Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Yıllardır dizele niye geçmemişim tühh yaa...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Yıllardır dizele niye geçmemişim tühh yaa...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Yıllardır dizele niye geçmemişim tühh yaa...
    Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 10:58

onur abi hoşgeldin, seni aramızda görmekten çok mutlu oldum (:

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 10:27
Senede 100 bin+ km yol yapıyorum ve dizel aracı mecburen tercih ediyorum.Ama ne var ki bana benzinli aracın verdiği keyfi veremiyor.Zaten ticari zihniyetle düşünüldüğünde senede en az 60 bin km altında yol kateden biri için dizel araç zarardır.Kar ettiğini düşünür ama her zaman işe eksiden başlar.

Eskiden beğendiğim bir aracı satın alırdım,şimdi senelik kiralama yöntemine gidiyorum.Ne bakımını,ne vergisini,ne lastiğini düşünüyorum.Sadece mazotunu koyup start düğmesine basıyorum.Uzun vadeye yaydığım da senede 15 bin tl gibi bir kar sağlıyor.
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
MaximuS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

15 - Şubat - 1983

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 394
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MaximuS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 02:49
vallaha arkadaşlar sadece benzinli de kullandım (corolla 97 gli), hem benzin-hem lpgli de kullandım (civic 2005 vtec 2 ES) ama dizel kadar (407 hdi 2007) zevk almadım. performans konusunda değil ama turbo devreye girip 2000-2500 devirlerde gecikmeli de olsa arabanın şahlanması kadar hoşuma gideni olmadı... tabi bu dizel motorun çalışma prensibi ile ilgili ama zevk işte; ne bileyim  performansı benzinli kadar yüksek olmasa da daha ağır hissettiriyo.
 
bakım ve ekstra masraflara gelince; allaha çok şükür ekstra masrafım 2 yıldır henüz çıkmadı. normal bakımların da benzinlilerle hiçbir farkı yok. hatta lpgliye göre daha hafif. yok sızdırmazlık raporu, yok enjektör ayarı vs...
 
çok önemli ayrıntıların oluşturduğu bir husus var. elbette herkes kullanmayı bilir yoksa araba nesine gerek; fakat bunlar önemli ayrıntılardır... şu 4 altın kural, mazot pompası ve motor ömrü için çok ama çok önemlidir... belki hala bilmeyen ya da eksik bilenler için, ve de "benzinliden şaşmam arkadaş, dizelin ne halt edeceği belli olmaz, çok masrafı varmış, mazot pompası 1500 tl den başlarmış..." diyen arkadaşlar için bi şöför çocuğu olup otobüslerde büyümüş biri olarak yazıyorum :
 
1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide beklemeyin...
 
2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin...
 
3. dizel motorun en büyük düşmanı tozdur. stablize yoldan kaçının. mecbur kalırsanız da yavaş ve ani hareketlerden kaçınarak ilerleyin. önünüzden tozutup giden bir araca kesinlikle yaklaşmayın. karşıdan tozutarak gelen araç için de yanınızdan geçip tozu bir nebze dağılana kadar gaza basmayın...
 
4. ağır devirle sürmekten kaçının. mazot pompasını zorlar ve ömrünü kısaltırsınız. 2000 devirden aşağı mümkün mertebe düşmeyin. korkmayın dizel motor yüksek devri sever...
 
bu kurallar uygulanmış ve bakımları aksatılmamış bir dizel motor, 0 ekstra masraf çıkartacağı gibi rektefe için daha çooooook km. lerce sizi sorunsuz sırtlayacaktır...


Düzenleyen MaximuS - 11 Ekim 2011 Saat 02:52
Yukarı Dön
hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 01:05
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

Dizel satıp benzinli bir araç alarak ve yukarıdaki mesajlarda bahsedilen sorunların tamamına yakınını bizzat yaşamış biri olarak söylüyorum. Dizele kolay kolay yaklaşmam bir daha. 

Dizeli kullanmak ciddi sabır istiyor. Öyle hop deyince yola çıkılmıyor hop deyince stop edilmiyor motor. Benzinlide böyle bir sıkıntı yok. Ayrıca yukarıda arkadaşların da dediği gibi TEMİZ YAKIT ! bulmak ciddi sıkıntı. Şırnak Cizre'ye gitmiş bulundum az daha yolda kalıyordum. Temiz yakıt rafineri mazotu bulmak ciddi sıkıntı oldu. Bulduk ancak Maraştan aldığım bir yakıt yüzünden Antep ve Konya'da servise girmek zorunda kaldım. Depoyu söktürüp içini temizletmek zorunda kaldım.

Ve ben diyorum ki iyi bir usta tarafından montajlanmış LPG li araç .

Not: Dizelin özlediğim tek yanı gaza biraz bastıktan sonra turbonun devreye girmesiyle başlayan o güç artışı ve tork. Başka hiçbir şeyini özlemiyorum.


Şimdi ne diyim sana armkadaşım senin azın dizelden yanmış benzinliyi beğeniyosun benim azım LPG den yanmış dizeli beğeniyorum. Unutma temiz mazot bulmak zor doğuda ama benzinde aynıdır. Pis benzin koy bakalım aracına ne oluyo dizelden bir fark oluyomu. Benim de anlatmak istediğim usta kadar aracında LPG sistemine uyumu önemli palio 1.6 16v çoğu uyumsuz başıma geldiği ve araştırdığım için yazıyorum bunu belki atiker değilde başka marka bir LPG kiti taksam uyumsağlardı bilemiyorum onu. 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 00:27

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

Dizel satıp benzinli bir araç alarak ve yukarıdaki mesajlarda bahsedilen sorunların tamamına yakınını bizzat yaşamış biri olarak söylüyorum. Dizele kolay kolay yaklaşmam bir daha. 

Dizeli kullanmak ciddi sabır istiyor. Öyle hop deyince yola çıkılmıyor hop deyince stop edilmiyor motor. Benzinlide böyle bir sıkıntı yok. Ayrıca yukarıda arkadaşların da dediği gibi TEMİZ YAKIT ! bulmak ciddi sıkıntı. Şırnak Cizre'ye gitmiş bulundum az daha yolda kalıyordum. Temiz yakıt rafineri mazotu bulmak ciddi sıkıntı oldu. Bulduk ancak Maraştan aldığım bir yakıt yüzünden Antep ve Konya'da servise girmek zorunda kaldım. Depoyu söktürüp içini temizletmek zorunda kaldım.

Ve ben diyorum ki iyi bir usta tarafından montajlanmış LPG li araç .

Not: Dizelin özlediğim tek yanı gaza biraz bastıktan sonra turbonun devreye girmesiyle başlayan o güç artışı ve tork. Başka hiçbir şeyini özlemiyorum.

Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 23:56
Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok


 
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...

 

Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.

 

Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.

 

10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr

6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr

 

Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.

 

Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur...



Abi senin lpg den azin yanmamis sanirim uyum sorunu yasamamisin herkes senin gibi sansli degilki ben palio ya taktirdim lpg azima tukurdu felegi sasti arabanin baya para akittim adam edemedim sorun oldumu dizel kadar masrafi olmaz ama baya bela bi is sorunlu lpg ile urasmak biri benzinden der biri benyin der biri araca uymadi der der de der yani
 
Yahu arkadasım sızın araclarınıza kıt takan ustalarınız kotuysa sıstemın ve lpg yakıtının sucu nedır ?? Sırıtma Yerıne gore hıc fıltre degıstırmeden enjektor temızlıgı yaptırmadan yıllarca kullananlar var. Elbet bır yer gelıp sorun cıkaracak degıl mı ?? Bakımsız kullanırsan sorun cıkar dogal olarakGülme
 
Bu forumda bıle benım taktırdıgım taktırmadıgım gayet memnun bır suru lpg lı arac var. Dızellerde hıc sıkayet olmuyor sankı Göz Kırpma
 
Bu konu hep aynı sekılde ıste boyle tartısılır gıder. Benım amacım tartısmak degıl.
Sadece bılmeden lpg yı kotuleyenlerı bılgılendırmek. Yoksa her kım dızel kullansın lpg kullansın benım ıcın ne degısır??? Göz Kırpma
 
Bu konu bıraz tercıh meselesıdır... Kımısı dızelden agzı yanmıstır asla almam der, kımısı benzınlı motorda lpg yuzunden sıkıntı yasamıstır bır daha almam der. Bunun cok cesıtlı orneklerı mevcut.
 
Ama unutmayın kı dızel motor cok daha sıkıntılı bır motordur yuksek sıkıstırma ıle calısır kım ne derse desın. Dızelde oncelıkle yakıt hattı cok yuksek basınc ıle calısır ve cok hassastır. En ufacık degısık bır yakıt almayla bıle calısmayabılır. Arıza yapmaya cok daha musaıttır ve eskı dızellerın omru yenılerde yoktur. Genel olarak bunu sızde gorebılırsınız. Turbolu motor keyıflıdır ama omurden torpuler... Ummadık bır zamanda turbo ıcındekı yag segmanı sıyrılıp motorun ıcıne yag basıp motoru kucaklamak gıbı bır rısk her an vardır. Yasayanlar bılır. 20.000 km de bır 3.20D bıle bır anda yolda kalıp motorunu kucaklayabılen bır teknolojıyı kullanıyoruz...
 
Bunu soylerken benzınlı motorlarda da cıkabılen problemlerı unutuyor degılım. Ama rısk farkı varGülme


tmm yazdığının bir çoguna katılıyorum lpg de ustalık işçilik en önemli şey ama şunuda bilmek gerekir bazı araçlar var ne yaparsan yap uymaz veya uydurmak için baya uraşırsın ve araştırdığında örnek vereyim palio 1,6 16v ler çogu lpg de sorun çıkarmaktadır biraz araştırmayla öğrenilebilir ve hep klasik şikayetler belki sorunların üstüne gidilmediği için böyle bilemem ben üzerine gittim 700tl kadarda masraf yaptım olmadı olmadı ki karşıda fiat servisine kadar gittik ustan kötü diyceksin bana bende sana diycemki toyota, elentra 1,6 16v, accent, ford 1,6 chia, tipo bu arabalara  taktırdım ve hiç sorun yaşamadım yıllardır tanıdığım bildiğim ustalığına güvendiğim bi adamdır X5 inden tut cherokee jeep e kadar lpg kiti takan biri bazı araçlardada uyumsuzluk de sıkıntı de ne dersen de olmadımı olmuyo 

dostum burada atladığın ufak bir nokta var,yada yazmadığın için ben atladığını düşünüyorum,nasıl ki her firmanın motorları farklı özelliklerde ise Lpg sistemleride aynı. çok basit bir örnek vereceğim sana 

98 model D8 motor kodlu 406 araçta BRC(my07) gibi bir marka bile sıkıntı çıkarta biliyor ama aynı sistem D9 kodlu 2000 2002 model arasında sorun çıkartmıyor(burada usta faktörünü falan göz ardı ediyorum) aynı sistem 2003 model 406 lar da sadece arıza lambası yakıyor.

aynı şekilde brc nin sorunsuz çalıştığı d9 motora lovato da takılabiliyor,oda arıza lambasını yakıyor gidermek için gaz ayarları biraz açılıyor ama bu seferde aynı araçlar aynı şartlarda aynı km leri yapamıyor bunu bizzat test ettik.

yani lpg işi ciddi anlamda ince elenip sık dokunması gereken bir konu.


Düzenleyen mimitt - 10 Ekim 2011 Saat 23:58
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
Yukarı Dön
hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 23:03
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok


 
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...

 

Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.

 

Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.

 

10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr

6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr

 

Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.

 

Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur...



Abi senin lpg den azin yanmamis sanirim uyum sorunu yasamamisin herkes senin gibi sansli degilki ben palio ya taktirdim lpg azima tukurdu felegi sasti arabanin baya para akittim adam edemedim sorun oldumu dizel kadar masrafi olmaz ama baya bela bi is sorunlu lpg ile urasmak biri benzinden der biri benyin der biri araca uymadi der der de der yani
 
Yahu arkadasım sızın araclarınıza kıt takan ustalarınız kotuysa sıstemın ve lpg yakıtının sucu nedır ?? Sırıtma Yerıne gore hıc fıltre degıstırmeden enjektor temızlıgı yaptırmadan yıllarca kullananlar var. Elbet bır yer gelıp sorun cıkaracak degıl mı ?? Bakımsız kullanırsan sorun cıkar dogal olarakGülme
 
Bu forumda bıle benım taktırdıgım taktırmadıgım gayet memnun bır suru lpg lı arac var. Dızellerde hıc sıkayet olmuyor sankı Göz Kırpma
 
Bu konu hep aynı sekılde ıste boyle tartısılır gıder. Benım amacım tartısmak degıl.
Sadece bılmeden lpg yı kotuleyenlerı bılgılendırmek. Yoksa her kım dızel kullansın lpg kullansın benım ıcın ne degısır??? Göz Kırpma
 
Bu konu bıraz tercıh meselesıdır... Kımısı dızelden agzı yanmıstır asla almam der, kımısı benzınlı motorda lpg yuzunden sıkıntı yasamıstır bır daha almam der. Bunun cok cesıtlı orneklerı mevcut.
 
Ama unutmayın kı dızel motor cok daha sıkıntılı bır motordur yuksek sıkıstırma ıle calısır kım ne derse desın. Dızelde oncelıkle yakıt hattı cok yuksek basınc ıle calısır ve cok hassastır. En ufacık degısık bır yakıt almayla bıle calısmayabılır. Arıza yapmaya cok daha musaıttır ve eskı dızellerın omru yenılerde yoktur. Genel olarak bunu sızde gorebılırsınız. Turbolu motor keyıflıdır ama omurden torpuler... Ummadık bır zamanda turbo ıcındekı yag segmanı sıyrılıp motorun ıcıne yag basıp motoru kucaklamak gıbı bır rısk her an vardır. Yasayanlar bılır. 20.000 km de bır 3.20D bıle bır anda yolda kalıp motorunu kucaklayabılen bır teknolojıyı kullanıyoruz...
 
Bunu soylerken benzınlı motorlarda da cıkabılen problemlerı unutuyor degılım. Ama rısk farkı varGülme


tmm yazdığının bir çoguna katılıyorum lpg de ustalık işçilik en önemli şey ama şunuda bilmek gerekir bazı araçlar var ne yaparsan yap uymaz veya uydurmak için baya uraşırsın ve araştırdığında örnek vereyim palio 1,6 16v ler çogu lpg de sorun çıkarmaktadır biraz araştırmayla öğrenilebilir ve hep klasik şikayetler belki sorunların üstüne gidilmediği için böyle bilemem ben üzerine gittim 700tl kadarda masraf yaptım olmadı olmadı ki karşıda fiat servisine kadar gittik ustan kötü diyceksin bana bende sana diycemki toyota, elentra 1,6 16v, accent, ford 1,6 chia, tipo bu arabalara  taktırdım ve hiç sorun yaşamadım yıllardır tanıdığım bildiğim ustalığına güvendiğim bi adamdır X5 inden tut cherokee jeep e kadar lpg kiti takan biri bazı araçlardada uyumsuzluk de sıkıntı de ne dersen de olmadımı olmuyo 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 22:58
vallahi arkadaşlar dizel-benzin olayına bir şey diyemem.. aralarında pekte bir şey kalmadı... lpg nin gözünü seveeyim cecoli öyle bir gidiyorki atikerle...imreniyorum bazen tam gaza geliyorum taktırayım diye pat bir şey çıkıyor...
Yukarı Dön
hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 22:55
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:


Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım Embarrassed

<div id="isChromeWebToolbarDiv" style="display:none">

bendeki 1.4 corsa bile 2.viteste 105 yapıyor 1.7 dizel corsa 2 de 70 i geçemiyor :)





Ya o arabada veya soförde sorun vardir arkadasim dedigin imkansiz birsey ben 1.7 combo kullandim motorlari ayni yolda tutamiyosun 1.7 yi
 
Hakan olayı anlamadın sanıyorum. Olay aracın gıtmemesı degıl vıteslerdekı suratlerı. Ortalama bırcok dızel arac 2 de 100 gormez. Cunku dızel daha az devır cevırebıldıgı ıcın bu boyledır...
yakıttaki tasarrufun bir bölümünü de ordan kazanmıyomu abii hangi araç 4500-5000 arası na gelmeden 2 viteste 100 yapıyo ami o devire geldiğinde de yatık artıyo normal bisey buu
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 22:04
Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:


Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım Embarrassed

<div id="isChromeWebToolbarDiv" style="display:none">

bendeki 1.4 corsa bile 2.viteste 105 yapıyor 1.7 dizel corsa 2 de 70 i geçemiyor :)





Ya o arabada veya soförde sorun vardir arkadasim dedigin imkansiz birsey ben 1.7 combo kullandim motorlari ayni yolda tutamiyosun 1.7 yi
 
Hakan olayı anlamadın sanıyorum. Olay aracın gıtmemesı degıl vıteslerdekı suratlerı. Ortalama bırcok dızel arac 2 de 100 gormez. Cunku dızel daha az devır cevırebıldıgı ıcın bu boyledır...
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 19:25
dostum otobüs te redline yapsan ne yapmasan ne :) büyük otobüslerin devir saatini hepimiz biliyoruz.

onun dışında benzinli araçta son devire kadar güç alabiliyosun beygir gücündeki kaybın az oluyor ama turbo dizellerde böyle değil bir devir çevirsen bile aldığın güç çok komik oluyor.örnek olarak 308 de devamli 5000 devirde vites değiştirerek 200 km ye atıyorum 3 dakikada çıkıyorsam 3500 de vites değiştirerek 2.5 dakikada çıkıyorum.
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 18:34
Bidakka bidakka kim demiş dizelde redline yapılmaz diye.Koca otobüsü sona dayıyorum ben devir saatini ilk fırsatta çekicem resmini koyucam siteye görüşcezzz :)

Düzenleyen HuseyinTurk - 10 Ekim 2011 Saat 18:38
Yukarı Dön
hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 18:22
Cem abi sana eve gdince cevap atacam telden okumasidayazmasida zor oluyoo :)
Yukarı Dön
hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 18:20
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:


Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım Embarrassed

<div id="isChromeWebToolbarDiv" style="display:none">

bendeki 1.4 corsa bile 2.viteste 105 yapıyor 1.7 dizel corsa 2 de 70 i geçemiyor :)





Ya o arabada veya soförde sorun vardir arkadasim dedigin imkansiz birsey ben 1.7 combo kullandim motorlari ayni yolda tutamiyosun 1.7 yi
Yukarı Dön
Muhammet ÇAKIR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010
Konum: Kütahya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet ÇAKIR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 17:11
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım Embarrassed
benzinliyi tek isteme ve almakdaki amacım egzozdu :) ama yarı yarıya fark var ya benım kucuk hacımlıydı evet ama cok serıydı masallah ve ne kadar zorlarsam zorlayayım taş çatlasa 18 kuruş yakıyordu normal devırde kullandıgımda 14-15 kuruş yakıyordu :D bu araba fazla zorlarsan 37 fazla zorlamazsan 30 kuruş yakıyor :D serilik bakımından fark var tabı tatmın edecek derecede ama bu kadar farkla oooo :d
 
Sunuda gozden kacırma!!!
 
206 hafıf bır arac golf cok daha agır. Ve golfun ustundekı makıne de pek ekonomık olmayan bır makıne. Bunun yanında aracının yakıtı fazla soylemelıyım. Bence bır kontrol ettırmelısın. Benım arabayı sıkıstırsam 30 kr yakmaz neredeyse yanı Sırıtma
bılıyorum arada yarım ton fark var nerdeyse :D lastıkler 195*50*15 206 da 225*40*17 golfde var dızele zaten egzoz takmadım bunda acık hava fıltresı ve performans egzozu var 8v olmasından dolayı yaktıgını dusunuyorum gaz ayarına goturdum normal dedıler bujılerı yenı degıstırmısler ne var uzerınde bılmıyorum bujı olarak
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 16:50
Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım Embarrassed
benzinliyi tek isteme ve almakdaki amacım egzozdu :) ama yarı yarıya fark var ya benım kucuk hacımlıydı evet ama cok serıydı masallah ve ne kadar zorlarsam zorlayayım taş çatlasa 18 kuruş yakıyordu normal devırde kullandıgımda 14-15 kuruş yakıyordu :D bu araba fazla zorlarsan 37 fazla zorlamazsan 30 kuruş yakıyor :D serilik bakımından fark var tabı tatmın edecek derecede ama bu kadar farkla oooo :d
 
Sunuda gozden kacırma!!!
 
206 hafıf bır arac golf cok daha agır. Ve golfun ustundekı makıne de pek ekonomık olmayan bır makıne. Bunun yanında aracının yakıtı fazla soylemelıyım. Bence bır kontrol ettırmelısın. Benım arabayı sıkıstırsam 30 kr yakmaz neredeyse yanı Sırıtma
Yukarı Dön
Muhammet ÇAKIR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010
Konum: Kütahya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet ÇAKIR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 16:44
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım Embarrassed
benzinliyi tek isteme ve almakdaki amacım egzozdu :) ama yarı yarıya fark var ya benım kucuk hacımlıydı evet ama cok serıydı masallah ve ne kadar zorlarsam zorlayayım taş çatlasa 18 kuruş yakıyordu normal devırde kullandıgımda 14-15 kuruş yakıyordu :D bu araba fazla zorlarsan 37 fazla zorlamazsan 30 kuruş yakıyor :D serilik bakımından fark var tabı tatmın edecek derecede ama bu kadar farkla oooo :d
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 16:27
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım Embarrassed

bendeki 1.4 corsa bile 2.viteste 105 yapıyor 1.7 dizel corsa 2 de 70 i geçemiyor :)
2007 opel corsa 1.4 Enjoy SP AT TWP,2009 Toyota corolla 1.6 Elegant AT
0554 941 25 90
A(+)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 16:23
Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım Embarrassed
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 16:16
ben sürdüğüm araçtan zevk almak isterim ve o zevki dizelden alamıyorum,tamam sağlam motorlu bir dizelle anlık torklarla, biraz zevk alınabilir ama unutmayın dizellerin hemen hepsi turbolu,benzinde turbo olunca neler oldugunu biliyoruz :), peugeot için dizel lpgye göre tercih edilebilir ama lpg uyumu çok daha iyi olan. 1.6 102lik vw grubu veya japon arabalarının bir kısmı gibi, lpg takmak çok daha mantıklı,

ek olarak ayda 1000 km civarı veya daha altında yol yapanlar varsa bence benzinli binsinler

1200 kilo bir araç için(tahmini ama baya gerçekçi değerler)

şehir içi 10 litre benzin 12 litre gaz 6 litre dizel yakar.

yani aylık maliyet, benzinde 430 tl dizelde 223 tl lpgde 250 tl yakar

ankara değerleri için

yani aylık yaklasık 200 tl kar var ancak dizel ve lpgnin bakımda ekstra masraflarını ve motorun daha fazla yıpranmasınıda varsayarsak. ayda 1000 kmden fazla yapmayanlar benzinle araçlarına binsin.
2007 opel corsa 1.4 Enjoy SP AT TWP,2009 Toyota corolla 1.6 Elegant AT
0554 941 25 90
A(+)
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 183 0 Ozzy1903
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 762 0 freestyle53
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6541 16 a.selim
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 234 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 494 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 387 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107700 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1628 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3330 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10287 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 9100 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1119 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1349 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1734 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55720 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 330 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1488 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 3028 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 299 0 İlyas41
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Rock 1
kralex18 1
Salihsencan 1
leow 1
alibozoglu1 1
kartal5200 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English