|
|
PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU? |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 123 5> |
| Yazar | |
adige444
1. Vites
Kayıt Tarihi: 28 Kasım 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 14:06 |
|
Arkadaşlar,
Peugeot 508 e-HDI Auto6r aracımı kullanmaya başlayalı henüz 10-15 gün oldu. Çok canımı sıkan bir problemle karşılaştım ve bu açıkçası beni araçtan soğutmaya bile başladı. Aracı sport moda aldığımda 10-15 dk lık bir kullanımdan sonra veya normal moddada olsa yarım saat sıkışık trafikte, özellikle bu trafik yokuş yukarı bir trafik ise hararet göstergesi(gerek yağ sıcaklığı ve gerekse soğutma suyu sıcaklığı göstergesi her ikisi birden) yükselmeye başlıyor ve 95-100 aralığına geliyor. Eğer aracı sağa çekmessem daha da yükseleceği ve sıkıntı vereceğini düşünüp sağa çekip bekliyorum. İlk aracım peugeot 206 idi. Onda da hararet sorunu yaşamıştım. 206 dan sonra kullandığım, golf, jetta, megane, volvo hiçbirinde hiçbir zaman hararetin 90 üzerine çıktığına şahit olmadım. Taki 508'e kadar. Hararet peugeot da genel bir problem mi yoksa ben aldığım peugeotlarda şanssız mıyım? Bu bir arıza mı yoksa genel bir sorun mu? |
|
![]() |
|
| Sponsor Bağlantı | |
![]() |
|
06ÖzGüR06
3. Vites
14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 14:23 |
|
Evet bizim partnerda aynı sıkışık trafikte hemen 90 ın üzerine geliyor.Ama ordan daha yukarı hiç çıkmadı çok şükür.zaten 98 de fan açıyor.Sonra hemen düşüyor.Bence normaldir.Ama dediğiniz gibi diğer dizel araçlarda olmuyor.
Düzenleyen 06ÖzGüR06 - 21 Aralık 2011 Saat 02:40 |
|
![]() |
|
fTh206
2. Vites
15 - Haziran - 1991 Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011 Konum: İstanbul/Şişli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 652 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 14:25 |
|
evet tüm peugeotlarda kronik galiba kafaya takmayın :))
|
|
|
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK |
|
![]() |
|
Üçyüzaltı
1. Vites
18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 15:05 |
|
Saten bizim arabalar 90 nın üzerinde çalışır normal hali öyledir. 100 e geldimi fan açar ikisi arasında kalır 95-100
|
|
![]() |
|
adige444
1. Vites
Kayıt Tarihi: 28 Kasım 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 16:16 |
|
Artık çok basit olan, hemen hemen tüm markalarda halledilmiş olan bir soğutma sorununun peugeotda olması hakikaten anlaşılır gibi değil. Hararet daha da artar da yolda bırakır mı endişesiyle araç kullanmamıza sebep olan markaya güven doğal olarak azalıyor. Yolda kalmanın ne demek olduğunu kalan bilir zira
|
|
![]() |
|
Üçyüzaltı
1. Vites
18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 16:42 |
|
çalısma sıcaklığı bu aralıkta bunun nedenı ıse termostatı 90 da açması eğer daha az 75lık falan bir termostat koyarsanız hareret artmaz ama benim önerim kendi sıcaklığında çalıssın 100 ü kolaylan geçmıolar çünkü 100 üde geçıorsa sorun vardır
|
|
![]() |
|
volkan_uysal
1. Vites
Kayıt Tarihi: 29 Temmuz 2010 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 356 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı volkan_uysal
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 19:34 |
|
Hocam geçmiyor ama insan tedirgin oluyor tabi
|
|
|
307 XT 1,6 110 BG / 81 BF 307 |
|
![]() |
|
albayman
2. Vites
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 21:08 |
|
1995-2003 arası opel corsa vectra b, astra f, tigra a, gibi araçlarda da mevcut durum. yani general motors devinin o dönem üretmiş olduğu motorun tipik özelliği, pejoda da var demek.
98 model corsa gls kullandım 2 yıla yakın 30binkm, fan 2 kademedir. ilk kademe yavaştır ve 95 derece civarı açar. yazın bi halta yaramaz :) 2. kademe çok hızlıdır sesi baş ağrıtır, o biraz işe yarar.
kaç tane yetkili-özel servis gezdim, abi şunu 90a sabitleyin gıcık oluyorum bigün yanacak yokuş çıkarken dedim. korkma bişey olmaz opel bu sıcağı sever deyip gönderdiler.
asıl açıklaması da şuymuş: motorun daha sıcak çalışarak yakıt tüketimini minimum tutmak amacıyla bu özellikte üretilmişmişmiş...
yazın klima açıkken, uzun yolda bile hararet 100den aşağı inmezdi. fan sürekli çalışırdı.
şahin doğan olsa belki 10 defa fan yakardı.
şimdi gelelim sadede:
90 derecede termostat açıp 100 civarı fan açan bir peugeot motoru üreticisinin açıklaması nedir acaba bilen duyan varmıdır?
neye dayanarak türkiye gibi kavurucu sıcağı olan ülkeye böyle kavrulan motor üretmişlerdir?
general motors ve peugeot motor üreticisine (PSA sanırım) buradan ban
|
|
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|
![]() |
|
Üçyüzaltı
1. Vites
18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 22:10 |
|
Sıcak motor iyidir yapan yapmış vardırki bi bildiği halen aynı sıcaklıkta yapıyor motoru , siz asılın gaza gidin öyle hemen motor yanmaz herhalde ben şahsen baktım iyi bir tırmanışa girecem alttan çekiom fanı açıom daha bayırı çıkmadan , önceden termost bozuktu 180 km hızla giderken 75 derecede çalışıodu
yani tamemen termostatla alakalı durum
|
|
![]() |
|
Üçyüzaltı
1. Vites
18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 22:20 |
|
Yaz gelince uzun yola çıkmadan termostadı sökün yiyosa hareret yapsın 90 dereceyi bile kolaylan bulamassınız
|
|
![]() |
|
aspirinxlarge
2. Vites
23 - Ocak - 1983 Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 325 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı aspirinxlarge
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 23:05 |
|
100 Derece kaynama başmıyormu ? yani dumanlar buhar sonucu sıkışma vs. ? Benim 206 95 ' de fan açıyor. Anında 90 ' a geliyor. Bende ilk başta tedirgin oldum ama çok zorladım 95 den yukarı çıkaramadım. Ayrıca sıcakken daha performanslı çalışıyor. daha seri daha hızlı :) Performans artışı yağ incelmesinden oluyor diye biliyorum ?
|
|
|
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco
|
|
![]() |
|
Üçyüzaltı
1. Vites
18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 23:16 |
|
Aynen sıcak motor daha iyi oluyor , 100 ü bırakın 110 da bile su kaynamıyor arabaya antifiriz korken libre oraları gördü hiç bişe olmuyor
|
|
![]() |
|
albayman
2. Vites
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 23:44 |
|
arkadaşlar bu durum için üreticinin bir açıklaması vardır, ne bileyim araç broşüründe, satılırken internet sitesinde falan. yukarıda açıkladığım gibi general motors opel yüksek sıcaklık düşük yakıt ilişkisi kurmuş.
bizim pejo psa grubu bu motoru üretirken ne düşünmüşler?
bunu bilen, bilgisinin kaynağını gösterebilen varmı acaba? koliva hocam nerdesin yetiş
|
|
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|
![]() |
|
Üçyüzaltı
1. Vites
18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 23:57 |
|
Fransa yağmurlu bir yer belki kalorifer iyi çalışsın istemiştir
dieride sıcak motorun daha iyi perfonmans vereceği olsa gerek , üçücü seçenek kötü bir secenek olur millet yaksın motoru gelsin servisin kucağına otursun bunuda sanmıyorum çünkü ozman kimse peugeot almaz
|
|
![]() |
|
okankrgz
2. Vites
27 - Nisan - 1982 Kayıt Tarihi: 12 Mart 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 472 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 Saat 00:25 |
|
pejoların genel yapısıdır...erken ısınır geç soğur motoru :) termostatla alakalı bi durum..genelde 95-98 civarında açar ki bu sıkışık trafikte sıkça rastlanılacak bir durumdur..termostatı değişip erken açmasını sağlayabilirsiniz.
|
|
|
Koceli/İZMİT
1982 |
|
![]() |
|
albaywolf
1. Vites
Kayıt Tarihi: 18 Kasım 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı albaywolf
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(1)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 Saat 17:55 |
|
Bizim 406 ile yazın ne yollardan geçtik bi görseniz biz hararet yaptık araba 91 demedi :)
|
|
![]() |
|
m.peker
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2010 Konum: izmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 649 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 Saat 19:12 |
|
80-90 arası gayet normal hararet önemli olan 90'ı geçmemesi ki zaten pejoların hareret yapıp conta yaktığını hiç görmedim
|
|
|
307 1.6 110 hp comfort dizel
|
|
![]() |
|
trigger
1. Vites
20 - Ekim - 1985 Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 Saat 20:05 |
|
su seviyesini antifiriz ile max ( en üst ) seviyeye getirin. azalmışsa hararet birkaç derece yukarılarda seyreder, çabuk artar ve azalır
|
|
|
207 1.4vti 2009
|
|
![]() |
|
Üçyüzaltı
1. Vites
18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 Saat 20:19 |
|
Hava filitresi harerete etki edermi ? benim aracın hava filitresini değiştirince 90 nın üzerine çıkıyordu şimdi çıkmıyor, termostat olarakta vosvagenin 87 lik termostadı var
![]() |
|
![]() |
|
ByHack
1. Vites
06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Aralık 2011 Saat 01:20 |
|
arkadaşlar evet doğrudur peugeotlar 90-95 derecede çalışır. ama hararetin daha yukarı çıkması gibi bir durumla da hiç karşılaşmadım, conta yaktığını duymadım. memleket konya yazın sıcağında klima full açıkken ortalama 140-150 ile giderken veya ankaranın trafiğinde saatte 7 bilemedin 8 kilometre hızla yol aldığım zamanlarda bile hararet yapmadı. niye kafanıza takıyorsunuz ki bu meseleyi bu kadar. sanki değer arabalarda radyatör sıcaklığı çok mu düşük. nerden biliyosunuz gösterge değerinin motor sıcaklığıyla bire bir paralel olduğunu:) yakıtın en verimli yanması için o motorda sıcaklık kaç derece belirlenmişse aslı odur. ne demişler çalışıyorsa kurcalama:)
|
|
|
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
|
![]() |
|
Yanıt Yaz
|
Sayfa 123 5> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |