Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

dizel araç kullanmanın incelikleri...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18939
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 16:38
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: dizel araç kullanmanın incelikleri...
Mesajı Yazan: MaximuS
Konu: dizel araç kullanmanın incelikleri...
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 20:09
Dizel araçlarımızı kullanırken çoğumuzun aklından geçiyodur; "Allah vermeye şu turbo arıza yapmasa bari" , "şu mazot popmpası da baya pahalıymış, inşallah bi sıkıntısı olmaz" diye... İşte bu karamsarlıkların önüne geçmek için yapabileceğimiz ya da yapmamız gereken diyelim, çok önemli ayrıntıların oluşturduğu bir husus var. elbette herkes kullanmayı bilir yoksa araba nesine gerek; fakat bunlar önemli ayrıntılardır... şu 5 altın kural, mazot pompası ve motor ömrü için çok ama çok önemlidir... belki hala bilmeyen ya da eksik bilenler için, ve de "benzinliden şaşmam arkadaş, dizelin ne halt edeceği belli olmaz, çok masrafı varmış, mazot pompası 1500 tl den başlarmış..." diyen arkadaşlar için bi şöför çocuğu olup otobüslerde büyümüş biri olarak yazıyorum :
 
1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide bekleyin...
 
2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin...
 
3. dizel motorun en büyük düşmanı tozdur. stablize yoldan kaçının. mecbur kalırsanız da yavaş ve ani hareketlerden kaçınarak ilerleyin. önünüzden tozutup giden bir araca kesinlikle yaklaşmayın. karşıdan tozutarak gelen araç için de yanınızdan geçip tozu bir nebze dağılana kadar gaza basmayın...
 
4. ağır devirle sürmekten kaçının. mazot pompasını zorlar ve ömrünü kısaltırsınız. 2000 devirden aşağı mümkün mertebe düşmeyin. korkmayın dizel motor yüksek devri sever...
 
5. uzun yol dışında mazotunuzu hep aynı yerden almaya, en azından aynı markayı kullanmaya özen gösterin...
 
bu kurallar uygulanmış ve bakımları aksatılmamış bir dizel motor, 0 ekstra masraf çıkartacağı gibi rektefe için daha çooooook km. lerce sizi sorunsuz sırtlayacaktır...
bu arada bu paylaşım biyerden alıntı değil, tamamen benim ve emektar babamın tecrübeleriyle sabittir... hepinize kazasız, belasız, cezasız sürüşler dilerim dostlarım...





Cevaplar:
Mesajı Yazan: zex
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 20:24
Orjinalini yazan: MaximuS MaximuS Yazdı:


1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide beklemeyin...
 


?


-------------
2000 306 XR 1.6 130 HP !!


Mesajı Yazan: avcifurkan
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 20:33
Orjinalini yazan: zex zex Yazdı:

Orjinalini yazan: MaximuS MaximuS Yazdı:


1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide beklemeyin...
 


?


2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin...

bu kuraldan hareketle 1. kuralda bekleyin diyor Göz Kırpma


-------------
2007 407 2.0 HDI Executive OV


Mesajı Yazan: orhanax
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 20:35
Orjinalini yazan: avcifurkan avcifurkan Yazdı:

Orjinalini yazan: zex zex Yazdı:

Orjinalini yazan: MaximuS MaximuS Yazdı:


1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide beklemeyin...
 


?


2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin...

bu kuraldan hareketle 1. kuralda bekleyin diyor Göz Kırpma

Bekleyin olacak o. Klavye sürçmüş. Anlayın canım o kadarını da. Dil Çıkarma


-------------
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 20:35

ufak bi hata olmuş, düzelttim...Göz Kırpma



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 20:40
Devir saatimiz olsada 2 bin devirden aşağıya düşmesek Göz Kırpma


Mesajı Yazan: efsanemurat
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 20:41

rölantide bekleyelimmi yoksa beklemeyelimmi ?



-------------
2004 model 307 hdi xr 120000 km de


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 20:43
Paylaşım için teşekkürler.
Ve dizel yada benzinli araçlarımız ısınmadan yada belli bir mesafe katetmeden yüklenmeyelim.


-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: orhanax
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 20:47
Orjinalini yazan: efsanemurat efsanemurat Yazdı:

rölantide bekleyelimmi yoksa beklemeyelimmi ?


Bekliyoruz. 


-------------
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 22:10
küçük bi hata olmuştu, düzelttim... kesinlikle belemeliyiz!!!Göz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 22:35
Aracı ilk çalıştırdığımızda ve stop etmeden önce özellikle yeni nesil turbolu dizel araçlarda turbonun tam basıncını alıp boşaltması açısından; ayrıca turbonun pervaneleri çok hassas olması dolayısı ile sabah çalıştırdığımızda turbonun içine herhangi birşey kaçmış olma ihtimalini düşündüğümüzde araç rölantide çalıştığında turbonun pervanesinde herhangi birşey varsa atılacaktır ancak araca bindiğimiz gibi gaza yüklenirsek turbonun pervesinde olabilecek herhangi bir pislik yada başka bir şey direk pervaneyi parçalayacaktır ki dünya masraf.Turbonun pervalerinin hassaslığına örnek vermek gerekirse manifolttan gelebilicek herhangi bir kurum dahi pervaneye zarar veriyor.Stop etmeden önceki beklemede turbonun içindeki basıncı boşalması açısından stop etmeden önce 1dk beklemekte fayda var.


Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 22:35
+1 yorumuna sağlık ustam 


Mesajı Yazan: muzaffer
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 22:41
Son olarak Kesinlikle ve kesinlikle yağ değişimini mazot filtresi değişimini orjinal parçalar ile ve 10000 Km yi geçirmeden mutlaka yaptırın.Turbolu araçlarda hava filtresi dolmuş vaziyette gezmeye devam ederseniz bilinki turboya en büyük zararı veriyorsunuzdur. Saygılarımla abi arz ederim. 

-------------
407 Executive Black CD 2007


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 23:01
Thumbs UpAlkış çok ama çok yararlı paylaşım teşekkürler


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 23:07
Orjinalini yazan: muzaffer muzaffer Yazdı:

Son olarak Kesinlikle ve kesinlikle yağ değişimini mazot filtresi değişimini orjinal parçalar ile ve 10000 Km yi geçirmeden mutlaka yaptırın.Turbolu araçlarda hava filtresi dolmuş vaziyette gezmeye devam ederseniz bilinki turboya en büyük zararı veriyorsunuzdur. Saygılarımla abi arz ederim. 
bakım zamanını geçirmemek zaten hem benzinli hem dizel hem lpgli araçlar için zaten şart yani... onu o yüzden yazmadım bile. aracını sevenler, titiz insanlar ve kafasında en ufak bi kaygı olmasını istemeyenler için paylaştım...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 23:49
Kimi servisler yağ değişimi için abi 10000 km diyorlar ama sen 15000 de gel birşey olmaz şeklinde konuşmalar yapabiliyorlar.Bunlara itibar etmeyin ve arkadaşımında belirttiği üzere 10000km de bir mutlaka aracınızın yağ değişimi ve periyodik bakımını yaptırın.


Mesajı Yazan: Ako06
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2011 Saat 22:47
teşekkürler faydalı paylaşım..


Mesajı Yazan: Long Beach
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2011 Saat 23:52
motor üst devirlerini fazla zorlamayin, ( 2.000 - 3.500 arasi ideal )
hava filtresini, kullandiginiz sehire göre ( toz-kum vs.) SIK -SIK kontrol edin, degistirin,
yag degisimini geciktirmeyin,
senede 1 kez mazot filresini degistirin,
kaliteli yakit kullanin.


-------------
1- Ucuza alan iki kere alir
2- Calisiyorsa kurcalama
3- Her zaman Gülümse ve tesekkür et.Hem maliyeti sıfır hem de değerine paha biçilmez.
4- Özür dilemeyi bilmiyorsan kimseyle kavga/tartismaya girme.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2011 Saat 08:39
Abim ellerine sağlık,gerçekten en önemli noktalar bence bunlar,aracını seven bir insanı kesinlikle zorlamayacak şeyler,üstelik 1 dakika ile cebimizden birçok para çıkmasını engellemiş oluyoruz..


Mesajı Yazan: jack67
Mesaj Tarihi: 15 Ekim 2011 Saat 16:51
ben 15.000 de bir bakım yapıyorum hiç bir sıkıntı yaşamıyorum ama yakıt filtresini de 2 bakımda bir yani 30.000 de bir değişiyorum


-------------
206 XT 1.4 HDi 70 PS Gri Hatchback 2004 Model Manuel+com2000+3satır bilgi ekranı 10 yıl 250.000km beraberlik


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 15 Ekim 2011 Saat 16:55
mazot filtresi için uygun aralık 30.000 dir zaten. ama yinede yağ değişimi ve diğer filtreler için 10.000 km. daha uygun olur...


Mesajı Yazan: gokhanaysoy
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 20:08
birde peugeot araçların yanında verilen enjektör temizleyici katkı maddesi var peugeot un ürettiği bunları kullanmak gereklimidir?


Mesajı Yazan: hassaN
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 10:33
çok faydalı bir paylaşım, beklemek gerektiğini biliyordum ama stop etmeden  neden beklediğimize anlam veremiyordum.. teşekkürler

-------------
206 XR 1.4 HDI 2002

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20435&title=bu-da-benim-yolgezer

Sizikisi aşk, bizimkisi MEMLEKET MESELESİ (TKİ Tavşanlı Linyit Spor)


Mesajı Yazan: CHEsila5358
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2012 Saat 12:35
Agzina emegine bilgine saglik.tes.ederimCHESİLA

-------------
307 1.4 HDİ XR


Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2012 Saat 16:34
arkadaşlar ustama ben turbo dizel araçlarda sabahları haraket etmeden önce ve yoldan geldikten sonra belli süre motoru stop etmeden sonra beklemelimiyım diye sordum benim aracım için beklemenin geregi olmadıgını söyledi nedenini sordugumda ise senin aracında degişken hacimli turbo var gaza bastıkça kulakcıklar açılır nihayetinde ise turbonun devri otomotık olarak ayarlanmış oluyor zaten gibi bi cevap verdi sabahları ise tabiki turbo yaglaması için kısa bi süre beklemenin iyi olacagını söyledi ve kafam karıştı

-------------
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2013 Saat 01:50
Siz dizel araç yüksek deviri sever demişsiniz ben başka bir yerde Dizel araçların yüksek devirde kullanılmasının sakıncalı olduğunu okudum. Hangisi doğru acaba?


Mesajı Yazan: hema123
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2013 Saat 08:54
bu ve benzeri bilgilerin maalesef çoğu şehir efsanesi. hiçbir bilimsel temele dayanmayan kerameti kendinden menkul usta-şoför yorumlarından ibaret şeyler. bu tavsiyeleri dillendiren insanlar araçların kullanma kılavuzlarını bir kez bile baştan sona okumamışlardır. üreticinin kullanım talimatları dışındakiler saçmalıktan başka birşey değildir. böyle egzantrik fikir sahipleri hala "turbo nedir" sorusuna "egzost gazını yeniden yakıyo" cevabını veriyorlar ki tarafımdan onlarca kez test edilmiştir. bir de lastik örneği vereyim. bütün lastik üreticilerinin lastik kullanım kitapçıklarında veya internet sitelerindeki bilgilendirme yazılarında eğer iki lastik yenilenecekse daha iyi olanların çekişe bakılmaksızın arka dingile takılması önerilir. ülkemizde bu kuralı bilen bir tane usta-şoför-servisçi veya lastik satıcısına rastlamadım. hepsi kulaktan dolma "yeni lastik öne takılır" fikrindedirler. kendini çok bilir sananlar ise "çekişteki dingil"e cevabı verirler. hiç biri tenezzül edip üreticinin tavsiyesi neymiş diye bakmaz maalesef.
sonuç olarak herkese tavsiyem, aracınızın kullanma ve bakım kılavuzunu dikkatle okuyun, üreticinin tavsiyelerinin dışına çıkmayın yeter. servis elemanları bile lütfedip bu kılavuzları okumadan şişirme bilgiler verebiliyorlar, mutlaka kılavuz verileriyle kıyaslayın.

saygılarımla.


-------------
2006 206 hdi x-design beyaz


Mesajı Yazan: bahcekapili
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2013 Saat 10:14
Kesinlikle kullanım kitapçığı okunmalıdır aynen katılıyorum. Şimdiye kadar okuduğum hiçbir kullanım klavuzunda sabahları 1-2 dk bekleyin gibi bir ifade yok. Mazot israfından başka birşey değil. Ayrıca dizel de olsa benzinli de olsa araç rölantide uzun süre çalıştırılmamalıdır. Bir Fatiha ya da Ayetel Kürsi okuyacak kadar süre beklemeniz yeterlidir. Eminim benim kitapçıkta (Citroen ama Peugeot ile aynı motor) yazdığı gibi hemen hemen tüm kitapçıklarda da araç ısınana kadar aracı zorlamayın ibaresi vardır. Stop etmeden önce 1 dk. beklemeyi gerektirecek durum ancak çok performanslı sürüşler için geçerlidir. Uzun yolda bile aracı zorlamamışsanız en fazla 30 sn beklemeniz oldukça yeterlidir. Kim aracı bu kadar zorlar (hele ki dizel için sürekli yüksek devir çevirmeniz gerekir) bilemiyorum artık.
 
Birde yukarıda manifold tarafından turboya parça gelebileceği şeklinde ibare var. Tam tersi hava akışı aksi istikamettedir. Emme manifoldundan emiş türbinine parça gelmesi mümkün değildir. Fizik kanunlarına aykırı bir durum. Egzos tarafından ise egzos gazı gelip türbini çeviriyor. Anlayacağınız gelse gelse kurum gelir o da zaten normal bir durum. Hava filtresinden parça gelmesi için hava filtresinin parçalanmış olması gerekir bu da orjinal hava filtresi kullanıyorsanız ve bakım zamanını geçirmemişseniz olanaksız bir durum. Olsa olsa 1.4 ve 1.6 HDI motorlar için turbonun emiş türbinine bağlanan yerdeki turuncu contanın parçalanmış olması ihtimali var. Gerek Citroen gerekse de Peugeot bunu öngörmüş ve oradaki vida sıkmalı kelepçeyi değiştirmişler ve kendinden sıkmalı kelepçe geliştirmişler.
 
 


-------------
İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net