|
AL4 yağ ısınma sorununu çözen buraya lütfen! |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2012 Saat 22:07 |
Lütfen arkadaşlar. bu güzelim pehoda bulunamayan al4 tamotomatik yağ sıcaklık göstergesinin artması nedeniyle şanzımanın korumaya geçmesi sorununun yaşamış ve çözüm bulmuş olanları yoruma çağırıyorum.bu forum sitesi tecrübelerini paylaşanlarla daha da büyüecek faydalı olacaktır. yağın ısınmasına çözüm bulanlar lütfen ne olur yardımcı olsunyağ sogutucu mu tıkalı, yağ filtresi mi tıkalı, selenoid miyağ pompası mı, süzgeç mi nedir sorunmotor radyatör suyu 90 iken yağ neden 130 lara çıkar ve kırmızı çizgide neden şanzıman korumaya geçeryağ basıncı 2.75 ve normal değer sanırım. ama bu değer sabit boşta da vitestede aynı değer.
|
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yag sicakligi artiyor diyorsun, sogutma suyu sicakligi da artiyor diyorsun. Yazarken bir yanlislik mi yaptin yoksa gercekten de boyle mi?
Birde neden ayni mesele icin farkli baslik? Düzenleyen koliva - 16 Haziran 2012 Saat 22:53 |
|
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yag sicakligi artiyor diyorsun, sogutma suyu sicakligi da artiyor diyorsun.hayır dostum, sogutma suyu 90 da diyorum bakarsan radyatör suyu doksan dedimikincisi farklı baslık açmamın nedeni konu yazılanların arasında değişip kaybolabiliyor.bu sorunu yaşayan ve kesin çözüm bulanların mesaj yollamasını istedim onun için yeniden açma gereği hissettim okslmlr
|
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben yanlis okumus anlamisim.
Yalniz hala ortada anlasilmayan bir nokta var ya da yine ben yanlis anliyorum Motor sogutma suyu 90'da iken sanziman yag sicakligi gostergesi tirmaniyor sorunu var diyorsunuz. Motor sogutma suyu hicbir zaman sanzimandan dolasmiyor. Dolayisiyla hararet gostergesinin bahsettiginiz yag sicakligi ile bir alakasi olamaz. O gosterge sadece sanzimanda dolasimdaki yagin sicakligidir. Yanlis miyim? Genellikle yeni konu acmaktansa eski konulari guncel tutmak forum kirliligini onlemek adina daha faydali oluyor. |
|
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benzer sorunu bende yaşadım, yağın sıcaklığının artması, kendini korumaya alması vs.
Şanzıman yağını soğutmak için ne gerekiyorsa araştırdım, 307 makyajlı kasalarınki daha büyükmüş soğutuyormuş vs dediler hepsini tek tek araştırdım. Motorun sıcaklığı 90 larda iken şanzıman yağının sıcaklığı 110-115 derece oluyormuş, bu normal. Yağ basıncının da rolentide iken en az 2,5 bar olması lazım, sizin 2,75 olması güzel ama devir artınca basıncın da artması lazım yoksa vites değişimi için gerekli basıncı üretemez. Yanlış hatırlamıyorsam daha önce yağı değiştirmiştiniz ama sorun devam ediyordu. Geriye selenoid kalıyor, sizin ile aynı olan sıkıntılarımı bu şekilde halletmiştim. |
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
selenoidlerim şanzımancıya götürdüm mekanik ustam test etti gayet güzel vites geçişşlerin var dedi. degiştirmeyelim dedi. çözemediğim bir sorun
koliva kardeş. motor suyu sanzımanı dolasmıyor haklısın ama boru ile şanzıman yağ soğutucu ve motor yağı sıgıtıcısını dolasıyor. o sayede motorun ve sanzımanın yağ sogutucuları vasıtasıyla her iki yağ sistemini sogutuyor. sıcaklık 120 civarı iken şanzımancıya gittik. bagladı hayır dedi bilgisayar sanzımanyağını normal degerlerde okudu ısısını o sıcaklık motor yağına ait dedi ilk önce al4 ve 407 lerde var sanırım. o eğik duran sıcaklık göstergesi kullanım kitapçığında motor yağına ait diyor. ama hangisine 1-şanzımanın yağına mı 2- motor yağının ısı değerine mi motor yağı ise ısınınca ne alaka ki şanzıman kendisini korumaya alıyor. su sorunu çözemedim. ama sanırım en son ustaya diyecem aç soğutucuları sök çıkar yağ içerisinde sorunsuzca geçiyormu test et. sonra yağ pompasına bak çalışıyor mu olmadı süzgeci kontrol et off ama uzun ve zahmetli ve masraflı oluyor bu işler onun için yardım bekliyorum bir 307 al4 arkadaşla özelden de yazıştık sorun selenoidle alakalı değil. ben ustaya uydumd neğiştirdim aynı sorun devam ediyor. dedi uyardı beni anlatabildim mi vites değişimleri sakin kullanımda hissedilmez derece iyi aracımın birde şanzıman korumaya geçmeden önce araç 3 ve 4 . viteste kompresöre geçmiyor burdan anlıyorum anormalliği gazdan cekince ayağını hızın 60-70 de olsa kompresör yapmıyor ara. bosta gidiyor gibi çözüm ve yorum lütfen slmlr
|
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tamam simdi tam anlamis oldum meseleyi
Peki bilgisayara baglandiginda hic sanziman hatasi var miydi? Ya da hatalar nelerdi? |
|
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
acaba sorun sanzımandakı sogutucuda olabılırmı
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
düşük yağ basıncı uyarısı vermiştiç ama yağ basıncı 2.75 ölçüldü ve vites geçişleri yağ sıcaklığı max olana kadar sorunsuz ustada test etti ve şaşırdı bu duruma
sorunum bu belki çok basit ama yolunu bulamadım saygılar yorumda bulunanlara teşekkürler olmadı yavas yavas ustayı arayıp müsait zamanında önce sogutucuları söktürecem içerisinden yağ geçisi sorunsuz mu gözlerimle test edecem sonra yağ pompası sonra devirdaim pompası ve yağ filtresi ve nihayetinde yağı ve filtresini sıfırlayacam bakalım nolacak 110-120 bile hadi neyse normal diyecem ama 130 ve üstüne çıkması anormal herkesce değil mi |
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benim butun anladiklarimdan cikardigim sonuc su.
Sanzimaninizda hicbir sikinti yok. Sogutma sisteminde de hicbir sikinti yok. Oyle saniyorum ki sorun, motor yagi (sanziman degil) isisini olcen sensor ile gosterge ekrani arasinda bir yerde. Sensorun kendisinde de problem olabilir, kablolarinda da, ECU baglantilarinda da, gosterge ekraninda da. O hatti oncelikle bir kontrol edin-ettirin. |
|
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
şunu denedim. yetkili serviste bir usta sensörden olabilir. dedi iptal etti. ama gelgörki aynı sroun devam etti. ustaya gittim ozaman sensör işini yapmış sanırım dedi ustada. ısı yüksekken sanzımancı ölçtü yağ sıcaklığını ve inanılmaz ama şanzıman yağı normal değerde çıktı ustada motor yağı olsa gerek dedi. anlayamadım bu durumu
|
|
ismail özdemir
2. Vites 26 - Mart - 1983 Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: ANKARA/elvanknt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ismail özdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
bu arabaları anlayabilene aşk olsun dün çalıştırdım sabah yağ seviyesi düşük hatası (yağ var) abs fault (hersey normal) automatic gear fault (şanzımanda bir sıkıntım yok) öğleden sonra hersey normal :) SIKILDIM BU ARABADAN SATACAĞIM
|
|
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
|
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
valla bende sıkıldım azizim. fiat şaşılmayacaka raç sanırım
motor ömürlük şanzıman duymadım hiç renoların tam otomatikleri de pejolarla aynı al4 imiş usta dedi
|
|
humurganli67
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Mart 2017 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı humurganli67
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
2003 307 xt var bende aynı sorunu yaşadım hatta şanzımanı yaktım çözüm olarak makyajlı kasanın soğutucusunu koydum parça kodu (2275.59) bide radyatörün altındaki boru motordan gelen su o boruyu kesip araya bir karıçlık metal boru koyuyoruz bu boruya 85 lık müşür takıp motorun üzerindeki hararet müşürunden ona bağlantı çekiypruz bu şekilde yapınca suyun sıcaklığı 90 nı geçmemiş oluyor ve şanzımanda ısınmıyor ben yaptım hiç bir sıkıntı yok 5413726761 isterseniz telde daha detaylı anlatırım
|
|
Sticker07
1. Vites Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2020 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Sticker07
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hocam bu yeni kasabın yağ soğutucusu magnetti marelli markamı?
|
|
Sticker07
1. Vites Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2020 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Sticker07
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Yeni kasanın yani:)
|
|
EmSul
2. Vites Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
evet magnetti marelli ancak yağ ısınma sorunu yok aslında al4 te eski eşanjör yani yağ soğutucusu tıkalı yada patlak değilse yağ ısınma sorunu olmuyor zaten ısındığında sorun çıkartıyorsa şanzıman bu yağ soğutucusunda değil şanzıman içinde mekanik bir sorundan kaynaklanıyor ve çözümü var..yani yağ aslında gereğinden fazla ısınmıyor zaten
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
emirbayke
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2021 Konum: Konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emirbayke
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
hocam bu bahsedilen problemin aynısı mevcut 2004 307 şanzıman içinde mekanik bir sorun demişsiniz bu sorun nedir Konya da herkes farklı bir şey diyor.
|
|
Lsuersoy
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Nisan 2015 Konum: KARTAL - İST Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şanzımanı , Sıfırı ile değiştirttim bu sorun çözüldü :)
2012 de aracı aldığımda Automatic Gear Fault hatasını 70km yol yaptıktan sonra alıyordum. 2013 de Automatic Gear Fault hatasını 60km yol yaptıktan sonra alıyordum. 2014 de Automatic Gear Fault hatasını 50km yol yaptıktan sonra alıyordum. 2015 de Automatic Gear Fault hatasını 30km yol yaptıktan sonra alıyordum. 2016 de Automatic Gear Fault hatasını 25km yol yaptıktan sonra alıyordum. 2017 de Automatic Gear Fault hatasını 5km yol yaptıktan sonra alıyordum. 2018 de Automatic Gear Fault hatasını 1km yol yaptıktan sonra alıyordum. 2018 de şansıma değiştirttim. SIFIR 507 şanzımanı taktırttım. 9000 Şamzıman +3000 İşçilik Salıncaklar da torna dan geçti. 2019 Hata almadım. 2020 Hata almadım. 2021 Hata almadım. Motordan kaynaklandığını düşündüğüm performans sorunu için tekrardan sitedeyim :) Düzenleyen Lsuersoy - 10 Eylül 2021 Saat 21:11 |
|
You will never walk alone !
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |