Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - dizel araç kullanmanın incelikleri...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

dizel araç kullanmanın incelikleri...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
MaximuS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

15 - Şubat - 1983

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 394
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MaximuS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: dizel araç kullanmanın incelikleri...
    Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:09
Dizel araçlarımızı kullanırken çoğumuzun aklından geçiyodur; "Allah vermeye şu turbo arıza yapmasa bari" , "şu mazot popmpası da baya pahalıymış, inşallah bi sıkıntısı olmaz" diye... İşte bu karamsarlıkların önüne geçmek için yapabileceğimiz ya da yapmamız gereken diyelim, çok önemli ayrıntıların oluşturduğu bir husus var. elbette herkes kullanmayı bilir yoksa araba nesine gerek; fakat bunlar önemli ayrıntılardır... şu 5 altın kural, mazot pompası ve motor ömrü için çok ama çok önemlidir... belki hala bilmeyen ya da eksik bilenler için, ve de "benzinliden şaşmam arkadaş, dizelin ne halt edeceği belli olmaz, çok masrafı varmış, mazot pompası 1500 tl den başlarmış..." diyen arkadaşlar için bi şöför çocuğu olup otobüslerde büyümüş biri olarak yazıyorum :
 
1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide bekleyin...
 
2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin...
 
3. dizel motorun en büyük düşmanı tozdur. stablize yoldan kaçının. mecbur kalırsanız da yavaş ve ani hareketlerden kaçınarak ilerleyin. önünüzden tozutup giden bir araca kesinlikle yaklaşmayın. karşıdan tozutarak gelen araç için de yanınızdan geçip tozu bir nebze dağılana kadar gaza basmayın...
 
4. ağır devirle sürmekten kaçının. mazot pompasını zorlar ve ömrünü kısaltırsınız. 2000 devirden aşağı mümkün mertebe düşmeyin. korkmayın dizel motor yüksek devri sever...
 
5. uzun yol dışında mazotunuzu hep aynı yerden almaya, en azından aynı markayı kullanmaya özen gösterin...
 
bu kurallar uygulanmış ve bakımları aksatılmamış bir dizel motor, 0 ekstra masraf çıkartacağı gibi rektefe için daha çooooook km. lerce sizi sorunsuz sırtlayacaktır...
bu arada bu paylaşım biyerden alıntı değil, tamamen benim ve emektar babamın tecrübeleriyle sabittir... hepinize kazasız, belasız, cezasız sürüşler dilerim dostlarım...




Düzenleyen MaximuS - 11 Ekim 2011 Saat 20:36
Yukarı Dön
zex Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1985

Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2010
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 21
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı zex Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:24
Orjinalini yazan: MaximuS MaximuS Yazdı:


1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide beklemeyin...
 


?
2000 306 XR 1.6 130 HP !!
Yukarı Dön
avcifurkan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
24 - Eylül - 1982

Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011
Konum: Eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 88
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı avcifurkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:33
Orjinalini yazan: zex zex Yazdı:

Orjinalini yazan: MaximuS MaximuS Yazdı:


1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide beklemeyin...
 


?


2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin...

bu kuraldan hareketle 1. kuralda bekleyin diyor Göz Kırpma
2007 407 2.0 HDI Executive OV
Yukarı Dön
orhanax Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1982

Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 337
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı orhanax Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:35
Orjinalini yazan: avcifurkan avcifurkan Yazdı:

Orjinalini yazan: zex zex Yazdı:

Orjinalini yazan: MaximuS MaximuS Yazdı:


1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide beklemeyin...
 


?


2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin...

bu kuraldan hareketle 1. kuralda bekleyin diyor Göz Kırpma

Bekleyin olacak o. Klavye sürçmüş. Anlayın canım o kadarını da. Dil Çıkarma
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)
Yukarı Dön
MaximuS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

15 - Şubat - 1983

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 394
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MaximuS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:35

ufak bi hata olmuş, düzelttim...Göz Kırpma

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:40
Devir saatimiz olsada 2 bin devirden aşağıya düşmesek Göz Kırpma

Düzenleyen Ozan.Ersoy - 11 Ekim 2011 Saat 20:41
Yukarı Dön
efsanemurat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
25 - Ağustos - 1980

Kayıt Tarihi: 24 Nisan 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 345
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı efsanemurat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:41

rölantide bekleyelimmi yoksa beklemeyelimmi ?

2004 model 307 hdi xr 120000 km de
Yukarı Dön
Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:43
Paylaşım için teşekkürler.
Ve dizel yada benzinli araçlarımız ısınmadan yada belli bir mesafe katetmeden yüklenmeyelim.
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Yukarı Dön
orhanax Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1982

Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 337
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı orhanax Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:47
Orjinalini yazan: efsanemurat efsanemurat Yazdı:

rölantide bekleyelimmi yoksa beklemeyelimmi ?


Bekliyoruz. 
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)
Yukarı Dön
MaximuS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

15 - Şubat - 1983

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 394
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MaximuS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 22:10
küçük bi hata olmuştu, düzelttim... kesinlikle belemeliyiz!!!Göz Kırpma
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 22:35
Aracı ilk çalıştırdığımızda ve stop etmeden önce özellikle yeni nesil turbolu dizel araçlarda turbonun tam basıncını alıp boşaltması açısından; ayrıca turbonun pervaneleri çok hassas olması dolayısı ile sabah çalıştırdığımızda turbonun içine herhangi birşey kaçmış olma ihtimalini düşündüğümüzde araç rölantide çalıştığında turbonun pervanesinde herhangi birşey varsa atılacaktır ancak araca bindiğimiz gibi gaza yüklenirsek turbonun pervesinde olabilecek herhangi bir pislik yada başka bir şey direk pervaneyi parçalayacaktır ki dünya masraf.Turbonun pervalerinin hassaslığına örnek vermek gerekirse manifolttan gelebilicek herhangi bir kurum dahi pervaneye zarar veriyor.Stop etmeden önceki beklemede turbonun içindeki basıncı boşalması açısından stop etmeden önce 1dk beklemekte fayda var.

Düzenleyen Bahadır32 - 11 Ekim 2011 Saat 22:45
Yukarı Dön
hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 22:35
+1 yorumuna sağlık ustam 
Yukarı Dön
muzaffer Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
02 - Haziran - 1987

Kayıt Tarihi: 08 Eylül 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 198
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muzaffer Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 22:41
Son olarak Kesinlikle ve kesinlikle yağ değişimini mazot filtresi değişimini orjinal parçalar ile ve 10000 Km yi geçirmeden mutlaka yaptırın.Turbolu araçlarda hava filtresi dolmuş vaziyette gezmeye devam ederseniz bilinki turboya en büyük zararı veriyorsunuzdur. Saygılarımla abi arz ederim. 
407 Executive Black CD 2007
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 23:01
Thumbs UpAlkış çok ama çok yararlı paylaşım teşekkürler
Yukarı Dön
MaximuS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

15 - Şubat - 1983

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 394
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MaximuS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 23:07
Orjinalini yazan: muzaffer muzaffer Yazdı:

Son olarak Kesinlikle ve kesinlikle yağ değişimini mazot filtresi değişimini orjinal parçalar ile ve 10000 Km yi geçirmeden mutlaka yaptırın.Turbolu araçlarda hava filtresi dolmuş vaziyette gezmeye devam ederseniz bilinki turboya en büyük zararı veriyorsunuzdur. Saygılarımla abi arz ederim. 
bakım zamanını geçirmemek zaten hem benzinli hem dizel hem lpgli araçlar için zaten şart yani... onu o yüzden yazmadım bile. aracını sevenler, titiz insanlar ve kafasında en ufak bi kaygı olmasını istemeyenler için paylaştım...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 23:49
Kimi servisler yağ değişimi için abi 10000 km diyorlar ama sen 15000 de gel birşey olmaz şeklinde konuşmalar yapabiliyorlar.Bunlara itibar etmeyin ve arkadaşımında belirttiği üzere 10000km de bir mutlaka aracınızın yağ değişimi ve periyodik bakımını yaptırın.
Yukarı Dön
Ako06 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
24 - Ocak - 1991

Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 136
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ako06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Ekim 2011 Saat 22:47
teşekkürler faydalı paylaşım..
Yukarı Dön
Long Beach Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
Forumdan Banlandı

Kayıt Tarihi: 16 Nisan 2010
Konum: Hamburg
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 316
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Long Beach Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Ekim 2011 Saat 23:52
motor üst devirlerini fazla zorlamayin, ( 2.000 - 3.500 arasi ideal )
hava filtresini, kullandiginiz sehire göre ( toz-kum vs.) SIK -SIK kontrol edin, degistirin,
yag degisimini geciktirmeyin,
senede 1 kez mazot filresini degistirin,
kaliteli yakit kullanin.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ekim 2011 Saat 08:39
Abim ellerine sağlık,gerçekten en önemli noktalar bence bunlar,aracını seven bir insanı kesinlikle zorlamayacak şeyler,üstelik 1 dakika ile cebimizden birçok para çıkmasını engellemiş oluyoruz..
Yukarı Dön
jack67 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 267
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı jack67 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ekim 2011 Saat 16:51
ben 15.000 de bir bakım yapıyorum hiç bir sıkıntı yaşamıyorum ama yakıt filtresini de 2 bakımda bir yani 30.000 de bir değişiyorum
206 XT 1.4 HDi 70 PS Gri Hatchback 2004 Model Manuel+com2000+3satır bilgi ekranı 10 yıl 250.000km beraberlik
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 310 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 315 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107418 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1498 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3089 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 9423 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8689 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 888 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 909 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1578 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55448 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 301 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1221 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2175 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 267 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2515 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 571 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 2068 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15989 23 M.Emin
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
alibozoglu1 1
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English