Yıllardır dizele niye geçmemişim tühh yaa...
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18858
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 01:10 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Yıllardır dizele niye geçmemişim tühh yaa...
Mesajı Yazan: bayelektronik
Konu: Yıllardır dizele niye geçmemişim tühh yaa...
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 12:12
Arkadaşar 20 gündür benzinliden dizele geçtim,dizel kullanıyoru,Aynı paraya 2 katı yol yapıyorum artık...Ne güzel ne güzel...Bu dizelin en kötü tarafı sanki araç hiç yakmıyo da gezip duruyosun...Hemde ne torkla...
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: azakoglu
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 12:15
bende dizel istiyom :(
------------- 2008 PEUGEOT 206 SEDAN EXECUTIVE
|
Mesajı Yazan: bayelektronik
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 12:18
azakoglu Yazdı:
bende dizel istiyom :( |
Valla hocam dizel kullanmak bir başka keyif...Çok güçlü araçlar torktan dolayı...Hemde yakıt ibresi hiç düşmüyo :)) Varsa imkanın lpg yi falan boşver (Cecoli hocaya selamlar)) hemen dizele geç.İkinci el alacaksan iyi baktır araca...
|
Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 12:33
Hadi hayırlı olsun:)
------------- PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58 ▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
Mesajı Yazan: Saleeh
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 12:48
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 12:52
dizellerinize iyi bakın arkadaşlar,dizel motor kullanımları ile ilgili bilgi sahibi olun,mazallah dizelle bir sanayiye düşerseniz,o gezdirdiği yollar burnunuzdan gelir.
------------- 2001 peugeot 406 sv bva 2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
|
Mesajı Yazan: Saleeh
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 12:53
2bin devirin altina dusen bizden degildir :))
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 12:55
Bende Daha Önceden Benzinden İyisi Yok Derdim; Turbo Dizel Motorla Tanışınca Ön Yargıdan Vazgeçtim ve Şöyle Dedim Kesinlikle Dizel...
|
Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 12:56
Benzine inat DİZELE devam. Dizele bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur.
------------- 2011 C4 VTRPK MCP İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR *
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 13:22
Allah arıza dert vermesin bol bol maşallah de sonra neden dizele geçtim deme :)
|
Mesajı Yazan: yeditepely
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 14:42
peki dızel ıle lpg arasında ne fark var.benzınlıde 10 tl lık bezınlı 50 km yapıyorsak mesela. dızeller 10 tllık benzınle 100 km yapıyor dıyelım.peki lpglı araclar 10 tllık gazla 100 kmre yapmıyormu.degerler ornektır sadece net farkı anlatabılmem ıcın.2tane aynı model ve serıde olan araclarda dızel lpg farkı nedır.acıklayıcı bılgı edınmek ıcın soruyorum arkdaslar.lpgyı bosverın demıssınız ya hanı.
------------- Atakan 2001 206 XS 1.6 16V benzinli (siyah) İSTANBUL
|
Mesajı Yazan: Muhammet
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 15:14
hayırlı olsun bakımlarını eksik etmeyin hiç bir problem çıkarmaz inşallah
------------- 307cc 2.0 otomatik 34 ARM 55 2008 BMW 320d
|
Mesajı Yazan: bayelektronik
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 15:29
tesekkürler arkadaslar Allah sizlere de nasip etsin.Özellikle yetkılı servis bakımlı arac aldım 1000 fazla vererek.ben hem 3 yıl lpg li 5 yıl benzinli 20 gündür de dizel arac kullanıyorum.Valla turbo dizelle hiçbiri mukayese edilmez,hem güc hem performans hem de yakıt acısından.
|
Mesajı Yazan: bayelektronik
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 15:32
benim tek uzuntum cok sevdıgım peugeot 307 dımden ayrılıp renault megane 2 ye gecmek.Ama gordugunuz gıbı sızden ayrılmıyorum.
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 19:32
uzun vade de dizel pek ekonomik olmuyor sanıldığı gibi yakıt parasında tasarruf ediyorsunuz belki o anlık ama,gerek bakımı olsun,gerek ikinci eldeki değer kaybı olsun,gerek motor arızaları ve yenileme işlemindeki maliyeti aracı satmaya kadar götürür insanı.zaten Türkiyede turbo dizel kullanma konusun da çok eksik bilgi var,ikinci eli tamamen risk.
Onun için ben her ne kadar dizel araç kullansamda gönlüm D segmenti benzin/lpg yakıtlı bir araçta.
------------- 2001 peugeot 406 sv bva 2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
|
Mesajı Yazan: tayfundoner
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 19:59
Saleeh Yazdı:
2bin devirin altina dusen bizden degildir :)) |
  

------------- TYFN DNR 2000 PEUGEOT PARTNER 1.9 D TYFN_DNR28@hotmail.com
Gurbetçi Çotanak 028
|
Mesajı Yazan: orhanax
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 20:26
mimitt Yazdı:
uzun vade de dizel pek ekonomik olmuyor sanıldığı gibi yakıt parasında tasarruf ediyorsunuz belki o anlık ama,gerek bakımı olsun,gerek ikinci eldeki değer kaybı olsun,gerek motor arızaları ve yenileme işlemindeki maliyeti aracı satmaya kadar götürür insanı.zaten Türkiyede turbo dizel kullanma konusun da çok eksik bilgi var,ikinci eli tamamen risk.
Onun için ben her ne kadar dizel araç kullansamda gönlüm D segmenti benzin/lpg yakıtlı bir araçta. |
Dediklerine katılmıyorum. Babam, 2007 yılında 2006 model 307 SW 1.6 HDI aldı. Ben 2008 yılında 2006 model 1.6 benzin/LPG li 307 aldım. Dört ay öncesine kadar iki araç da bizdeydi. Sağlıklı bir karşılaştırma yapma şansım oldu yani.
Rahatlıkla söyleyebilirim ki benim benzinli 307'ye harcadığım para daha fazla. Normal bakımları dışında LPG bakımı yaptır, LPG ayarı yaptır, yok arıza ışığı yandı, onu söndür; gaz koktu, kaçak mı var acaba diye tedirgin ol, git kontrol ettir derken harcadığım para dizelin bakımlarına giden paradan daha fazla oldu. Yeraltı otoparklarına girerken sıkıntı yaşamak, vizeden önce sızdırmazlık kontrollerini yaptırmak da ayrı angarya. Sattım benzinliyi, aldım dizeli kafam rahat etti. Ha, benzinlinin kullanım zevki daha fazla, o ayrı... 
------------- 2006 307 SW 1.6 HDI Comfort (B Rh+)
|
Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 20:45
Mesajı Yazan: hunter
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 21:01
Güle güle kullanın sanayiye bekleriz :D
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 21:11
dostum lpg deki olay tamamen senin şanssızlığın yada yapanın işini doğru yapamamasından kaynaklı,406 araçlarıma ben ben taktırdım lpg yi ilk 1000 km sonra ki ayar dışında bi filtre içi almaya gittim. her lpg sistemi her motorda sağlıklı çalışmaz, ama dükkana gittiğinde müşteri 1500 yerine 1000 lira verince senin yaşadıklarına benzer sorunlar yaşanıyor,lpg bakımı dediğin hadise 15 tl filitresini değiştiriyorsun bitiyor(sağlıklı bir sistemde),ha gittiğin yer filtrenin içini değil komple değiştiriyosa bunu da araştırıp öğrenmek kullanıcıya düşüyor.
406 aracımda tüm parçalar orjinal olmak kaydıyla(5 lt yağ) periyodik bakıma 120 130 tl verirken,dizel fap lı aracın sadece yağı 100 lira :)
benzli araçta arıza ve diğer uyumsuzlukları kenera attığınızda tek fazlalık sizin değiminizle angarya iş sızdırmazlık dır, turbo araçta ise çalıştır bekle park et bekle gibi kullanıcının gün içinde dakikalarına neden olan bir durum söz konusu.
------------- 2001 peugeot 406 sv bva 2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
|
Mesajı Yazan: muzaffer
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2011 Saat 22:02
Gülü seven dikenine katlanır mimitimm. Benim aracı gördün km side bir hayli yüksek ama bakımlı dizel yada benzin yada lpg burada iş zamanında ve düzgün bakımdan geçiyor. Tabiki dizel bir başka ona lafım yok.
------------- 407 Executive Black CD 2007
|
Mesajı Yazan: orhanax
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 00:13
Mimit dostum, benim şansızlığım da var tabii biraz işin içinde ama LPG sonuçta araca sonradan eklenen bir sistem. Arıza çıkarma riski artıyor. (Bu arada bir de benzin pompası yaktım.  ) Velhasıl, benim deneyimlerime göre dizel araç daha ekonomik. Bak sen dizeli sevmiyorsan ver bana 308'i. Auto6r bir de. Tadından yenmez vallahi. Tam da sevdiğim renk... 
------------- 2006 307 SW 1.6 HDI Comfort (B Rh+)
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 00:29
inan 308 biraz zoraki oldu, şuan hayatımda biraz karışık askerlik okul falan bir şeyler belli olsun,bir 406 istiyorum ama 2.2 sedan istiyorum onu bulmakta zor Türkiyede. olmadı Legacy istiyorum 165 lik :) benim asıl sorunum sanırım silindir hacmi ile 2.0 dan 1.6 ya düşünce insan bir garip oluyor.
------------- 2001 peugeot 406 sv bva 2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
|
Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 00:51
mimitt Yazdı:
uzun vade de dizel pek ekonomik olmuyor sanıldığı gibi yakıt parasında tasarruf ediyorsunuz belki o anlık ama,gerek bakımı olsun,gerek ikinci eldeki değer kaybı olsun,gerek motor arızaları ve yenileme işlemindeki maliyeti aracı satmaya kadar götürür insanı.zaten Türkiyede turbo dizel kullanma konusun da çok eksik bilgi var,ikinci eli tamamen risk.
Onun için ben her ne kadar dizel araç kullansamda gönlüm D segmenti benzin/lpg yakıtlı bir araçta. |
katılıyorum dizelin motorunun rektefiyesi ile benzinlinin arasında dünya fark var benim aracım benzinli debriyaj seti 300 tl gibi birşey ama duyumlarıma göre 1.4 dizel aracın debriyaj seti sadece debriyaj ile kalmıyor volant da değişiyor maliyeti 700 800 gibi birşey çünkü bunlarda oynar volant var
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 01:40
djchaos Yazdı:
mimitt Yazdı:
uzun vade de dizel pek ekonomik olmuyor sanıldığı gibi yakıt parasında tasarruf ediyorsunuz belki o anlık ama,gerek bakımı olsun,gerek ikinci eldeki değer kaybı olsun,gerek motor arızaları ve yenileme işlemindeki maliyeti aracı satmaya kadar götürür insanı.zaten Türkiyede turbo dizel kullanma konusun da çok eksik bilgi var,ikinci eli tamamen risk.
Onun için ben her ne kadar dizel araç kullansamda gönlüm D segmenti benzin/lpg yakıtlı bir araçta. |
katılıyorum dizelin motorunun rektefiyesi ile benzinlinin arasında dünya fark var benim aracım benzinli debriyaj seti 300 tl gibi birşey ama duyumlarıma göre 1.4 dizel aracın debriyaj seti sadece debriyaj ile kalmıyor volant da değişiyor maliyeti 700 800 gibi birşey çünkü bunlarda oynar volant var |
uzun lafın kısası benzinli araçta yakıttı parçalanıyosun lpg taktırırsanda uyum sağladı sağlamadı usta iyiydi iyi değildi gibi şeylerle uraşıyosun dizelde ise bakımda parçalanıyosun. dizelden kar etmek istiyenler günlük hiç yapmasa 100km yapması lazımki karda olabilsin
|
Mesajı Yazan: 34sea45
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 05:51
Saleeh Yazdı:
2bin devirin altina dusen bizden degildir :)) |
hahah
biz benzinde redline dolanıyoruz :)
------------- 106 xr 1998 1,4 her daim benzinli+playstation (PeSBoX) Çakmak/Ümraniye/İstanbul 0 507 250 90 71 - dincerkukku@hotmail.com
|
Mesajı Yazan: orhanax
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 11:30
mimitt Yazdı:
inan 308 biraz zoraki oldu, şuan hayatımda biraz karışık askerlik okul falan bir şeyler belli olsun,bir 406 istiyorum ama 2.2 sedan istiyorum onu bulmakta zor Türkiyede. olmadı Legacy istiyorum 165 lik :) benim asıl sorunum sanırım silindir hacmi ile 2.0 dan 1.6 ya düşünce insan bir garip oluyor. |
Ona bir şey diyemem işte. Zulüm geliyordur şimdi sana 1.6. Ben 1.3'ten başladığım için 1.6 idare ediyor beni. Vergi ve yakıt derdi olmasa en az 2.0 kullanmak isterim ben de lakin memurun hali belli.  İnşaallah istediğin gibi içine sinen bir araç alırsın en yakın zamanda.
------------- 2006 307 SW 1.6 HDI Comfort (B Rh+)
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 11:35
ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok
------------- 1998 VW GOLF 1.6 105 hp Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 15:45
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok |
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...
Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.
Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.
10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr
6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr
Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.
Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur...
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 15:59
CeCoLi Yazdı:
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok |
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...
Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.
Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.
10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr
6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr
Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.
Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur... |
Abi senin lpg den azin yanmamis sanirim uyum sorunu yasamamisin herkes senin gibi sansli degilki ben palio ya taktirdim lpg azima tukurdu felegi sasti arabanin baya para akittim adam edemedim sorun oldumu dizel kadar masrafi olmaz ama baya bela bi is sorunlu lpg ile urasmak biri benzinden der biri benyin der biri araca uymadi der der de der yani
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 16:01
hakann83 Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok |
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...
Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.
Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.
10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr
6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr
Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.
Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur... |
Abi senin lpg den azin yanmamis sanirim uyum sorunu yasamamisin herkes senin gibi sansli degilki ben palio ya taktirdim lpg azima tukurdu felegi sasti arabanin baya para akittim adam edemedim sorun oldumu dizel kadar masrafi olmaz ama baya bela bi is sorunlu lpg ile urasmak biri benzinden der biri benyin der biri araca uymadi der der de der yani |
Yahu arkadasım sızın araclarınıza kıt takan ustalarınız kotuysa sıstemın ve lpg yakıtının sucu nedır ??  Yerıne gore hıc fıltre degıstırmeden enjektor temızlıgı yaptırmadan yıllarca kullananlar var. Elbet bır yer gelıp sorun cıkaracak degıl mı ?? Bakımsız kullanırsan sorun cıkar dogal olarak 
Bu forumda bıle benım taktırdıgım taktırmadıgım gayet memnun bır suru lpg lı arac var. Dızellerde hıc sıkayet olmuyor sankı 
Bu konu hep aynı sekılde ıste boyle tartısılır gıder. Benım amacım tartısmak degıl.
Sadece bılmeden lpg yı kotuleyenlerı bılgılendırmek. Yoksa her kım dızel kullansın lpg kullansın benım ıcın ne degısır??? 
Bu konu bıraz tercıh meselesıdır... Kımısı dızelden agzı yanmıstır asla almam der, kımısı benzınlı motorda lpg yuzunden sıkıntı yasamıstır bır daha almam der. Bunun cok cesıtlı orneklerı mevcut.
Ama unutmayın kı dızel motor cok daha sıkıntılı bır motordur yuksek sıkıstırma ıle calısır kım ne derse desın. Dızelde oncelıkle yakıt hattı cok yuksek basınc ıle calısır ve cok hassastır. En ufacık degısık bır yakıt almayla bıle calısmayabılır. Arıza yapmaya cok daha musaıttır ve eskı dızellerın omru yenılerde yoktur. Genel olarak bunu sızde gorebılırsınız. Turbolu motor keyıflıdır ama omurden torpuler... Ummadık bır zamanda turbo ıcındekı yag segmanı sıyrılıp motorun ıcıne yag basıp motoru kucaklamak gıbı bır rısk her an vardır. Yasayanlar bılır. 20.000 km de bır 3.20D bıle bır anda yolda kalıp motorunu kucaklayabılen bır teknolojıyı kullanıyoruz...
Bunu soylerken benzınlı motorlarda da cıkabılen problemlerı unutuyor degılım. Ama rısk farkı var 
|
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 16:16
ben sürdüğüm araçtan zevk almak isterim ve o zevki dizelden alamıyorum,tamam sağlam motorlu bir dizelle anlık torklarla, biraz zevk alınabilir ama unutmayın dizellerin hemen hepsi turbolu,benzinde turbo olunca neler oldugunu biliyoruz :), peugeot için dizel lpgye göre tercih edilebilir ama lpg uyumu çok daha iyi olan. 1.6 102lik vw grubu veya japon arabalarının bir kısmı gibi, lpg takmak çok daha mantıklı,
ek olarak ayda 1000 km civarı veya daha altında yol yapanlar varsa bence benzinli binsinler
1200 kilo bir araç için(tahmini ama baya gerçekçi değerler)
şehir içi 10 litre benzin 12 litre gaz 6 litre dizel yakar.
yani aylık maliyet, benzinde 430 tl dizelde 223 tl lpgde 250 tl yakar
ankara değerleri için
yani aylık yaklasık 200 tl kar var ancak dizel ve lpgnin bakımda ekstra masraflarını ve motorun daha fazla yıpranmasınıda varsayarsak. ayda 1000 kmden fazla yapmayanlar benzinle araçlarına binsin.
------------- 2007 opel corsa 1.4 Enjoy SP AT TWP,2009 Toyota corolla 1.6 Elegant AT 0554 941 25 90 A(+)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 16:23
Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım
|
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 16:27
CeCoLi Yazdı:
Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım  |
bendeki 1.4 corsa bile 2.viteste 105 yapıyor 1.7 dizel corsa 2 de 70 i geçemiyor :)
------------- 2007 opel corsa 1.4 Enjoy SP AT TWP,2009 Toyota corolla 1.6 Elegant AT 0554 941 25 90 A(+)
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 16:44
CeCoLi Yazdı:
Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım  | benzinliyi tek isteme ve almakdaki amacım egzozdu :) ama yarı yarıya fark var ya benım kucuk hacımlıydı evet ama cok serıydı masallah ve ne kadar zorlarsam zorlayayım taş çatlasa 18 kuruş yakıyordu normal devırde kullandıgımda 14-15 kuruş yakıyordu :D bu araba fazla zorlarsan 37 fazla zorlamazsan 30 kuruş yakıyor :D serilik bakımından fark var tabı tatmın edecek derecede ama bu kadar farkla oooo :d
------------- 1998 VW GOLF 1.6 105 hp Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 16:50
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım  | benzinliyi tek isteme ve almakdaki amacım egzozdu :) ama yarı yarıya fark var ya benım kucuk hacımlıydı evet ama cok serıydı masallah ve ne kadar zorlarsam zorlayayım taş çatlasa 18 kuruş yakıyordu normal devırde kullandıgımda 14-15 kuruş yakıyordu :D bu araba fazla zorlarsan 37 fazla zorlamazsan 30 kuruş yakıyor :D serilik bakımından fark var tabı tatmın edecek derecede ama bu kadar farkla oooo :d |
Sunuda gozden kacırma!!!
206 hafıf bır arac golf cok daha agır. Ve golfun ustundekı makıne de pek ekonomık olmayan bır makıne. Bunun yanında aracının yakıtı fazla soylemelıyım. Bence bır kontrol ettırmelısın. Benım arabayı sıkıstırsam 30 kr yakmaz neredeyse yanı 
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 17:11
CeCoLi Yazdı:
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım  | benzinliyi tek isteme ve almakdaki amacım egzozdu :) ama yarı yarıya fark var ya benım kucuk hacımlıydı evet ama cok serıydı masallah ve ne kadar zorlarsam zorlayayım taş çatlasa 18 kuruş yakıyordu normal devırde kullandıgımda 14-15 kuruş yakıyordu :D bu araba fazla zorlarsan 37 fazla zorlamazsan 30 kuruş yakıyor :D serilik bakımından fark var tabı tatmın edecek derecede ama bu kadar farkla oooo :d |
Sunuda gozden kacırma!!!
206 hafıf bır arac golf cok daha agır. Ve golfun ustundekı makıne de pek ekonomık olmayan bır makıne. Bunun yanında aracının yakıtı fazla soylemelıyım. Bence bır kontrol ettırmelısın. Benım arabayı sıkıstırsam 30 kr yakmaz neredeyse yanı  | bılıyorum arada yarım ton fark var nerdeyse :D lastıkler 195*50*15 206 da 225*40*17 golfde var dızele zaten egzoz takmadım bunda acık hava fıltresı ve performans egzozu var 8v olmasından dolayı yaktıgını dusunuyorum gaz ayarına goturdum normal dedıler bujılerı yenı degıstırmısler ne var uzerınde bılmıyorum bujı olarak
------------- 1998 VW GOLF 1.6 105 hp Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 18:20
alisuat Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım  |
<div id="isChromeWebToolbarDiv" style="display:none">
bendeki 1.4 corsa bile 2.viteste 105 yapıyor 1.7 dizel corsa 2 de 70 i geçemiyor :) |
Ya o arabada veya soförde sorun vardir arkadasim dedigin imkansiz birsey ben 1.7 combo kullandim motorlari ayni yolda tutamiyosun 1.7 yi
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 18:22
Cem abi sana eve gdince cevap atacam telden okumasidayazmasida zor oluyoo :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 18:34
Bidakka bidakka kim demiş dizelde redline yapılmaz diye.Koca otobüsü sona dayıyorum ben devir saatini ilk fırsatta çekicem resmini koyucam siteye görüşcezzz :)
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 19:25
dostum otobüs te redline yapsan ne yapmasan ne :) büyük otobüslerin devir saatini hepimiz biliyoruz.
onun dışında benzinli araçta son devire kadar güç alabiliyosun beygir gücündeki kaybın az oluyor ama turbo dizellerde böyle değil bir devir çevirsen bile aldığın güç çok komik oluyor.örnek olarak 308 de devamli 5000 devirde vites değiştirerek 200 km ye atıyorum 3 dakikada çıkıyorsam 3500 de vites değiştirerek 2.5 dakikada çıkıyorum.
------------- 2001 peugeot 406 sv bva 2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 22:04
hakann83 Yazdı:
alisuat Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım  |
<div id="isChromeWebToolbarDiv" style="display:none">
bendeki 1.4 corsa bile 2.viteste 105 yapıyor 1.7 dizel corsa 2 de 70 i geçemiyor :) |
Ya o arabada veya soförde sorun vardir arkadasim dedigin imkansiz birsey ben 1.7 combo kullandim motorlari ayni yolda tutamiyosun 1.7 yi |
Hakan olayı anlamadın sanıyorum. Olay aracın gıtmemesı degıl vıteslerdekı suratlerı. Ortalama bırcok dızel arac 2 de 100 gormez. Cunku dızel daha az devır cevırebıldıgı ıcın bu boyledır...
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 22:55
CeCoLi Yazdı:
hakann83 Yazdı:
alisuat Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Mesela ben gaza dokundum mu tepkı bastım mı redlıne yapmak ısterım. Bu acıdan dızel hıc bana gore degıl. Ama mesela maddı ımkanım olsa kucuk hacımlı bır dızel aracı gunu bırlık bınmek ıcın ve keyıf ıcınde kuvvetlı bır makıneyı lpg ıle calıstırarak catır catır redlıne cevırmek ıcın sahıp olmak ısterım  |
<div id="isChromeWebToolbarDiv" style="display:none">
bendeki 1.4 corsa bile 2.viteste 105 yapıyor 1.7 dizel corsa 2 de 70 i geçemiyor :) |
Ya o arabada veya soförde sorun vardir arkadasim dedigin imkansiz birsey ben 1.7 combo kullandim motorlari ayni yolda tutamiyosun 1.7 yi |
Hakan olayı anlamadın sanıyorum. Olay aracın gıtmemesı degıl vıteslerdekı suratlerı. Ortalama bırcok dızel arac 2 de 100 gormez. Cunku dızel daha az devır cevırebıldıgı ıcın bu boyledır... |
yakıttaki tasarrufun bir bölümünü de ordan kazanmıyomu abii hangi araç 4500-5000 arası na gelmeden 2 viteste 100 yapıyo ami o devire geldiğinde de yatık artıyo normal bisey buu
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 22:58
vallahi arkadaşlar dizel-benzin olayına bir şey diyemem.. aralarında pekte bir şey kalmadı... lpg nin gözünü seveeyim cecoli öyle bir gidiyorki atikerle...imreniyorum bazen tam gaza geliyorum taktırayım diye pat bir şey çıkıyor...
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 23:03
CeCoLi Yazdı:
hakann83 Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok |
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...
Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.
Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.
10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr
6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr
Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.
Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur... |
Abi senin lpg den azin yanmamis sanirim uyum sorunu yasamamisin herkes senin gibi sansli degilki ben palio ya taktirdim lpg azima tukurdu felegi sasti arabanin baya para akittim adam edemedim sorun oldumu dizel kadar masrafi olmaz ama baya bela bi is sorunlu lpg ile urasmak biri benzinden der biri benyin der biri araca uymadi der der de der yani |
Yahu arkadasım sızın araclarınıza kıt takan ustalarınız kotuysa sıstemın ve lpg yakıtının sucu nedır ??  Yerıne gore hıc fıltre degıstırmeden enjektor temızlıgı yaptırmadan yıllarca kullananlar var. Elbet bır yer gelıp sorun cıkaracak degıl mı ?? Bakımsız kullanırsan sorun cıkar dogal olarak 
Bu forumda bıle benım taktırdıgım taktırmadıgım gayet memnun bır suru lpg lı arac var. Dızellerde hıc sıkayet olmuyor sankı 
Bu konu hep aynı sekılde ıste boyle tartısılır gıder. Benım amacım tartısmak degıl.
Sadece bılmeden lpg yı kotuleyenlerı bılgılendırmek. Yoksa her kım dızel kullansın lpg kullansın benım ıcın ne degısır??? 
Bu konu bıraz tercıh meselesıdır... Kımısı dızelden agzı yanmıstır asla almam der, kımısı benzınlı motorda lpg yuzunden sıkıntı yasamıstır bır daha almam der. Bunun cok cesıtlı orneklerı mevcut.
Ama unutmayın kı dızel motor cok daha sıkıntılı bır motordur yuksek sıkıstırma ıle calısır kım ne derse desın. Dızelde oncelıkle yakıt hattı cok yuksek basınc ıle calısır ve cok hassastır. En ufacık degısık bır yakıt almayla bıle calısmayabılır. Arıza yapmaya cok daha musaıttır ve eskı dızellerın omru yenılerde yoktur. Genel olarak bunu sızde gorebılırsınız. Turbolu motor keyıflıdır ama omurden torpuler... Ummadık bır zamanda turbo ıcındekı yag segmanı sıyrılıp motorun ıcıne yag basıp motoru kucaklamak gıbı bır rısk her an vardır. Yasayanlar bılır. 20.000 km de bır 3.20D bıle bır anda yolda kalıp motorunu kucaklayabılen bır teknolojıyı kullanıyoruz...
Bunu soylerken benzınlı motorlarda da cıkabılen problemlerı unutuyor degılım. Ama rısk farkı var  |
tmm yazdığının bir çoguna katılıyorum lpg de ustalık işçilik en önemli şey ama şunuda bilmek gerekir bazı araçlar var ne yaparsan yap uymaz veya uydurmak için baya uraşırsın ve araştırdığında örnek vereyim palio 1,6 16v ler çogu lpg de sorun çıkarmaktadır biraz araştırmayla öğrenilebilir ve hep klasik şikayetler belki sorunların üstüne gidilmediği için böyle bilemem ben üzerine gittim 700tl kadarda masraf yaptım olmadı olmadı ki karşıda fiat servisine kadar gittik ustan kötü diyceksin bana bende sana diycemki toyota, elentra 1,6 16v, accent, ford 1,6 chia, tipo bu arabalara taktırdım ve hiç sorun yaşamadım yıllardır tanıdığım bildiğim ustalığına güvendiğim bi adamdır X5 inden tut cherokee jeep e kadar lpg kiti takan biri bazı araçlardada uyumsuzluk de sıkıntı de ne dersen de olmadımı olmuyo
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2011 Saat 23:56
hakann83 Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
hakann83 Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok |
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...
Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.
Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.
10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr
6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr
Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.
Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur... |
Abi senin lpg den azin yanmamis sanirim uyum sorunu yasamamisin herkes senin gibi sansli degilki ben palio ya taktirdim lpg azima tukurdu felegi sasti arabanin baya para akittim adam edemedim sorun oldumu dizel kadar masrafi olmaz ama baya bela bi is sorunlu lpg ile urasmak biri benzinden der biri benyin der biri araca uymadi der der de der yani |
Yahu arkadasım sızın araclarınıza kıt takan ustalarınız kotuysa sıstemın ve lpg yakıtının sucu nedır ??  Yerıne gore hıc fıltre degıstırmeden enjektor temızlıgı yaptırmadan yıllarca kullananlar var. Elbet bır yer gelıp sorun cıkaracak degıl mı ?? Bakımsız kullanırsan sorun cıkar dogal olarak 
Bu forumda bıle benım taktırdıgım taktırmadıgım gayet memnun bır suru lpg lı arac var. Dızellerde hıc sıkayet olmuyor sankı 
Bu konu hep aynı sekılde ıste boyle tartısılır gıder. Benım amacım tartısmak degıl.
Sadece bılmeden lpg yı kotuleyenlerı bılgılendırmek. Yoksa her kım dızel kullansın lpg kullansın benım ıcın ne degısır??? 
Bu konu bıraz tercıh meselesıdır... Kımısı dızelden agzı yanmıstır asla almam der, kımısı benzınlı motorda lpg yuzunden sıkıntı yasamıstır bır daha almam der. Bunun cok cesıtlı orneklerı mevcut.
Ama unutmayın kı dızel motor cok daha sıkıntılı bır motordur yuksek sıkıstırma ıle calısır kım ne derse desın. Dızelde oncelıkle yakıt hattı cok yuksek basınc ıle calısır ve cok hassastır. En ufacık degısık bır yakıt almayla bıle calısmayabılır. Arıza yapmaya cok daha musaıttır ve eskı dızellerın omru yenılerde yoktur. Genel olarak bunu sızde gorebılırsınız. Turbolu motor keyıflıdır ama omurden torpuler... Ummadık bır zamanda turbo ıcındekı yag segmanı sıyrılıp motorun ıcıne yag basıp motoru kucaklamak gıbı bır rısk her an vardır. Yasayanlar bılır. 20.000 km de bır 3.20D bıle bır anda yolda kalıp motorunu kucaklayabılen bır teknolojıyı kullanıyoruz...
Bunu soylerken benzınlı motorlarda da cıkabılen problemlerı unutuyor degılım. Ama rısk farkı var  |
tmm yazdığının bir çoguna katılıyorum lpg de ustalık işçilik en önemli şey ama şunuda bilmek gerekir bazı araçlar var ne yaparsan yap uymaz veya uydurmak için baya uraşırsın ve araştırdığında örnek vereyim palio 1,6 16v ler çogu lpg de sorun çıkarmaktadır biraz araştırmayla öğrenilebilir ve hep klasik şikayetler belki sorunların üstüne gidilmediği için böyle bilemem ben üzerine gittim 700tl kadarda masraf yaptım olmadı olmadı ki karşıda fiat servisine kadar gittik ustan kötü diyceksin bana bende sana diycemki toyota, elentra 1,6 16v, accent, ford 1,6 chia, tipo bu arabalara taktırdım ve hiç sorun yaşamadım yıllardır tanıdığım bildiğim ustalığına güvendiğim bi adamdır X5 inden tut cherokee jeep e kadar lpg kiti takan biri bazı araçlardada uyumsuzluk de sıkıntı de ne dersen de olmadımı olmuyo |
dostum burada atladığın ufak bir nokta var,yada yazmadığın için ben atladığını düşünüyorum,nasıl ki her firmanın motorları farklı özelliklerde ise Lpg sistemleride aynı. çok basit bir örnek vereceğim sana
98 model D8 motor kodlu 406 araçta BRC(my07) gibi bir marka bile sıkıntı çıkarta biliyor ama aynı sistem D9 kodlu 2000 2002 model arasında sorun çıkartmıyor(burada usta faktörünü falan göz ardı ediyorum) aynı sistem 2003 model 406 lar da sadece arıza lambası yakıyor.
aynı şekilde brc nin sorunsuz çalıştığı d9 motora lovato da takılabiliyor,oda arıza lambasını yakıyor gidermek için gaz ayarları biraz açılıyor ama bu seferde aynı araçlar aynı şartlarda aynı km leri yapamıyor bunu bizzat test ettik.
yani lpg işi ciddi anlamda ince elenip sık dokunması gereken bir konu.
------------- 2001 peugeot 406 sv bva 2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 00:27
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Dizel satıp benzinli bir araç alarak ve yukarıdaki mesajlarda bahsedilen sorunların tamamına yakınını bizzat yaşamış biri olarak söylüyorum. Dizele kolay kolay yaklaşmam bir daha.
Dizeli kullanmak ciddi sabır istiyor. Öyle hop deyince yola çıkılmıyor hop deyince stop edilmiyor motor. Benzinlide böyle bir sıkıntı yok. Ayrıca yukarıda arkadaşların da dediği gibi TEMİZ YAKIT ! bulmak ciddi sıkıntı. Şırnak Cizre'ye gitmiş bulundum az daha yolda kalıyordum. Temiz yakıt rafineri mazotu bulmak ciddi sıkıntı oldu. Bulduk ancak Maraştan aldığım bir yakıt yüzünden Antep ve Konya'da servise girmek zorunda kaldım. Depoyu söktürüp içini temizletmek zorunda kaldım. Ve ben diyorum ki iyi bir usta tarafından montajlanmış LPG li araç . Not: Dizelin özlediğim tek yanı gaza biraz bastıktan sonra turbonun devreye girmesiyle başlayan o güç artışı ve tork. Başka hiçbir şeyini özlemiyorum.
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 01:05
kapagan Yazdı:
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Dizel satıp benzinli bir araç alarak ve yukarıdaki mesajlarda bahsedilen sorunların tamamına yakınını bizzat yaşamış biri olarak söylüyorum. Dizele kolay kolay yaklaşmam bir daha.
Dizeli kullanmak ciddi sabır istiyor. Öyle hop deyince yola çıkılmıyor hop deyince stop edilmiyor motor. Benzinlide böyle bir sıkıntı yok. Ayrıca yukarıda arkadaşların da dediği gibi TEMİZ YAKIT ! bulmak ciddi sıkıntı. Şırnak Cizre'ye gitmiş bulundum az daha yolda kalıyordum. Temiz yakıt rafineri mazotu bulmak ciddi sıkıntı oldu. Bulduk ancak Maraştan aldığım bir yakıt yüzünden Antep ve Konya'da servise girmek zorunda kaldım. Depoyu söktürüp içini temizletmek zorunda kaldım. Ve ben diyorum ki iyi bir usta tarafından montajlanmış LPG li araç . Not: Dizelin özlediğim tek yanı gaza biraz bastıktan sonra turbonun devreye girmesiyle başlayan o güç artışı ve tork. Başka hiçbir şeyini özlemiyorum. |
Şimdi ne diyim sana armkadaşım senin azın dizelden yanmış benzinliyi beğeniyosun benim azım LPG den yanmış dizeli beğeniyorum. Unutma temiz mazot bulmak zor doğuda ama benzinde aynıdır. Pis benzin koy bakalım aracına ne oluyo dizelden bir fark oluyomu. Benim de anlatmak istediğim usta kadar aracında LPG sistemine uyumu önemli palio 1.6 16v çoğu uyumsuz başıma geldiği ve araştırdığım için yazıyorum bunu belki atiker değilde başka marka bir LPG kiti taksam uyumsağlardı bilemiyorum onu.
|
Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 02:49
vallaha arkadaşlar sadece benzinli de kullandım (corolla 97 gli), hem benzin-hem lpgli de kullandım (civic 2005 vtec 2 ES) ama dizel kadar (407 hdi 2007) zevk almadım. performans konusunda değil ama turbo devreye girip 2000-2500 devirlerde gecikmeli de olsa arabanın şahlanması kadar hoşuma gideni olmadı... tabi bu dizel motorun çalışma prensibi ile ilgili ama zevk işte; ne bileyim performansı benzinli kadar yüksek olmasa da daha ağır hissettiriyo.
bakım ve ekstra masraflara gelince; allaha çok şükür ekstra masrafım 2 yıldır henüz çıkmadı. normal bakımların da benzinlilerle hiçbir farkı yok. hatta lpgliye göre daha hafif. yok sızdırmazlık raporu, yok enjektör ayarı vs...
çok önemli ayrıntıların oluşturduğu bir husus var. elbette herkes kullanmayı bilir yoksa araba nesine gerek; fakat bunlar önemli ayrıntılardır... şu 4 altın kural, mazot pompası ve motor ömrü için çok ama çok önemlidir... belki hala bilmeyen ya da eksik bilenler için, ve de "benzinliden şaşmam arkadaş, dizelin ne halt edeceği belli olmaz, çok masrafı varmış, mazot pompası 1500 tl den başlarmış..." diyen arkadaşlar için bi şöför çocuğu olup otobüslerde büyümüş biri olarak yazıyorum :
1. en önemli altın kural : sabahları mutlaka ama mutlaka yazın azami 1 dakika, kışın asgari 2 dakika rolantide beklemeyin...
2. özellikle uzun yoldan geldiyseniz (ki normal sürüşler için de faydası vardır) stop etmeden yaz-kış farketmez 1 dakika kadar yine rolantide bekleyin...
3. dizel motorun en büyük düşmanı tozdur. stablize yoldan kaçının. mecbur kalırsanız da yavaş ve ani hareketlerden kaçınarak ilerleyin. önünüzden tozutup giden bir araca kesinlikle yaklaşmayın. karşıdan tozutarak gelen araç için de yanınızdan geçip tozu bir nebze dağılana kadar gaza basmayın...
4. ağır devirle sürmekten kaçının. mazot pompasını zorlar ve ömrünü kısaltırsınız. 2000 devirden aşağı mümkün mertebe düşmeyin. korkmayın dizel motor yüksek devri sever...
bu kurallar uygulanmış ve bakımları aksatılmamış bir dizel motor, 0 ekstra masraf çıkartacağı gibi rektefe için daha çooooook km. lerce sizi sorunsuz sırtlayacaktır...
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 10:27
Senede 100 bin+ km yol yapıyorum ve dizel aracı mecburen tercih ediyorum.Ama ne var ki bana benzinli aracın verdiği keyfi veremiyor.Zaten ticari zihniyetle düşünüldüğünde senede en az 60 bin km altında yol kateden biri için dizel araç zarardır.Kar ettiğini düşünür ama her zaman işe eksiden başlar.
Eskiden beğendiğim bir aracı satın alırdım,şimdi senelik kiralama yöntemine gidiyorum.Ne bakımını,ne vergisini,ne lastiğini düşünüyorum.Sadece mazotunu koyup start düğmesine basıyorum.Uzun vadeye yaydığım da senede 15 bin tl gibi bir kar sağlıyor.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2011 Saat 10:58
onur abi hoşgeldin, seni aramızda görmekten çok mutlu oldum (:
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
|