Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Motorun ideal çalışma aralığı nasıl tespit edillir
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Motorun ideal çalışma aralığı nasıl tespit edillir

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Motorun ideal çalışma aralığı nasıl tespit edillir
    Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 12:06
engine_1

Devre bağlı olarak; güç, tork ve özgül yakıt tüketimini birlikte değerlendirmek gerekir. Bu konuyu bir örnekle açıklayalım. Maksimum tork 4200 d/d’de ve maksimum güç ise 5800 d/d’de üretildiğini kabul edelinm. Normalde klasik yaklaşımda maksimum torkun elde edildiği 4200 d/d ile maksimum gücün elde edildiği 5800 d/d aralığı motorun ideal/optimum çalışma aralığıdır. Ancak günümüzdeki motor-aktarma organlarında uygulanan teknolojiler bu durumu değiştirebilmektedir. Örneğin; motorun yönetim stratejisi, devir bandı sınırlama sınırı, değişken supap zamanlama stratejisi, varsa turbo ve kompresör çalışma aralıkları, ekonomi vitesi düzenlemesi ve şanzıman otomatikse modu (spor, ekonomi vs. gibi) gibi durumlar… Aksi takdirde değerlendirme eksik kalabilir. En tutarlı değerlendirme için motorun gücü, torku ve yakıt tüketimini birlikte gösteren harita incelenerek bu sorunun cevabı verilmelidir./aranmalıdır.
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 14:42
albayım biraz ara ver daa teşekkür ede ede dilimde tüğ bitti Dil Çıkarma
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 14:52
metin taktın mı green filtreyi :)
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 14:55
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

metin taktın mı green filtreyi :)
 
taktım taktım güzel ötüyor ama biraz emanet durdu borudan dolayı. şimdilik emanet şekilde dolaşıyoruz bakalım güzel bir boru ayarlamaya çalışacağım olmadı pimaş yaparım artık (:
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
BAHTİYAR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Ekim - 1991

Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 637
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BAHTİYAR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 14:57
Albayım bilgiler için teşekkürler benim görüşümse  çekiş için 4200 ve sonrası güzel devirler fakat yüksek çeviren motor çabuk yıpranır uzun yol yapan araçlar ticari münübus kamyon otobüsler bazı araçlar anahtar vurmadan 1milyon kmyi vurabiliyor çünkü hiç yüksek devir çevirmiyor şehiriçi yokuşlar dur kalk motor ile araca çok zarar veriyor
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 15:37
Albayım okudum aklım karıştı. Bu konulara uzak olduğum için hiçbirşey anlamadım.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 16:14
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

albayım biraz ara ver daa teşekkür ede ede dilimde tüğ bitti Dil Çıkarma

Abi İçim Dışım Hazine Maşallah :)))
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 17:55
Orjinalini yazan: AlbaYDemircaN AlbaYDemircaN Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

albayım biraz ara ver daa teşekkür ede ede dilimde tüğ bitti Dil Çıkarma

Abi İçim Dışım Hazine Maşallah :)))
 
Maşallah Maşallah,
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Ako06 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
24 - Ocak - 1991

Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 136
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ako06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 18:03
Orjinalini yazan: AlbaYDemircaN AlbaYDemircaN Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

albayım biraz ara ver daa teşekkür ede ede dilimde tüğ bitti Dil Çıkarma

Abi İçim Dışım Hazine Maşallah :)))
 
 
 
 
Maşallah harbiden Hazine abi :)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 18:41
albayım teşekkürler ama aklım karıştı şimdi ne yapalım basalım mı basmayalım mı :)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 18:51
Tamamen Tercih Meselesi... Gülme
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 18:58
:) anladım
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 19:53
sayın albayım;sanki yazıda bir kavram karrışıklığı var gibi.bahsettiğin değerler hep max değerler buna karşın yakıt ekonomisi için ideal devirler 2000-2500 arasıdır.bu devirlerde oluşan tork şanjıman vasıtasıyla ideal değerlere getirilir ve ekonomi sağlanır.tabiki bu değerleri sürekli korumak sakin bir sürüş tekniğiyle olur...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 4704 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2304 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4638 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 370 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7773 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 602 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 746 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 479 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5346 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 673 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 466 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 763 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 311 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 576 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 774 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2371 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1048 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5719 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 5089 1 torekV
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
muratatalay 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English