![]() |
|
dizel araç kullanmanın incelikleri... |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |||
MaximuS ![]() 1. Vites ![]() 15 - Şubat - 1983 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 394 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:09 |
||
Dizel araçlarımızı kullanırken çoğumuzun aklından geçiyodur; "Allah vermeye şu turbo arıza yapmasa bari" , "şu mazot popmpası da baya pahalıymış, inşallah bi sıkıntısı olmaz" diye... İşte bu karamsarlıkların önüne geçmek için yapabileceğimiz ya da yapmamız gereken diyelim, çok önemli ayrıntıların oluşturduğu bir husus var. elbette herkes kullanmayı bilir yoksa araba nesine gerek; fakat bunlar önemli ayrıntılardır... şu 5 altın kural, mazot pompası ve motor ömrü için çok ama çok önemlidir... belki hala bilmeyen ya da eksik bilenler için, ve de "benzinliden şaşmam arkadaş, dizelin ne halt edeceği belli olmaz, çok masrafı varmış, mazot pompası 1500 tl den başlarmış..." diyen arkadaşlar için bi şöför çocuğu olup otobüslerde büyümüş biri olarak yazıyorum :
1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide bekleyin...
2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin...
3. dizel motorun en büyük düşmanı tozdur. stablize yoldan kaçının. mecbur kalırsanız da yavaş ve ani hareketlerden kaçınarak ilerleyin. önünüzden tozutup giden bir araca kesinlikle yaklaşmayın. karşıdan tozutarak gelen araç için de yanınızdan geçip tozu bir nebze dağılana kadar gaza basmayın...
4. ağır devirle sürmekten kaçının. mazot pompasını zorlar ve ömrünü kısaltırsınız. 2000 devirden aşağı mümkün mertebe düşmeyin. korkmayın dizel motor yüksek devri sever...
5. uzun yol dışında mazotunuzu hep aynı yerden almaya, en azından aynı markayı kullanmaya özen gösterin...
bu kurallar uygulanmış ve bakımları aksatılmamış bir dizel motor, 0 ekstra masraf çıkartacağı gibi rektefe için daha çooooook km. lerce sizi sorunsuz sırtlayacaktır...
bu arada bu paylaşım biyerden alıntı değil, tamamen benim ve emektar babamın tecrübeleriyle sabittir... hepinize kazasız, belasız, cezasız sürüşler dilerim dostlarım... Düzenleyen MaximuS - 11 Ekim 2011 Saat 20:36 |
|||
![]() |
|||
zex ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
?
|
|||
2000 306 XR 1.6 130 HP !!
|
|||
![]() |
|||
avcifurkan ![]() 1. Vites ![]() ![]() 24 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 88 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı avcifurkan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin... bu kuraldan hareketle 1. kuralda bekleyin diyor ![]() |
|||
2007 407 2.0 HDI Executive OV
|
|||
![]() |
|||
orhanax ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bekleyin olacak o. Klavye sürçmüş. Anlayın canım o kadarını da.
![]() |
|||
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+) |
|||
![]() |
|||
MaximuS ![]() 1. Vites ![]() 15 - Şubat - 1983 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 394 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ufak bi hata olmuş, düzelttim... |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Devir saatimiz olsada 2 bin devirden aşağıya düşmesek
![]() Düzenleyen Ozan.Ersoy - 11 Ekim 2011 Saat 20:41 |
|||
![]() |
|||
efsanemurat ![]() 1. Vites ![]() ![]() 25 - Ağustos - 1980 Kayıt Tarihi: 24 Nisan 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 345 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı efsanemurat
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
rölantide bekleyelimmi yoksa beklemeyelimmi ? |
|||
2004 model 307 hdi xr 120000 km de
|
|||
![]() |
|||
Engin Tepe ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Paylaşım için teşekkürler.
Ve dizel yada benzinli araçlarımız ısınmadan yada belli bir mesafe katetmeden yüklenmeyelim.
|
|||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
|||
![]() |
|||
orhanax ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bekliyoruz.
|
|||
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+) |
|||
![]() |
|||
MaximuS ![]() 1. Vites ![]() 15 - Şubat - 1983 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 394 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
küçük bi hata olmuştu, düzelttim... kesinlikle belemeliyiz!!!
![]() |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Aracı ilk çalıştırdığımızda ve stop etmeden önce özellikle yeni nesil turbolu dizel araçlarda turbonun tam basıncını alıp boşaltması açısından; ayrıca turbonun pervaneleri çok hassas olması dolayısı ile sabah çalıştırdığımızda turbonun içine herhangi birşey kaçmış olma ihtimalini düşündüğümüzde araç rölantide çalıştığında turbonun pervanesinde herhangi birşey varsa atılacaktır ancak araca bindiğimiz gibi gaza yüklenirsek turbonun pervesinde olabilecek herhangi bir pislik yada başka bir şey direk pervaneyi parçalayacaktır ki dünya masraf.Turbonun pervalerinin hassaslığına örnek vermek gerekirse manifolttan gelebilicek herhangi bir kurum dahi pervaneye zarar veriyor.Stop etmeden önceki beklemede turbonun içindeki basıncı boşalması açısından stop etmeden önce 1dk beklemekte fayda var.
Düzenleyen Bahadır32 - 11 Ekim 2011 Saat 22:45 |
|||
![]() |
|||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
+1 yorumuna sağlık ustam
|
|||
![]() |
|||
muzaffer ![]() 2. Vites ![]() ![]() 02 - Haziran - 1987 Kayıt Tarihi: 08 Eylül 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Son olarak Kesinlikle ve kesinlikle yağ değişimini mazot filtresi değişimini orjinal parçalar ile ve 10000 Km yi geçirmeden mutlaka yaptırın.Turbolu araçlarda hava filtresi dolmuş vaziyette gezmeye devam ederseniz bilinki turboya en büyük zararı veriyorsunuzdur. Saygılarımla abi arz ederim.
|
|||
407 Executive Black CD 2007
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
MaximuS ![]() 1. Vites ![]() 15 - Şubat - 1983 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 394 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kimi servisler yağ değişimi için abi 10000 km diyorlar ama sen 15000 de gel birşey olmaz şeklinde konuşmalar yapabiliyorlar.Bunlara itibar etmeyin ve arkadaşımında belirttiği üzere 10000km de bir mutlaka aracınızın yağ değişimi ve periyodik bakımını yaptırın.
|
|||
![]() |
|||
Ako06 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 24 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
teşekkürler faydalı paylaşım..
|
|||
![]() |
|||
Long Beach ![]() 2. Vites ![]() ![]() Forumdan Banlandı Kayıt Tarihi: 16 Nisan 2010 Konum: Hamburg Durum: Aktif Değil Mesajlar: 316 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Long Beach
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
motor üst devirlerini fazla zorlamayin, ( 2.000 - 3.500 arasi ideal )
hava filtresini, kullandiginiz sehire göre ( toz-kum vs.) SIK -SIK kontrol edin, degistirin, yag degisimini geciktirmeyin, senede 1 kez mazot filresini degistirin, kaliteli yakit kullanin. |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Abim ellerine sağlık,gerçekten en önemli noktalar bence bunlar,aracını seven bir insanı kesinlikle zorlamayacak şeyler,üstelik 1 dakika ile cebimizden birçok para çıkmasını engellemiş oluyoruz..
|
|||
![]() |
|||
jack67 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 267 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ben 15.000 de bir bakım yapıyorum hiç bir sıkıntı yaşamıyorum ama yakıt filtresini de 2 bakımda bir yani 30.000 de bir değişiyorum
|
|||
206 XT 1.4 HDi 70 PS Gri Hatchback 2004 Model Manuel+com2000+3satır bilgi ekranı 10 yıl 250.000km beraberlik
|
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |