
harder.better.faster.stronger
'04 206 XT 1.4HDI şeytann kımızı '04 golf V 1.6FSI siyah |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |