![]() |
|
Otomatik vites konumu arızası ACİLLL!!! |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Yazar | |
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 23 Kasım 2011 Saat 15:04 |
Slm arkadaşlar, aracımda bugün yepyeni bir şanzıman arızası çıktı, sabah çalıştırmak için marşa bastım vitesi p konumuna alın diye ikaz verdi, halbuki vites zaten p konumunda, daha sonra n konumuna alınca çalıştı, aracı stop edip her çalıştırmada genellikle aynı hatayı verdi, daha sonrada N konumundada D konumundada vites ekranında R yanıp söndü, arac boş ve ileri pozisyonunda geri pozisyonunda durup, ileri gidip, geri gidiyor, fakat çalıştırırken sürekli P konumuna alın diye bas bas bağırıyor, Malatyada otomatikten zaten anlayan adam yok lütfen acil yardım
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
|
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
vitesi p ye aldığında vites ekranında p çıkıyormu o uyarıyı yaparken?
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
![]() |
|
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
evet çıkıyor, vites kolu P konumunda göstergedede P de olduğu görünüyor ama ne gariptirki aracı P konumuna alınız uyarısı veriyor.
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
|
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu sorun bende de var ama sadece p de yapıyor uyarıyı diğer vitesler de anormallik yok.servise sordum bu uyarı hep olır sana arabayı boşta unutmaman için standart uyarı arıza yok dediler,fakat ben sorunun ne olduğunu bu forumda buldum.sorun şanzımanın üzerindeki vites kontaktörü denilen bir parçanın ayarının kaçmasından yada bozulmasından kaynaklanıyor.bu parçanın birkaç görevi var o senin gördüğün uyarıyı yapmak(p harici viteslerde),geri vites lambasını yakmak,vitesleri konumlandırmak.seninki n ve d de karıştırma yapıyorsa arızalı olabilir önce bi ayarına baktır tabiki anlayan birine ayar olmuyosa değiştirmeyi dene.benim araç sadece p de uyarı veriyor diğer viteslerde sorun çıkarmıyor o yüzden şimdilik ellemedim öyle kullanıyorum.umarım yardımcı olmuşumdur sorun olursa yardımcı olmaya çalışırım... not:sen yinede bi bilgisayara bağlat ama extrem bi sorun olabilir yanlış yönlendirmiş olmayayım seni çünkü bu araçlar bazen sağ gösterip sol vurabiliyor... |
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
![]() |
|
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
kesinlikle bende öyle bir kontaktör olduğunu düşünüyorum ve benimki büyük ihtimalle arızalandı, yarın servise gideceğim ama bakalım fren muşurunuda gitmişken değiştirmek istiyorum bakalım ne çıkacak nefret etmeye başladım 307 den, bakıyorumda 406 daha sorunsuz bir araba 307 ye göre.
Aracı aldım alalı servis personeli dahil adam akıllı bu arabadan anlayan birine denk gelmedim, Kısaca başımdan geçenleri anlatayım, Aracı almaya şehir dışına bi ilçeye gittim aracı bir kaç ustaya göstereyim dedim bi usta bindi adamın arkadaşı çıktı aldım başka biyere adam bindi araca manuel konumuna aldı vitesi bas bas vites geçmiyor haliyle adam ne dese iyi bu arabanın şanzımanı arızalı 6000 devirde bir atıyor ![]() arabayı toparladım şanzımanda vuruntu ve aşırı yakıt tüketimi vardı gaza yüklenince 30lt ve üzerini rahatlıkla görebiliyordum, anlık ortalamam 20ltnin hiç altına hiç düşmüyordu, şanzıman yağı selenoidleri değiştirdim araba bayağı bi rahatladı, çekiş arttı yakıt normale döndü, fakat şanzımanda ufak bi yağ kaçağı var sanırım, 2 gün sonra vuruntular yine başladı, bu durumla ilgili deneyimi olan arkadaşlar varsa bilgilerini esirgemezlerse sevinirim, malatyada 1 tane otomatik şanzımancı var eline düştünmü direk şanzımanı indirelim dağıtalım istiyor , kendi mekanikçimde otomatik konusunda deneyimli olmadığı için el sürmek istemiyor haklı olarak fakat ona çok güveniyorum burdan alacağım bilgilerle birçok sorunu onunla çözerim gibime geliyor.
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
|
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
tolga bey bu arada birşey sormak istiyorum sizin aracınızdada konumunda aracı çalıştırıp biraz bekledikten sonra vites kolu kilitleniyormu, benimkinde normalde çalışınca frene basıp bıraktıkça, kilit açılıp kapanıyor ama bir kaç dakika bekleyince kilitleniyor ve stop edip çalıştırınca düzeliyor. bunun için fren muşurunu değiştirmelimiyim?
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
|
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
şanssızlıklar sizi bulmuş anlaşılan.şanzıman yağı kesinlikle mobil 71141 (yağ kodunu yanlış hatırlamıyorsam,forumda çokça bahsi geçer) otomatik şanzıman yağı olmalı ve yağı,yağ değişim presedürünü bilen biri değiştirmeli.selenoidlerse gelince;onlarda çıkanlar beyaz kafalı ise yenisi takılırken kesinlikle araca program atılmalı yoksa sonuç sıfır olur.(yeni model selenoidler siyah kafalıdır.eğer çıkanlerda siyah kafalı ise sorun yoktur tabiki sizden önce değiştiren program attırdıysa.) fren müşürü ise şanzımanın performansını direkt etkileyen küçük ama önemli bir parçadır.arızalanınca araç performans kaybeder hantallaşır,vites geçişleriuzar ve vuruntulu olur(özellikle 1-2.vitesler arası)ve dediğiniz gibi frene basınca p den çıkması gereken kol kilitli kalır yada benim başıma gelen gibi p de hiç kilitli kalmaz.bence hemen değiştirin 25 tl kadar bişey ve eliniz yatkınsa 5 dakikalık iş.hiçolmazsa o aklınızdan çıksın... |
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
![]() |
|
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bir not daha olsun;manuelde geçmeme sebebi de vites kontaktörü'den olabilir.zaten normalde siz vites atmayı unutursanız 6000 devire doğru araç kendi atar...
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
![]() |
|
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dün akşamdan beri konumlar düzgün çalışıyor, aracın çalışmasında bir sıkıntı yok tekrarlarsa servise gideceğim, dün siparişini verdiğim fren muşuru geldi, kendim değiştirdim, vites kilitlenme olayı ortadan kalktı frene basıp bıraktıkça kilidi açıp kapatıyor, ne kadar beklesemde kilitli kalmıyor. o iş aklımızdan çıktı. şanzımanın yağını mobil LT71141 ile değiştirdim, Selenoidlerde eski ve yeni olduğunu bildiğim için değişilirken dikkatle baktım siyah beyazını hatırlamıyorum fakat şanzımandan söktüğümüzle taktığımız aynıydı, daha önce serviste çalışmış arkadaşlar yaptılar aracımın selenoid ve yağ değişimini. Bende yeni selenoid takılınca program atılması gerekmiş dedim ne programı öyle bişey yok dediler. Şimdi öğrenmek istediğim şey bu programın etkileri ve yan etkileri nelerdir?Birde dediğim gibi yağ ve selenoidler değişince vites geçişleri farkedilmeyecek düzeyde azaldı lakin 2 gün sonra yine başladı aracın altında şanzıman kısmını kendim balata spreyi ile tertemiz ettim ve vuruntu başlayınca baktımki yine yağlanmış bu olayı acilen çözmem gerek. Yardımlarınızı bekliyorum. Saygılar
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
|
erkerd5429 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2011 Konum: SAKARYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 149 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı erkerd5429
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
program atılacak dediğin için yok öyle bişey demiştir bildiğime göre program atılmıyor sadece güncelleniyor usta da benim anladığımı anladıysa olabilir problemde bundan diye düşünüyorum |
|
2003 1,6 xr benzin/lpg
54 tk 977 0 Rh (+) pozitif |
|
![]() |
|
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
peki ne yapmam gerek benim bu durumda?
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
|
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
program güncellemeyi şöyle açıklayayım;bu araçların eski kasalarının tamamı(bildiğim kadarıyla) eski tip beyaz başlı selenoidli.bunlar 50 hz frekansta çalışmakta ve tamamına yakını arıza vermektedir benim aracınki 18 binde garantiden değişmiş.yeni tip siyah kafalı selenoidler ise,100 hz frekansta çılışırlar.işte bu frekans farkı yüzünden program yeni tipe göre güncellenmeli.güncellenmezse çalışır ama verimli olmaz vuruntu devam ederve arıza yapma riski oluşur.
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
![]() |
|
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
servise gidip ne demeliyim bu adamlara bu işlemi yaptırmak için. bugün biraz araştırma yaptım yağ değişiminde veya yağ eklemedede diagnoistik ile yağın yenilendiğini güncellemek gerekiyormuş.
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
|
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
aynen bunları anlat bence.
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
![]() |
|
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
vites konumlandırma sorunu bulundu
![]() Bu parçaya vites kolundan gelen bir halat bağlıdır, ve o halatın kontaktöre bağlı ucunda gergi ayarlayıcı bir mekanizma bulunur, bu tip arızalar genelde halatın gevşemesinden oluşurmuş. halatın gerginliğini almak için geçerli teknik bilgi linktedir; işlem çok basit arkadaşlar ben sorunu buldum henüz ayarı yapamasamda. Ayar için gösterilen plastik parça çok sert çalışma alanıda çok kısıtlı gerekirse aküyü söküp daha rahat müdahale edeceğim. Umarım başka kimsenin başına gelmez fakat önemsenecek bir arıza olmaması sevindirici. Önemli not: vites geçişlerinin algılanmasındaki gecikmeler de bu kontaktör veya halat gerginliğinden kaynaklanmaktadır, benim geri vites aşağı yukarı 5 sny sonra algılıyordu kolu R konumuna getirdikten sonra. halatla oynayınca düzeldi. gerginliği alınca hiç birşey kalmayacak. Herkese saygılar.
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
|
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
eee hadi bakalım kardeşim şimdi top sende,yap haberlerini bekliyorum.bi ince müdahale de ben yapıcam çünkü...
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
![]() |
|
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bide verdiğin linkte bulamadım olayı biraz daha yardımcı olurmusun merak ettim bi bakayım.
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
![]() |
|
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
burdan siteye gir http://www.307online.com.ar/manuales/reparacion/ ardından turkish - 307 - mekanik - şanzıman - şanzıman - hız kumanda ayarı al4 otomatik şanzıman olarak devam et sayfa açılacaktır şayet açılmazsa resmi yüklerim buraya.
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
|
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
gördüm kardeşim süper bi dökümanmış sağol.şimdi senden gelecek uygulama sonucunu bekliyorum,bakalım sonuç olumlu olursa bende girişicem bıktırdı bu p ye alın uyarısı...
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
![]() |
|
repropark ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
az önce sanayide ustamın yanındaydım, gösterdim, yapmaya çalıştık fakat turuncu gösteren düğme ısnıp soğudukça sertleşmiş ve biraz kasınca kırıldı ama şu anda normal görünüyor sıkıntısız kullanıyorum birazda olsa düzelme oldu, senden ricam o kısmı bulup bi inceleyebilirmisin, kontaktöre bağlı olan ayar mekanizmasının altında conta vs. gibi birşey varmı, benimki sağa sola çevriliyor, seninkide oluyormu öyle, çünkü dün ben biraz oynadım altını conta benzeri birşeyle sabitleyince düzeldi ama şanzıman vurdukça conta attı, eğer seninki sabit duruyor ve conta benzeri birşey varsa bende sabitleyeyim kafam daha rahat olsun. Kontaktörü nette buldum 205TL burda parçacımdada dün baktık 180TL civarıydı.
düzelmezse o hız sabitleme mekanizmasını alıp önce onu sonrada kontaktörü değişecem.
|
|
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |