![]() |
|
Aku kutup baslarini sokerken 3 dakika kurali |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 02 Aralık 2011 Saat 12:45 |
Hangi durum olursa olsun, aku kutup baslari sokulurken asagidaki 3 dakika kuralina uymak gerekir. Aksi takdirde aracin beynine(BSI) veya aractaki herhangi bir donanima zarar gelme ihtimali vardir.
Aku kutup baslari sokulmeden once aractaki butun donanimlar, ic aydinlatmalar kapatilir, butun kapilar kapatilir ve surucu tarafindaki cam acik birakilir. Kontak kapali durumda olmalidir, anahtar veya herhangi bir diagnostik cihazi bagli olmamalidir. Eksiksiz olarak 3 dakika beklenmelidir. Bu sure sonunda BSI uyku moduna girer. Bu sure zarfinda aracin herhangi bir donanimi ile oynamayiniz cunku alarmli araclarda kaputu acmak bile BSI'i uyku modundan cikarmaya yetmektedir. AKU KUTUP BASLARINI TEKRAR TAKARKEN Aksi belirtilmedikce, asagidaki adimlar takip edilmelidir. Bu islemlere genellikle "BSI'i yarim yeniden baslatma" adi verilir ve aku baslari tekrar takilirken BSI'in yazilimina zarar gelmesini minimuma indirmek icin gereklidir. 1. Butun kapilar kapali degilse kapatilir. 2. Anahtar kontakta ise cikarilir. 3. Kutup baslari yerine takilir. Bu durumda hicbir kapi acilmamali. 4. 10 saniye beklenir. 5. Acik pozisyonda birakilan sofor camindan uzanarak farlar yakilir ve "bong" sesi duyulur. 6. Daha sonrasinda araca binilerek mars basilir ve sistem fonksiyonlari kontrol edilir. Düzenleyen koliva - 02 Aralık 2011 Saat 12:46 |
|
![]() |
|
mon ![]() 2. Vites ![]() ![]() 12 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
değerli bir bilgi teşekkür.
|
|
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
|
![]() |
|
qqyyxx ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu güne kadar karambole söküp takmışız demek aküyü. paylaşım için teşekkürler.
|
|
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg |
|
![]() |
|
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aynen öyle yapmışız valla, çok teşekkürler.
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
|
metato ![]() 1. Vites ![]() ![]() 04 - Ekim - 1979 Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
önemli bilgi . paylaşım için saolun.
|
|
307 sw ov pack 1,6
|
|
![]() |
|
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu işlemde bir tezat var gibi ama;biliyosunuz bir aydan uzun süre araç kullanılmayacaksa kutup başlarının sökülmesi tüm otomobil üreticileri tarafından tavsiye edilmekte.bu durumda nasıl camı açık bırakabiliriz?camlar kapalı söktük diyelim nasıl kapıları açmadan far döğmesine ulaşıcaz???
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
![]() |
|
voodoo ![]() 2. Vites ![]() ![]() 04 - Mart - 1984 Kayıt Tarihi: 21 Ağustos 2010 Konum: Antwerpen Durum: Aktif Değil Mesajlar: 598 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
eyvallah saol
|
|
2001 206
2.0 GTI Antwerpen |
|
![]() |
|
06ÖzGüR06 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dikkat edilmesi gereken bir durum.Faydalı bilgi olmuş.
Akü değişimi yapılmadan önce eski akü takılı halde iken, başka bir akü ile akım veriliyor.(Yeni akü takılana kadar çıkarılmıyor) Eski akü çıkarılırken önce (-) kutup sonra (+) kutup sökülür. Daha sonra eski akü çıkarılır. Yeni akü önce (+) sonra (-) kutup bağlanarak takılır. Bağlantı tamamlandıktan sonra akım verdiğimiz diğer akü de ayrılıyor.İşlem tamam oluyor. Tarih saat teyp vs. sıfırlanmıyor... |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben tesekkur ederim.
@06ÖzGüR06, guzel ekstra bilgi ![]()
Bu durumda aku takilmadan once aracin icerisine birisi oturur ve kapi kapatilir. Sonra diger kisi gerekli islemleri yapar ve verilen sinyalden sonra icerideki kisi far islemini yapabilir. Düzenleyen koliva - 02 Aralık 2011 Saat 17:07 |
|
![]() |
|
06ÖzGüR06 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Rica ederim.
![]() Bu bilgiyi ben de akü değiştirirken öğrendim.Özellikle elektronik araçlar için gerçekten iyi bir yöntem akımı hiç kesmeden akü değişiyor.Tabi ikinci aküyü bulmak zor olabilir. ![]() |
|
![]() |
|
sedatgürsel ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı sedatgürsel
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
güzel paylaşım teşekkurler
![]() |
|
![]() |
|
uraybas ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2011 Konum: 106 GTI Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
neredeyse kimse bunları bilmez bende bilmiyordum öğrendim bilginin paylaşımı için teşekkür ediyorum :)
|
|
Azmiş pipi donda kızmış 106 GTI yolda durmazmış :)
|
|
![]() |
|
_semihk_ ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011 Konum: afyon/konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 518 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
peki aküsü biten bu aracı iterek çalıştırsak :) olmaz mı:D
|
|
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver |
|
![]() |
|
06ÖzGüR06 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Aracı iterek çalıştırmak birçok arızaya sebebiyet verebilir.Birçok gereksiz masrafa neden olabilir. Eskiden bu tip durumlarda böyle çalıştırırdık araçları ama artık mazide kaldı bu işler. ![]() Hem elektronik aksama hemde mekanik aksama zararlı. ![]() |
|
![]() |
|
sezar206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 18 - Haziran - 1984 Kayıt Tarihi: 08 Mart 2011 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1426 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hadi camık indirdik aküyü söktük arabayı on gün kullanmayacağım. her şey güzel ama aküyü sökünce indirdiğimiz camı nasıl kaldıracağız :)
|
|
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ilginc soru ![]() Ben olsam soyle yapardim. Sizin durumunuzda cami indirmezdim. Aku kutup basini guvenli bir sekilde cikartip giderdim. 10 gun sonra geldigimde aku kutup basini takmadan once kapiyi acip (elektrik baglantisi olmadigi icin sorun yok) iceriye baskasini oturturdum. Sonra gerekli adimlari uygulayip icerideki kisinin far olayini yapmasini soylerdim. ![]() |
|
![]() |
|
_semihk_ ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011 Konum: afyon/konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 518 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
110 lirayı gözden çıkartacaz yani.. mutlu akü alıp mutlu mesut bincez
|
|
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver |
|
![]() |
|
06ÖzGüR06 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Aynen mutluyum mutlusun mutlu ![]() Akü değiştirme kurallarını zaten biliyorsunuz ![]() |
|
![]() |
|
rolandgarros ![]() 3. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1447 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı rolandgarros
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
güzel paylaşım bilgi için teşekküler
![]() |
|
![]() |
|
SDYMZ ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Şubat 2013 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
eline sağlık paylaşım için
|
|
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |