Otomatik vites konumu arızası ACİLLL!!!
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20166
Tarih: 20 Haziran 2025 Saat 19:45 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Otomatik vites konumu arızası ACİLLL!!!
Mesajı Yazan: repropark
Konu: Otomatik vites konumu arızası ACİLLL!!!
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 15:04
Slm arkadaşlar, aracımda bugün yepyeni bir şanzıman arızası çıktı, sabah çalıştırmak için marşa bastım vitesi p konumuna alın diye ikaz verdi, halbuki vites zaten p konumunda, daha sonra n konumuna alınca çalıştı, aracı stop edip her çalıştırmada genellikle aynı hatayı verdi, daha sonrada N konumundada D konumundada vites ekranında R yanıp söndü, arac boş ve ileri pozisyonunda geri pozisyonunda durup, ileri gidip, geri gidiyor, fakat çalıştırırken sürekli P konumuna alın diye bas bas bağırıyor, Malatyada otomatikten zaten anlayan adam yok lütfen acil yardım
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 16:44
vitesi p ye aldığında vites ekranında p çıkıyormu o uyarıyı yaparken?
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 16:52
evet çıkıyor, vites kolu P konumunda göstergedede P de olduğu görünüyor ama ne gariptirki aracı P konumuna alınız uyarısı veriyor.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 17:08
bu sorun bende de var ama sadece p de yapıyor uyarıyı diğer vitesler de anormallik yok.servise sordum bu uyarı hep olır sana arabayı boşta unutmaman için standart uyarı arıza yok dediler,fakat ben sorunun ne olduğunu bu forumda buldum.sorun şanzımanın üzerindeki vites kontaktörü denilen bir parçanın ayarının kaçmasından yada bozulmasından kaynaklanıyor.bu parçanın birkaç görevi var o senin gördüğün uyarıyı yapmak(p harici viteslerde),geri vites lambasını yakmak,vitesleri konumlandırmak.seninki n ve d de karıştırma yapıyorsa arızalı olabilir önce bi ayarına baktır tabiki anlayan birine ayar olmuyosa değiştirmeyi dene.benim araç sadece p de uyarı veriyor diğer viteslerde sorun çıkarmıyor o yüzden şimdilik ellemedim öyle kullanıyorum.umarım yardımcı olmuşumdur sorun olursa yardımcı olmaya çalışırım...
not:sen yinede bi bilgisayara bağlat ama extrem bi sorun olabilir yanlış yönlendirmiş olmayayım seni çünkü bu araçlar bazen sağ gösterip sol vurabiliyor...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 17:42
kesinlikle bende öyle bir kontaktör olduğunu düşünüyorum ve benimki büyük ihtimalle arızalandı, yarın servise gideceğim ama bakalım fren muşurunuda gitmişken değiştirmek istiyorum bakalım ne çıkacak nefret etmeye başladım 307 den, bakıyorumda 406 daha sorunsuz bir araba 307 ye göre. Aracı aldım alalı servis personeli dahil adam akıllı bu arabadan anlayan birine denk gelmedim, Kısaca başımdan geçenleri anlatayım, Aracı almaya şehir dışına bi ilçeye gittim aracı bir kaç ustaya göstereyim dedim bi usta bindi adamın arkadaşı çıktı aldım başka biyere adam bindi araca manuel konumuna aldı vitesi bas bas vites geçmiyor haliyle adam ne dese iyi bu arabanın şanzımanı arızalı 6000 devirde bir atıyor  demezmi, arabayı kendi deneyimlerime güvenerek aldım. Kalorifer peteğindeki küçük delik için bütün sistemi körleyip iptal etmişler adamlar yapamadıkları için şanzımana atf2 yağ koymuşlar daha neler neler. arabayı toparladım şanzımanda vuruntu ve aşırı yakıt tüketimi vardı gaza yüklenince 30lt ve üzerini rahatlıkla görebiliyordum, anlık ortalamam 20ltnin hiç altına hiç düşmüyordu, şanzıman yağı selenoidleri değiştirdim araba bayağı bi rahatladı, çekiş arttı yakıt normale döndü, fakat şanzımanda ufak bi yağ kaçağı var sanırım, 2 gün sonra vuruntular yine başladı, bu durumla ilgili deneyimi olan arkadaşlar varsa bilgilerini esirgemezlerse sevinirim, malatyada 1 tane otomatik şanzımancı var eline düştünmü direk şanzımanı indirelim dağıtalım istiyor , kendi mekanikçimde otomatik konusunda deneyimli olmadığı için el sürmek istemiyor haklı olarak fakat ona çok güveniyorum burdan alacağım bilgilerle birçok sorunu onunla çözerim gibime geliyor.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 17:52
tolga bey bu arada birşey sormak istiyorum sizin aracınızdada konumunda aracı çalıştırıp biraz bekledikten sonra vites kolu kilitleniyormu, benimkinde normalde çalışınca frene basıp bıraktıkça, kilit açılıp kapanıyor ama bir kaç dakika bekleyince kilitleniyor ve stop edip çalıştırınca düzeliyor. bunun için fren muşurunu değiştirmelimiyim?
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 21:38
şanssızlıklar sizi bulmuş anlaşılan.şanzıman yağı kesinlikle mobil 71141 (yağ kodunu yanlış hatırlamıyorsam,forumda çokça bahsi geçer) otomatik şanzıman yağı olmalı ve yağı,yağ değişim presedürünü bilen biri değiştirmeli.selenoidlerse gelince;onlarda çıkanlar beyaz kafalı ise yenisi takılırken kesinlikle araca program atılmalı yoksa sonuç sıfır olur.(yeni model selenoidler siyah kafalıdır.eğer çıkanlerda siyah kafalı ise sorun yoktur tabiki sizden önce değiştiren program attırdıysa.)
fren müşürü ise şanzımanın performansını direkt etkileyen küçük ama önemli bir parçadır.arızalanınca araç performans kaybeder hantallaşır,vites geçişleriuzar ve vuruntulu olur(özellikle 1-2.vitesler arası)ve dediğiniz gibi frene basınca p den çıkması gereken kol kilitli kalır yada benim başıma gelen gibi p de hiç kilitli kalmaz.bence hemen değiştirin 25 tl kadar bişey ve eliniz yatkınsa 5 dakikalık iş.hiçolmazsa o aklınızdan çıksın...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 21:40
bir not daha olsun;manuelde geçmeme sebebi de vites kontaktörü'den olabilir.zaten normalde siz vites atmayı unutursanız 6000 devire doğru araç kendi atar...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 12:32
Dün akşamdan beri konumlar düzgün çalışıyor, aracın çalışmasında bir sıkıntı yok tekrarlarsa servise gideceğim, dün siparişini verdiğim fren muşuru geldi, kendim değiştirdim, vites kilitlenme olayı ortadan kalktı frene basıp bıraktıkça kilidi açıp kapatıyor, ne kadar beklesemde kilitli kalmıyor. o iş aklımızdan çıktı. şanzımanın yağını mobil LT71141 ile değiştirdim, Selenoidlerde eski ve yeni olduğunu bildiğim için değişilirken dikkatle baktım siyah beyazını hatırlamıyorum fakat şanzımandan söktüğümüzle taktığımız aynıydı, daha önce serviste çalışmış arkadaşlar yaptılar aracımın selenoid ve yağ değişimini. Bende yeni selenoid takılınca program atılması gerekmiş dedim ne programı öyle bişey yok dediler. Şimdi öğrenmek istediğim şey bu programın etkileri ve yan etkileri nelerdir? Birde dediğim gibi yağ ve selenoidler değişince vites geçişleri farkedilmeyecek düzeyde azaldı lakin 2 gün sonra yine başladı aracın altında şanzıman kısmını kendim balata spreyi ile tertemiz ettim ve vuruntu başlayınca baktımki yine yağlanmış bu olayı acilen çözmem gerek. Yardımlarınızı bekliyorum. Saygılar
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: erkerd5429
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 15:57
program atılacak dediğin için yok öyle bişey demiştir bildiğime göre program atılmıyor sadece güncelleniyor usta da benim anladığımı anladıysa olabilir problemde bundan diye düşünüyorum
------------- 2003 1,6 xr benzin/lpg 54 tk 977 0 Rh (+) pozitif
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 16:39
peki ne yapmam gerek benim bu durumda?
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 16:55
program güncellemeyi şöyle açıklayayım;bu araçların eski kasalarının tamamı(bildiğim kadarıyla) eski tip beyaz başlı selenoidli.bunlar 50 hz frekansta çalışmakta ve tamamına yakını arıza vermektedir benim aracınki 18 binde garantiden değişmiş.yeni tip siyah kafalı selenoidler ise,100 hz frekansta çılışırlar.işte bu frekans farkı yüzünden program yeni tipe göre güncellenmeli.güncellenmezse çalışır ama verimli olmaz vuruntu devam ederve arıza yapma riski oluşur.
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 17:03
servise gidip ne demeliyim bu adamlara bu işlemi yaptırmak için. bugün biraz araştırma yaptım yağ değişiminde veya yağ eklemedede diagnoistik ile yağın yenilendiğini güncellemek gerekiyormuş.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 19:37
aynen bunları anlat bence.
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 19:38
vites konumlandırma sorunu bulundu henüz servise gitmedim fakat nette araştırırken bir site buldum ve burda kısmen teknik bilgiler buldum, bu arıza otomatik vites kontaktörü ile alakalı, kontaktör, vitesin konumunu şanzımana ve bilgi ekranına ileten parçadır fakat kolay kolay arızalanmaz ben geçenlerde motoru sildim aklıma acaba su filanmı kaçtı diye kontaktörü buldum, yeri hava filtersi kutusunu çıkarınca akünün hemen altında şanzımana vidalanmış siyah parçadır. Bu parçaya vites kolundan gelen bir halat bağlıdır, ve o halatın kontaktöre bağlı ucunda gergi ayarlayıcı bir mekanizma bulunur, bu tip arızalar genelde halatın gevşemesinden oluşurmuş. halatın gerginliğini almak için geçerli teknik bilgi linktedir; http://www.307online.com.ar/manuales/reparacion/" rel="nofollow - http://www.307online.com.ar/manuales/reparacion/ işlem çok basit arkadaşlar ben sorunu buldum henüz ayarı yapamasamda. Ayar için gösterilen plastik parça çok sert çalışma alanıda çok kısıtlı gerekirse aküyü söküp daha rahat müdahale edeceğim. Umarım başka kimsenin başına gelmez fakat önemsenecek bir arıza olmaması sevindirici. Önemli not: vites geçişlerinin algılanmasındaki gecikmeler de bu kontaktör veya halat gerginliğinden kaynaklanmaktadır, benim geri vites aşağı yukarı 5 sny sonra algılıyordu kolu R konumuna getirdikten sonra. halatla oynayınca düzeldi. gerginliği alınca hiç birşey kalmayacak. Herkese saygılar.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 20:02
eee hadi bakalım kardeşim şimdi top sende,yap haberlerini bekliyorum.bi ince müdahale de ben yapıcam çünkü...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 20:04
bide verdiğin linkte bulamadım olayı biraz daha yardımcı olurmusun merak ettim bi bakayım.
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 09:57
burdan siteye gir http://www.307online.com.ar/manuales/reparacion/" rel="nofollow - http://www.307online.com.ar/manuales/reparacion/ ardından turkish - 307 - mekanik - şanzıman - şanzıman - hız kumanda ayarı al4 otomatik şanzıman olarak devam et sayfa açılacaktır şayet açılmazsa resmi yüklerim buraya.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 13:11
gördüm kardeşim süper bi dökümanmış sağol.şimdi senden gelecek uygulama sonucunu bekliyorum,bakalım sonuç olumlu olursa bende girişicem bıktırdı bu p ye alın uyarısı...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 16:13
az önce sanayide ustamın yanındaydım, gösterdim, yapmaya çalıştık fakat turuncu gösteren düğme ısnıp soğudukça sertleşmiş ve biraz kasınca kırıldı ama şu anda normal görünüyor sıkıntısız kullanıyorum birazda olsa düzelme oldu, senden ricam o kısmı bulup bi inceleyebilirmisin, kontaktöre bağlı olan ayar mekanizmasının altında conta vs. gibi birşey varmı, benimki sağa sola çevriliyor, seninkide oluyormu öyle, çünkü dün ben biraz oynadım altını conta benzeri birşeyle sabitleyince düzeldi ama şanzıman vurdukça conta attı, eğer seninki sabit duruyor ve conta benzeri birşey varsa bende sabitleyeyim kafam daha rahat olsun. Kontaktörü nette buldum 205TL burda parçacımdada dün baktık 180TL civarıydı. düzelmezse o hız sabitleme mekanizmasını alıp önce onu sonrada kontaktörü değişecem.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 16:19
bu arada o sitede yağ değişimi sızdırmazlık kontrolü v.b şeyler var onlarıda inceleyip birer çıktı almanı tavsiye ederim, olası bir sorunda elinde bulunur. servislerde çalışanların bir çoğunun bile bu bilgilerden haberleri olduğunu sanmıyorum ki eğer sanayide yaptırıyorsan aracını kesinlikle iyi incele 
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 16:50
bende dayanamadım inip kendim söktüm ama lpg ana kabloları da oradan geçtiği için pek inceleme şansım olmadı benim gördüğüm,halat bir körüğün içinde sağa sola hafif döndü fakat elimi zorla soktuğum için fazla kontrol edemedim biraz balaya spreyi sıktım o bölgeye sanki vites kolu biraz rahatladı ama o ikazı yine alıyorum.benim orada çok hortum ve kablo var kontaktörü bile net göremedim ama kurcalarsam benimkininde kırılacağını hissettim...Bu arada siteye renk gelmiş yaa
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 23:43
Bugun sikintisiz vites konumlari gerceklesti ama aksam bi gezintiye ciktim epey sorunsuz yol gittim fakat farkli birsey cikti durup yeniden kalkinca araba cok zor toplamaya basladi yerinden kalkmiyor iyice gaza yukleniyorum biraz hareket ediyor 2. Vitese gecince normale biniyor ayrica geriye birakmaya basladi sanirsam sanzimani aldik elimize. Bu konu ile ilgili yeni bir konu acacagim umarim ciddi birsey cikmaz!
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 23:53
o anda stop edip yeniden çalıştırmayı denedinmi?kontaktörün öyle bi sorun açması imkansız.birde geriye takınca geri vites lambası yanıyormu yada geçmi yanıyor onu kontrol et o da kontaktöre beğlı biliyosun.
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2011 Saat 00:51
Evet araci defalarca stop edip calistirdim ama su geri vites gecikmesi icin geri vites lambasini takip etmek cok mantikli sabah hemen deneyecegim.
Kusura bakmayin harfleri ingilizce karakter olarak kullaniyorum tabletten yaziyorum turkce kullanmak bir hayli eziyetli
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2011 Saat 20:49
kardeşim durum ne oldu varmı bi gelişme düzelme şanzıman olayında???
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2011 Saat 21:02
valla şimdilik sıkıntı yok, dün başıma bir iş geldi, arabaya su sızıyordu, sızan su da bsi nin üstüne damlayıp ordan yere düşüyormuş, bende kontrol ederken bayağı bi gönderdim, bsi su doldu, sonra sapıttı araba kontak takılı bile değilken vites kolunu p konumuna filan alın gibi, camları indirip kaldırma, silecekler çalışma, sonra arabada çalışmadı, bsi yi söküp temizledim hiçbi sorun kalmadı, sanki vites geçişleri bile düzeldi, belkide psikolojik olarak bana öyle geliyor ama özellikle geri vites çok vuruntuluydu, dün bsi temizlendikten sonra çok yumuşak geçiyor bugün malatyada sonunda otomatik şanzımancı açıldı ustalar istanbul ve kayseriden gelmiş, oraya bile gitmekten vazgeçtim, ama yinede yarın gidip tanışacağım ustalarla, çünkü chip, beyin, airbag, abs tamirleride yapıyorlar, kafama yatarsa chip tuning yaptıracam.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2011 Saat 22:02
hayırlısı,yinede ustalardan emin olmadan elletme derim en azından biraz sohbet ederek bilgilerini test etmeye çalış derim.ben bu bsi yi görmedim hiç,böyle kötü durumlar için bsi yi poşet gibi bişeye sararak korumaya alamazmıyız kafama takıldı seni başlığı okuyunca.
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 11:37
repropark Yazdı:
Bugun sikintisiz vites konumlari gerceklesti ama aksam bi gezintiye ciktim epey sorunsuz yol gittim fakat farkli birsey cikti durup yeniden kalkinca araba cok zor toplamaya basladi yerinden kalkmiyor iyice gaza yukleniyorum biraz hareket ediyor 2. Vitese gecince normale biniyor ayrica geriye birakmaya basladi sanirsam sanzimani aldik elimize. Bu konu ile ilgili yeni bir konu acacagim umarim ciddi birsey cikmaz! |
o dediğin sıkıntı bendede olmaya başladı havalar soğuyalı araç durduğu zaman vitesten boşa düşüyomuş gibi oluyo ve zor kalkıyo vitesde değilmiş gibi değilmi? ayrıca benim vites halatının ucundada bir sorun var bazen vites dye aldığımda triptoniğin oraya düşüyor ve takılı kalıyor ekrandada n yazıyor ama bugune kadar kimse çözüm bulamadı sorunu ise haların ucundaki mavi parçayı ileri iterek çözüyorum :)
------------- 307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 11:46
aynen ismail bey halatın sanzımana baglananucunda hız ayar mekanızması var sanırım onu degısmek lazım dun sıkıntı yok dedım gece benımkıde d ye gecmedı ve automatık gear fault hatası aldım gece ugrasmadım sabaha belkı duzelır dıye sabah bındıgımde sıkıntı devam edıyordu halatla oynadım duzeldı. bugun o mavı parcayı temın etmeye calısacağım bakalım ınsallah tek sorun odur
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 11:52
benim sorun anlattığım gibi aracım 1,5yıldır bende fakat bende hiç olmadı nezaman başka biri kullansa vites takılı kalıyo arıza uyarı yok ama onu ileri doğrdu itiyorum tık diye ses geliyo ve düzeliyo zaten 1,5 yılda 4-5kez ancak oldu yinede başka sıkıntılara yol açarmı bilmiyoru mesela havalar soğuyalı sizin dediğiniz gibi garip bişeyler oluyo durduğumda vites boşa çıkıyomuş gibi ama ısındığında olmuyo ben hiç şanzıman yağı değiştirmedim belki ondandır diye düşünüyorum ama şu parçadan siz bulursanız banada bilgi verirseniz olmassa bende değiştiriyim
------------- 307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 11:52
sanzımanlarımızda mekanık bır problem cıkmasında gerısı halledılır dıye umuyorum, malesef turkıyede otomatık sanzımandan adam akıllı anlayan pek az ınsan var. bu cokbuyuk sorun yoksa bu sorunlar adam akıllı anlayan ustaya oyun ısınden baska bısey değil. al4 sanzıman kotumsenecek bır sanzıman degıl ama peugeot un zamanında kullandıgı sıkıntılı yan urunlerınden yasıyoruz bu sıkıntıları. yoksa bu sanzıman alman muhendıslıgı porshe patentlıdır.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 11:57
ismail bey sızdekı sorun vıtes kolunun sert kullanılmasından kaynaklanıyor anladıgım kadarıyla bu konunun mesajlarını okuyun tam olarak tolga beyle bır lınk paylastım hız ayar yapılmasıyla ılgılı sızın bu ayarı yaptırmanız lazım lakin o parca ısınıp soğudukça sertlesmıstır ayar yapmaya calısınca dugme kırılacaktır. sorun degıl benım basımdan gectı fakat yenı parcayı alıp bı takayım duzelırse sızlerle paylasacagım.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 11:58
korkumdan yağ değiştirmeye gidemiyorum başka bir sıkıntı çıkarsa diye ama o dediğiniz parça hızla ilgili sorunları kontrol ediyosa ben aracı durdugumda garıp bır sekılde ırkılerek duruyo anlaşılan bu parça ciddi anlamda arızalı bende
------------- 307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 11:58
ayrıca sanzıman yagınızı bır an once degıstırın
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 12:00
bır peugeot servısıne gıdın acıklama yapmanıza gerek yok evvela yagı bır degıstırmede cok fayda goreceksınız.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 12:01
ya hep aklımda aslında arabam çekişten filan düştü iyice geçişlerde biraz sertleşti ama korkuyorum bu yağı değiştirirken başka sıkıntı çıkartırlarsa diye
------------- 307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 12:08
hıc bı sıkıntı cıkarmazlar ayrıca sen ne ıstersen sadece onu yaparlar, bu arada aracının selenoid valflerı daha once degısmısmı bı bılgın varmı
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 12:18
onuda bilmiyorum arabam 132000 ben 115000 aldım vitesle ilgili hiçbirşey yaptırmadım
------------- 307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 12:25
eger selenoidler değişmemiş hala fabrika çıkışında takılı olanlar duruyorsa sıkıntı, onlar şanzımandaki tüm düzensizliklere sebeptir, biran önce değişip bu şanzımanın tadını çıkarmakta fayda var, servislerde yağ ve selenoid değişimi 500TL ye mal oluyor, ve bildiğim kadarıyla işçilik ve yedek parçada indirim var şu anda. durumunuz müsait ise bir an önce onlarla başlayın işe.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 12:52
ya bahara doğru yaptırcam inşallah mart nisan gibi umarım ozaman kadar buyuk sıkıntılar cıkarmaz
------------- 307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2011 Saat 12:57
kardeş sen oralarda bayağı pejo ile ilgilenmissin sanırım benım aracın abs beynı arızalı fakat cıkmasını ankarada bulamadım ıstanbulda gazıantepde fılan buldum oralardada tanıdık olmadıgı ıcın almaya cesaret edemedım senın ustalardan elınde boyle bır malzeme olan varmıdır bende numarası fılan var
------------- 307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2011 Saat 13:37
sen numarasını ver bana burda çıkmacı arkadaşım var ona bi sorarız, birde malatyaya sonunda otomatik şanzımancı açıldı, adamlar aynı zamanda chip tuning, beyin, abs, airbag tamiride yapacaklar, daha cihazları gelmemiş fakat istanbul ve kayseriden çok deneyimli iki şanzıman ustası getirmişler, bugün benim şanzımanı gösterdim olası bütün sorunlarımı anlattım, hız ayar mekanizmasını kırdığımızı söyledim, usta otomatik vites halatını o mekanizmayla birlikte değişeceğimizi söyledi ve şanzımanımdaki bütün sorunların ondan kaynaklı olduğunu söyledi, çok hassamış, hatırlarsanız sertleştiği için bastırıp kırdık demiştim, keşke sıcak su dökseydiniz kırılmazdı dedi:) yani parça 200TL boşu boşuna çöpe gitti, birde o ayar ohm metre ile yapılırmış elle veya gözle yapmak imkansızmış arkadaşlar, parçayı sipariş ettim, yarın elimizde olacak ve yarında tamir edilecek inşallah bir sorun çıkmaz, 200 ü 500 ü hiç umrumda değil, hallolsun yeter.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2011 Saat 13:54
repropark Yazdı:
sen numarasını ver bana burda çıkmacı arkadaşım var ona bi sorarız, birde malatyaya sonunda otomatik şanzımancı açıldı, adamlar aynı zamanda chip tuning, beyin, abs, airbag tamiride yapacaklar, daha cihazları gelmemiş fakat istanbul ve kayseriden çok deneyimli iki şanzıman ustası getirmişler, bugün benim şanzımanı gösterdim olası bütün sorunlarımı anlattım, hız ayar mekanizmasını kırdığımızı söyledim, usta otomatik vites halatını o mekanizmayla birlikte değişeceğimizi söyledi ve şanzımanımdaki bütün sorunların ondan kaynaklı olduğunu söyledi, çok hassamış, hatırlarsanız sertleştiği için bastırıp kırdık demiştim, keşke sıcak su dökseydiniz kırılmazdı dedi:) yani parça 200TL boşu boşuna çöpe gitti, birde o ayar ohm metre ile yapılırmış elle veya gözle yapmak imkansızmış arkadaşlar, parçayı sipariş ettim, yarın elimizde olacak ve yarında tamir edilecek inşallah bir sorun çıkmaz, 200 ü 500 ü hiç umrumda değil, hallolsun yeter. |
Hiz ayar mekanizmasi kontaktor olabilir mi? Su linkte nasil sokulup takilacagini ve ayarlanacagini yazmistim.
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&PID=281829&title=al4-anzman-hakknda-bilmemiz-gerekenler#281829" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&PID=281829&title=al4-anzman-hakknda-bilmemiz-gerekenler#281829
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2011 Saat 14:05
kontaktörde sorun yok, benim araçtaki sorun hız kumanda ayarında, diğer bir deyişle halatın gerginliği. ilginiz için teşekkür ederim, bunlarda çok faydalı bilgiler, emeğinize sağlık. saygılarımla
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: repropark
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2011 Saat 14:12
yazılarınızı daha detaylı okudum gerçekten çok faydalı bilgiler, ohm metre kullanabilmeme rağmen ben cesaret edemiyorum, çünkü bıktım bu şanzıman hatalarından işinin ehlini bulmuşken onlara yaptıracağım, yoksa sizin bilgilerinizden faydalanarak kolları sıvardım, çok teşekkürler.
------------- 307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2011 Saat 14:28
repropark Yazdı:
yazılarınızı daha detaylı okudum gerçekten çok faydalı bilgiler, ohm metre kullanabilmeme rağmen ben cesaret edemiyorum, çünkü bıktım bu şanzıman hatalarından işinin ehlini bulmuşken onlara yaptıracağım, yoksa sizin bilgilerinizden faydalanarak kolları sıvardım, çok teşekkürler. |
Rica ederim. Aslinda cok fazla birsey yok. Tabi birazda risk almak gerekiyor. Tamirden sonra goruslerinizi bildirirseniz herkes adina faydali olur.
|
Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2011 Saat 12:51
repropark Yazdı:
sen numarasını ver bana burda çıkmacı arkadaşım var ona bi sorarız, birde malatyaya sonunda otomatik şanzımancı açıldı, adamlar aynı zamanda chip tuning, beyin, abs, airbag tamiride yapacaklar, daha cihazları gelmemiş fakat istanbul ve kayseriden çok deneyimli iki şanzıman ustası getirmişler, bugün benim şanzımanı gösterdim olası bütün sorunlarımı anlattım, hız ayar mekanizmasını kırdığımızı söyledim, usta otomatik vites halatını o mekanizmayla birlikte değişeceğimizi söyledi ve şanzımanımdaki bütün sorunların ondan kaynaklı olduğunu söyledi, çok hassamış, hatırlarsanız sertleştiği için bastırıp kırdık demiştim, keşke sıcak su dökseydiniz kırılmazdı dedi:) yani parça 200TL boşu boşuna çöpe gitti, birde o ayar ohm metre ile yapılırmış elle veya gözle yapmak imkansızmış arkadaşlar, parçayı sipariş ettim, yarın elimizde olacak ve yarında tamir edilecek inşallah bir sorun çıkmaz, 200 ü 500 ü hiç umrumda değil, hallolsun yeter. |
2002 MODEL PEJO 307 XT 1.6 16V 110HP LPGLİ OTOMATİK ABS BEYİN NUMARASI 0273 004 562 BEYİNDEKİ POMPA NUMARASI 0265216757 ZATEN İLK NUMARA İLE BULUYORLAR DİREK
------------- 307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
|