![]() |
|
Yıllardır dizele niye geçmemişim tühh yaa... |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Yazar | |||||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 10:58 |
||||
onur abi hoşgeldin, seni aramızda görmekten çok mutlu oldum (: |
|||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||||
![]() |
|||||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Senede 100 bin+ km yol yapıyorum ve dizel aracı mecburen tercih ediyorum.Ama ne var ki bana benzinli aracın verdiği keyfi veremiyor.Zaten ticari zihniyetle düşünüldüğünde senede en az 60 bin km altında yol kateden biri için dizel araç zarardır.Kar ettiğini düşünür ama her zaman işe eksiden başlar.
Eskiden beğendiğim bir aracı satın alırdım,şimdi senelik kiralama yöntemine gidiyorum.Ne bakımını,ne vergisini,ne lastiğini düşünüyorum.Sadece mazotunu koyup start düğmesine basıyorum.Uzun vadeye yaydığım da senede 15 bin tl gibi bir kar sağlıyor.
|
|||||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||||
![]() |
|||||
MaximuS ![]() 1. Vites ![]() 15 - Şubat - 1983 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 394 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
vallaha arkadaşlar sadece benzinli de kullandım (corolla 97 gli), hem benzin-hem lpgli de kullandım (civic 2005 vtec 2 ES) ama dizel kadar (407 hdi 2007) zevk almadım. performans konusunda değil ama turbo devreye girip 2000-2500 devirlerde gecikmeli de olsa arabanın şahlanması kadar hoşuma gideni olmadı... tabi bu dizel motorun çalışma prensibi ile ilgili ama zevk işte; ne bileyim performansı benzinli kadar yüksek olmasa da daha ağır hissettiriyo.
bakım ve ekstra masraflara gelince; allaha çok şükür ekstra masrafım 2 yıldır henüz çıkmadı. normal bakımların da benzinlilerle hiçbir farkı yok. hatta lpgliye göre daha hafif. yok sızdırmazlık raporu, yok enjektör ayarı vs...
çok önemli ayrıntıların oluşturduğu bir husus var. elbette herkes kullanmayı bilir yoksa araba nesine gerek; fakat bunlar önemli ayrıntılardır... şu 4 altın kural, mazot pompası ve motor ömrü için çok ama çok önemlidir... belki hala bilmeyen ya da eksik bilenler için, ve de "benzinliden şaşmam arkadaş, dizelin ne halt edeceği belli olmaz, çok masrafı varmış, mazot pompası 1500 tl den başlarmış..." diyen arkadaşlar için bi şöför çocuğu olup otobüslerde büyümüş biri olarak yazıyorum :
1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide beklemeyin...
2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin...
3. dizel motorun en büyük düşmanı tozdur. stablize yoldan kaçının. mecbur kalırsanız da yavaş ve ani hareketlerden kaçınarak ilerleyin. önünüzden tozutup giden bir araca kesinlikle yaklaşmayın. karşıdan tozutarak gelen araç için de yanınızdan geçip tozu bir nebze dağılana kadar gaza basmayın...
4. ağır devirle sürmekten kaçının. mazot pompasını zorlar ve ömrünü kısaltırsınız. 2000 devirden aşağı mümkün mertebe düşmeyin. korkmayın dizel motor yüksek devri sever...
bu kurallar uygulanmış ve bakımları aksatılmamış bir dizel motor, 0 ekstra masraf çıkartacağı gibi rektefe için daha çooooook km. lerce sizi sorunsuz sırtlayacaktır... Düzenleyen MaximuS - 11 Ekim 2011 Saat 02:52 |
|||||
![]() |
|||||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Şimdi ne diyim sana armkadaşım senin azın dizelden yanmış benzinliyi beğeniyosun benim azım LPG den yanmış dizeli beğeniyorum. Unutma temiz mazot bulmak zor doğuda ama benzinde aynıdır. Pis benzin koy bakalım aracına ne oluyo dizelden bir fark oluyomu. Benim de anlatmak istediğim usta kadar aracında LPG sistemine uyumu önemli palio 1.6 16v çoğu uyumsuz başıma geldiği ve araştırdığım için yazıyorum bunu belki atiker değilde başka marka bir LPG kiti taksam uyumsağlardı bilemiyorum onu.
|
|||||
![]() |
|||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Dizel satıp benzinli bir araç alarak ve yukarıdaki mesajlarda bahsedilen sorunların tamamına yakınını bizzat yaşamış biri olarak söylüyorum. Dizele kolay kolay yaklaşmam bir daha. Dizeli kullanmak ciddi sabır istiyor. Öyle hop deyince yola çıkılmıyor hop deyince stop edilmiyor motor. Benzinlide böyle bir sıkıntı yok. Ayrıca yukarıda arkadaşların da dediği gibi TEMİZ YAKIT ! bulmak ciddi sıkıntı. Şırnak Cizre'ye gitmiş bulundum az daha yolda kalıyordum. Temiz yakıt rafineri mazotu bulmak ciddi sıkıntı oldu. Bulduk ancak Maraştan aldığım bir yakıt yüzünden Antep ve Konya'da servise girmek zorunda kaldım. Depoyu söktürüp içini temizletmek zorunda kaldım. Ve ben diyorum ki iyi bir usta tarafından montajlanmış LPG li araç . Not: Dizelin özlediğim tek yanı gaza biraz bastıktan sonra turbonun devreye girmesiyle başlayan o güç artışı ve tork. Başka hiçbir şeyini özlemiyorum. |
|||||
![]() |
|||||
mimitt ![]() 2. Vites ![]() ![]() 06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
dostum burada atladığın ufak bir nokta var,yada yazmadığın için ben atladığını düşünüyorum,nasıl ki her firmanın motorları farklı özelliklerde ise Lpg sistemleride aynı. çok basit bir örnek vereceğim sana 98 model D8 motor kodlu 406 araçta BRC(my07) gibi bir marka bile sıkıntı çıkarta biliyor ama aynı sistem D9 kodlu 2000 2002 model arasında sorun çıkartmıyor(burada usta faktörünü falan göz ardı ediyorum) aynı sistem 2003 model 406 lar da sadece arıza lambası yakıyor. aynı şekilde brc nin sorunsuz çalıştığı d9 motora lovato da takılabiliyor,oda arıza lambasını yakıyor gidermek için gaz ayarları biraz açılıyor ama bu seferde aynı araçlar aynı şartlarda aynı km leri yapamıyor bunu bizzat test ettik. yani lpg işi ciddi anlamda ince elenip sık dokunması gereken bir konu.
Düzenleyen mimitt - 10 Ekim 2011 Saat 23:58 |
|||||
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r |
|||||
![]() |
|||||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
tmm yazdığının bir çoguna katılıyorum lpg de ustalık işçilik en önemli şey ama şunuda bilmek gerekir bazı araçlar var ne yaparsan yap uymaz veya uydurmak için baya uraşırsın ve araştırdığında örnek vereyim palio 1,6 16v ler çogu lpg de sorun çıkarmaktadır biraz araştırmayla öğrenilebilir ve hep klasik şikayetler belki sorunların üstüne gidilmediği için böyle bilemem ben üzerine gittim 700tl kadarda masraf yaptım olmadı olmadı ki karşıda fiat servisine kadar gittik ustan kötü diyceksin bana bende sana diycemki toyota, elentra 1,6 16v, accent, ford 1,6 chia, tipo bu arabalara taktırdım ve hiç sorun yaşamadım yıllardır tanıdığım bildiğim ustalığına güvendiğim bi adamdır X5 inden tut cherokee jeep e kadar lpg kiti takan biri bazı araçlardada uyumsuzluk de sıkıntı de ne dersen de olmadımı olmuyo
|
|||||
![]() |
|||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
vallahi arkadaşlar dizel-benzin olayına bir şey diyemem.. aralarında pekte bir şey kalmadı... lpg nin gözünü seveeyim cecoli öyle bir gidiyorki atikerle...imreniyorum bazen tam gaza geliyorum taktırayım diye pat bir şey çıkıyor...
|
|||||
![]() |
|||||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
yakıttaki tasarrufun bir bölümünü de ordan kazanmıyomu abii hangi araç 4500-5000 arası na gelmeden 2 viteste 100 yapıyo ami o devire geldiğinde de yatık artıyo normal bisey buu
|
|||||
![]() |
|||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Hakan olayı anlamadın sanıyorum. Olay aracın gıtmemesı degıl vıteslerdekı suratlerı. Ortalama bırcok dızel arac 2 de 100 gormez. Cunku dızel daha az devır cevırebıldıgı ıcın bu boyledır...
|
|||||
![]() |
|||||
mimitt ![]() 2. Vites ![]() ![]() 06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
dostum otobüs te redline yapsan ne yapmasan ne :) büyük otobüslerin devir saatini hepimiz biliyoruz.
onun dışında benzinli araçta son devire kadar güç alabiliyosun beygir gücündeki kaybın az oluyor ama turbo dizellerde böyle değil bir devir çevirsen bile aldığın güç çok komik oluyor.örnek olarak 308 de devamli 5000 devirde vites değiştirerek 200 km ye atıyorum 3 dakikada çıkıyorsam 3500 de vites değiştirerek 2.5 dakikada çıkıyorum.
|
|||||
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r |
|||||
![]() |
|||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Bidakka bidakka kim demiş dizelde redline yapılmaz diye.Koca otobüsü sona dayıyorum ben devir saatini ilk fırsatta çekicem resmini koyucam siteye görüşcezzz :)
Düzenleyen HuseyinTurk - 10 Ekim 2011 Saat 18:38 |
|||||
![]() |
|||||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Cem abi sana eve gdince cevap atacam telden okumasidayazmasida zor oluyoo :)
|
|||||
![]() |
|||||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Ya o arabada veya soförde sorun vardir arkadasim dedigin imkansiz birsey ben 1.7 combo kullandim motorlari ayni yolda tutamiyosun 1.7 yi |
|||||
![]() |
|||||
Muhammet ÇAKIR ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
|||||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
|||||
![]() |
|||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Sunuda gozden kacırma!!!
206 hafıf bır arac golf cok daha agır. Ve golfun ustundekı makıne de pek ekonomık olmayan bır makıne. Bunun yanında aracının yakıtı fazla soylemelıyım. Bence bır kontrol ettırmelısın. Benım arabayı sıkıstırsam 30 kr yakmaz neredeyse yanı
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Muhammet ÇAKIR ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
|||||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
|||||
![]() |
|||||
alisuat ![]() 2. Vites ![]() ![]() 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
bendeki 1.4 corsa bile 2.viteste 105 yapıyor 1.7 dizel corsa 2 de 70 i geçemiyor :)
|
|||||
2007 opel corsa 1.4 Enjoy SP AT TWP,2009 Toyota corolla 1.6 Elegant AT
0554 941 25 90 A(+) |
|||||
![]() |
|||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım
![]() |
|||||
![]() |
|||||
alisuat ![]() 2. Vites ![]() ![]() 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
ben sürdüğüm araçtan zevk almak isterim ve o zevki dizelden alamıyorum,tamam sağlam motorlu bir dizelle anlık torklarla, biraz zevk alınabilir ama unutmayın dizellerin hemen hepsi turbolu,benzinde turbo olunca neler oldugunu biliyoruz :), peugeot için dizel lpgye göre tercih edilebilir ama lpg uyumu çok daha iyi olan. 1.6 102lik vw grubu veya japon arabalarının bir kısmı gibi, lpg takmak çok daha mantıklı,
ek olarak ayda 1000 km civarı veya daha altında yol yapanlar varsa bence benzinli binsinler 1200 kilo bir araç için(tahmini ama baya gerçekçi değerler) şehir içi 10 litre benzin 12 litre gaz 6 litre dizel yakar. yani aylık maliyet, benzinde 430 tl dizelde 223 tl lpgde 250 tl yakar ankara değerleri için yani aylık yaklasık 200 tl kar var ancak dizel ve lpgnin bakımda ekstra masraflarını ve motorun daha fazla yıpranmasınıda varsayarsak. ayda 1000 kmden fazla yapmayanlar benzinle araçlarına binsin.
|
|||||
2007 opel corsa 1.4 Enjoy SP AT TWP,2009 Toyota corolla 1.6 Elegant AT
0554 941 25 90 A(+) |
|||||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |